Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nadstandardní záruky: Nezaručují vše, co čekáte!

Svět motorů
Diskuze (112)
Se základní dvouletou garancí už dnes prodejci nových aut nevystačí, zákazníci jsou totiž z reklam zvyklí až na sedmiletý „nadstandard“. Ve skutečnosti jde ale v případě prodloužených záruk často spíše o marketingový tahák.

Záruka se nikdy nevztahuje na všechno, a kdo si nedá práci přečíst malá písmenka ve smlouvě, má smůlu. To by si měl zapamatovat každý, kdo hodlá utratit své úspory za auto! Vždyť po bydlení jde obvykle o jednu z největších rodinných investic. Prodloužená záruka může být hlavním lákadlem, proč se rozhodnout právě pro konkrétní značku.

Pravidlo č. 1: Prodloužená záruka je lákadlem na klienta!

Přiznávají to i sami obchodníci. „Pro velkou skupinu zákazníků je dlouhá záruka velmi silný argument. Byli jsme se svými prodlouženými zárukami jednou z prvních značek, která je zavedla, a reakce zákazníků byly jednoznačně pozitivní,“ přitakává Martin Hejral za Opel, jehož prodejci dokonce nabízejí prodlouženou záruku dvojí úrovně podle výše spoluúčasti klienta – verzi Basic v okleštěné podobě a příplatkovou Complete.

Většině motoristů se asi nejvíc do paměti vpálila kampaň „Sedm“ od Kie, která byla kdysi první. Ovšem jak ukazuje náš přehled na dalších stránkách, nadstandardní záruka už je dnes standardem skoro u všech značek. Když už není rovnou zadarmo, pak aspoň za minimální příplatek. Základní principy jsou však víceméně stejné. Třeba to, že je kromě časového vytyčení lemována i nájezdem kilometrů. Takže pokud koupíte v dobré víře zánovní auto z druhé ruky a následně se zjistí manipulace s počítadlem kilometrů, prodloužená záruka se rozplyne…

Pane, to máte smůlu!

Základní dvouletá záruka je dána Občanským zákoníkem. Platí pro ni například 30denní lhůta pro opravu a v obrysech se shoduje s evropskou úrovní ochrany spotřebitele při koupi zboží. Jedna změna ovšem po 1. 1. 2014 nastala. „Ztížila se cesta k odstoupení jako nároku z vadného plnění, neboť základním nárokem z reklamace vady je nyní oprava věci,“ upozorňuje Gerta Mazalová, předsedkyně Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace (SOS).

Jinak jsou ale v prvních dvou letech reklamační nároky zákazníků neoddiskutovatelné. Zato u prodloužené záruky je vše jinak.

Pravidlo č. 2: Prodloužená záruka neplatí na všechno.

Většinou se omezuje na hlavní komponenty jako motor, převodovku, brzdy či podvozek a nespadají do ní spotřební součástky typu pneumatik, akumulátoru, zapalovacích svíček a podobně. Nebo dílů montovaných dodavatelskými společnostmi automobilek, což bývá autorádio, navigace nebo alarm.

Mimochodem třeba roky dlouhá záruka na lak bývá také omezena na odlupování nebo odpadávání laku, chybné svary s následnou korozí, tvoření puchýřků, prorezavění nebo změnu barevného odstínu části karoserie. Na všechna ostatní poškození platí jen dva roky. Například u Mitsubishi se dozvíte, že se záruka nevztahuje na vnější vlivy „chemickým znečištěním, ptačím trusem, sazemi, kyselým deštěm, kroupami, pískem, solí, posypem proti sněhu, kameny, ohněm, katastrofami nebo lidským selháním, nedbalostí, společenskými nepokoji nebo vyšší mocí“. A třeba u Peugeotu neplatí prodloužená záruka na „detekci hluku“. Výrobci se zkrátka jistí, aby je zákazníci neotravovali po letech prkotinami, a hodlají řešit jen

„velké“ závady. „Někdy spotřebitelé narážejí na to, že očekávání jsou vyšší než skutečné podmínky záruky. Ve smluvním režimu se ale zárukou dá nazvat prakticky jakákoliv smluvně přejatá odpovědnost, která nemusí mít nijak závratný rozsah,“ upozorňuje Lukáš Zelený, právník společnosti dTest.

Pravidlo č. 3: Pokud neradi navštěvujete autorizované servisy, pak o prodloužené záruce vůbec neuvažujte.

