Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Doplní úpravy softwaru naftových aut také změna techniky? Německo rozhodne do září

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
O nutnosti snížit emise oxidu dusičitého úpravou naftových aut se v Německu mluví kvůli tomu, že zhruba 70 německých měst loni překročilo maximální povolené hodnoty NO2.

Německá vláda podle kancléřky Angely Merkelové do konce září rozhodne, zda budou u dieselových aut vedle softwarových úprav nutné rovněž úpravy hardwaru. Šéfka německé vlády, která je zřejmě spíše proti nutnosti hardwarových úprav, to dnes řekla na tradiční letní tiskové konferenci.

Merkelová poznamenala, že kabinet už má k dispozici řadu posudků, které se problému věnují. Čeká ještě na závěrečnou zprávu, což by ale zářijovému rozhodnutí nemělo bránit.

O nutnosti snížit emise oxidu dusičitého (NO2) úpravou naftových aut se v Německu mluví kvůli tomu, že zhruba 70 německých měst loni překročilo maximální povolené hodnoty NO2. V některých proto hrozí zákaz jízdy části dieselových vozů.

Automobilky Volkswagen, BMW, Daimler a Opel se loni zavázaly k úpravě softwaru zhruba u 2,8 milionu naftových vozů, to ale podle expertů k dostatečnému snížení emisí nepovede. Ve hře jsou proto i úpravy hardwaru, které mohou spočívat například v instalaci nových katalyzátorů.

Merkelová, která jde podle kritiků automobilkám dlouhodobě příliš na ruku, je k nim ale velmi skeptická - soudě alespoň podle jejích dřívějších vyjádření. V narážce na manipulaci s emisemi ale v květnu poznamenala, že automobilky musejí získat ztracenou důvěru zpět samy.

"Nemůže ale být v našem zájmu, že politickými opatřeními oslabíme automobilový průmysl tak, že už nebude mít sílu na skutečné investice do budoucnosti," uvedla tehdy.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
21. 7. 2018 12:37
Re: A kolik lidí?
Oxid uh­li­či­tý (C02) - Ne­ní pří­mou škod­li­vi­nou, pro­to ne­ní le­gisla­tiv­ně ome­zen. Avšak při­spí­vá k tvor­bě tzv. skle­ní­ko­vé­ho efek­tu, kte­rý má za ná­sle­dek glo­bál­ní otep­lo­vá­ní Ze­mě.

Když za­čne­te pro­sa­zo­vat stej­né emis­ní nor­my pro die­se­lo­vé mo­to­ry, se mů­že­me po­dí­vat do spo­je­ných stá­tů. V tra­dič­ně "eko­lo­gic­kých stá­tech" Ca­li­for­nia, Ma­i­ne, Massa­chusetts, New York a Ver­mont si dnes prak­tic­ky žád­ný na­f­ťák le­gál­ně ne­za­re­gis­tru­je­te, míst­ním li­mi­tů ne­vy­ho­ví ani nej­no­věj­ší dieselové mo­to­ry s fil­try pev­ných čás­tic.
21. 7. 2018 11:51
A co ostatní?
Pořád se mluví jen o VW, na začátku té kauzy se psalo že ty limity nedodržují ani Francouzští výrobci, ale pak to nějak uslo a nikdy nikde neřekli jestli podváděli nebo ne. V Německu ještě chvíli tedy budou řešit všemožné plyny a jejich množství jen u nás se bude udržovat pojízdný kovošrot. Kde jsou ty slíbené silniční daně podle Euro norem, ale žádné drobné do Euro IV pořádný sumy aby ty starý krámy konečně zmizely ze silnic. Nebo ještě lépe zavést strop pro provoz, vozy starší 12 let konec šrot. Ale co je hlavní už konečně by měly začít drakonicky, ale tím myslím opravdu drakonicky řešit nefunkční nebo vykuchané filtry pevných částic už mě opravdu nebaví jezdit za těmi oblaky smradu a černého dýmu co se linou hlavně ze starých vozů Audi, BMW s Škoda! Tyhle prasata chytit, pokuta 100 000 Kč, pokuta pro to prase co to vymontovalo, pokuta pro ME co to nechalo prolézt a auto do šrotu vůbec bych se s tím nemazal.
21. 7. 2018 10:36
Re: jediny co pomuze
To je sice mozne, ale mozem ta ubezpecit, ze vacsina novych dizlov proste smrdi. Zazivam to denne bud ako chodec alebo ako ucastnik premavky, ked idem za nejakym dizlom. A ked stojim na krizovatke alebo v kolone, kde je vela dizlov, tak to je teprv potesenie pre nos...
Avatar - praděda7
21. 7. 2018 10:27
Re: jediny co pomuze
Můžu tě ubezpečit, že F15 X5 40d xDrive nesmrděla naftou ani po zahřátí..... :-!
21. 7. 2018 09:52
Re: jediny co pomuze
Kazdy benzin po nastartovani na studeno smrdi. Ale ked sa kat zohreje tak uz nie. Na rozdiel od dizla, kde ten ostro-kysly zapach citit aj po zohriati ;)