10.11. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Modernizovaný VW Golf oficiálně představen: Co všechno nabízí?

 

Volkswagen Golf se v rámci modernizace dočkal množství nových prvků, poloautomatického řízení, digitálního přístrojového štítu nebo motoru 1.5 TSI. Jeho vzhled se ale tolik nezměnil.

Volkswagen dnes oficiálně představil modernizovanou podobu svého nejprodávanějšího modelu, modelu Golf. Automobil byl prezentován na tom nejideálnějším místě, ve Wolfsburgu, který je domovem jak pro značku VW, tak pro samotný Golf. K prodejcům vůz zamíří na jaře roku 2017.

Zřejmě nejdůležitější novinkou je příchod nového benzinového motoru 1.5 TSI evo, kterého se v rámci faceliftu dočká i Škoda Octavia a později také další koncernové modely. Nově vyvinutý zážehový čtyřválec dostane moderní techniku zahrnující přímé vstřikování common-rail, standardně dodávané vypínání válců nebo turbodmychadlo s elektricky ovládanou variabilní geometrií lopatek, které je zatím využíváno jen u malosériových aut (třeba Porsche).

Přeplňovaná patnáctistovka nabídne výkon 110 kW a točivý moment 250 N.m, který bude dostupný už v 1500 otáčkách. Volkswagen připravuje 1.5 TSI evo také v úsporné verzi BlueMotion. V jejím případě budou parametry sníženy na 96 kW a 200 N.m, výhodou ale bude nízká spotřeba, která má být ve skutečném provozu v závislosti na podmínkách až o litr na 100 kilometrů nižší než u srovnatelných jednotek. Tomu mimo jiné pomůže vylepšená funkce plachtění. Při ní nebude převodovka vyřazovat na neutrál, ale motor se zcela vypne. To umožní přepracovaný bateriový systém, který se v případě zhasnutí spalovacího motoru postará o dostatečnou zásobu energie pro brzdy nebo řízení.

Golf GTI posílí ze 162 na 169 kW, tedy na úroveň dosavadního Golfu GTI Performance. Tato verze pak nyní nabídne 180 kW. O nabízených turbodieselech Volkswagen na premiéře moc nemluvil, vedení pouze zdůraznilo, že budou úspornější a že se s nimi nadále počítá. Elektrický model e-Golf vsadí hlavně na prodloužený dojezd, který z dnešních 190 vzroste na 300 kilometrů.

Novinku najdeme také v oblasti převodovek. Šestistupňová dvouspojková převodovka DSG bude postupně nahrazena sedmistupňovou verzí.

Design auta se v rámci faceliftu moc nezměnil. To ale není nic nečekané, naopak překvapením by byly radikální změny – Golf totiž prochází postupnou evolucí vlastně už od příchodu své první generace v roce 1974. Tým šéfdesignéra Volkswagenu Klaus Bischoff navrhl jemné změny, které mají auto opticky rozšířit a zostřit jeho podobu. Vpředu najdeme nový nárazník a přepracované světlomety, které za příplatek mohou být kompletně diodové (dosud bi-xenonové). Koncová světla jsou diodová standardně.

Hlavní změny byly provedeny uvnitř, a to v duchu dnešního trendu. Rozložení palubní desky zůstalo zachováno, její dominantou se ale staly větší obrazovky multimediálních systémů. Základem bude 6,5palcový displej, vrcholem pak 9,2palcový multimediálního Discover Pro. Ten jakožto první ve voze značky Volkswagen nabídne vedle hlasového ovládání také ovládání gesty. Nově tak při listování v menu nebo ladění rádia nebude nutné sahat přímo na displej, stačit bude „máchnout“ před ním.

K dispozici bude nově digitální přístrojový štít, dodávaný za příplatek. Ten jako ve větších modelech použije 12,3“ digitální obrazovku místo stávajících analogových přístrojů. V závislosti na verzi se bude lišit jeho grafika, třeba Golf GTI použije červené zbarvení.

