10.11. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Modernizovaný VW Golf oficiálně představen: Co všechno nabízí?

 

Volkswagen Golf se v rámci modernizace dočkal množství nových prvků, poloautomatického řízení, digitálního přístrojového štítu nebo motoru 1.5 TSI. Jeho vzhled se ale tolik nezměnil.

Volkswagen dnes oficiálně představil modernizovanou podobu svého nejprodávanějšího modelu, modelu Golf. Automobil byl prezentován na tom nejideálnějším místě, ve Wolfsburgu, který je domovem jak pro značku VW, tak pro samotný Golf. K prodejcům vůz zamíří na jaře roku 2017.

Zřejmě nejdůležitější novinkou je příchod nového benzinového motoru 1.5 TSI evo, kterého se v rámci faceliftu dočká i Škoda Octavia a později také další koncernové modely. Nově vyvinutý zážehový čtyřválec dostane moderní techniku zahrnující přímé vstřikování common-rail, standardně dodávané vypínání válců nebo turbodmychadlo s elektricky ovládanou variabilní geometrií lopatek, které je zatím využíváno jen u malosériových aut (třeba Porsche).

Přeplňovaná patnáctistovka nabídne výkon 110 kW a točivý moment 250 N.m, který bude dostupný už v 1500 otáčkách. Volkswagen připravuje 1.5 TSI evo také v úsporné verzi BlueMotion. V jejím případě budou parametry sníženy na 96 kW a 200 N.m, výhodou ale bude nízká spotřeba, která má být ve skutečném provozu v závislosti na podmínkách až o litr na 100 kilometrů nižší než u srovnatelných jednotek. Tomu mimo jiné pomůže vylepšená funkce plachtění. Při ní nebude převodovka vyřazovat na neutrál, ale motor se zcela vypne. To umožní přepracovaný bateriový systém, který se v případě zhasnutí spalovacího motoru postará o dostatečnou zásobu energie pro brzdy nebo řízení.

Golf GTI posílí ze 162 na 169 kW, tedy na úroveň dosavadního Golfu GTI Performance. Tato verze pak nyní nabídne 180 kW. O nabízených turbodieselech Volkswagen na premiéře moc nemluvil, vedení pouze zdůraznilo, že budou úspornější a že se s nimi nadále počítá. Elektrický model e-Golf vsadí hlavně na prodloužený dojezd, který z dnešních 190 vzroste na 300 kilometrů.

Novinku najdeme také v oblasti převodovek. Šestistupňová dvouspojková převodovka DSG bude postupně nahrazena sedmistupňovou verzí.

Design auta se v rámci faceliftu moc nezměnil. To ale není nic nečekané, naopak překvapením by byly radikální změny – Golf totiž prochází postupnou evolucí vlastně už od příchodu své první generace v roce 1974. Tým šéfdesignéra Volkswagenu Klaus Bischoff navrhl jemné změny, které mají auto opticky rozšířit a zostřit jeho podobu. Vpředu najdeme nový nárazník a přepracované světlomety, které za příplatek mohou být kompletně diodové (dosud bi-xenonové). Koncová světla jsou diodová standardně.

Hlavní změny byly provedeny uvnitř, a to v duchu dnešního trendu. Rozložení palubní desky zůstalo zachováno, její dominantou se ale staly větší obrazovky multimediálních systémů. Základem bude 6,5palcový displej, vrcholem pak 9,2palcový multimediálního Discover Pro. Ten jakožto první ve voze značky Volkswagen nabídne vedle hlasového ovládání také ovládání gesty. Nově tak při listování v menu nebo ladění rádia nebude nutné sahat přímo na displej, stačit bude „máchnout“ před ním.

K dispozici bude nově digitální přístrojový štít, dodávaný za příplatek. Ten jako ve větších modelech použije 12,3“ digitální obrazovku místo stávajících analogových přístrojů. V závislosti na verzi se bude lišit jeho grafika, třeba Golf GTI použije červené zbarvení.

Výrobce modernizovaný Golf popisuje jako automobilový tablet. Díky službě Car Net totiž bude vůz neustále připojen k internetu. To bude znamenat, že řidič se bude moci dozvědět, kolik stojí v okolí palivo, případně, kde si nechal auto zaparkované.

Důležitou oblastí inovací jsou dnes i asistenční systémy. Proto se modernizovaný Golf dočkal asistentu pro jízdu v dopravních kolonách. Díky němu vůz zvládne sám brzdit, zrychlovat i řídit, řidič však nadále bude muset mít ruce na volantu. K dispozici bude také vylepšené automatické brzdění (Front Assist) s rozpoznáváním chodců, asistent pro manévrování s přívěsem nebo vylepšený parkovací asistent, který zvládne semiautomaticky zaparkovat i popředu.

Modernizace přichází čtyři roky po příchodu sedmé generace Golfu. Tu si od zahájení prodeje na podzim 2012 koupilo už přes 3,2 milionu zákazníků. Faceliftované provedení se začne prodávat na jaře, hned od začátku bude k dispozici široká nabídka modelů zahrnující vedle hatchbacku také kombík (Golf Variant), plug-in hybrid (Golf GTE), elektromobil (e-Golf) nebo hot hatch (Golf GTI).

Video

Anketa

Ohodnoťte design modernizovaného VW Golf VII jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

Praha dosud proplatila za stavbu Blanky 37 miliard Praha dosud proplatila za stavbu Blanky 37 miliard

Praha dosud proplatila za stavbu tunelového komplexu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Modernizovaný VW Golf oficiálně…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 







 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Dnes 18:02

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Antonín ubodal matku svých synů Denisu (†30): Hrozí mu až dvacet let

Antonín ubodal matku svých synů Denisu (†30): Hrozí…

Ve vazbě o víkendu skončil Antonín S. (38), který uplynulý čtvrtek brutálně zavraždil svoji bývalou přítelkyni,…

V Praze 7 pohřbili bezdomovce Letenského George. Přišlo jen pár lidí

V Praze 7 pohřbili bezdomovce Letenského George.…

Pohřeb pro 11 zesnulých lidí bez rodin uspořádala v pondělí městská část Praha 7. Na hřbitově ve Strojnické…

 

iSport.cz

Navrátilová: Cítím se jinak, když hrají českou hymnu. Zvlášť v současné době

Navrátilová: Cítím se jinak, když hrají českou…

PŘÍMO Z USA | Co ještě Martině Navrátilové předhodí osud za zážitky? V barvách Československa neprohrála jediný…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…