V letošním ročníku mistrovství světa silničních motocyklů není ještě rozhodnuto ve dvou kategoriích. Zraky odborníků a fanoušků se však upírají na nejprestižnější třídu MotoGP.

Na titul mezi čtyřdobými litry mají šanci už jen dva piloti: Jorge Lorenzo a Valentino Rossi. Vyhraje startovní číslo 99, nebo legendární 46? Pro Jorgeho by to byla třetí korunovace v MotoGP a pátá celkově, pro Valeho už osmá, respektive jubilejní desátá. Jenže minulý závod v Malajsii celou situaci zkomplikoval. Do hry se totiž připletl stále ještě úřadující šampion Marc Márquez. V Sepangu bojoval s Rossim sice „jen“ o třetí místo, ale bitva to z pohledu kamer byla nádherná. Právě o ní jsou motocyklové závody! Ale byla férová?

Oba si nedarovali ani metr tratě. Obří souboj nakonec vyvrcholil kontaktem v zatáčce číslo 14, Valentino do Marca strčil levým kolenem a ten se ocitl na zemi. Alespoň tak to z pohledu boční kamery vypadalo a i komentátoři stanice BT Sport Keith Huewen a Julian Ryder měli v tu chvíli jasno, stejně jako šéf týmu Repsol Honda Livio Suppo. Také Honda samotná trvá na tom, že Ital do Španěla kopl. Ale situace se ukázala nejednoznačná. Za prvé: Márquez Rossiho údajně zdržoval a těsně před „kolínkem“ došlo ještě k jednomu kontaktu, kdy Marc naklonil svůj stroj tak, že se loktem dotkl Valentinovy nohy. Ten jej následně „sundal“.

Komisaři „ocenili“ Italův manévr třemi trestnými body, celkově měl už čtyři. Umístění (dojel třetí za Pedrosou a Lorenzem) i body mu sice zůstaly, ale ve Valencii pojede kvůli tomu z posledního místa na startu bez ohledu na výsledek kvalifikace. Proti verdiktu se pokoušel odvolat, ale neuspěl. Trest zpečetila FIM i následný arbitrážní soud. Přitom vyšetřování ukázalo, že k záměrnému kopnutí do motorky ze strany italské legendy nedošlo, to ostatně potvrdil i ředitel závodu v Malajsii Mike Webb.

Rossi v Sepangu vysvětloval: „Ze záběrů z vrtulníku je jasné, že jsem nechtěl zapříčinit jeho pád. Jen jsem chtěl, aby ztratil trochu času, aby vyjel mimo ideální linii a zpomalil, protože on hrál tu svou špinavou hru – ještě horší než v Austrálii. Když jel zeširoka a zpomalil, až skoro zastavil, podíval jsem se na něj, jako bych mu říkal: Co to děláš? Pak došlo ke kontaktu. Dotkl se předloktím mé nohy a ta mi následně sklouzla ze stupačky. Když se podíváte na záběr z helikoptéry, je jasné, že Márquez v tu dobu už havaroval. Nechtěl jsem ho nakopnout a to především proto, že když kopnete do motocyklu MotoGP, ten nespadne, na to je příliš těžký.“ Podle Rossiho nebyla udělená sankce správná a spravedlivá, reagoval pouze na Márquezovo chování, nekopl ho a nezpůsobil jeho pád. Penalizace mu však podrazila nohy.

Marc Márquez si však myslí něco jiného: „Až do toho incidentu to byl dobrý závod. V úvodu jsem chyboval, ale pak už jsem získal potřebnou jistotu. Valentino mě předjel, já jsem zhruba půl kola jel za ním a všiml jsem si, že mohu jet rychleji než on, proto jsem se ho pokusil předjet zpátky. Začali jsme mezi sebou bojovat a já jsem se před něj pokaždé dostal bez jakéhokoliv kontaktu. V zatáčce číslo 14 mě on předjel vnitřkem. Zůstal s motorkou úplně napřímo a dvakrát se na mě podíval. Já jsem nevěděl, co mám dělat. On pak vykopl nohu směrem ke mně, trefil tak mou přední brzdu a já jsem upadl,“ uvedl Španěl.

Italská La Repubblica přinesla zprávu o tom, že Jorge Lorenzo se s Marcem Márquezem údajně koncem září v Androře domluvil na tom, že Rossimu v zisku desátého titulu zabrání stůj co stůj. Totéž si myslí i někteří fanoušci. Už 29. října ovšem realizační tým druhého kandidáta na letošní prvenství tyto spekulace popřel. „Chceme jednoznačně vyvrátit vše, co bylo v poslední době publikováno o setkání či dohodě mezi Jorgem Lorenzem a Marcem Márquezem,“ zaznělo v oficiálním tiskovém prohlášení. „Informace, které publikoval server La Repubblica a následně se rozšířily do jiných italských médií, jsou absurdní a nepodložené. Také chceme popřít, že by Jorge Lorenzo byl v kanceláři ředitelství závodu po GP Malajsie, jak to některá media uvedla.“ Lorenzo se ovšem také chtěl účastnit soudního řízení s Rossim, ale jeho žádost byla zamítnuta.

