10.11. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Modernizovaný VW Golf oficiálně představen: Co všechno nabízí?

 

Volkswagen Golf se v rámci modernizace dočkal množství nových prvků, poloautomatického řízení, digitálního přístrojového štítu nebo motoru 1.5 TSI. Jeho vzhled se ale tolik nezměnil.

Volkswagen dnes oficiálně představil modernizovanou podobu svého nejprodávanějšího modelu, modelu Golf. Automobil byl prezentován na tom nejideálnějším místě, ve Wolfsburgu, který je domovem jak pro značku VW, tak pro samotný Golf. K prodejcům vůz zamíří na jaře roku 2017.

Zřejmě nejdůležitější novinkou je příchod nového benzinového motoru 1.5 TSI evo, kterého se v rámci faceliftu dočká i Škoda Octavia a později také další koncernové modely. Nově vyvinutý zážehový čtyřválec dostane moderní techniku zahrnující přímé vstřikování common-rail, standardně dodávané vypínání válců nebo turbodmychadlo s elektricky ovládanou variabilní geometrií lopatek, které je zatím využíváno jen u malosériových aut (třeba Porsche).

Přeplňovaná patnáctistovka nabídne výkon 110 kW a točivý moment 250 N.m, který bude dostupný už v 1500 otáčkách. Volkswagen připravuje 1.5 TSI evo také v úsporné verzi BlueMotion. V jejím případě budou parametry sníženy na 96 kW a 200 N.m, výhodou ale bude nízká spotřeba, která má být ve skutečném provozu v závislosti na podmínkách až o litr na 100 kilometrů nižší než u srovnatelných jednotek. Tomu mimo jiné pomůže vylepšená funkce plachtění. Při ní nebude převodovka vyřazovat na neutrál, ale motor se zcela vypne. To umožní přepracovaný bateriový systém, který se v případě zhasnutí spalovacího motoru postará o dostatečnou zásobu energie pro brzdy nebo řízení.

Golf GTI posílí ze 162 na 169 kW, tedy na úroveň dosavadního Golfu GTI Performance. Tato verze pak nyní nabídne 180 kW. O nabízených turbodieselech Volkswagen na premiéře moc nemluvil, vedení pouze zdůraznilo, že budou úspornější a že se s nimi nadále počítá. Elektrický model e-Golf vsadí hlavně na prodloužený dojezd, který z dnešních 190 vzroste na 300 kilometrů.

Novinku najdeme také v oblasti převodovek. Šestistupňová dvouspojková převodovka DSG bude postupně nahrazena sedmistupňovou verzí.

Design auta se v rámci faceliftu moc nezměnil. To ale není nic nečekané, naopak překvapením by byly radikální změny – Golf totiž prochází postupnou evolucí vlastně už od příchodu své první generace v roce 1974. Tým šéfdesignéra Volkswagenu Klaus Bischoff navrhl jemné změny, které mají auto opticky rozšířit a zostřit jeho podobu. Vpředu najdeme nový nárazník a přepracované světlomety, které za příplatek mohou být kompletně diodové (dosud bi-xenonové). Koncová světla jsou diodová standardně.

Hlavní změny byly provedeny uvnitř, a to v duchu dnešního trendu. Rozložení palubní desky zůstalo zachováno, její dominantou se ale staly větší obrazovky multimediálních systémů. Základem bude 6,5palcový displej, vrcholem pak 9,2palcový multimediálního Discover Pro. Ten jakožto první ve voze značky Volkswagen nabídne vedle hlasového ovládání také ovládání gesty. Nově tak při listování v menu nebo ladění rádia nebude nutné sahat přímo na displej, stačit bude „máchnout“ před ním.

K dispozici bude nově digitální přístrojový štít, dodávaný za příplatek. Ten jako ve větších modelech použije 12,3“ digitální obrazovku místo stávajících analogových přístrojů. V závislosti na verzi se bude lišit jeho grafika, třeba Golf GTI použije červené zbarvení.

Výrobce modernizovaný Golf popisuje jako automobilový tablet. Díky službě Car Net totiž bude vůz neustále připojen k internetu. To bude znamenat, že řidič se bude moci dozvědět, kolik stojí v okolí palivo, případně, kde si nechal auto zaparkované.

Důležitou oblastí inovací jsou dnes i asistenční systémy. Proto se modernizovaný Golf dočkal asistentu pro jízdu v dopravních kolonách. Díky němu vůz zvládne sám brzdit, zrychlovat i řídit, řidič však nadále bude muset mít ruce na volantu. K dispozici bude také vylepšené automatické brzdění (Front Assist) s rozpoznáváním chodců, asistent pro manévrování s přívěsem nebo vylepšený parkovací asistent, který zvládne semiautomaticky zaparkovat i popředu.

Modernizace přichází čtyři roky po příchodu sedmé generace Golfu. Tu si od zahájení prodeje na podzim 2012 koupilo už přes 3,2 milionu zákazníků. Faceliftované provedení se začne prodávat na jaře, hned od začátku bude k dispozici široká nabídka modelů zahrnující vedle hatchbacku také kombík (Golf Variant), plug-in hybrid (Golf GTE), elektromobil (e-Golf) nebo hot hatch (Golf GTI).

Video

Anketa

Ohodnoťte design modernizovaného VW Golf VII jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 
 

Přidat názorDiskuse: Modernizovaný VW Golf oficiálně…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Hyundai začne vyrábět ostré verze Tucson N a Kona N Hyundai začne vyrábět ostré verze Tucson N a Kona N

Jihokorejská automobilka Hyundai potvrdila výrobu dalších…

 



VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu? VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu?

V rámci projektu Demo e-car zamíří elektrický Golf třeba…

Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid? Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid?

V nabídce koncernu sice již nějaký čas elektromobily…

 



 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…