19.10. 2016 ČTK

Nejdůležitější trend ve vývoji aut? Technika to není...

Nejdůležitější trend ve vývoji aut? Technika to není...

Motory, platformy, elektromobilita. Všechno hezké, výrobce ale aktuálně nejvíc zajímá jiná věc...

Je to připojení auta na internet! Řekl to na brněnské konferenci o vývoji automobilového průmyslu Jan Linhart z poradenské společnosti KPMG.

Předpověď vychází z každoročního výzkumu společnosti mezi výrobci i spotřebiteli. "Auta sbírají data o uživateli a je otázka, kdo by měl být jejich vlastníkem. Uživatelé jsou v tomto trochu naivní a myslí si, že jsou to oni. Samozřejmě mají obavy, o to, co by se s daty mohlo dít. A čím více hráčů se dostane do toku dat, tím hůř je dohledatelné, jak kdo s nimi nakládá. Automobilky proto musí ukázat, že dokážou data ochránit," řekl Linhart.

O tom, jak důležité bude připojení aut na internet, hovořil i člen představenstva Škoda Auto Bohdan Wojnar. "Šedesát procent dopravy ve městech tvoří řidiči, kteří hledají parkovací místo. Proto budeme při výrobě potřebovat nové kompetence a už nebude stačit jen ohýbat plechy. Auto bude nositelem aplikací," řekl Wojnar. Podle něj musí automobilky zvládnout data používat a nabídnout služby s nimi spojené. "Mění se uživatelské chování. Stále pokračuje urbanizace, rozvíjí se sdílení aut," poznamenal Wojnar. Zmínil například, že nový model Kodiaq už může být s chytrým telefonem propojený a dokáže například uživatele vzbudit dřív, pokud zjistí, že dopravní situace se komplikuje.

Linhart také hovořil o renesanci aut na elektřinu vzhledem k tomu, že v minulých letech nastalo určité vystřízlivění z velkých očekávání. "Pokrok je však patrný a elektroauta nabývají na významu," řekl Linhart. Podle Wojnara nepůjde o změnu ze dne na den. Očekává však, že v roce 2025 by měl podíl elektroaut na trhu tvořit jednu čtvrtinu. "Zatím však neexistuje dostatečná infrastruktura," řekl Wojnar.

Linhart zmínil i zájem o takzvaná autonomní auta, tedy taková, která jsou zcela či částečně samořiditelná. "Možná překvapivě je o ně větší zájem na rozvíjejících se trzích," uvedl. Částečně už auta dnes dokážou jet i bez řidiče, umí například korigovat jízdu v jízdních pruzích či udržovat konstantní odstup od auta před sebou. "Je to technologie, která se nezadržitelně blíží do praxe. Automobilky to bude stát hodně peněz a hodně umu. Musí se tomu však přizpůsobit i legislativa," řekl Wojnar.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zemědělská půda zdražila, v příštích letech může zlevnit Zemědělská půda zdražila, v příštích letech může zlevnit

Ceny zemědělské půdy loni vzrostly o 5,8 procenta, uvedla…

Udělal jsem některé personální chyby, teď si dávám větší pozor, řekl Babiš Udělal jsem některé personální chyby, teď si dávám větší pozor, řekl Babiš

Vládní hnutí ANO se sešlo v neděli na celostátním sněmu,…

Charanzová povede kandidátku ANO do evropských voleb Charanzová povede kandidátku ANO do evropských voleb

Lídrem hnutí ANO do voleb do Evropského parlamentu bude…

 
 






Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná

Prototypy modernizované Škody Superb se už v současnosti…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 





 
Zimní vs. letní pneumatiky v zimě: Vyvracíme mýtus jménem 7 °C! Když jsou zimáky i v zimě horší

Zimní vs. letní pneumatiky v zimě: Vyvracíme mýtus 7 °C! Když jsou zimáky i v zimě horší

Dnes 08:00

Z nezávislých testů vyplývá, že zejména na suchu fungují letní pneu lépe i v zimě. Kde je tedy pravda?




Blesk.cz

Konec bratrů! Harry s Williamem půlí domácnost i služebnictvo: Může za to Meghan

Konec bratrů! Harry s Williamem půlí domácnost i…

Napětí mezi královskými bratry a jejich neurozenými manželkami by se už měsíce dalo krájet. William a Harry už…

Pach, špína a modrá barva: Veterináři zadrželi 300 kilo závadného polského masa

Pach, špína a modrá barva: Veterináři zadrželi 300…

Byl to hnus! Bezmála 300 kilo závadného polského masa odhalili inspektoři veterinární správy spolu s celníky v…

 

iSport.cz

Jablonec řeší Trávníka. Koleno je OK, co hlava? Má trošku blok, míní Rada

Jablonec řeší Trávníka. Koleno je OK, co hlava? Má…

Trénuje s týmem a v neděli na to nejspíš vletí. Jablonecký lídr Michal Trávník se po artroskopii kolena vrací do…

Hašek po další porážce Bohemians: Sleduju klacek, který se žene korytem

Hašek po další porážce Bohemians: Sleduju klacek,…

Deset zápasů bez vítězství, pět zápasů bez vstřeleného gólu a hořký pád na čtrnácté místo. Kdyby ve FORTUNA:LIZE…

 

Reflex.cz

Marek: Česku hrozí osud Detroitu či Nokie. Automatizace výroby nahradí pracovní sílu ze střední Evropy

Marek: Česku hrozí osud Detroitu či Nokie.…

Stovky miliard korun by mohla ztratit česká ekonomika, pokud se jí nevydaří přechod k elektromobilitě. Vyplývá z…

Čínsko-vietnamská válka: Jak se do sebe pustily dva spojenecké státy tábora míru a socialismu

Čínsko-vietnamská válka: Jak se do sebe pustily dva…

Když Vietnamská lidová armáda vtrhla po sérii pohraničních incidentů do Demokratické Kampučie a svrhla obludnou…