Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi i-MiEV 2012: Modernizace elektro-mi(ci)ni

David Bureš
Diskuze (9)
Modernizovaný japonský elektromobil má vylepšený interiér a bohatší výbavu.

Mitsubishi i-MiEV se na evropských trzích neprodává ani rok a japonský výrobce si pro tento elektromobil připravil první vylepšení. Mitsubishi zareagovalo na ohlasy zákazníků a modernizovalo model podle jejich požadavků.

Elektro-mini má nyní podle japonské automobilky více zdůrazňovat svoji výjimečnost. To se odrazilo především v interiéru, který díky tmavě hnědému provedení působí luxusnějším dojmem. Přepracována byla středová konzole, po jejích stranách se objevily ozdobné stříbrné prvky. Ty byly použity také u výdechů ventilace, ovladačů klimatizace a vnitřních kliček dveří.

V závislosti na konkrétním trhu se rozšíří i výbava vozu. Novinkou budou vyhřívaná přední sedadla nebo volitelné integrované rádio s CD přehrávačem a USB vstupem.

Klimatizaci bude možné ovládat dálkově, což rovněž povede k nižší spotřebě elektrické energie. Novinkou bude i časovač nabíjení, díky čemuž si majitel zvolí nejvhodnější čas dobíjení. Automobil se tak bude moci začít dobíjet až v noci, kdy se za spotřebu elektřiny v některých státech platí méně.

Modernizované Mitsubishi i-MiEV bude do rychlosti 35 km/h zvukem varovat chodce, že se blíží jedoucí vozidlo. Zvuk bude generován v závislosti na rychlosti auta, spínači brzdy a pozici hlavice řadicí páky. Podobný systém používá i hybridní Infiniti M35h.

Vůz je i nadále poháněn synchronním elektromotorem umístěným mezi nápravami, který nabízí maximální výkon 49 kW (67 k) mezi 2500 a 8000 min-1 a točivý moment 180 Nm v rozmezí otáček 0-2000 min-1. Ten je distribuován pomocí jednostupňové převodovky s voličem na podlaze, který vyznává tradiční schéma P-R-N-D, obvyklé u samočinných skříní.

Lithium-ion tové baterie s kapacitou 16 kWh umožňují vozu ujet na jedno nabití až 150 km, měřeno dle normy NEDC (New European Driving Cycle). Maďarští novináři s i-MiEV dokázali na jedno nabití ujet 219,5 km, při pokusu však měli vypnutou klimatizaci a občas i ventilaci.

Mitsubishi i-MiEV se v Japonsku prodává od roku 2009, koncem letošního roku bude tento elektromobil uveden i na severoamerický trh. Japonská automobilka už prodala více než 10 tisíc exemplářů i-MiEV. Na stejném základu je postaven i Citroën C-Zero a Peugeot iOn.

Během fiskálního roku 2015 chce japonský výrobce začít prodávat dalších osm aut na elektrický a hybridní pohon.

David Bureš
Diskuze (9)
5. 10. 2011 18:35
Re: Zvláštní
S tím, že je elektřina pohonem budoucnosti se už pomalu smiřuji. S tím, že ten paskvil nahoře je předvojem designu budoucnosti se smířit nehodlám. Inovativní elektrická auta by měla být pokroková ve všech směrech, a tím myslím i design. Podívej se prosím tě znova nahoře na fotky a pověz mi, v čem tkví kouzlo jeho tvarů.
5. 10. 2011 10:22
Re: Zvláštní
Toto hodnotím ako ďalšie ničím nepodložené blá blá.
5. 10. 2011 00:04
Re: Elektro
Nižší cena by pomohla. I Leaf je (nepatrně) levnější a nabízí víc.
4. 10. 2011 21:13
Re: Zvláštní
V tomto případě cokoliv, co nevypadá jako okapotovaný dvojkolo.
4. 10. 2011 20:52
Re: Zvláštní
Konkrétnejšie? Was ist das "prodejnější obal"?