Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi ASX MY 2015: S denními diodami a novou převodovkou CVT

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Mitsubishi cizeluje svůj crossover ASX. Radikální změny ale nejsou potřeba, stále se dobře prodává.

Mitsubishi hodlá v Evropě začít prodávat v červenci aktualizovanou verzi crossoveru ASX pro modelový rok 2015. Žádné velké úpravy se nekonají, poptávka na mnoha trzích je ani nevyžaduje. Například v Rusku jde ASX na dračku a tamní klienti jsou s aktuálním vzhledem zkrátka spokojeni. Od předchozího modelu se liší hlavně zepředu. U mlhovek v nárazníku našly své místo diody pro denní svícení a „tři diamanty“ na polní cesty dostaly také blikače do zpětných zrcátek. Můžeme se také těšit na nová litá kola, v dražších verzích dokonce dvoubarevná. Pletu laků karoserie rozšíří modrý odstín.

Zážehové motory reprezentují čtyřválce 1,8 l/103 kW a výkonnější dvoulitr se 110 kW, kterého se však západní Evropa nedočká. S oběma se však bude kombinovat i nová bezestupňová převodovka , která nahradí současnou CVT INVECS III se šesticí předvolených rychlostí a řazením pádly. Novinka disponuje jemnějším chodem a dokáže snížit i normovanou spotřebu. Že by chyběl v portfoliu diesel, o tom není pochyb. Jedná se stále o jednotku s objemem 2,2 l a opět 110 kW.

Základní výbava se zlepšila, určitě obsahuje moderní elektronické asistenty, tedy ABS s distributorem brzdné síly, dnes již také povinné ESP (podle směrnic EU ovšem ESC), kontrolu trakce TCS, palubní počítač, klimatizaci, elektrická okna vpředu i vzadu a zmíněná litá kola. K dispozici bude i nadále několik výbavových stupňů.

Na českém trhu se v současnosti prodává ASX s výraznými slevami a balíčky Inform, Invite, Intense a Instyle+. Kromě zmíněného velkého dieselu (jen se šestistupňovým automatem) je alespoň prozatím ke koupi i menší 1.8 DI-D MIVEC se 110 kW za minimálně 540 tisíc Kč. Základní zážehovou šestnáctistovku s 86 kW koupíte výhradně coby dvoukolku a s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou v akci za 369 tisíc korun. Verze s naftovým motorem 2,2 l pak přijde alespoň na 630 tisíc Kč.

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Avatar - Ada je zase tady
13. 6. 2014 00:08
Re: ASX
Aha, dvoukolka... a motor v benzinu... no ty asi budeš velky expert... :no: :no: :no: >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
13. 6. 2014 00:07
Re: pěkný
Masku nepovažuji za provozní náhradní díl. Když jsi blb, neumíš řídit a rozmlátíš předek, zaplať si ho. Ale porovnej třeba ty brzdové destičky... Na ASX například stojí zadní destičky 3800Kč. Na Yeti 1200Kč (originál, ne z druhovýroby)
Avatar - Cuba66
12. 6. 2014 11:32
ASX
Jo jo, mě se to líbí. Nejdřív jsem to auto vyřadil z možných kandidátů na moje nový auto, protože na webu klubu Mitsubishi psali o problémech s lakem. Pak jsem si ale prošel pár jetejch aut a není to tak hrozný. A už jsem se i smířil s tím, že bych neměl 4x4, protože na něj jednoduše nemám (hypotéka, děti a tak :-) ) a že to bude dvoukolka a že se někdy dostanu do situace, že mě na sněhu předjede OII 4x4. Ale s čím jsem se zatím nesmířil, je motor 1,6. Raději bych 1,8 v benzínu.
Jo a proč ASX? Jednoduše proto, že naše město o 16000 obyvatelích není schopný udělat v naší ulici pořádnej asfalt, takže jezdíme po vymletý šotolině a utrháváme si lízátka atp. :-) Takže dvoukolka stačí jen je potřeba vyšší světlá výška. A stav silnic v ČR taky není úplně růžovej, navíc se mi u ASX líbí, že to má víceprvek vzadu i jako dvoukolka a velikost pro naší rodinu akorát.
12. 6. 2014 10:47
Re: pěkný
Tak je srovnej, myslis, ze se ted kazdej vrhne hledat do ceniku? 8-s
Avatar - Cuba66
12. 6. 2014 10:46
Re: pěkný
Takže v Elitu Textary na předek pro ASX 1,6 MOC cena 1847,67 s DPH. Pro Yetiho 1,2TSI stojí v Elitu Textary na předek 1712,15 s DPH. No tak jasně vidím, že ty na ASX jsou kurevsky předražený >:D
Ádo Ádo...co z tebe bude??!!