Zatímco ve dvou zákonných letech vás prodejce nesmí omezovat ve výběru servisu a stačí jen dodržet předepsaný servisní plán a postupy, u prodloužené záruky už si to vymínit může. „Za běžný roční servis jsem platil kolem osmi devíti tisíc korun, a pokud by to nebylo podmínkou ve smlouvě, jezdil bych kamkoliv jinam, kde by byli levnější,“ zlobí se náš čtenář Pavel z Prahy, majitel sedmileté Kie Cee´d.

Dealeři se aspoň v prodloužené záruce zahojí na přísunu klientů servisu po minimální počáteční marži z prodeje auta. Není divu, že se pak řada zákazníků rozhodne podmínky prodloužené záruky ignorovat, protože nechtějí platit další roky dražší, autorizovaný servis.

Pravidlo č. 4: Obchodník určuje podmínky.

Jak říká právník dTestu Lukáš Zelený, obchodník v případě prodloužených záruk obvykle tahá za delší provaz. „Podmínky záruky si nastavuje sám,

stejně jako lhůty a nároky, které může spotřebitel uplatňovat. V případě zamítnutí reklamace nemá spotřebitel moc možností obrany. Nelze to ale považovat za chybu, jedná se o princip smluvní odpovědnosti za vady, která je vymezena vůlí smluvních stran,“ upozorňuje.

V základní záruce máte právo na garanční opravu do 30 dnů. V té prodloužené mnohdy obchodníci na lhůty hřeší. Narazil na to i náš čtenář Martin,

který se svým Hyundaiem i30 čeká už dva měsíce na opravu panoramatické střechy. Řešení se táhne a místo konkrétní odpovědi se dozvěděl, že nemá právo na odstoupení od smlouvy. Stojí to i v podmínkách uvedených na webových stránkách automobilky: „Po uplynutí zákonné záruky jsou vyloučeny vaše nároky vyplývající z §623, odst. 1 Občanského zákoníku, resp. po uplynutí doby odpovídající zákonné záruce podle Občanského zákoníku zaniká právo požadovat odstranění vad dodáním náhradního vozidla (výměna) a právo od smlouvy odstoupit.“

Pikantní je, že už dva roky platí nový Občanský zákoník, takže sdělení na webu importéra odkazuje na chybné paragrafy. Ani to bohužel nic nemění na smyslu sdělení. „Kupující tak má v rámci prodloužené záruky podle těchto smluvních podmínek pouze právo na odstranění vady vozidla, nemá však právo z důvodu vady vozidla od smlouvy odstoupit či požadovat jeho výměnu za bezvadný kus,“ říká Tomáš Palla, vedoucí osobní poradny SOS – Asociace.

Pravidlo č. 5: Sledujte lhůtu na opravu!

Jinou otázkou ovšem je, za jak dlouho by měl prodávající Hyundaie z našeho příběhu střechu opravit. Pokud smlouva neobsahuje konkrétní ujednání, ani se obě strany při uplatnění reklamace nedohodly na lhůtě delší, pak platí podle právníka 30denní lhůta jako v základní dvouleté záruce. „Když v této lhůtě prodejce, respektive servis, vadu neodstraní, doporučuji písemně jej k tomu vyzvat. Jestliže ani poté nebude odstraněna, pak vznikne právo na odstoupení od kupní smlouvy z prodlení,“ končí Tomáš Palla. Dokazuje tím, že prodloužená záruka může klientům místo ulehčení

přinést i pořádně těžkou hlavu. A práci právníkům.

Gerta Mazalová, předsedkyně Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace, ukazuje na nejčastější chybu zákazníků, kteří pořádně nečtou kupní smlouvy. Zejména v případě ojetin je to evergreenem, nad kterým si každý klepe na čelo, a přitom se podle toho sám nechová. „Typicky se to týká počtu kilometrů a technického stavu vozidla, kdy prodejce při popisu auta v rámci jeho nabízení zákazníkovi vychválí auto do nebes, ale v kupní

smlouvě jej popíše skoro jako vrak. Kupující, který dá pouze na ústně prezentované informace a nepohlídá si obsah samotné kupní smlouvy, má mnohdy smůlu. Jeho reklamace je pak oprávněně zamítána s tím, že vozidlo odpovídá jeho popisu v kupní smlouvě,“ apeluje Gerta Mazalová, aby spotřebitelé všechny smlouvy opravdu četli!

