7.1. 2016 ČTK

Müller: Volkswagenu budou změny po skandálu trvat až tři roky

Müller: Volkswagenu budou změny po skandálu trvat až tři roky

Německé automobilové skupině Volkswagen bude trvat dva až tři roky, než po skandálu kolem měření emisí dokončí změnu strategie a podnikové struktury.

Německému týdeníku Wirtschaftswoche to řekl šéf společnosti Matthias Müller. Skupina, do níž patří i česká Škoda Auto, by se podle něj měla do budoucna místo zvyšování prodeje zaměřit na zlepšování ziskovosti.

"Strategické přeorientování skupiny potrvá určitě dva až tři roky a nebude to žádná hračka," řekl Müller v rozhovoru, který časopis zveřejnil dnes.

Müller dodal, že Volkswagen se přestane zaměřovat na zvyšování objemu výroby a prodeje. Své konkurenty bude chtít naopak porážet v ziskovosti.

Odbyt vozů se za Müllerova předchůdce Martina Winterkorna zdvojnásobil na více než deset milionů ročně a Volkswagen loni dočasně předstihl Toyotu na pozici největšího světového prodejce aut. "Honba za novými rekordy v prodeji z mého hlediska nedává moc velký smysl," řekl výkonný šéf skupiny.

Martin Winterkorn odstoupil z funkce šéfa Volkswagenu

Müller chce také i přes skandál s emisemi u naftových vozů dál pokračovat v dieselové ofenzivě na americkém trhu. Šéf Volkswagenu tento týden zavítá do USA poprvé od loňského září, kdy skandál s měřením emisí v naftových autech Volkswagenu vypukl.

Koncern Volkswagen bude ve Spojených státech v důsledku emisního skandálu nucen odkoupit od zákazníků zhruba 115.000 naftových vozů umožňujících falšování testů emisí. Informoval o tom německý list Süddeutsche Zeitung bez uvedení zdrojů. Tito zákazníci podle listu obdrží od firmy zpět plnou kupní cenu, nebo získají výraznou slevu na nový automobil.

Ostatní automobily, kterých se skandál v USA týká, budou podle Volkswagenu vyžadovat velkou úpravu, jež si vyžádá významné náklady na součástky a dlouhý pobyt v servisu, píše Süddeutsche Zeitung.

Americké ministerstvo spravedlnosti tento týden podalo na Volkswagen civilní žalobu kvůli tomu, že do téměř 600.000 naftových vozů v USA instaloval zařízení, které umožňovalo skrývat při testech emisí vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoké hodnoty toxických oxidů dusíku. Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu donutil k odchodu dlouholetého generálního ředitele Winterkorna a vedl k vyšetřování po celém světě. Tento týden podala americká vláda na Volkswagen civilní žalobu, která může firmu podle výpočtů agentury Reuters teoreticky stát až 48 miliard dolarů.

Volkswagen přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě. Skandál se týká rovněž 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ruský Ruský "Zuckerberg" vyhlásil válku Putinovi

Pavel Durov vyhlásil digitální válku ruskému režimu a…

Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali

Poslanci ČSSD dnes večer nemluvili o nabídce pro vládní…

Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva

Spojené státy záměrně blokují vydávání vstupních víz…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér

Jen pár dnů nás dělí od světové premiéry nového…

Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 





 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Dnes 18:50

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert. Každý Čech ho ročně sní 48 kilo

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert.…

Milujete k snídani kaiserku namazanou máslem, nebo dokonce dvě? A co rohlík s marmeládou k odpolední svačině? A…

Kuny, opilí zloději i vichřice: Chataři pláčou nad škodami, jak objekty správně pojistit?

Kuny, opilí zloději i vichřice: Chataři pláčou nad…

Někteří chataři a chalupáři se v těchto dnech vrací po dlouhé době na obhlídku svých objektů a často utrpí šok.…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Expert na góly v oslabení Mallet: Čekáme na chybu! Pak se snažíme trestat

Expert na góly v oslabení Mallet: Čekáme na chybu!…

Se svým věrným parťákem Hynkem Zohornou nastartovali v polovině druhé třetiny při vlastním oslabení rakety,…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…