Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Concept AR: Hravý kříženec pro šest

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Tokijský autosalon je vždy přehlídkou různých konceptů domácích automobilek. Tři diamanty si pro něj letos přichystaly trojici hybridů. Jedním z nich je MPV s označením AR

Zlatavá a řádně hranatá studie AR je ve skutečnosti malým MPV s prvky SUV, tedy jakýmsi módním křížencem. Světlou výšku sice automobilka neudala, ale i tak je vidět, že stojí „na vysokých nohách“. Dovnitř se vejde až šest pasažérů. Ti zadní sedí sice na nouzových sedadlech a pak už dovnitř nelze dát žádná zavazadla, ale kdo by to u studie řešil? U třetí řady jde vyklopit sedák a zbylá čtveřice samostatných křesel se otočí proti sobě. Cestující tak spolu můžou konverzovat, pochopitelně nikoli za jízdy. Pokud jsou sedačky umístěny po směru, vejde se za ně bagáže poměrně dost pro čtyři osoby.

Móda velí i co se pohonného ústrojí týče, takže AR je hybrid, byť jen tzv. mild. Základem je přeplňovaný zážehový tříválec, ovšem nečekejte japonský objem 0,66 l. Tento má mnohem větších 1,1 l a velmi slušných 100 kW (136 k). Agregát řady MIVEC je vybaven i přímým vstřikem. Doplňuje jej desetikilowattový elektromotor, který slouží jako startér a generátor (proto mild hybrid). Baterie mají kapacitu pouhých 0,25 kWh a kompletní elektrická soustava pracuje pod napětím 48 V. Ústrojí CVT s plynule měnitelným převodem přenáší točivý moment na přední kola. Spotřeba benzinu se pohybuje na hranici 4,2 l/100 km. AR také není kei car, tam by se šest lidí nevešlo. Vždyť na délku měří 4,35 m a je 1,78 m široký. Do výšky pak ční 1,69 m. Zaujme také prosklená střecha a zadní sloupky, které s ní nejsou zvenčí vizuálně propojeny.

Nesmíme zapomenout ani na moderní komunikační techniku včetně dotykového displeje přímo na volantu. Její použití ukazuje hravé a vtipné propagační video. Menší výklopná obrazovka je i ve druhé řadě, dle informací výrobce ji má u sebe každý ze tří spolujezdců. Spojení se světem je důležité i za jízdy... Vzadu se pak nachází ovládací panel již v úvodu zmíněného nastavení sedadel, který je, jak dokazuje série firemních fotografií, dokonce posuvný směrem doprostřed

Mitsubishi má ve výrobě aut ve stylu MPV různých velikostí poměrně dlouhou tradici a koncept AR je zřejmě předobrazem sériového modelu. Rozhodně to nevylučujeme, byť pochopitelně jeho „vychytávky“ nedostane a nejspíš si jej Japonci nechají jen pro domácí trh.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Avatar - Ja Prvni 123
24. 11. 2013 09:57
a to AR zmanená Austin Rover...
na památku zdroje inspirace = Range Rover Evoque...
Škoda, že to téma je zpracované tak nešikovně... a ošklivě.
8-s
Avatar - Fe
23. 11. 2013 13:06
je
Je to odporne. :no: