Největší flotilu patrových autobusů na bioplyn mají v Nottinghamu
Flotila patrových autobusů na bioplyn, kterou provozuje společnost Nottingham City Transport, má být v současnosti největší na světě a v blízké budoucnosti se bude ještě rozšiřovat.
Společnost Scania v souvislosti s touto flotilou uvádí, že všech 53 patrových autobusů na bioplyn produkuje za rok oproti vozidlům spalujícím naftu o více než 3500 tun CO2 méně. Dále vypouštějí tyto autobusy za rok o 35 tun NOx méně a o 0,75 tuny pevných částic méně.
Patrové autobusy na bioplyn pro Nottingham City Transport jsou výsledkem spolupráce společností Scania a Alexander Dennis Limited (ADL). První jmenovaná firma je dodavatelem podvozků a motorů, zatímco ta druhá na ně montuje své karoserie s kompletně vybavenými interiéry.
Vozidla s dvojicí náprav mají rozvor 5894 mm, celkovou délku 11.455 mm, šířku 2550 mm a výšku 4306 mm. K pohonu slouží devítilitrové pětiválce Scania s nejvyšším výkonem 206 kW a točivým momentem 1350 N.m.
Cestující mohou v obou patrech těchto autobusů počítat s komfortem na stejné úrovni jako u běžných patrových autobusů. Ve výbavě pak nechybí Wi-Fi nebo USB porty.
Společnost Nottingham City Transport s ohledem na pozitivní zkušenosti s provozovanými patrovými autobusy na bioplyn plánuje pořízení dalších vozidel na toto palivo a snížení emisí škodlivých výfukových plynů svého vozového parku do roku 2020 o 90 procent.