MINI Coupé: Výroba kupé a jednoho dalšího modelu potvrzena
Šéf BMW, Norbert Reithofer, potvrdil, že ve výrobním závodě nedaleko Oxfordu budou vznikat další dva nové modely Mini.
Koncepční studie obou novinek uvidíme údajně již za několik dní ve Frankfurtu. První Mini Coupé Concept již automobilka ohlásila před několika dny, druhý představí až přímo na IAA.
Automobilka Mini dnes disponuje výrobní kapacitou 220 až 240 tisíc vozů ročně, kterou momentální výrobní program (hatchback, kombi, kabriolet) dobře využívá. Jak velké objemy mají nové modely představovat, ani termíny zahájení produkce zatím představitelé automobilky nespecifikovali.
Dvoumístný koncept MINI Coupé vychází ze sériového třídveřového hatchbacku John Cooper Works, s nímž sdílí celkovou délku karoserie 3174 mm i šířku 1683 mm. Oproti produkčním modelům ovšem došlo k snížení celkové výšky ze 1407 mm o 51 mm na 1356 mm.
Zásadní změny se odehrávají v horní polovině karoserie. Čelní sklo konceptu je skloněno pod ostřejším úhlem. Lehká hliníková střecha má klasické splývavé linie, které narušuje rozměrný spoiler nad zadním oknem. I u konceptu dvoumístného kupé se návrhářům podařilo zachovat tradiční designérský prvek všech současných MINI v podobě černých sloupků, který vytváří dojem, že se střecha vznáší. Pro zlepšení výhledů z vozu šikmo vzad a prosvětlení interiéru je B-sloupek prosklený.
Hlavní změnou v interiéru je absence zadních sedadel. O luxusní dojem se postarají materiály použité na palubní desku, výplně dveří a sedadla. Odstranění zadních sedadel se zasloužilo o zvětšení základního objemu zavazadlového prostoru ze 160 litrů na 250 litrů.
MINI Coupé Concept se sériovým MINI John Cooper Works sdílí i jeho techniku. Pod krátkou kapotou se ukrývá přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 l. Motor je naladěn na výkon 155 kW (211 k) při 6000 min-1 . Točivý moment vrcholí na hodnotě 260 Nm a je k dispozici v širokém spektru otáček, začínajícím na 1850 a končícím při 5700 min-1. Díky funkci Overboost jej navíc lze krátkodobě zvednout o 20 Nm. Beze změn zůstala šestistupňová manuální převodovka a pohon předních kol.