Motocyklová VC Kataru 2018: Famózní Johann Zarco zajel v kvalifikaci rekord

 

Kvalifikace na Velkou cenu Kataru silničních motocyklů vyhráli v jednotlivých kubaturách Johann Zarco (MotoGP), Álex Márquez (Moto2) a Niccolò Antonelli (Moto3).

Zimní přestávka skončila, nový ročník seriálu MS silničních motorek začíná nočním závodem na katarském okruhu Losail. Je mimochodem jubilejním sedmdesátým. Pouštní Grand Prix se stala součástí kalendáře v roce 2004, počínaje letopočtem 2008 se jezdí za umělého osvětlení.

Co se událo důležitého v mezidobí? Předně Valentino Rossi podepsal s Yamahou smlouvu na sezóny 2019 a 2020 a Marc Márquez zůstane minimálně stejně dlouho u Repsol Hondy. Tým Tech 3 Hervého Poncharala ukončí po letošku spolupráci se třemi ladičkami a stane se satelitem KTM. Letos u něj nejede vážně nemocný Jonas Folger, který trpí Gilbertovým syndromem, genetickou poruchou jater. Nahradil jej Hafizh Syahrin z Malajsie. Zda se ještě Němec za řídítka někdy vrátí, je zatím ve hvězdách. Moc bych mu to přál. Francesco Bagnaia už má jisté místo na rok 2019 u Pramacu. Zatím ale sedlá rám Kalex s motorem Honda 600 týmu VR46 v Moto2.

MotoGP

Nejlepší čas prvního volného tréninku královské kubatury zajel v pátek po obědě Andrea Dovizioso (Ducati), který byl nejrychlejší i večer. Loni Ital bojoval až do konce sezóny o titul a evidentně s ním musíme počítat i letos. Sobotnímu polednímu měření kraloval Johann Zarco (Tech 3 Yamaha), ale oproti pátku se takřka nikdo včetně něj nezlepšil. Hned na začátku FP3 (free practice) upadl Valentino Rossi, naštěstí bez následků. Ve čtvrtém půlhodinovém tréninku, který následoval po kvalifikaci Moto2, byl ze všech nejlepší... znovu Andrea Dovizioso (1:55,2 min). Chuť katarského asfaltu poznali Takaaki Nakagami (LCR Honda) a Zarco.

Boj o pole position v MotoGP, který v Losailu probíhal od 17:20 do 18 hodin jako závěrečná součást dnešního programu, má jiný formát než méně prestižní kubatury. Z první čtvrthodinové části postupují do druhé patnáctiminutovky dva nejrychlejší k desítce, která byla nejúspěšnější právě v oněch úvodních třech trénincích. Ta nejprve odpočívá. Z Q1 šli dál Jack Miller (Pramac Ducati) a Maverick Viñales (Yamaha), Australan Španěla pokořil v samém závěru. Bradley Smith musel svou nefunkční KTM odstavit a doběhnout do boxů. Karel Abraham (Ángel Nieto Team) vyrazil z boxů s nahřívačem zadní pneumatiky, který začal okamžitě vlát. Musel zastavit... Stáj Jorgeho „Aspara“ Martíneze se přejmenovala podle loni v srpnu tragicky zahynuvšího třináctinásobného šampiona nízkých kubatur...

Do druhé části, která rozhoduje o postavení na roštu na předních příčkách, konkrétně v prvních čtyřech řadách, vystřelil nejlépe Marc Márquez, ale brzy jej překonal „Dovi“ (1:54,0 min). Jenže bitva vyvrcholila až ve finále. Fantastický Zarco (1:53,6 min) zajel nový rekord trati. Za ním se seřadili Marc Márquez, Danilo Petrucci (Pramac Ducati) a Cal Crutchlow (LCR Honda), ti všichni Doviziosa překonali. Šestý odstartuje Álex Rins (Suzuki). Rossi skončil osmý za Danim Pedrosou (Repsol Honda), Viñales se nakonec nedostal ani do desítky.

VC Kataru MotoGP 2018 – Kvalifikace (Top 10)
1.Johann ZarcoYamahaMonster Yamaha Tech 31:53,680 min
2.Marc MárquezHondaRepsol Honda Team1:53,882 min
3.Danilo PetrucciDucatiAlma Pramac Racing1:53,887 min
4.Cal CrutchlowHondaLCR Honda Castrol1:54,072 min
5.Andrea DoviziosoDucatiDucati Team1:54,074 min
6.Álex RinsSuzukiTeam Suzuki Ecstar1:54,339 min
7.Dani PedrosaHondaRepsol Honda Team1:54,368 min
8.Valentino RossiYamahaMovistar Yamaha MotoGP1:54,389 min
9.Jorge LorenzoDucatiDucati Team1:54,431 min
10.Jack MillerDucatiAlma Pramac Racing1:54,449 min
19.Karel AbrahamDucatiÁngel Nieto Team1:55,392 min

Moto2

Prvnímu pátečním tréninku kraloval Lorenzo Baldassarri (Pons HP40/Kalex), druhému pak Álex Márquez (EG 0,0 Marc VDS/Kalex). Třetí, dnešní část soupeření vynesla na vrchol výsledkové listiny opět mladšího bratra šestinásobného mistra světa. Remy Gardner (Tech 3) a Smone Corsi (Tasca Racing Scuderia/Kalex) se málem sťukli.

