Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MAN Lion’s City: Nová tvář se známým jménem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost MAN Truck & Bus uvádí novou generaci autobusů modelové řady Lion’s City. Ta zůstává věrná tradičnímu jménu, ale přináší nový vzhled i techniku.

MAN Lion’s City byl poodhalen samotným výrobce prostřednictvím několika snímků již v létě loňského roku, ale teprve na jaře toho letošního roku dochází ke kompletnímu oficiálnímu představení designu exteriéru i interiéru a rovněž techniky prvních dvou provedení novinky.

Městské autobusy značky MAN ve své nové generaci rozhodně zaujmou svým atraktivním designem, za nímž se ukrývají moderní konstrukční řešení a technika, jejichž cílem je přispět ke zvýšení komfortu i bezpečnosti cestujících a zároveň i hospodárnosti provozu.

Design nové generace autobusů MAN Lion’s City rozvíjí současným styl značky, který se v případě autokaru Lion's Coach dočkal prestižního ocenění iF Product Design Award 2018. Moderní a dynamicky působící linie ukrývají skelet, v jehož konstrukci je hojně využito vysokopevnostní oceli a hliníku, což se pozitivně projevuje mimo jiné i v celkové hmotnosti vozidla.

Společnost MAN Truck & Bus uvádí novou generaci autobusů Lion’s City nejprve ve dvou provedeních, v podobě dvounápravového a třínápravového kloubového autobusu. V případě verze s dvojicí náprav uvádí výrobce rozvor náprav 6005 mm a celkovou délku 12.185 mm. Tato verze má ve srovnání se svým předchůdcem s motorem D20 vynikat až o 1130 kg nižší hmotností.

Třínápravové provedení novinky má rozvor náprav 5200 mm mezi první a druhou nápravou a 4903 mm mezi druhou třetí nápravou. Celková délka této verze je 18.060 mm. Pro dvounápravový i třínápravový MAN Lion’s City je pak shodně uvedena šířka 2550 mm a výška 3060 mm.

Exteriér nové generace autobusů řady Lion’s City vedle samotných linií zaujme i detaily, z nichž k těm nejvýraznějším patří řešení světlometů i koncových svítilen. Společnost MAN Truck & Bus totiž nabízí hlavní světlomety kompletně tvořené LED, což platí i pro zadní svítilny. Světelné diody ve srovnání s konvenčním řešením vynikají svou vyšší spolehlivostí a rovněž životností, která má být až 10.000 provozních hodin.

Světelné diody jsou použity rovněž i v interiéru, kde může být na přání dopravce osazeno nepřímé osvětlení za pomoci LED po celé délce vozu v tónu teplé bílé barvy nebo i v jiném odstínu.

Interiér pak má vedle svého moderního osvětlení vynikat i prostorností a komfortními sedadly, který může být u dvounápravových vozidel až 37, zatímco u třínápravových je uváděno až 49 sedaček v závislosti na počtu dveří a konfiguraci vnitřního prostoru. Maximální kapacita sedících i stojících cestujících je 114, resp. 152 osob.

Moderní design exteriéru i interiéru a konstrukci karoserie doplňuje nový motor D1556 LOH, který již nyní vyhovuje emisní normě Euro 6d platné od 1. září 2019. Nově se zde nachází pouze SCR-technologie (Selective Catalytic Reduction) ve spojení se systémem filtrace MAN CRT (Continuously Regenerating Trap). Recirkulace výfukových plynů mohla být vypuštěna.

Zákazníci mají mít možnost volby ze tří provedení nové pohonné jednotky s nejvyššími výkony 206 kW, 243 kW a 265 kW. Maximum točivého momentu je pak 1200 N.m, 1400 N.m a 1600 N.m.

Na přání lze nový motor D15 doplnit o modul MAN EfficientHybrid, což je systém, který významně přispívá ke snížení spotřeby paliva a emisí až o 16 %. Toto elektrické zařízení mění během brzdění kinetickou energii na elektrickou, kterou ukládá do ultrakapacitorů na střeše vozidla a následně ji poskytuje systému start-stop pro startování motoru a rovněž i palubní síti, když neběží vznětová pohonná jednotka.

Nová generace autobusů MAN Lion’s City se může pochlubit i svým podvozkem a to především přední nápravou, u níž došlo k nezávislému zavěšení kol pro zlepšení ovladatelnosti i cestovního komfortu. Na tom se pak podílí i nové hydraulické tlumiče.

Společnost MAN Truck & Bus uvádí, že novou generaci svých městských autobusů řady Lion’s City bude vyrábět od srpna letošního roku v podniku v polských Starachowicích.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)