Záruky dvaceti nejprodávanějších značek

Audi

Záruky pro spotřebitele: V loňském roce zavedlo Audi pro všechny své modely včetně vysokovýkonných S, RS a R8 prodlouženou záruku na čtyři roky nebo do ujetí 120.000 km. Skládá se ze zákonné na 2 roky bez omezení ujetých kilometrů a prodloužené garance výrobce (další 2 roky).

Záruky pro podnikatele a firmy: Podmínky jsou pro všechny subjekty stejné.

Záruka za příplatek: Nabízí se až 5 let/150.000 km

Záruka mobility: Platí pro celou dobu životnosti auta a je podmíněna pravidelným servisem ve značkové síti, který garantuje také dvouletou záruku na práci a originální díly Audi. Záruka mobility zahrnuje pomoc v případě poruchy až po zajištění náhradního vozu.

Základní záruka (let)
Celková 4 nebo 120.000 km
Lak 3
Neprorezavění 12

BMW

Záruky pro spotřebitele: Zákonnou dvouletou záruku rozšiřuje BMW tradičně na tři roky na vady laku a na 12 let na neprorezavění karoserie. Rozšířená garance se týká i akumulátorů u hybridů (5 až 6 let) a elektromobilů (8 let).

Záruky pro podnikatele a firmy: Podmínky jsou pro všechny subjekty stejné.

Záruka za příplatek: BMW nabízí prodlouženou záruku až na 6 let/200.000 km, během toho je vyžadováno jezdit do autorizovaného servisu. Tuto záruku si lze dokoupit jen k vozům se servisním balíčkem Service Inclusive (5 let/100.000 km), který je v ceně vozu (teoreticky se ho však lze za částečné vrácení peněz vzdát). Servisní balíček je možné prodloužit až na 10 let/200.000 km. Prodlouženou záruku si lze u vozidel ve standardní dvouleté záruce přikoupit i dodatečně.

Záruka mobility: Standardně platí po dobu dvou let. Při každé pravidelné kontrole s výměnou oleje se prodlužuje o další rok (maximálně do konce pátého roku). Obnovuje se i v případě, že jste některou prohlídku vynechali.

Základní záruka (let)
Celková 2
Lak 3
Neprorezavění 12

Citroën

Záruky pro spotřebitele: U osobních modelů platí klasická záruka 2 roky na celý vůz, 3 roky na lak a 12 na neprorezavění karoserie. U užitkových modelů je záruka klasická dvouletá a pět let na neprorezavění. Příplatková rozšířená záruka je podmíněna servisováním v autorizovaném servisu již od začátku koupě vozu. Nevztahuje se na součástky spotřebního charakteru, obložení interiéru, lak, případné pazvuky, jinak je rozsah podobný klasické garanci.

Záruky pro podnikatele a firmy: Rozšířené komplexní záruky se nevztahují na vozy určené ke komerční činnosti (taxi, autoškola, sanitky a podobně).

Záruka mobility: Bezplatné asistenční služby mají stejnou dobu platnosti jako celková (prodloužená) záruka popsaná výše a vztahují se na poruchu (kryjí i případný odtah, ubytování a náhradní dopravu), defekt, ztrátu klíčů či špatné palivo.

Záruka za příplatek: Citroën nabízí rozšířenou záruku až na 5 let/150.000 km, přičemž ji lze dokoupit do 24 měsíců od koupě vozu a do najetí 40.000 km. Zároveň si lze koupit i servisní balíčky zahrnující buď klasické prohlídky, nebo komplexní servis včetně výměny spotřebních dílů (například stěrače či brzdy). Všechny tyto služby lze hradit i na splátky.

Základní záruka (let)
Celková 2
Lak 3/2*
Neprorezavění 12/5*
*platí pro užitkové vozy

Dacia

Záruky pro spotřebitele: Dacia poskytuje rozšířenou záruku na 3 roky/100.000 km. Garance nepokrývá spotřební díly (brzdy, stěrače, spojku, žárovky, tlumiče, výfuk a podobně). Záruka na lak je dva roky a na neprorezavění karoserie šest let. Záruky nejsou podmíněny servisováním výlučně u autorizovaných provozoven. Je však potřeba plnit servisní plán včetně ochranných nástřiků proti korozi.

Záruky pro podnikatele a firmy: Podmínky jsou pro všechny subjekty stejné.

Záruka mobility: Bezplatné asistenční služby jsou poskytovány po dobu klasické záruky, vztahují se na území Evropy a zahrnují pomoc při poruše (oprava, odtah, případně náhradní vůz).

