Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Lancer Evo X se rozloučí příští rok v červnu

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
O konci legendárního Lanceru Evo X jsme psali už několikrát. Definitivně poslední model GSR se objeví za půl roku.

Lancer Evo má za sebou dvaadvacet let historie a celou desítku podob. V soutěžním mistrovství světa už nevyhrává, ale pořád je legendou. Auta z rallye nezmizela, jen závodní v nižších třídách. Posledním modelem bude dle výkonného viceprezidenta Mitsubishi Motors North America Dona Swearingena speciální verze GSR s pětistupňovou manuální převodovkou. Jak Swearingen řekl serveru Jalopnik, přijde na řadu v červnu nebo v červenci 2015, dostane pod kapotu více koní, nějaké ty zatím blíže nespecifikované úpravy podvozku a další změny,které ještě nebyly úplně všechny odsouhlaseny.

Zhubne nejvýkonnější Lancer? Zbaví se nepotřebných prvků výbavy? No, uvidíme,m detaily zatím chybí. Poslední série vznikne zhruba ve dvou tisícovkách exemplářů. Připomeňme, že v současnosti má pod kapotou čtyřválec DOHC se dvěma turby a mezichladičem stlačeného vzduchu. Z dvoulitrového objemu dává čtyřventilové srdce 217 kW (295 k) při 6500 otáčkách. O 406 N.m/4000 min-1 se stará v základním modelu GSR už výše zmíněný pětistupňový manuál. Evo X MR má moderní šestistupňovou dvouspojkovou skříň TC-SST ( Twin-Clutch Sportronic Shift Transmission).

Desátá evoluce Lanceru bude také definitivně poslední. Spekulace o hybridním nástupci v kabátku SUV neutuchají, ale pokud vůbec přijde, už to nebude ten pravý Lancer Evo, že? Swearingen však řekl jasně a stručně: „Momentálně neexistují žádné plány na Evo XI. Jeho čas vypršel.“ Král odchází, nadšenci, zamáčkněte slzu.

Znamená to ale zároveň prakticky okamžitý nárůst cen všech dosavadních modelů, ty nejstarší už jsou youngtimery. Takže kdo jej v garáži má, může si teoreticky mnout ruce, protože poptávka po nich rozhodně vzroste. Nečekejte však, že inzertní servery po celém světě jich budou najednou plné. Vlastníci si je nadále hodlají hýčkat.

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
1. 12. 2014 10:11
Re: Japíci měli obrovský náskok
A z čeho by teď WRC nebo R5 udělali? Z Trezie?
1. 12. 2014 09:30
EVO-d
Neuspech v Evrope je jasny, nenabizi kombi v nafte EVO-d
Avatar - KANKUNEN
1. 12. 2014 09:22
Japíci měli obrovský náskok
a namísto aby hráli stále lídra, tak se nechali dohnat a Evo to vzdává. STI to mělo rozehrané v rally tak, že to vypadalo jako budoucí legenda ve stylu Ferarri ve F1. A výsledek je, že nemají ani R5.
30. 11. 2014 22:23
Re: však máme STI, tak proč brečet...
Já myslím, že Subaru to bylo líto, že Evo končí, a proto udělalo novou WRX STI podle EVO X:)
a jinak si myslím, že EVO mělo dvouspojku, která by slušela STI:
Avatar - AUDIRS6
30. 11. 2014 22:07
Re: však máme STI, tak proč brečet...
Pripajacka za STi ;-)
pokial sa malo jednat o bitku medzi nimi dvoma, vzdy som sa priklanal k Subaru.
To, ze stratilo priameho konkurenta je podla mna ale na skodu - na konkurencnom serveri ho uz totiz postavili proti S3 :-O ...no a dopadlo to tak-tak...vseliako... 8-s
Ak by to znamenalo, ze STi sa bude zapajat do bojov medzi HH ( kedze je aj 5D ), a zanevre na zazitky z polnych ciest, bude tento svet zase o nieco chudobnejsi ;-\
V tomto suhlasim, ze Eva je skoda :-!