Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejdůležitější trend ve vývoji aut? Technika to není...

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Motory, platformy, elektromobilita. Všechno hezké, výrobce ale aktuálně nejvíc zajímá jiná věc...

Je to připojení auta na internet! Řekl to na brněnské konferenci o vývoji automobilového průmyslu Jan Linhart z poradenské společnosti KPMG.

Předpověď vychází z každoročního výzkumu společnosti mezi výrobci i spotřebiteli. "Auta sbírají data o uživateli a je otázka, kdo by měl být jejich vlastníkem. Uživatelé jsou v tomto trochu naivní a myslí si, že jsou to oni. Samozřejmě mají obavy, o to, co by se s daty mohlo dít. A čím více hráčů se dostane do toku dat, tím hůř je dohledatelné, jak kdo s nimi nakládá. Automobilky proto musí ukázat, že dokážou data ochránit," řekl Linhart.

O tom, jak důležité bude připojení aut na internet, hovořil i člen představenstva Škoda Auto Bohdan Wojnar. "Šedesát procent dopravy ve městech tvoří řidiči, kteří hledají parkovací místo. Proto budeme při výrobě potřebovat nové kompetence a už nebude stačit jen ohýbat plechy. Auto bude nositelem aplikací," řekl Wojnar. Podle něj musí automobilky zvládnout data používat a nabídnout služby s nimi spojené. "Mění se uživatelské chování. Stále pokračuje urbanizace, rozvíjí se sdílení aut," poznamenal Wojnar. Zmínil například, že nový model Kodiaq už může být s chytrým telefonem propojený a dokáže například uživatele vzbudit dřív, pokud zjistí, že dopravní situace se komplikuje.

Linhart také hovořil o renesanci aut na elektřinu vzhledem k tomu, že v minulých letech nastalo určité vystřízlivění z velkých očekávání. "Pokrok je však patrný a elektroauta nabývají na významu," řekl Linhart. Podle Wojnara nepůjde o změnu ze dne na den. Očekává však, že v roce 2025 by měl podíl elektroaut na trhu tvořit jednu čtvrtinu. "Zatím však neexistuje dostatečná infrastruktura," řekl Wojnar.

Linhart zmínil i zájem o takzvaná autonomní auta, tedy taková, která jsou zcela či částečně samořiditelná. "Možná překvapivě je o ně větší zájem na rozvíjejících se trzích," uvedl. Částečně už auta dnes dokážou jet i bez řidiče, umí například korigovat jízdu v jízdních pruzích či udržovat konstantní odstup od auta před sebou. "Je to technologie, která se nezadržitelně blíží do praxe. Automobilky to bude stát hodně peněz a hodně umu. Musí se tomu však přizpůsobit i legislativa," řekl Wojnar.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)