Záruka za příplatek: Prodlouženou záruku je možné rozšířit až na 5 let/100.000 km (cena dle modelu 3290 až 4090 Kč), přičemž zahrnuje i asistenční služby. Garanci je možné přikoupit během prvního roku od pořízení vozu.

Základní záruka (let)
Celková 3 nebo 100.000 km
Lak 2
Neprorezavění 6

Fiat

Záruky pro spotřebitele: Standardně se nabízí prodloužená pětiletá záruka s limitem 100. 000 km. Kryje mechanické výrobní vady a nevztahuje se na spotřební součásti. Na lak platí obvyklá tříletá garance, na neprorezavění však trvá jen osm let.

Záruky pro podnikatele a firmy: Podmínky jsou pro všechny subjekty stejné.

Záruka mobility: Asistenční služba (se nabízí zdarma dva roky a je poskytování při poruše, nehodě, defektu, špatném palivu, ztrátě klíčků, vybité baterií a podobně. Dokoupení asistenčních služeb je možné k prodloužené záruce za 2160 Kč.

Záruka za příplatek: Jediná záruka za příplatek se týká asistenčních služeb.

Základní záruka (let)
Celková 5 nebo 100.000 km
Lak 3
Neprorezavění 8

Ford

Záruky pro spotřebitele: Ford nabízí zákazníkům klasické záruční podmínky s dvěma roky na celý vůz a lak bez omezení kilometry. Nový terénní pick-up Ranger má již ve standardu 3 roky záruky omezené 100.000 km. Na neprorezavění karoserie u většiny modelů dostanete 12letou garanci, jen u typu Ka pouhých 8 let.

Záruky pro podnikatele a firmy: Základní nabídka je shodná, ale může být i vyšší, protože se ke každému firemnímu zákazníkovi přistupuje individuálně.

Záruka mobility: Ke každému novému vozu získáte službu Ford Assistance 12. Vždy, když přijedete na pravidelnou servisní prohlídku ke svému autorizovanému opravci, získáte nárok na poskytnutí asistenční služby kdekoliv v Evropě až do další předepsané servisní údržby. A to buď na základě ujeté vzdálenosti, nebo po uplynutí určité doby (omezeno skutečností, která nastane dříve).

Záruka za příplatek: Prodlouženou záruku FordProtect lze na osobní vozy dokoupit na 5 let nebo do ujetí 120.000 km, na užitkové

na 5 let/200.000 km. U hybridního Mondea HEV je nájezd omezen limitem 100.000 km.

Základní záruka (let)
Celková 2/3* nebo 100.000 km
Lak 2
Neprorezavění 12/8**
* platí pro model Ranger, ** platí pro model Ka

Honda

Záruky pro spotřebitele: Honda nabízí celkovou záruku rozšířenou na 3 roky/100.000 km, za neprorezavění výfuku ručí 5 let, u podvozku 10 let a v případě karoserie 12 let.

Záruky pro podnikatele a firmy: Podmínky jsou pro všechny subjekty stejné.

Záruka mobility: Platí po dobu tří let od koupě vozu, ale lze ji dokoupit pro i pro ostatní vozy za 690 Kč ročně. Asistence je poskytována na území Evropy v případech poruchy, nehody, krádeže, vandalismu, špatného paliva, defektu, vybití baterie či uzamčení klíčů ve voze.

Záruka za příplatek: Klasickou garanci za příplatek Honda nenabízí. Pokud však s vozem po celou dobu provozu jezdíte na pravidelné prohlídky do autorizovaného servisu, hradí automobilka až do 8 let/150.000 km materiál při opravách následujících částí: mechanické díly motoru, převodovka, hnací hřídele, řízení, diferenciál u 4WD či elektronické řídicí systémy. Práci při opravě platí zákazník.

Základní záruka (let)
Celková 3 nebo 100.000 km
Lak 3
Neprorezavění 12

Hyundai

Záruky pro spotřebitele: Hyundai poskytuje pětiletou záruku bez omezení kilometrů. Nutnost jezdit na předepsané servisní prohlídky do autorizovaného servisu platí ve třetím až pátém roce. V prvních dvou letech stačí zajistit dodržování servisního plánu. Nelze si připlatit za další rozšíření záruky.

Záruky pro podnikatele a firmy: V případě komerčního využití vozu (autoškoly či taxi) platí záruka na 3 roky/100.000 km.