Výrobce modernizovaný Golf popisuje jako automobilový tablet. Díky službě Car Net totiž bude vůz neustále připojen k internetu. To bude znamenat, že řidič se bude moci dozvědět, kolik stojí v okolí palivo, případně, kde si nechal auto zaparkované.

Důležitou oblastí inovací jsou dnes i asistenční systémy. Proto se modernizovaný Golf dočkal asistentu pro jízdu v dopravních kolonách. Díky němu vůz zvládne sám brzdit, zrychlovat i řídit, řidič však nadále bude muset mít ruce na volantu. K dispozici bude také vylepšené automatické brzdění (Front Assist) s rozpoznáváním chodců, asistent pro manévrování s přívěsem nebo vylepšený parkovací asistent, který zvládne semiautomaticky zaparkovat i popředu.

Modernizace přichází čtyři roky po příchodu sedmé generace Golfu. Tu si od zahájení prodeje na podzim 2012 koupilo už přes 3,2 milionu zákazníků. Faceliftované provedení se začne prodávat na jaře, hned od začátku bude k dispozici široká nabídka modelů zahrnující vedle hatchbacku také kombík (Golf Variant), plug-in hybrid (Golf GTE), elektromobil (e-Golf) nebo hot hatch (Golf GTI).

Video

Rallye Dakar 2018

Anketa

Ohodnoťte design modernizovaného VW Golf VII jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Richemont se připravuje na akvizici za desítky miliard Richemont se připravuje na akvizici za desítky miliard

Švýcarský výrobce luxusního zboží Richemont nabízí za…

Komentář Martina Čabana: Dobrá zpráva. Máme ostudu Komentář Martina Čabana: Dobrá zpráva. Máme ostudu

Česká republika si pořídila další evropský unikát:…

Kryptoměnové burzy svými obraty zastiňují i newyorský parket Kryptoměnové burzy svými obraty zastiňují i newyorský parket

Na burzách kryptoměn se letos protáčí nejvíce peněz v…

 
 

Přidat názorDiskuse: Modernizovaný VW Golf oficiálně…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu? VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu?

V rámci projektu Demo e-car zamíří elektrický Golf třeba…

Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid? Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid?

V nabídce koncernu sice již nějaký čas elektromobily…

 



 
Bratři z NDR nemohli vlastnit sporťák Porsche, postavili si ho sami. Pomohl i Ferdinand Porsche

Bratři z NDR nemohli vlastnit sporťák Porsche, postavili si ho sami. Pomohl i Ferdinand Porsche

Dnes 10:56

Dvojčata z NDR měli sen, chtěli vlastnit ikonické Porsche 356. Tehdejší politická situace jim nepřála, ale nevzdali se.




Blesk.cz

Pohřeb Dolores O'Riordan: Zpěvačku vystavili v otevřené rakvi

Pohřeb Dolores O'Riordan: Zpěvačku vystavili v…

V pondělí se světem rozletěla smutná zpráva. Zpěvačka kapely The Cranberries Dolores O`Riordan (†46) byla…

Zlý vlk zneužil 274 dětí, zatkli ho ve Venezuele

Zlý vlk zneužil 274 dětí, zatkli ho ve Venezuele

Muž, po kterém pátrala Kolumbie kvůli podezření ze zneužití 274 dětí, byl zatčen ve Venezuele. Zadržený Juan…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Ronaldo dal gól, pak krvácel. Jak vypadám, kontroloval tvář v mobilu

Ronaldo dal gól, pak krvácel. Jak vypadám,…

Aby napnul síť a mohl se jít radovat, podstoupí takřka cokoli. Góly jsou hnacím motorem Cristiana Ronalda.…

 

Reflex.cz

Agent Garbo: Chovatel slepic, který přesvědčil nacisty, že se Den D neodehraje v Normandii

Agent Garbo: Chovatel slepic, který přesvědčil…

Juan Pujol García rozhodně nebyl typickým mužem, kterého si představíte, když se řekne slovo špion. Válkou…

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý osud Johana de Witta

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý…

Vilém II. Oranžský zemřel v roce 1650 a zanechal po sobě jen těhotnou manželku a sedm sester. K moci ve…