reklama


Nio EP9: Megawattový elektrický supersport s rekordem z Nürburgringu

 

Čínská společnost NextEV představila ve Velké Británii svou novou globální značky Nio, jejíž prvotinou je megawattový supersport EP9, který již zajel rekordní čas na Severní smyčce.

Čínská společnost NextEV byla založena teprve v roce 2014 a evropskému publiku se dostala do podvědomí především díky svému angažmá v šampionátu Formule E. V tom figuruje od jeho první sezóny z přelomu let 2014 a 2015, v níž její jezdec Nelson Piquet Jr. získal mistrovský titul.

Vedle svých aktivit na závodních okruzích se čínská firma hodlá věnovat i produkci silničních elektromobilů. Za tímto účelem představila nyní v Londýně svou novou globální značku Nio, kterou reprezentuje elektřinou poháněné supersportovní kupé EP9, na nějž mají navázat méně extrémní modely. Ty zamíří nejprve na čínský trh a později se jich mají dočkat zákazníci i v Evropě a Severní Americe.

Než k tomu ovšem dojde, bude značku Nio reprezentovat kupé EP9, které již 12. října letošního roku projelo okruhu Nürburgring v rekordním čase 7 minut a 5,12 sekundy. Následně své schopnosti potvrdilo ve Francii na okruhu Paul Ricard, kde dosáhlo času 1 minuta a 52,79 sekund na jedno kolo.

Za dosažením těchto časů se ukrývá špičková technika, kterou představuje pohonný systém v podobě čtveřice elektromotorů s výkonem 1 MW (1359 k) pracující s napětím 777 V. Potřebná energie je uložena v lithium-iontových bateriích, umístěných v bocích vozu mezi předními a zadními koly. Díky tomu je lze vyměnit za pouhých osm minut a jejich nabíjení má trvat jen 45 minut.

Vedle pohonného systému si zaslouží i karbonový monokok EP9 spolu se zavěšením kol, stavitelnými tlumiči a brzdami s kotouči o průměru 408 mm vpředu i vzadu, s nimiž spolupracují šestipístkové třmeny.

Samostatnou kapitolu představuje aktivní aerodynamika vozu. Ta má ve srovnání se současnými monoposty F1 vytvářet dvojnásobný přítlak. Podle oficiálních materiálů se má jednat o 24.000 Newtonů při rychlosti 240 km/h. Při průjezdu zatáčkou má EP9 zvládnout přetížení 2,5 G a při brzdění v přímém směru pak 3,3 G.

Nio EP9 má vpředu 19palcová a vzadu 20palcová kola. Na nich má kupé o hmotnosti 1735 kg zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,7 s, z 0 na 200 km/h za 7,1 s a z 0 na 300 km/h za 15,9 s. Maximální rychlost se má pohybovat okolo 313 km/h a dojezd na jedno nabití má být 427 km.

NextEV prozatím neuvádí cenu, za níž bude Nio EP9 nabízet a ani nezmiňuje, kdy mají být první vozy dodány jejich majitelům, ale údajně má vzniknout jen šest exemplářů.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Chcete nakoupit bitcoiny? Některé banky vám transakci zablokují Chcete nakoupit bitcoiny? Některé banky vám transakci zablokují

Transakce za účelem nákupu kryptoměn mohou narazit,…

Rekonstrukce Státní opery může navzdory protestu začít, vyjde na 857 milionů Rekonstrukce Státní opery může navzdory protestu začít, vyjde na 857 milionů

Národní divadlo uzavřelo smlouvu se zástupci společnosti…

Náš člověk v Budapešti: NOlympiáda Náš člověk v Budapešti: NOlympiáda

V otázce kandidatury Budapešti na pořádání letních…

Německý ministr vnitra: Vracet uprchlíky teď bude složitější Německý ministr vnitra: Vracet uprchlíky teď bude složitější

Vracet uprchlíky do zemí původu může být v letošním roce…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte

Díky hojnému použití karbonových vláken s velkou hustotou…

Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

Už od sedmdesáti tisíc pořídíte Fiat Grande Punto. Jak…

 






 
Tatra 603 X (1966): Nástupce šestsettrojky měl být z Bratislavy. V Kopřivnici ale projekt zatrhli.

Tatra 603 X (1966): Nástupce šestsettrojky měl být z Bratislavy. V Kopřivnici ale projekt zatrhli.

Včera

Jedním z pokusů o modernizaci Tatry 603 byl prototyp X, funkční verze makety s označením X-5.




Blesk.cz

Orgie pro hardcore hráče, utrpení pro všechny ostatní. Nioh je pekelně těžká videohra

Orgie pro hardcore hráče, utrpení pro všechny…

Existují lehké videohry, pak ty normálně obtížné a samozřejmě i ty těžké. Jednou za čas se však objeví titul,…

Uprchlíci zmizí z berlínského letiště Tempelhof. Čeká je lepší bydlení

Uprchlíci zmizí z berlínského letiště Tempelhof.…

Do léta by měli zbylí uprchlíci opustit provizorní ubytovnu u bývalého letiště Tempelhof na jihozápadě Berlína.…

 

iSport.cz

Místo ligy juniorka Sparty. Může mi to ovlivnit kariéru, štve Nového

Místo ligy juniorka Sparty. Může mi to ovlivnit…

Je psychicky zdeptaný. Není divu. Šlendrián klubů mu zabrzdil kariéru, místo jarního hostování v prvoligové…

Real se raduje, Bale prožil návrat snů. Je jiný než ostatní, chválil Zidane

Real se raduje, Bale prožil návrat snů. Je jiný než…

88 dnů. Tak dlouho si nemohl Gareth Bale vychutnat nadšený potlesk fanoušků. V sobotu si to ale vynahradil s…

 

Reflex.cz

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se mění kvůli lovu opic

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se…

Ve větvích stromů tráví tolik času, že na to začalo reagovat i jejich tělo. Drtivá většina ze čtyř tisíc…

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Co psaly internetové deníky ten den, kdy Sobotka nabídl komunistům účast v příští vládě?

 
 
reklama