Záruka mobility: Platí po dobu pěti let a vztahuje se na pomoc v případě závady na vozidle. Na území České republiky záruka mobility platí i pro případy vybití akumulátoru, defektu, ztráty klíčů a podobně.

Základní záruka (let)
Celková 5
Lak 5
Neprorezavění 12

Kia

Záruky pro spotřebitele: Kia nabízí celkovou záruku na 7 let/150.000 km, po dobu tří roků je počet najetých kilometrů neomezený. Z garance jsou vyjmuty spotřební díly (například stěrače nebo brzdové kotouče). Na autobaterií je záruka 2 roky, na rádio či navigaci 3 roky/100.000 km. Je požadováno jezdit na předepsané prohlídky do autorizovaného servisu.

Záruky pro podnikatele a firmy: Vozy pro komerční použití mají záruku omezenou na 3 roky/150.000 km.

Záruka mobility: Platí po dobu sedmi let, nebo 300.000 km, přičemž po uplynutí 2,5 roku je potřeba prodloužit ji prohlídkou v autorizovaném servisu a činit tak každý rok. Asistenční služby se vztahují na poruchu vozu a zahrnují i případný odtah do servisu. V případě, že jste vzdáleni více než 50 km od trvalého bydliště, zahrnuje asistence nárok na ubytování a náhradní dopravu.

Základní záruka (let)
Celková 7 nebo 150.000 km
Lak 5 nebo 150.000 km
Neprorezavění 12

Mazda

Záruky pro spotřebitele: Celková záruka činí v případě Mazdy 3 roky/100.000 km, na lak tři roky bez omezení kilometrů a na prorezavění karoserie 12 let (u modelu BT-50 6 let).

Záruky pro podnikatele a firmy: Podmínky jsou pro všechny subjekty stejné.

Záruka mobility: Bezplatná asistenční služba je podmíněna pravidelnými prohlídkami v autorizovaném servisu, přičemž se prodlužuje vždy o délku jednoho servisního intervalu až na dobu 10 let. Kryté jsou náklady v případě poruchy, krádeže, vandalismu, defektu, špatného paliva, uzamčení klíčů ve voze či vybití akumulátoru. Zajištěna je oprava, popřípadě odtah vozu, ubytování a náhradní doprava. Služba je určena pro vozy zakoupené jako nové v České republice.

Záruka za příplatek: Nabízí se rozšířená záruka na čtyři, nebo pět let stáří vozu do nájezdu 150.000 km, přičemž dokoupit si toto

prodloužení lze u auta do tří let stáří a najetí 60.000 km. Možnost uplatnění garance se týká většiny dílů kromě součástek spotřebního charakteru. Podle modelu a rozsahu se připlácí od 4700 Kč (Mazda 2) do 9800 Kč (modely 6, CX-5 a MX-5).

Základní záruka (let)
Celková 3 nebo 100.000 km
Lak 3
Neprorezavění 12

Mercedes-Benz

Záruky pro spotřebitele: Standardní záruka na všechny osobní a dodávkové automobily činí 2 roky na celý vůz. Unikátních je 30 let na neprorezavění karoserie zevnitř ven. Kromě toho Mercedes-Benz poskytuje šestiletý bezplatný servis. V případě plugin hybridních verzí se garance prodlužuje na 6 let s maximálním nájezdem 100.000 km a vztahuje se vždy na vysokonapěťový akumulátor a podle modelu i na hybridní komponenty. U elektrického „béčka“ je na baterii záruka 8 let nebo 100.000 km.

Záruky pro podnikatele a firmy: Podmínky jsou pro všechny subjekty stejné.

Záruka mobility: Standardní garance mobility Mercedes-Benz Mobilo platí první čtyři roky od první registrace a zajišťuje pomoc při technických závadách nebo nesprávném použití po celé Evropě. Poté je možné službu Mobilo prodlužovat až na 30 let. Jedinou podmínkou je vykonávání údržby u autorizovaného servisního partnera značky Mercedes-Benz.

Záruka za příplatek: Prodlouženou garancí Service Advance získáte jeden nebo dva roky navíc k zákonné záruce.

Základní záruka (let)
Celková 2
Lak 2
Neprorezavění 30

Nissan

Záruky pro spotřebitele: Nissan odlišuje záruku pro osobní a lehké užitkové vozy. V prvním případě nabízí 3 roky/100.000 km, ve druhém 5 let/160.000 km. Elektromobily (včetně modelu e-NV200) mají záruku 3 roky/100.000 km a navíc 5 let/100.000 km na speciální elektrické komponenty. Na kapacitu akumulátorů je v případě 24kWh verze poskytována garance 5 let/100.000 km, u 30 kWh pak 8 let/160.000 km. V aktuální akční nabídce platí celková záruka na Leaf 24 kWh 5 let/100.000 km, na Leaf 30 kWh pak 8 let/160.000 km. Běžně se za ni připlácí.