I Márquez se dočkal slovního útoku ze strany italských novinářů, nikoli přes média, nýbrž osobnímu přímo doma v Cerveře, stejně jako další příslušníci jeho rodiny. Ať už jste fanoušky jednoho, druhého, či třetího takové chování je daleko za hranicemi slušnosti. Rossi to však bude mít v neděli opravdu hodně těžké, prokousat se z konce pole dopředu. I při jeho mistrovství je to vlastně nemožné, pokud Lorenzo pochopitelně před domácími fanoušky dojede. Valentino Rossi má 312 bodů, jeho sok 305, tedy o sedm méně.

Psali jsme: VC Malajsie 2015: Rossi poslal Marqueze k zemi

Spolupracujeme s TipCars.com
Vědci zjistili, že vlci upravili své teritoriální návyky Vědci zjistili, že vlci upravili své teritoriální návyky

Vztah člověka a vlka nebyl nikdy zcela idylický. Faktem…

Zápisník Jiřího Liebreicha: Nehyzděme Václavák tramvajemi Zápisník Jiřího Liebreicha: Nehyzděme Václavák tramvajemi

Vraťme život na Václavské náměstí ovládané nyní mafií,…

Tesla má opět problém s výrobní kapacitou, nestíhá dodávat „domácí baterie“ Tesla má opět problém s výrobní kapacitou, nestíhá dodávat „domácí baterie“

Společnost Tesla nezvládá uspokojovat poptávku po svých…

TOP 4: Největší investice George Sorose. Kde drží nejvíce peněz? TOP 4: Největší investice George Sorose. Kde drží nejvíce peněz?

Investiční fond amerického finančníka a miliardáře George…

 
Zdroj: MotoGP.com

Štítky Honda

 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů

Ještě před oficiální premiérou v Ženevě nám SsangYong…

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní? Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Již od uvedení nového Fordu Focus vyhlížíme ostrou verzi…

 





 
McLaren znovu ujistil své fandy: SUV nikdy nepostavíme!

McLaren znovu ujistil své fandy: SUV nikdy nepostavíme!

Včera

Heslem nikdy neříkej nikdy se britský výrobce supersportů neřídí. Zastoupení McLarenu totiž trvá na tom, že sportovně-užitkový vůz nikdy nenabídne.




Blesk.cz

Čtyřnásobná máma prozradila, jak mít klidné školní ráno: Tohle dětem rozhodně nedělejte!

Čtyřnásobná máma prozradila, jak mít klidné školní…

Také jsou pro vás ranní chvíle, než děti odejdou do školy, těmi nejvíce adrenalinovými z celého dne? A chtěli…

Tajná návštěva Meghan v New Yorku: Zavítala tam kvůli večírku!

Tajná návštěva Meghan v New Yorku: Zavítala tam…

Vévodkyně Meghan (37) zariskovala se zdravím nenarozeného potomka, jelikož těhotná sedla do letadla a opustila…

 

iSport.cz

Kometa v první třetině bez střely. Chyběl nám Mueller, smutnil Holík

Kometa v první třetině bez střely. Chyběl nám…

Nízký počet inkasovaných branek zastiňuje mizerná produktivita, z posledních pěti utkání se střelecky prosadili…

Další blamáž Sparty! Fans protestovali tichem. Jejich věc, říká Pech

Další blamáž Sparty! Fans protestovali tichem.…

Dali jasně najevo svou nespokojenost. Snad poprvé v sezoně. Fanoušci Sparty jsou pravděpodobně ti nejtrpělivější…

 

Reflex.cz

Magistrát versus Mašínová: Na úctu k hrdinům prý nejsou peníze

Magistrát versus Mašínová: Na úctu k hrdinům prý…

Pražský magistrát odmítl exhumovat paní Zdenu Mašínovou starší ze společného hrobu, protože je to drahé a…

Nejznámějšímu českému komiksu je 50 let. Čtyřlístek výročí oslaví v kině v novém animovaném filmu

Nejznámějšímu českému komiksu je 50 let. Čtyřlístek…

Čtyři legendární postavičky Pinďa, Bobík, Myšpulín, Fifinka se poprvé objeví v klasické animované podobě a…