Kvalifikace Moto2 trvá 45 minut, v Kataru odstartovala v 15:40 našeho času po Moto3. Hned zpočátku jí vládl Miguel Oliveira s tovární KTM (2:01,2 min). I s ním se bude muset letos počítat, loni Rakušané ukázali, že umí postavit vítězný stroj, i když s cizím agregátem. Álex Márquez stlačil nejrychlejší čas o dalších šest desetin a pak až na 2:00,2, což na pole position stačilo. Navrátilec do Moto2 Sam Lowes (Swiss Innovative Investors, bývalý Interwetten, letos s KTM místo Kalexu) byl rychlý, ale také spadl.

Nad okruhem se setmělo. V první řadě mladšího Márqueze doplní Baldassarri a „Pecco“ Bagnaia. Druhá má podobu Oliveira – Romano Fenati (Marinelli Snipers Team/Kalex) – Danny Kent (Speed Up Racing). Fenati jede v prostřední třídě první rok, ale ve stejné stáji jako loni v Moto3, Danny Kent se zde konečně „chytil“, jak to tak vypadá... Favority na titul hledejme právě mezi první šestkou. A co Mattia Pasini (stále v barvách Italtransu) a Lowes? Uvidíme...

VC Kataru Moto2 2018 – Kvalifikace (Top 10)
1.Álex MárquezKalexEG 0,0 Marc VDS2:00,299 min
2.Lorenzo BaldassarriKalexPons HP402:00,607 min
3.Francesco BagnaiaKalexSky Racing Team VR462:00,843 min
4.Miguel OliveiraKTMRed Bull KTM Ajo2:00,846 min
5.Romano FenatiKalexMarinelli Snipers Team2:00,899 min
6.Danny KentSpeed UpBeta Tools – Speed Up Racing2:00,965 min
7.Jorge NavarroKalexFederal Oil Gresini Moto22:01,038 min
8.Mattia PasiniKalexItaltrans Racing Team2:01,062 min
9.Marcel SchrötterKalexDynavolt Intact GP2:01,129 min
10.Sam LowesKTMSwiss Innovative Investors2:01,167 min

Moto3

Víkend a vlastně i celou letošní sezónu zahájil nejlepším výkonem Enea Bastianini (Leopard Racing/Honda). Už v FP1 však skončila katarská GP pro Tatsukiho Suzukiho (SIC58 Squadra Corse/Honda), který si při zdánlivě lehce vypadajícím pádu zlomil ruku. Ve druhém tréninku nejslabší kubatury čtyřdobých dvěstěpadesátek se do čela posunul Jorge Martín (Honda Gresini), dnešní dopolední pak zvládl nejlépe Arón Canet (Estrella Galicia 0,0, rovněž Honda). Po odchodu Mahindry, potažmo Peugeotu zůstaly v Moto3 jen dvě značky, kromě japonské se stylizovaným H ještě rakouská KTM.

Do bitvy o nejvýhodnější pozici na roštu, která trvá čtyřicet minut a odstartovala ve 14:45 našeho času, vstoupil nejlépe Arón Canet (2:07,8 min). Na trati v Losailu bylo poměrně větrno, což vyvolalo menší písečnou bouři. O půl sekundy jej překonal Gabriel Rodrigo (KTM RBA BOÉ Skull Rider) a pak nastoupil Jorge Martín, který se dostal pod 2:07. Spadl nováček Alonso López (Estrella Galicia 0,0).

Valentino Rossi zůstává u Yamahy a ta má i nadále sponzora se štírem

Rozhodovalo se až v samotném závěru. Nakonec se na čele žebříčku objevil Niccolò Antonelli (SIC58 Squadra Corse), který překonal časem 2:06,3 min Martína i Rodriga. Martín se pokusil o obrat, ale přiblížil se mu zpět na pouhou tisícinu! Japoncům roste nová generace skvělých jezdců, což potvrzují Ayumu Sasaki (Petronas Sprinta Racing/Honda) a Kaito Toba (Honda Team Asia). Ty doplní ve druhé řadě Ital Marco Bezzecchi (Redox PruestelGP/KTM).