Záruky pro podnikatele a firmy: Podmínky jsou pro všechny subjekty stejné.

Záruka mobility: Je podmíněna pravidelnými kontrolami v autorizovaném servisu. Zajišťuje pomoc v případě poruchy vozu včetně odtahu, pokrývá náklady na ubytování či náhradní dopravu.

Záruka za příplatek: K osobním vozům si lze připlatit za celkovou záruku na 4 roky/100.000 km, popřípadě na 5 let/100.000 km,

respektive 150.000 km. Přikoupit ji lze k vozům do 35. měsíce od koupě. Pro lehká užitková vozidla se dá doplatit rozšířená garance na vyšší počet kilometrů (200.000 nebo 250.000).

Základní záruka (let)
Celková 3/5* nebo 100.000/160.000 km*
Lak 3/5*
Neprorezavění 12
*platí pro lehké užitkové vozy

Opel

Záruky pro spotřebitele: Opel nabízí nad rámec dvouleté zákonné záruky další tříletou garanci na motor (jen čistá mechanika bez

příslušenství), převodovku a rozvodovku. Na lak se speciální záruka nevztahuje a proti prorezavění karoserie činí garance 12 let.

Záruky pro podnikatele a firmy: Podmínky jsou pro všechny subjekty stejné.

Záruka mobility: Asistenční služby na území Evropy jsou součástí klasické záruky a vztahují se na pomoc při poruše nebo nehodě. Kryjí příjezd technika, odtažení, náhradní dopravu nebo ubytování.

Záruka za příplatek: Ve stejné době trvání (5 let/150.000 km) je možné připlatit si za záruku, která nabízí srovnatelný rozsah krytí jako zákonná. Dle modelu stojí od 10.667 Kč (Adam, Corsa) po 46.803 Kč (Antara). Opel žádnou z garancí nepodmiňuje servisováním v autorizované

dílně, pochopitelně je však třeba dodržovat předepsaný plán údržby.

Základní záruka (let)
Celková 2
Lak 2
Neprorezavění 12

Peugeot

Záruky pro spotřebitele: U osobních automobilů platí klasická záruka 2 roky na celý vůz, 3 roky na lak a 12 na neprorezavění karoserie. U užitkových vozů je záruka klasická dvouletá a pět let na neprorezavění. V akční nabídce se aktuálně pro všechny osobní modely vyjma 301 nabízí prodloužená celková záruka na 5 let/60.000 km (108, 208, 2008, Partner) nebo 100.000 km (308, 508, 3008, 5008). Rozšířená garance je podmíněna servisováním v autorizované dílně již od koupě vozu. Nevztahuje se na obložení interiéru, lak, případné pazvuky, jinak je rozsah podobný klasické záruce.

Záruky pro podnikatele a firmy: Rozšířené komplexní záruky se nevztahují na vozy určené ke komerční činnosti (taxi, autoškola, sanitky a podobně).

Záruka za příplatek: Peugeot nabízí rozšířenou záruku až na 5 let/140.000 km, přičemž ji lze dokoupit do 18 měsíců od koupě vozu a najetí 40.000 km. Zároveň si lze zaplatit i servisní balíčky zahrnující buď klasické prohlídky, nebo komplexní servis včetně výměny spotřebních

dílů (například stěrače či brzdy). Všechny tyto služby lze hradit i na splátky.

Záruka mobility: Bezplatné asistenční služby mají stejnou dobu platnosti jako celková (prodloužená) záruka popsaná výše a vztahují se na poruchu (kryjí i případný odtah, ubytování a náhradní dopravu), defekt, ztrátu klíčů či špatné palivo.

Základní záruka (let)
Celková 5/2*
Lak 3/2*
Neprorezavění 12/5*
*platí pro užitkové vozy

Renault

Záruky pro spotřebitele: Renault poskytuje v případě osobních vozů rozšířenou záruku na 5 let s limitem 100.000 km, nebo 150.000 km (dle modelu). Tato garance nepokrývá prvky interiéru a spotřební díly, za které u Renaultu považují nejen brzdy či stěrače, ale i spojku, tlumiče nebo výfuk. U užitkových vozů platí zákonná dvouletá garance. Na lak je tříletá záruka a na neprorezavění dvanáctiletá s výjimkou modelu Master, kde je pouze na 6 let. Záruky nejsou podmíněny servisováním výlučně u autorizovaných provozoven.

