Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Nissan Juke 1,5 dCi (81 kW): První jízdní dojmy

Diskuze (22)

I s malým turbodieselem je Nissan Juke hravé a živé auto.

Nissan rozšiřuje portfolio úsporných modelů Pure Drive. Pro použití tohoto označení jsou v letech 2009 až 2011 hlavní podmínkou emise CO2 pod 140 g/km. Tomuto kritériu vyhovuje mimo jiné dieselový Juke, který v evropském jízdním cyklu generuje 134 g/km (a spotřebuje 5,1 l nafty na 100 km).

Této hodnoty dosahuje městský crossover bez speciálních opatření. Motor 1,5 dCi dosahuje 81 kW a 240 Nm. V současné době si vystačí i bez start-stopu, zato spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou.

Vzhledem k tomu, že jsme zatím měli vždy štěstí jen na benzinové Juky, využili jsme možnosti seznámit se s turbodieselem.

Motor 1,5 dCi už nepatří k nejmladším, proto nepřekvapí jeho hrubší chod. Vibrace ale do interiéru pronikají jen na volnoběh ve formě jemného třesu volantu, jadrného zvuku se nicméně posádka nezbaví v žádné rychlosti.

Agregát žádá na dnešní dobu relativně vysoké otáčky. Maximum točivého momentu vrcholí v 1750 min-1, od této hodnoty do 2500 min-1 motor pracuje při běžném použití nejlépe. Při potřebě akcelerace se nechá relativně snadno vytočit až za maximum výkonu v 4000 min-1.

Dynamické možnosti podporuje převodovka, která má první čtyři stupně poskládané krátce za sebou. Pro jízdy mimo město je určena až delší pětka, na dálniční šestku se při 100 km/h jede na standardních 2000 min-1.

Dieselový Juke, který se vyrábí jen s manuálem a pohonem předních kol, navíc na při klidné jízdě v běžném kombinovaném provozu vykázal dle palubního počítače spotřebu jen 5,0 l/100 km. Proto se zdá být optimální volbou pro ty, kdo hledají extravagantní vzhled, ale současně žádají racionální motorizaci, která nemusí umět nic víc než s rezervou stačit na běžný silniční provoz.
















Nissan Juke - ceny na českém trhu (červenec 2011)
Motor 1,6 16V 1,6 16V 1,6 DIG-T 1,6 DIG-T 1,5 dCi
Pohon 4x2 4x2 4x2 4x4 4x2
Převodovka 5M CVT 6M CVT 6M
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1618 1618 1461
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/2
Největší výkon [kW/min-1] 86/6000 86/6000 140/5600 140/5600 81/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 158/4000 158/- 240/2000-5200 240/2000-5200 240/1750
Max. rychlost [km/h] 178 170 215 200 175
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,0 11,5 8,0 8,4 11,3
Komb. spotř. [l/100 km] 6,4 6,3 6,9 7,6 5,1
Cena Visia [Kč] 372.000,- - - - 449.000,-
Cena Acenta [Kč] 413.000,- 453.000,- 503.000,- - 470.000,-
Cena Tekna [Kč] 449.000,- 489.000,- 519.000,- 611.000,- 506.000,-
Diskuze (22)
Avatar - pelikoš
12. 7. 2011 22:34
Re: Tohle auto polarizuje...
jasně,v evropě to je ještě o notný kus (počet) lepší ;-) nežli v naší malý kotlině...
Avatar - WinDiesel
10. 7. 2011 10:44
Re: Tohle auto polarizuje...
Pletes se nebo lzes, 170 ks od zacatku roku prodano, tak propadak nevypada. A zda se ze design je prijatelny pro docela dost lidi.
9. 7. 2011 20:12
Re: Tohle auto polarizuje...
Nikoloki jak jsi nakonec dopadl? Koupil jsi toho Juka, nebo jsi šel do něčeho jiného? (kdysi jsme se bavili na strankach Nissan forum)
8. 7. 2011 19:13
Re: Zrůda
Ještě tak to napsat správně, že? ale teď vážně Yeti je daleko hezčí než než ty hnusy od Nissanu.
Avatar - pelikoš
8. 7. 2011 17:35
Re: Zrůda
zato jety je krasomil ... >:-[]