Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Městské autobusy MAN Lion’s City CNG pro Děčín

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost MAN Truck & Bus Czech Republic se stala vítězem tendru na dodávku nových městských autobusů s pohonem na CNG pro Děčín, kam zamíří 21 nových vozidel MAN Lion’s City CNG.

Dopravní podnik města Děčína si v důsledně vedeném tendru zvolil za vítězného dodavatele flotily dvaceti jedna nových městských, nízkopodlažních autobusů značku MAN. Dodávku tvoří osmnáct dvanácti metrových sólo autobusů a tři kloubová provedení autobusů MAN Lion’s City CNG. Dopravní podnik má již také vybudovanou i novou plnící stanici CNG.

Prvních devět dvanáctimetrových a jeden kloubový autobus o délce osmnáct metrů slavnostně uvedl Dopravní podnik města Děčína do provozu v první polovině dubna letošního roku za účasti zástupců města Děčín a společnosti MAN Truck & Bus Czech Republic. Zbývající počet autobusů dodá české zastoupení společnosti MAN Truck & Bus, pro které jde o jednu z největších zakázek na taková vozidla, nejpozději do konce srpna 2018.

Do konce tohoto roku obnoví Dopravní podnik města Děčína téměř polovinu své flotily městských autobusů. Plynové autobusy MAN Lion's City postupně nahradí stávající nejstarší autobusy s naftovými motory.

Celková hodnota kontraktu je přes 130 milionů korun, přičemž 85 procent je hrazeno z dotace evropských fondů v rámci programu ITI. Všechna vozidla budou nízkopodlažní a vybavená klimatizací.

Městské nízkopodlažní autobusy MAN Lion’s City CNG ve dvanáctimetrovém provedení disponují třemi širokými dveřmi, osmnáctimetrové potom umožňují rychlou obměnu cestujících díky čtyřem širokým vstupům. Celková kapacita dvanáctimetrových autobusů činí 83 osob, z toho je pro pasažéry 32 míst k sezení. Kloubové autobusy mají celkovou kapacitu 165 osob, z čehož pro sedící cestující je určeno 42 míst.

Všechna vozidla jsou vybavena systémem pro automatické počítání cestujících. Interiér vozidel je monitorován kamerami, což přispívá bezpečnosti cestování. Součástí vozidel jsou infomační a odbavovací systémy. Autobusy jsou vybaveny též systémem bezdrátového připojení. Řidič má mimo jiné k dispozici i chladničku na nápoje.

Pohon vozidel zajišťují plynové motory MAN E2876 o maximálním výkonu 200 kW (272 k), resp. 228 kW (310 k) v případě kloubových autobusů, které jsou doplněny čtyřstupňovou automatickou převodovkou Voith.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)