Mercedes-Benz C63 AMG dostane více karosářských variant
Nejprve si shrňme, co nabídne každý Mercedes C63 AMG. V prvé řadě očekávejte agresivní styling a sebejistý postoj vozu. Vzhled je potřeba opět o kus přiostřit, aby auto působilo minimálně stejně dravě jako úhlavní konkurenti, což v Affalterbachu moc dobře vědí. Zároveň však bude novinka prostornější a luxusnější než předchůdce, podobně jako běžné Céčko.
Srdcem vozu se stane dvakrát přeplňovaný benzinový osmiválec o objemu čtyř litrů. Tento motor bude představen v chystaném baby–supersportu GT AMG, kde bude mít nejspíše vyšší výkon. Blok agregátu sdílí architekturu s dvoulitrovým čtyřválcem známým třeba z modelu A 45 AMG. Motor samotný má poskytovat výkon mezi 358 kW (480 k) a 432 kW (580 k), pro C 63 AMG se ale počítá spíše s hodnotou okolo spodní hranice. Ve srovnání s atmosférickým osmiválcem v předchozí generaci má výrazně narůst točivý moment, a to nejspíše až přes hodnotu 600 Nm. Pohonné ústrojí doplňuje modernizovaná sedmistupňová automatická převodovka Speedshift upravená pro snížení spotřeby.
Pokud jste očekávali pohon všech kol za příplatek podobně jako u většího E 63 AMG, budete nejspíše zklamáni. S velkou pravděpodobností se s jeho použitím v Céčku nepočítá. Dále nebude chybět elektronický samosvorný diferenciál s vektorováním točivého momentu, hmotnost nižší než 1655 kg předchůdce a celá řada řada nových elektronických systémů.
Do roku 2016 by se k sedanu měly přidat ještě varianty kombi, kupé a kabriolet. Všechny verze budou dle předpokladů zrychlovat z klidu na sto kilometrů v hodině za zhruba 4,5 sekundy a maximální rychlost zůstane tradičně omezena na 250 km/h.