Záruky pro podnikatele a firmy: Podmínky jsou pro všechny subjekty stejné.

Záruka mobility: Vztahuje se na vozy v záruce a zajišťuje bezplatnou asistenci v případě poruchy (oprava, odtah, doprava), při pravidelných prohlídkách si ji lze přikoupit za 365 Kč/rok. Rozšířená asistence (defekt, ztracené klíče, vybitá baterie či špatné palivo) se dodává v případě zakoupení servisních balíčků a také pro modely Trafic, Master (8 let/500.000 km), Espace a Talisman (5 let/150.000 km).

Záruka za příplatek: Záruku je možné rozšířit maximálně na 5 let/200.000 km, rozsah a podmínky jsou stejné jako v případě standardní smluvní garance popsané výše.

Základní záruka (let)
Celková 2*/5 nebo 100.000/150.000 km
Lak 3
Neprorezavění 12
*platí pro lehké užitkové vozy

Seat

Záruky pro spotřebitele: Seat nabízí rozšířenou záruku na lak (3 roky) a neprorezavění karoserie (12 let). U všech modelů je za příplatek možné přikoupení celkové rozšířené garance.

Záruky pro podnikatele a firmy: Podmínky jsou pro všechny subjekty stejné.

Záruka mobility: Vztahuje se na zajištění mobility v případě poruchy. Zahrnuje příjezd technika, odtažení vozu, náhradní dopravu a ubytování. Podmínkou pro zachování garance je dodržování pravidelných servisních prohlídek v autorizované dílně. Prodlužuje se vždy o délku jednoho intervalu.

Záruka za příplatek: Prodloužená záruka se nabízí v rozsahu 3 roky/30.000 km až 4 roky/120.000 km, popřípadě 5 let/100.000 km. Rozsah se shoduje se základní celkovou zárukou a není bezpodmínečně vyžadováno jezdění na pravidelné kontroly do autorizovaného servisu.

Základní záruka (let)
Celková 2
Lak 3
Neprorezavění 12

Suzuki

Záruky pro spotřebitele: Suzuki poskytuje na všechny vozy dodávané na náš trh záruku v trvání 3 let, nebo do ujetí 100.000 km. U modelu S-Cross automaticky 5 let/150.000 km. Garance se vztahuje na všechny případy, kdy by došlo k poruše z důvodů vadného materiálu nebo chyby výroby. Záruka je podmíněna dodržováním pravidelných servisních prohlídek dle plánu údržby stanoveného výrobcem. U modelu Jimny je záruka na neprorezavění karoserie jen 6 let.

Záruky pro podnikatele a firmy: Podmínky jsou pro všechny subjekty stejné.

Záruka mobility: Bezplatná pomoc na cestách je k dispozici nepřetržitě 24 hodin denně u nás i v zahraničí po dobu tří let od zakoupení nového vozu. Suzuki Assistance pomůže například v případě nepojízdného auta v důsledku poruchy nebo dopravní nehody tím, že zajistí jeho bezplatnou opravu na místě či odtah, ale také zabezpečí náhradní automobil, parkovné, ubytování či dopravu do zamýšleného cíle a zpět.

Záruka za příplatek: Prodloužení záruky o rok, respektive dva – na 4, respektive 5 let/150.000km je zajištěno druhou společnosti Real Garant.

Základní záruka (let)
Celková 3 nebo 100.000 km
Lak 3
Neprorezavění 12

Škoda

Záruky pro spotřebitele: Na všechny vozy je poskytována rozšířená záruka na lak a neprorezavění karoserie. U všech nových vozů je také možnost objednání prodloužené záruky i servisních balíčků.

Záruky pro podnikatele a firmy: Podmínky jsou pro všechny subjekty stejné.

Záruka mobility: Standardní záruka mobility zahrnuje příjezd servisního vozidla v případě poruchy, odtah, je-li nezbytný, náhradní vůz či ubytování. Rozšířená Mobilita Plus (5 let/100.000 km) za 2000 Kč přidává bezplatnou pomoc v případě defektu, vybité baterie, natankování špatného paliva, ztráty klíčů a podobně. Obě záruky jsou podmíněny pravidelnými prohlídkami v autorizovaném servisu.

