V letošním ročníku mistrovství světa silničních motocyklů není ještě rozhodnuto ve dvou kategoriích. Zraky odborníků a fanoušků se však upírají na nejprestižnější třídu MotoGP.

Na titul mezi čtyřdobými litry mají šanci už jen dva piloti: Jorge Lorenzo a Valentino Rossi. Vyhraje startovní číslo 99, nebo legendární 46? Pro Jorgeho by to byla třetí korunovace v MotoGP a pátá celkově, pro Valeho už osmá, respektive jubilejní desátá. Jenže minulý závod v Malajsii celou situaci zkomplikoval. Do hry se totiž připletl stále ještě úřadující šampion Marc Márquez. V Sepangu bojoval s Rossim sice „jen“ o třetí místo, ale bitva to z pohledu kamer byla nádherná. Právě o ní jsou motocyklové závody! Ale byla férová?

Oba si nedarovali ani metr tratě. Obří souboj nakonec vyvrcholil kontaktem v zatáčce číslo 14, Valentino do Marca strčil levým kolenem a ten se ocitl na zemi. Alespoň tak to z pohledu boční kamery vypadalo a i komentátoři stanice BT Sport Keith Huewen a Julian Ryder měli v tu chvíli jasno, stejně jako šéf týmu Repsol Honda Livio Suppo. Také Honda samotná trvá na tom, že Ital do Španěla kopl. Ale situace se ukázala nejednoznačná. Za prvé: Márquez Rossiho údajně zdržoval a těsně před „kolínkem“ došlo ještě k jednomu kontaktu, kdy Marc naklonil svůj stroj tak, že se loktem dotkl Valentinovy nohy. Ten jej následně „sundal“.

Komisaři „ocenili“ Italův manévr třemi trestnými body, celkově měl už čtyři. Umístění (dojel třetí za Pedrosou a Lorenzem) i body mu sice zůstaly, ale ve Valencii pojede kvůli tomu z posledního místa na startu bez ohledu na výsledek kvalifikace. Proti verdiktu se pokoušel odvolat, ale neuspěl. Trest zpečetila FIM i následný arbitrážní soud. Přitom vyšetřování ukázalo, že k záměrnému kopnutí do motorky ze strany italské legendy nedošlo, to ostatně potvrdil i ředitel závodu v Malajsii Mike Webb.

Rossi v Sepangu vysvětloval: „Ze záběrů z vrtulníku je jasné, že jsem nechtěl zapříčinit jeho pád. Jen jsem chtěl, aby ztratil trochu času, aby vyjel mimo ideální linii a zpomalil, protože on hrál tu svou špinavou hru – ještě horší než v Austrálii. Když jel zeširoka a zpomalil, až skoro zastavil, podíval jsem se na něj, jako bych mu říkal: Co to děláš? Pak došlo ke kontaktu. Dotkl se předloktím mé nohy a ta mi následně sklouzla ze stupačky. Když se podíváte na záběr z helikoptéry, je jasné, že Márquez v tu dobu už havaroval. Nechtěl jsem ho nakopnout a to především proto, že když kopnete do motocyklu MotoGP, ten nespadne, na to je příliš těžký.“ Podle Rossiho nebyla udělená sankce správná a spravedlivá, reagoval pouze na Márquezovo chování, nekopl ho a nezpůsobil jeho pád. Penalizace mu však podrazila nohy.

Marc Márquez si však myslí něco jiného: „Až do toho incidentu to byl dobrý závod. V úvodu jsem chyboval, ale pak už jsem získal potřebnou jistotu. Valentino mě předjel, já jsem zhruba půl kola jel za ním a všiml jsem si, že mohu jet rychleji než on, proto jsem se ho pokusil předjet zpátky. Začali jsme mezi sebou bojovat a já jsem se před něj pokaždé dostal bez jakéhokoliv kontaktu. V zatáčce číslo 14 mě on předjel vnitřkem. Zůstal s motorkou úplně napřímo a dvakrát se na mě podíval. Já jsem nevěděl, co mám dělat. On pak vykopl nohu směrem ke mně, trefil tak mou přední brzdu a já jsem upadl,“ uvedl Španěl.

Italská La Repubblica přinesla zprávu o tom, že Jorge Lorenzo se s Marcem Márquezem údajně koncem září v Androře domluvil na tom, že Rossimu v zisku desátého titulu zabrání stůj co stůj. Totéž si myslí i někteří fanoušci. Už 29. října ovšem realizační tým druhého kandidáta na letošní prvenství tyto spekulace popřel. „Chceme jednoznačně vyvrátit vše, co bylo v poslední době publikováno o setkání či dohodě mezi Jorgem Lorenzem a Marcem Márquezem,“ zaznělo v oficiálním tiskovém prohlášení. „Informace, které publikoval server La Repubblica a následně se rozšířily do jiných italských médií, jsou absurdní a nepodložené. Také chceme popřít, že by Jorge Lorenzo byl v kanceláři ředitelství závodu po GP Malajsie, jak to některá media uvedla.“ Lorenzo se ovšem také chtěl účastnit soudního řízení s Rossim, ale jeho žádost byla zamítnuta.

I Márquez se dočkal slovního útoku ze strany italských novinářů, nikoli přes média, nýbrž osobnímu přímo doma v Cerveře, stejně jako další příslušníci jeho rodiny. Ať už jste fanoušky jednoho, druhého, či třetího takové chování je daleko za hranicemi slušnosti. Rossi to však bude mít v neděli opravdu hodně těžké, prokousat se z konce pole dopředu. I při jeho mistrovství je to vlastně nemožné, pokud Lorenzo pochopitelně před domácími fanoušky dojede. Valentino Rossi má 312 bodů, jeho sok 305, tedy o sedm méně.

Psali jsme: VC Malajsie 2015: Rossi poslal Marqueze k zemi

Spolupracujeme s TipCars.com
FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období

Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného…

FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem…

Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie

Používání karty namísto hotovosti může pomoci chránit…

 
Zdroj: MotoGP.com

Štítky Honda

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 





 
Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Včera

Tobias Moers, lídr společnosti AMG, se rozpovídal o projektu hypersportu One s technikou F1.




Blesk.cz

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako babochlap. Může za to její ex Charlie Sheen?

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako…

Sexy rajda Bree Olson (32) už sice s roztahováním nohou před kamerou sekla, ale to neznamená, že by na ni…

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S kamarádem Gatesem založil Microsoft

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S…

Spoluzakladatel firmy Microsoft Paul Allen zemřel v pondělí ve věku 65 let. Miliardář, filantrop a hledač…

 

iSport.cz

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál, Wales slaví i bez Balea

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál,…

Fotbalisté Francie vyhráli po obratu ve šlágru dnešního programu Ligy národů nad Německem 2:1. Letošní mistři…

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví, zajistili si první místo

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví,…

Čeští fotbalisté prohráli v Charkově s Ukrajinou 0:1 a budou tak ve skupině B1 Ligy národů hrát už jen o druhé…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají rodiče pré. Nebo ne?

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají…

Být vlastníkem jednoho či více kusů lidského mláděte bývá dost zápřah. Samozřejmě, že rodiče své děti milují,…

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které stvořilo slavnou automobilku

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které…

„Proč si při výrobě jízdních kol na malém městě konkurovat, když můžeme spolupracovat?“ řekli si na podzim 1895…