Nio EP9: Megawattový elektrický supersport s rekordem z Nürburgringu

 

Čínská společnost NextEV představila ve Velké Británii svou novou globální značky Nio, jejíž prvotinou je megawattový supersport EP9, který již zajel rekordní čas na Severní smyčce.

Čínská společnost NextEV byla založena teprve v roce 2014 a evropskému publiku se dostala do podvědomí především díky svému angažmá v šampionátu Formule E. V tom figuruje od jeho první sezóny z přelomu let 2014 a 2015, v níž její jezdec Nelson Piquet Jr. získal mistrovský titul.

Vedle svých aktivit na závodních okruzích se čínská firma hodlá věnovat i produkci silničních elektromobilů. Za tímto účelem představila nyní v Londýně svou novou globální značku Nio, kterou reprezentuje elektřinou poháněné supersportovní kupé EP9, na nějž mají navázat méně extrémní modely. Ty zamíří nejprve na čínský trh a později se jich mají dočkat zákazníci i v Evropě a Severní Americe.

Než k tomu ovšem dojde, bude značku Nio reprezentovat kupé EP9, které již 12. října letošního roku projelo okruhu Nürburgring v rekordním čase 7 minut a 5,12 sekundy. Následně své schopnosti potvrdilo ve Francii na okruhu Paul Ricard, kde dosáhlo času 1 minuta a 52,79 sekund na jedno kolo.

Za dosažením těchto časů se ukrývá špičková technika, kterou představuje pohonný systém v podobě čtveřice elektromotorů s výkonem 1 MW (1359 k) pracující s napětím 777 V. Potřebná energie je uložena v lithium-iontových bateriích, umístěných v bocích vozu mezi předními a zadními koly. Díky tomu je lze vyměnit za pouhých osm minut a jejich nabíjení má trvat jen 45 minut.

Vedle pohonného systému si zaslouží i karbonový monokok EP9 spolu se zavěšením kol, stavitelnými tlumiči a brzdami s kotouči o průměru 408 mm vpředu i vzadu, s nimiž spolupracují šestipístkové třmeny.

Samostatnou kapitolu představuje aktivní aerodynamika vozu. Ta má ve srovnání se současnými monoposty F1 vytvářet dvojnásobný přítlak. Podle oficiálních materiálů se má jednat o 24.000 Newtonů při rychlosti 240 km/h. Při průjezdu zatáčkou má EP9 zvládnout přetížení 2,5 G a při brzdění v přímém směru pak 3,3 G.

Nio EP9 má vpředu 19palcová a vzadu 20palcová kola. Na nich má kupé o hmotnosti 1735 kg zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,7 s, z 0 na 200 km/h za 7,1 s a z 0 na 300 km/h za 15,9 s. Maximální rychlost se má pohybovat okolo 313 km/h a dojezd na jedno nabití má být 427 km.

NextEV prozatím neuvádí cenu, za níž bude Nio EP9 nabízet a ani nezmiňuje, kdy mají být první vozy dodány jejich majitelům, ale údajně má vzniknout jen šest exemplářů.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
EU je blízko podpisu obchodní dohody s Japonskem EU je blízko podpisu obchodní dohody s Japonskem

Evropská unie (EU) se blíží podpisu dohody o volném…

Bývalý majitel Úschovny hledá investory pro nový projekt na sdílení dat. Hodlá dobýt cizinu Bývalý majitel Úschovny hledá investory pro nový projekt na sdílení dat. Hodlá dobýt cizinu

Desítky milionů korun bude potřebovat český internetový…

Lukáš Kraus z Rekonstrukce státu: Zaktivizovali jsme občany, a to je úspěch Lukáš Kraus z Rekonstrukce státu: Zaktivizovali jsme občany, a to je úspěch

Aktivistická platforma Rekonstrukce státu udělala…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

Přesnost na čtyři tisíciny milimetru. Taková ložiska si žádají špičková auta Přesnost na čtyři tisíciny milimetru. Taková ložiska si žádají špičková auta

Už sto osmdesát milionů kusů ložisek vyrobil olomoucký…

 






 
Dechberoucí snímky: Takto už několik let chátrají vozy po tragédii ve Fukušimě

Dechberoucí snímky: Takto už několik let chátrají vozy po tragédii ve Fukušimě

Včera

Na jaře letošního roku uplynulo šest let od havárie elektrárny ve Fukušimě. Od té doby tu v ulicích chátrají nejen domy, ale i mnoho krásných automobilů.




Blesk.cz

Smrt Tomáše (†17) při policejní honičce: Co udělat jinak, aby neumírali nevinní?

Smrt Tomáše (†17) při policejní honičce: Co udělat…

Slovenští politici a policisté diskutují o tom, jak při policejních akcích bezpečně zastavovat auta. Debatu…

Sobotkova japonská mise startuje. Z premiérů tam byl naposled Paroubek

Sobotkova japonská mise startuje. Z premiérů tam byl…

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) zamířil do Japonska. Jako první premiér od Jiřího Paroubka, který tam byl v roce…

 

iSport.cz

Výmluvy poražených, říkají Italové o Slovensku. Chtějí trest pro Hapala

Výmluvy poražených, říkají Italové o Slovensku.…

Trenér italské fotbalové reprezentace do jednadvaceti let Luigi Di Biagio požaduje pro kouče slovenského týmu…

Další přestupová bomba? Slavia údajně jedná s kapitánem Zenitu Petrohrad

Další přestupová bomba? Slavia údajně jedná s…

V Praze je v posledních desítkách hodin veselo. Sparta má před oficiálním oznámením příchodů Tala Ben Haima a…

 

Reflex.cz

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z toho sociální bouře? A co na to prezident-prognostik?

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z…

Je smutným faktem, že politici (lhostejno, zda z pravice, či z levice) se většinou věnují pěně dní a svým…

Štěpán Mareš slaví pětačtyřicátiny. O čem vyprávěl Zelený Raoul, když byl stejně starý jako jeho kreslíř?

Štěpán Mareš slaví pětačtyřicátiny. O čem vyprávěl…

Ten den vidíme pořád tak jasně, jako by se odehrál včera. Dvaadvacetiletý mladík vešel do papíry zaneřáděné…