Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MV Agusta F4 LH44: Na vývoji se podílel i Lewis Hamilton a vznikne série 44 strojů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Italská MV Agusta představuje limitovanou edici F4 LH44, který vychází z exkluzivního modelu F4 RC a je výsledkem její spolupráce s trojnásobným mistrem F1 Lewisem Hamiltonem.

MV Agusta F4 LH44 je již druhým výsledkem spolupráce mezi slavnou motocyklovou značkou a hvězdou závodů Formule 1. Tím prvním se stal v roce 2015 představený model Dragster 800 RR LH44, který však letošní novinka překonává prakticky ve všech ohledech.

Lewis Hamilton ke spolupráci s italským výrobcem motocyklů uvedl, že je velice nadšen, že pokračuje a přinesla výsledek v podobě právě představené novinky. Ohledně samotného motocyklu pak dodal, že již měl možnost se svézt a jednalo se úžasný zážitek z jízdy na stroji, spojujícím to nejlepší ze světa závodů a běžných silnic.

MV Agusta F4 LH44 přímo vychází z modelu F4 RC a ten je odvozen od závodních strojů své značky, což znamená, že srdcem novinky je řadový čtyřválec o objemu 998 cm3, který je naladěn na nejvyšší výkon 158 kW (212 k) při 13.600 min-1 a točivý moment 115 N.m při 9300 min-1.

Motocykl, který je schopen dosáhnout rychlosti 302 km/h, je osazen nejmodernější technikou a může se mimo jiné pochlubit osmistupňovou kontrolou trakce, ovládáním Ride-by-wire se čtyřmi palivovými mapami, systémem EAS 2.0 druhé generace, což je asistent řazení tzv. Quick Shifter, brzdovým systémem Brembo M50, který používají jezdci seriálu MotoGP a řadou dalších vymožeností.

Za zmínku pak stojí i komponenty podvozku značky Öhlins v podobě přední plna stavitelné upside-down vidlice NIX30 TiN s možnosti samostatného nastavení komprese, odskoku i předpětí a zadní centrální jednotky TTX36 s rychlou a pomalou kompresí.

MV Agusta F4 LH44 se od výchozího modelu F4 RC odlišuje především svým barevným provedením, s nímž jde ruku v ruce snaha o další odlehčení a hojné využití komponentů z uhlíkových vláken, z nichž jsou i části kapot.

Materiály společnosti MV Agusta pak vyzdvihují i ručně šité sedlo z přírodní kůže a Alcantary či závodní víčko na nádrži nebo kola obutá do pneumatik Pirelli Diablo Supercorsa SP o rozměrech 120/70 ZR17 vpředu a 200/55ZR17 vzadu, navržených speciálně pro tuto edici, pro níž mají na bocích červené proužky a logo LH44.

MV Agusta oficiálně potvrdila, že model F4 LH44 vznikne v sérii 44 strojů. Cena prozatím uvedena nebyla, ale s ohledem na výchozí model F4 RC, který je na českém trhu nabízen za 1.100.000 Kč, je více než jasné, kde se bude pohybovat.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)