Arón Canet se držel ke konci druhý, ale nakonec tempu nestačil a odstartuje až ze sedmé pozice. Jakub Kornfeil, který letos jede ve stejném týmu s Bezzecchim, se celou dobu pohyboval v první desítce, občas i hodně vysoko, ale skončil jedenáctý. Přechod ze stroje Mahindra/Peugeot na KTM mu však prospěl. Letos neuvidíme v Moto3 Juana Francisca Guevaru, ten ukončil kariéru. Tým RBA řekl, že „je příliš inteligentní na to, aby závodil na motorce.“ Přitom je mu teprve 22 let... Po dlouhé době chybí v poli i žena.

VC Kataru Moto3 2018 – Kvalifikace (Top 10)
1.Niccolò AntonelliHondaSIC58 Squadra Corse2:06,364 min
2.Jorge MartínHondaDel Conca Gresini Moto32:06,365 min
3.Gabriel RodrigoKTMRBA BOÉ Skull Rider2:06,848 min
4.Ayumu SasakiHondaPetronas Sprinta Racing2:07,043 min
5.Kaito TobaHondaHonda Team Asia2:07,048 min
6.Marco BezzecchiKTMRedox PruestelGP2:07,058 min
7.Arón CanetHondaEstrella Galicia 0,02:07,059 min
8.Philipp ÖttlKTMSüdmetall Schedl GP Racing2:07,187 min
9.Lorenzo dalla PortaHondaLeopard Racing2:07,320 min
10.Enea BastianiniHondaLeopard Racing2:07,324 min
11.Jakub KornfeilKTMRedox PruestelGP2:07,326 min

Foto: Václav Duška jr.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Mikroskop E15: Čínská ekonomika je časovaná bomba, může spustit krizi, varují ekonomové Mikroskop E15: Čínská ekonomika je časovaná bomba, může spustit krizi, varují ekonomové

Zatímco si svět připomíná desáté výročí globální finanční…

Práce budoucnosti? Nejvíc roste poptávka po programátorech blockchainu, uvádí LinkedIn Práce budoucnosti? Nejvíc roste poptávka po programátorech blockchainu, uvádí LinkedIn

Profesní sociální síť LinkedIn zveřejnila analýzu…

Obrana nakoupí obrněnce za 50 miliard. Ve hře jsou čtyři firmy Obrana nakoupí obrněnce za 50 miliard. Ve hře jsou čtyři firmy

Ministerstvo obrany oficiálně začíná vybírat dodavatele…

Akční plán proti kůrovci: ministerstvo chce zavést  nižší DPH na palivové dřevo Akční plán proti kůrovci: ministerstvo chce zavést nižší DPH na palivové dřevo

Ministerstvo zemědělství chystá novelu lesního zákona,…

 
Zdroj: BT Sport, MotoGP.com

Štítky Motorky

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč? Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč?

Plug-in hybridní vozy by neměly mít umožněno dobíjet…

 





 
Nissan Be-1, S-Cargo, Pao a Figaro: Když vycházející slunce frčelo na retru

Nissan Be-1, S-Cargo, Pao a Figaro: Když vycházející slunce frčelo na retru

Dnes 18:50

Čtveřice tzv. „pike cars“ Nissanu vzbudila před nějakými třemi dekádami v Japonsku značné pozdvižení a prodávala se jako housky na krámě. Coby sběratelská auta putují do USA.




Blesk.cz

Nosková koukala jak puk! Exmanžel Bábor v objetí hned několika žen

Nosková koukala jak puk! Exmanžel Bábor v objetí…

I když jejich manželství uzavřené na Srí Lance v Česku nikdy nenabylo platnosti, tak spolu jako manželé žili.…

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici. Doma skoná jen pětina lidí

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici.…

Většina Čechů by svůj poslední den nejraději prožila v klidu domova, ale ve skutečnosti se toto přání „splní“…

 

iSport.cz

Wolfsburg vyhrál v Norimberku 2:0, bodoval už počtvrté v řadě

Wolfsburg vyhrál v Norimberku 2:0, bodoval už…

Fotbalisté Wolfsburgu zvítězili v německé lize na hřišti Norimberku 2:0 a bodovali ve čtvrtém utkání za sebou,…

Penaltová liga! V Česku jede na rekord, králem je Slavia. Pomáhá video?

Penaltová liga! V Česku jede na rekord, králem je…

Velká jízda Slavie a Plzně, další sparťanské trápení, sedmnáctigólová show boleslavského čarostřelce Nikolaje…

 

Reflex.cz

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany. Předvádějí se na Instagramu, zatímco země trpí pod sankcemi

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany.…

Zatímco Írán byl poměrně tvrdě zasažen sankcemi, které na něj uvalily Spojené státy, děti zazobaných obyvatel…

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než kvůli střetu zájmů. Tady jde o mnohem víc

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než…

Ačkoli se na první pohled týká verdikt Evropského parlamentu o „zastavení“ dotací pro společnost Agrofert z…