Mitsubishi ASX MY 2015: S denními diodami a novou převodovkou CVT
Mitsubishi hodlá v Evropě začít prodávat v červenci aktualizovanou verzi crossoveru ASX pro modelový rok 2015. Žádné velké úpravy se nekonají, poptávka na mnoha trzích je ani nevyžaduje. Například v Rusku jde ASX na dračku a tamní klienti jsou s aktuálním vzhledem zkrátka spokojeni. Od předchozího modelu se liší hlavně zepředu. U mlhovek v nárazníku našly své místo diody pro denní svícení a „tři diamanty“ na polní cesty dostaly také blikače do zpětných zrcátek. Můžeme se také těšit na nová litá kola, v dražších verzích dokonce dvoubarevná. Pletu laků karoserie rozšíří modrý odstín.
Zážehové motory reprezentují čtyřválce 1,8 l/103 kW a výkonnější dvoulitr se 110 kW, kterého se však západní Evropa nedočká. S oběma se však bude kombinovat i nová bezestupňová převodovka , která nahradí současnou CVT INVECS III se šesticí předvolených rychlostí a řazením pádly. Novinka disponuje jemnějším chodem a dokáže snížit i normovanou spotřebu. Že by chyběl v portfoliu diesel, o tom není pochyb. Jedná se stále o jednotku s objemem 2,2 l a opět 110 kW.
Základní výbava se zlepšila, určitě obsahuje moderní elektronické asistenty, tedy ABS s distributorem brzdné síly, dnes již také povinné ESP (podle směrnic EU ovšem ESC), kontrolu trakce TCS, palubní počítač, klimatizaci, elektrická okna vpředu i vzadu a zmíněná litá kola. K dispozici bude i nadále několik výbavových stupňů.
Na českém trhu se v současnosti prodává ASX s výraznými slevami a balíčky Inform, Invite, Intense a Instyle+. Kromě zmíněného velkého dieselu (jen se šestistupňovým automatem) je alespoň prozatím ke koupi i menší 1.8 DI-D MIVEC se 110 kW za minimálně 540 tisíc Kč. Základní zážehovou šestnáctistovku s 86 kW koupíte výhradně coby dvoukolku a s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou v akci za 369 tisíc korun. Verze s naftovým motorem 2,2 l pak přijde alespoň na 630 tisíc Kč.