Záruka za příplatek: Prodloužená záruka se nabízí na 5 let/100.000 km spolu s rozšířenou Mobilitou Plus za 2000 Kč. Je možné připlatit si za rozšíření i na 5 let/150.000 km (dle modelu od 6800 do 13.200 Kč). Škodovka záruku nepodmiňuje výlučným servisováním v autorizovaných provozovnách.

Základní záruka (let)
Celková 2
Lak 3
Neprorezavění 12

Toyota

Záruky pro spotřebitele: Je poskytována garance na 3 roky/100.000 km, záruka na lak není omezena počtem najetých kilometrů. Záruka na neprorezavění činí 12 let, u modelů Hilux a Proace je omezena na 6 roků. Na hybridní ústrojí se poskytuje záruka 5 let/100.000 km.

Záruky pro podnikatele a firmy: Podmínky jsou pro všechny subjekty stejné.

Záruka mobility: Asistenční služby jsou poskytovány po dobu tří let bez omezení počtu kilometrů a zahrnují pomoc v případě poruchy, nehody, natankování špatného paliva, vybití baterie, defektu, ztráty klíčů nebo krádeže vozu v zahraničí.

Záruka za příplatek: Nabízí se rozšíření záruky na 5 let/160.000 km, přičemž součástí je i prodloužení asistenčních služeb. Dokoupení je možné do tří let stáří vozu a 100.000 km, při koupi do šesti měsíců je služba levnější (dle modelu 5500 až 39.900 Kč). Garance je v obdobném rozsahu jako standardní záruka.

Základní záruka (let)
Celková 3 nebo 100.000 km
Lak 3
Neprorezavění 12

Volkswagen

Záruky pro spotřebitele: Kromě standardní dvouleté záruky nabízí Volkswagen na osobní i užitkové vozy rozšířenou garanci na lak a neprorezavění karoserie. Hybridy a elektromobily mají záruku na akumulátory po dobu 8 let/160.000 km. U crafteru je celková záruka rozšířena na 3 roky/250.000 km, v případě caddy a transporteru na 4 roky/200.000 km. U osobních vozů je možnost přikoupení rozšířené záruky. Na amarok se vztahuje pouze základní garance.

Záruky pro podnikatele a firmy: Podmínky jsou pro všechny subjekty stejné.

Záruka mobility: Vztahuje se na zajištění mobility v případě poruchy, platí pro osobní modely a osobní verze užitkových modelů. Zahrnuje příjezd technika, odtažení vozu, náhradní dopravu a ubytování. Prodlužována je vždy po absolvování pravidelné prohlídky. Počet prodloužení není omezen.

Záruka za příplatek: Celkovou záruku lze prodloužit na 3 roky/30.000 km až 5 let/150.000 km a je možné ji objednat pro nové osobní vozy. Rozsah se shoduje se základní celkovou zárukou a není bezpodmínečně vyžadováno jezdění na pravidelné kontroly do autorizovaného servisu.

Základní záruka (let)
Celková 2
Lak 3
Neprorezavění 12

Autoři: Petr Slováček, Martin Jeník, Leoš Káňa

Svět motorů
Diskuze (112)
28. 6. 2016 22:44
záruky
No to teda! Kamarádka mi nedávno zoufala, že schválně kupovala novej Hyundau kvůli záruce a když se něco po****, stejně jí to neopravili, protože prý nechodila na pravidelné kontroly.
13. 6. 2016 20:17
Re: Prodloužená záruka a neautorizované servisy
Ano, nemůže vynucovat, ale nemusí uhradit reklamaci, jednoduché. A každá reklamace bude trvat cca 29 dnů. Je s podivem, kolik zde je teoretiků, co o reklamacích aut nic neví.
A nehůře jsou na tom ti chytrolíni, kteří na autě reklamují něco tam, kde ho nekoupili.
13. 6. 2016 20:05
Re: Pro neznalé
Takový nesmysl jsem už dlouho nečetl. Vůbec nemáš ponětí, jak to v reálu funguje.
13. 6. 2016 19:51
Re: Pro neznalé
Myslím tím hlavně to, že v garáži to auto už nelze celkově opravit a nikdo také nic následně nevymaže, nevynuluje za nějakého garážníka, který na autě něco dělal. Ten se totiž už do jednotek nedostane.
Avatar - AUDIRS6
13. 6. 2016 10:17
Re: zajimave
>:D >:D >:D >:D :yes: