Mini Countryman: Facelift oficiálně
Úprava nepřináší zásadní změny, jen Countryman decentně posouvá vstříc dalším úspěšným rokům na trhu. Za zhruba čtyři roky, co se zprvu kontroverzní model prodává, se pro něj rozhodlo přes 350 tisíc zákazníků.
Facelift přinesl nejen přepracovanou přední masku s nově tvarovanými světlomety, LED mlhovky, sloužícími zároveň jako denní svícení, nové metalické barvy (zelenou Jungle Green, šedou Midnight Grey a modrou Starlight Blue), širší možnost individualizace exteriéru polepy či nižší naměřenou spotřebu paliva u stávajících motorizací. V tiskové zprávě se hovoří například i o nových, lehčích litých kolech či optimalizované akustické izolaci kabiny.
Změny proběhly také v interiéru, který by měl nyní působit o něco prémiovějším dojmem, například díky chromovaným částem na výdeších ventilace. Novinkou jsou temně podbarvené ukazatele rychlosti a otáček motoru, rychloměr zůstává klasicky uprostřed, přičemž ve verzi John Cooper Works je doplněn logem.
Countryman může sloužit v roli rodinného hatchbacku; i přes kompaktní délku 4.097 milimetrů nabízí 350 až 1170 litrů zavazadlového prostoru, velmi praktická jsou také zadní o 130 milimetrů posuvná sedadla, dělená v poměru 40:20:40.
Po technické stránce se nic významného neděje, na vrcholu potravního řetězce stále zůstává benzinová specifikace John Cooper Works o výkonu 160 kW, přeplňovaná šestnáctistovka v Cooperu S však posilnila ze 135 na 140 kW. Základem nabídky tak stále zůstávají verze One D se vznětovou šestnáctistovkou o výkonu 66 kW a benzinový One s atmosféricky plněným čtyřválcem o objemu 1,6 litru a výkonem 72 kW.
Samozřejmostí je splnění normy Euro 6 u všech agregátů, standardem je šestistupňová manuální převodovka, automat se stejným počtem převodových stupňů je (mimo verzi One D) za příplatek.
Faceliftovaný Countryman by se na evropských trzích měl objevit letos v červenci.