Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Také Mercedes C kupé a kabrio mají po faceliftu. Nabídnou nový hybrid s patnáctistovkou

David Bureš
Diskuze (15)
Nová zážehová patnáctistovka s 48V systémem střídá dosavadní dvoulitr. Vedle ní debutuje i posílená verze C 43 AMG.

Mercedes-Benz letos postupně inovuje svoji nejžádanější řadu. Po céčkovém sedanu a kombíku debutuje v modernizovaném provedení i zbytek nabízených karosářských variant, kupé a kabriolet. Designové změny doplňuje i vylepšená technika.

Hlavní novinkou je příchod nové zážehové patnáctistovky ve verzi C 200. Čtyřválec z nové generace motorů M 264 je přeplňován turbodmychadlem typu twin-scroll a doplněn o filtr pevných části. Spárován je s 48voltovým elektrickým systémem, který pomáhá snížit jeho spotřebu. K dispozici je rekuperace brzdné síly nebo funkce plachtění, při níž se spalovací motor zcela vypne.

Agregát poskytuje výkon 135 kW, hybridní pohon ale při akceleraci dokáže přidat dodatečných 10 kW. Jedná se tedy o stejný výkon jako u dosavadního dvoulitru C 200 z předfaceliftové verze. Za příplatek je možné jej pořídit i s pohonem všech kol s aktivním rozdělováním točivého momentu.

Nový je i turbodiesel, pod označením C 220 d se už neukrývá 2,2litrový čtyřválec, ale dvoulitr. Má 143 kW, o 18 kW více než dosud. Motor rodiny OM 654 je o 16 % lehčí než předchůdce, využívá čtvrtou generaci vstřikování common-rail pracující až s tlakem 2500 bar nebo optimalizovaný průtok vzduchu.

Mercedes-Benz C kupé a kabriolet – technická data nových motorů modernizované verze
ModelC 200C200 4MaticC 220 dAMG C 43 4 Matic
Zdvihový objem [cm3]1497149719512996
Válce/ventily4/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min]135/5800-6100135/5800-6100143/3800287/6100
Točivý moment [N.m/min]280/3000-4000280/3000-4000400/1600-2800520/2500-5000
Max. rychlost [km/h]239 (235)234 (230)240 (233)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,9 (8,5)8,4 (8,8)7,0 (7,5)4,7 (4,8)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,1 (6,4)6,6 (6,8)4,6 (4,8)9,2 (9,5)
*Údaje v závorkách platí pro verzi kabriolet

A modernizován byl i nejslabší člen rodiny AMG. Mercedes-AMG C 43 má nově 287 kW, o 17 kW více než dosud. O jeho pohon se však nadále stará třílitrový vidlicový šestiválec twin-turbo, který pro vyšší výkon mimo jiné dostal větší turbodmychadla pracující s tlakem 1,1 baru. Standardem této varianty zůstává pohon všech kol a devítistupňový automat. Ostatní nabízené agregáty budou teprve představeny.

Motorové změny pak u modernizované třídy C doplňují i další úpravy. Standardem budou nově diodová světla LED High Performance, která doplňují přepracovaný nárazník nebo masku chladiče s diamantovým vzorem, jež mají zajišťovat sportovnější vzhled. Uvnitř zase najdeme nový volant s dotykovými plochami nebo větší obrazovku multimediálního systému s úhlopříčkou 10,25 palce, dodávanou na přání.

Za příplatek je si pak možné objednat nový hudební systém s devíti reproduktory o výkonu 225 W, který doplňuje nabídku mezi základním audiem a vrcholnou verzí Burmester. Vylepšeny byly i asistenční systémy, které vychází z těch v třídě S. Céčko tak umožňuje za určitých podmínek poloautomatickou jízdu, k níž využívá vylepšenou kameru sledující prostor až 500 metrů před vozem a dalších čidel kolem auta. Adaptivní tempomat spolupracuje i s daty navigace, dokáže tak předpovědět zatáčku a dopředu zpomalit. Mezi nabízenými systémy je pak i aktivní změny jízdního pruhu.

Modernizované kupé a kabriolet třídy C budou představeny na nadcházejícím autosalonu v New Yorku. Do prodeje vstoupí v červenci.

David Bureš
Diskuze (15)
Avatar - mariov8
22. 3. 2018 08:58
Re: to ho se obávám..
Před pár lety jsem se svezl v zahraničím obyčejným C200 s 1,6L 115kW (to se u nás jen tak nestane, samý diesel nebo rovnou AMG), velice příjemný zážitek a jelo to docela dobře a za málo. Pokles objemu základního motoru z 1,6L na 1,5L ve střední třídě podle mne není důvod k panice, to je motor co odpovídá výkonem cca 2,2 až 2,3L atmosférickému benzinu a to svého času byl top čtyřválec v Céčku.

Prckové NGCC dostanou zbrusu nový zážehový motor 1,33L a bude to čtyřválec, a opět to díky přeplňování nepojede špatně.
Avatar - mariov8
22. 3. 2018 08:53
Re: to ho se obávám..
Hybridem diesel nenahradíš, to je motor na dálnici a tam je hybrid prakticky k ničemu. O.k. jeho hmotnost může dokonce spotřebu zvyšovat. Mild hybrid je správně cílen hlavně na měřící cyklus, protože pokuty za nadlimitní emise CO2 jsou to co automobilky pálí... spíše bych věřil, že se dočkáme hybridu s malým dieselem, tam se opravdu dá dosáhnout velice nízká spotřeba.
Avatar - wakantanka
21. 3. 2018 20:03
Re: to ho se obávám..
Na druhej strane ti mnoho miestnych fundovanych na to povie : ale aspon je to 4 valec :-)
Avatar - Korendir
21. 3. 2018 19:13
Re: to ho se obávám..
A to je právě to, co mi shazuje dost modelových řad. Měli by být mantinely (ale z ekonomického hlediska to asi chápu, to nejde), jaký nejmenší motor dát do jakého modelu.
Tyhle vysavače ať si nechají pro ty atrapy na Mercedes jako A, B, GLA.
Avatar - Dinar
21. 3. 2018 18:16
Re: to ho se obávám..
Nedali a nedají, opravdu škoda, u 3er je 330d jednoznačně nejlepší varianta, jede to, má to fajn zvuk a reálnou spotřebu jako 320d, u céčka by to bylo stejné.