6.4. 2016 Jan Mička Jan Mička

Modernizované Audi A3 umí jezdit samo. Základem je tříválec TFSI za 630.000 Kč

 

Třetí generace Audi A3 se prodává od roku 2012. Facelift přinesl pozměněný vzhled, Virtual Cockpit, nový základní agregát a poloautomatrický asistent jízdy v kolonách.

Vzhledově se modernizované Audi A3 přibližuje nové generaci většího sedanu a kombi A4, což je zřejmé především při pohledu na přední část. Šestiúhelníková maska chladiče je ostřeji řezaná a působí dynamicky, diodové světlomety jako by větší sestře z oka vypadly, a mimořádně zajímavé je ztvárnění spodní části nárazníku u verze e-tron. Poprvé se v kompaktním Audi objevují diodové světlomety Matrix známé z větších modelů.

Vnější změny jsou decentní, tento styl je vozům Audi vlastní nejenom v rámci faceliftů, ale také přechodů na nové generace. Uvnitř se objevuje nový volant, největší inovace se však nachází v přístrojovém štítu. Ten totiž může být vybaven hezky čitelným Virtual Cockpitem, který už známe z modelů A4, Q7, TT nebo R8. Má úhlopříčku 12,3 palce a vedle palubního počítače zobrazí také například mapu navigace.

V rámci faceliftu došlo také na osvěžení motorové palety. Z nabídky zmizel čtyřválec 1.2 TFSI a místo něj nastupuje litrový tříválec TFSI o výkonu 85 kW a točivém momentu 200 N.m v rozmezí 2000-3500 otáček. Audi uvádí, že je motor efektivní a zároveň neobětuje ani část požitku z jízdy, tak uvidíme. U této verze je zajímavá hmotnost jenom 1150 kilogramů, avšak nikoliv za cenu menší zvukové izolace.

Dalším stupněm je čtyřválec 1.4 TFSI se systémem COD pro vypínání válců, výkonem 110 kW a točivým momentem 250 N.m, a na samém vrcholu základní nabídky najdeme dvoulitrové TFSI se 140 kilowatty a 320 newtonmetry. Tento motor je nově párován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou s mokrými spojkami, která nahrazuje dříve používaný „šestikvalt“.

Nabídku vznětových motorů tvoří tři verze – základní šestnáctistovka o výkonu 81 kW kombinovaná se šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovou dvouspojkou, a dvě dvoulitrové varianty s výkonem 110 kW (340 N.m) a 135 kW (380 N.m). Vedle toho zůstávají v nabídce také verze g-tron (1.4 TFSI/81 kW na zemní plyn) a plug-in hybridní e-tron kombinující čtrnáctistovku TFSI (110 kW) s elektromotorem. Kombinovaný výkon soustavy je 150 kW a nabíjení akumulátoru o kapacitě 8,8 kWh z třífázové sítě (380 V) zabere něco málo přes dvě hodiny.

Samostatnou kapitolou jsou verze S3 a RS3. Zatímco druhá jmenovaná zatím facelift neprodělala, S3 má pod kapotou inovovaný dvoulitr TFSI o výkonu 228 kW (+7 kW) a točivém momentu 400 N.m (+20 N.m) v rozmezí 2000-5400 otáček. Ostřejší A3 bude dostupná ve všech karosářských variantách včetně sedanu i kabrioletu.

Modernizované Audi A3 půjde do prodeje už v květnu a první dodávky zákazníkům proběhnou v létě. Ceny v Německu startují na 23.300 eurech, což je v přepočtu necelých 630.000 Kč. Zajímavostí je funkce semiautonomní jízdy v kolonách až do rychlosti 65 km/h (krátce umí auto jet zcela samo bez asistence řidiče). Funguje na bázi adaptivního tempomatu a asistentu pro hlídání jízdních pruhů až do úplného zastavení, logickou podmínkou je však přítomnost automatické převodovky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Český pracovní trh je pro firmy nejatraktivnější z okolí Český pracovní trh je pro firmy nejatraktivnější z okolí

V Česku je velký potenciál pro zřizování vývojových…

Trumpův republikánský favorit ve volbách do Senátu propadl Trumpův republikánský favorit ve volbách do Senátu propadl

V ostře sledovaných doplňovacích volbách do Senátu USA v…

Zápisník Dušana Kütnera: Rozum občas zvítězí Zápisník Dušana Kütnera: Rozum občas zvítězí

Dobrá zpráva pro příznivce vyvěšování vlajek Tibetu a…

Babišova vláda rozhodne, nakolik změkčí EET Babišova vláda rozhodne, nakolik změkčí EET

Členové příštího kabinetu se neshodují, kterým…

 
 

Přidat názorDiskuse: Modernizované Audi A3 umí jezdit samo.…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 



Jak tohle mohl někdo přežit? Drsná havárie Audi RS3 v rychlosti 200 km/h Jak tohle mohl někdo přežit? Drsná havárie Audi RS3 v rychlosti 200 km/h

Nehoda se stala na komunikaci, jež před desítkami let…

Okruhové Audi RS3 LMS slaví, už jich je stovka Okruhové Audi RS3 LMS slaví, už jich je stovka

Zákaznickému programu Audi se daří, a to i v kategorii…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Merkelová navštívila vánoční trhy, na kterých zemřela i Češka Naďa. Přišla tam rok po teroru

Merkelová navštívila vánoční trhy, na kterých…

Týden před prvním výročím teroristického útoku v Berlíně navštívila dnes večer kancléřka Angela Merkelová…

Odvrácená tvář Karibiku: Moře kolem poklidných ostrovů pohltily lidské odpadky

Odvrácená tvář Karibiku: Moře kolem poklidných…

Tohle je opravdu děsivé! Fotografka zachytila nechutnou záplavu lidského odpadu, která doslova pozřela moře…

 

iSport.cz

Nadšený Hrubec po postupu Ocelářů: Máme takový malý nároďák

Nadšený Hrubec po postupu Ocelářů: Máme takový malý nároďák

PŘÍMO ZE ŠVÉDSKA | Bojovali, dřeli. A nakonec se po zásluze radovali. Ve čtvrtfinálové odvetě Ligy mistrů…

Volba šéfa fotbalu: Malík se stal předsedou, uspěli opět Berbr a Zlámal

Volba šéfa fotbalu: Malík se stal předsedou, uspěli…

Novým šéfem českého fotbalu se stal Martin Malík. Již v 1. kole ho zvolili delegáti na mimořádné valné hromadě,…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…