Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Outlander PHEV: 651 aut pro ukrajinskou policii

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Plug-in hybrid Mitsubishi Outlander je populární díky dotacím hlavně v západní Evropě, třeba v Nizozemí. Tři diamanty se ovšem chlubí velkou dodávkou pro úřady úplně jiné země...

Mitsubishi Outlander PHEV pohání dvoulitrový čtyřválec spolu s dvojicí elektromotorů a plynulým převodem. Elektrické jednotky napájí pod podlahou umístěných osm desítek článků s kapacitou 12 kWh, která stačí na čistě elektrickou jízdu do vzdálenosti 35 km. V reálném provozu, nikoli dle tabulky, podle té má akční rádius 52 km při rychlosti 120 km/h. Jde o čtyřkolku bez mechanické vazby s rozložením hmotnosti na obě nápravy v poměru 55:45.

Plné nabití akumulátorů trvá z tradiční 220V zásuvky čtyři hodiny, na 80 % se dostanou za půlhodinku. Dobíjejí se ale i rekuperačním brzděním a samotným konvenčním motorem, záleží na zvoleném režimu. Celkový dojezd činí 897 km, normovaná spotřeba pak 1,9 l/100 km.

Japonskou automobilkou momentálně otřásá skandál s podvodným měřením emisí a hodí se jí jakékoli zlepšování „ekologické“ image... Tonoucí se stébla chytá a potřebuje vzkřísit každou jiskřičku naděje. Plug-in hybrid v kabátku SUV si však získal za skoro čtyři roky od debutu v Paříži spokojené zákazníky na západě Evropy, i když nákupy jsou podporovány dotacemi. Firemní objednávka na větší část vozů přijde vhod vždy a přinese potřebné peníze do kasičky. Obzvláště tehdy, když její součástí nejsou desítky, nýbrž rovnou stovky exemplářů. Co třeba 651? Požadavek ovšem přišel překvapivě z Ukrajiny. A od státního úřadu...

Vozy dostanou ukrajinské policejní síly. Oznámil to tamní ministr vnitra Arsen Avakov. V prohlášení doslova uvedl: „Takže, pánové, ukrajinští policisté! Obdržíte 651 nových a unikátních, moderních, výkonných a ekologických hybridních crossoverů. Ukrajinský lid doufá, že budete hodni této inovace!“

Letité lady a uazy už jaksi dosluhují a mechanici je drží při životě všemi možnými prostředky. Ani Ukrajině není cizí Kjótský protokol, tedy úmluva OSN o změnách klimatu, takže uniformované muži zákona přesednou do něčeho modernějšího a tak nějak zelenějšího. Nové hračky jsou ovšem ve skutečnosti stříbrné a mají modré a žluté pruhy. Avakov si ve finále na Facebooku zavtipkoval, že tahle reklama pro Mitsubishi určitě přiměje tři diamanty k tomu, aby dodaly ještě jedno auto s pořadovým číslem 652.

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
18. 7. 2016 17:35
Re: Mitsubishi
ma, celkem nizke
18. 7. 2016 16:19
Re: Mitsubishi
a ten Auris zadne servisni naklady nema.. aha.

no me to nerikej, ja s taxikem jezdim. Kuryr taxi je jediny kdo Aurisy ma. jinak bych odhadoval, ze nejvice je Skodovek - Oktavii a Superbu. A Oktavie jako taxiky nejezdi zdaleka jen v CR. Tolik ke spolehlivosti, podporeno mou zkusenosti, ze ty auta (koncern) se proste nesere, nebo ne vice, nez ostatni znacky.

A ze Oktavie TDI po Praze zere 7.. no.. asi bude neco spatne. S O3 1.6TDI jsem mel dlouhodobou spotrebu 5,5, s S2 2.0 tusim 5.7 a s 1.6TDI 5.9. Jezdim ve dne i v noci a rozhodne ne na spotrebu, i kdyby ale, tak u TDI a dlouhodobe spotreby to udela dolu jen par deci, za to to ani nestoji. Aby ti dlouhodoba nebo i jen po tom jednom dni a 200-300km svitila 7..tak to si nedovedu predstavit a 100% je to nesmysl.
18. 7. 2016 15:19
Re: Mitsubishi
tak se jeste podivej kolik te bude stat servis danych aut pri jezdeni po Praze do najezdu rekneme 100 tisic km, treba ti docvakne ze palivo neni jedinej naklad kterej na aute mas ;-) Kuryr taxi s tema Aurisama asi nejezdi jen tak nahodou, maji to celkem dobre spocitane ;-)

a to za kolik jezdi redaktori auto.cz je me celkem sumak, pulka redakce cokoliv s elektrikou v pohonu doslova bytostne nesnasi a druha pulka s tim poradne jezdit ani nemuze protoze presedaj z auta do auta a ani oni ani auto se na dany jizdni styl nema sanci prizpusobyt

2 litry jsou samozrejme nesmysl, real bude okolo 4-4.5 litru na 100km, taxikarske oktavky maj po Praze bezne prumer nad 7 litru nafty ;-)
18. 7. 2016 12:13
Re: Mitsubishi
Tomu moc neverim. Ta Oktavka jezdi za 5-6l na 100 km. Ten Auris za 2? Pokud nekdo chce srazit naklady, nepujde do hybridu, ktery zere to samy, ale do CNG - O3 CNG. Jako taxi jich jezdi dost.Ta ma teoreticky dvakrat nizsi naklady nez nafta, v realu co vim tak ne, uspora na km je treba 50haliru.. to je 125kc na den.. takze misto petikila u nafty das +- 350kc denne..uspora i u toho taxiku pak dela par tisic mesicne, dejme tomu do 50 ti tisic rocne.. u toho hybridu to bude podstatne mene protoze ten za o nic moc mensi spotrebu nez nafta jezdit nebude jestli vubec o neco a s CNG srovnavat nejde. A ani to az takovy zazrak neni i pri takovem najezdu.

ed.: koukam na test na auto.cz a cely den po meste Auris Hybrid - 4.9l/100km. Ja se s Oktavii i Superbem TDI vejdu do 6ti a to spotrebu neresim, nejen dle PC, ale i dle prepoctu. Litr na sto km nehraje roli. Ani u taxikare - a malokdo najede vic km.. Takze konec pohadky o hybridech.
18. 7. 2016 11:08
Re: Mitsubishi
zalezi od vyuziti auta, hybrid ci plug-in hybrid muze na provozu oproti dieselu celkem slusne usetrit na provoznich nakladech, staci si proste jen spocitat od jakeho najezdu v jakych podminkach bude navratnost oproti naftove nebo ciste benzinove verzi

kuprikladu coby taxik je hybrid navratovej casto po prvnim roce sluzby, znamej presedlal z dieselove dvojkove Oktavky na noveho hybridniho Aurise (oba kombiky), a provozni naklady mu jdou na ruku vpodstate od zacatku, denne cca 250km po Praze jsou prej neskutecne znat