Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Lancer Evo X skončí letos. A bez nástupce!

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Životopis Lanceru desáté evoluce se chýlí ke svému závěru. A s ním i všech dosavadních verzí Evolution.

Tovární tým Mitsubishi Ralliart už nejezdí ani automobilové soutěže, ani Dakar. Poptávka po Lanceru Evolution X navíc klesá, tak se tři diamanty rozhodly jeho výrobu letos ukončit. Alespoň to tvrdí japonský automobilový server Nikkan Jidosha Shimbun. Zpráva však není dosud oficiální, nikdo z automobilky ji zatím nepotvrdil. Sága definitivně dospěje ke svému finále v závěru letošního roku.

Od sezóny 1992 se prodalo na 246 tisíc kusů všech generací, z toho 92 tisíc jen v Japonsku. Historie by vydala na hodně tlustou knihu, limitované edice už asi nikdo nespočítá. Tou poslední je čtyřicetikusová FQ-440 MR, která je určená výhradně Britům. Pod její kapotou trůní známý přeplňovaný čtyřválec dvoulitrového objemu, naladěný ovšem na brutálních 328 kW, tedy 446 koní. O ukončení prodeje na Ostrovech i samotném zastavení produkce se v minulosti také už několikrát mluvilo.

Evolution XI v plánu není, ještě nedávno se šuškalo, že by to měl být hybrid, jak doba velí. Jistě, Mitsubishi se poslední roky soustředí na „ekologická“ auta. Takový vůz nakonec přijde v sezóně 2016, ale rozhodně neponese název Lancer Evolution.

Po dvaadvaceti letech od prvního modelu tak legenda odejde do historie. Na Lanceru získal Fin Tommi Mäkinen své čtyři tituly soutěžního mistra světa v řadě (1996-1999) a Mitsubishi slavilo značkové prvenství v devadesátém osmém. Původní „Evo“ dostalo techniku z Galantu VR-4 a všechny reinkarnace sedanu s výraznými sportovními geny si získaly značené procento fanoušků. Je zajímavé, že se nikdy neměl dostat mimo Japonsko, ale nakonec se prodával po celém světě. Na starém kontinentu, například v Německu nesla šestá evoluce ve druhé polovině devadesátých let jméno Carisma GT a Freddy Loix s takovým autem válčil i na erzetách. Důvody byly ovšem čistě marketingové.

Další generace „obyčejného“ Lanceru dostane vzhledem k aliančnímu propojení s Renaultem platformu Mégane.

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
1. 4. 2014 09:35
Re: Chvalim, spravne rozhodnuti.
Súhlasím, lancia ukázala ako hlboko sa dá klesnúť.
Micu zrejme musí najprv vyriešiť, čo s normálnymi autami, veď tu nemajú pomaly nič, čo by stálo zato. Keď budú normálne predávať, potom môžu evo vytiahnuť z klobúka.
31. 3. 2014 21:18
Chvalim, spravne rozhodnuti.
Nez davat jmeno legendy na nejakou m*dku s hybridnim pohonem, tak je lepsi to na ferovku ukoncit a poslat slavne jmeno do historie neposkvrnene modelem, ktery by ji nebyl hoden. Ne jako Lancia, ktera ve svych poslednich predsmrtnych krecich musela zmrsit do te doby slavne jmeno Delta.
31. 3. 2014 20:50
Legenda odchádza
Zbohom, EVO.Budeš nám chýbať :-|
31. 3. 2014 14:52
Nové - staré auto
A jak dlouho tady je současná generace Lanceru(obyčejného)? Myslím že je to už 6let a další generace má přijít až za dva roky - dohromady tedy 8let!!!

No ono kdo by si v dněšní době kupil tak "staré" auto za cenu kde může u konkurence dostat novější techniku. Co sem četl na internetu tak tady nebyly ani žádné významné facelifty(kromě motorů), takže to auto nebude tak bezpečné(pasivně) a o odhlučnění a kvalitě interiérů ani nemluvě.

Ale jinak je to velká škoda. 3diamanty sem měl vždy rád :-)
Avatar - Zetti
31. 3. 2014 13:04
Re: ..to je škoda... :(
Nemá smysl vyrábět auta který se neprodávají, v Česku se neprodalo desítek ani 40. Navíc až v roce 2012 plnilo Evo Euro 5 a ekologický štítek G ty prodeje neulehčí.
Já už jsem konec očekával vloni.