Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Nissan Juke 1,5 dCi (81 kW): První jízdní dojmy

Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
109 Fotogalerie
Diskuze (22)

I s malým turbodieselem je Nissan Juke hravé a živé auto.

Nissan rozšiřuje portfolio úsporných modelů Pure Drive. Pro použití tohoto označení jsou v letech 2009 až 2011 hlavní podmínkou emise CO2 pod 140 g/km. Tomuto kritériu vyhovuje mimo jiné dieselový Juke, který v evropském jízdním cyklu generuje 134 g/km (a spotřebuje 5,1 l nafty na 100 km).

Této hodnoty dosahuje městský crossover bez speciálních opatření. Motor 1,5 dCi dosahuje 81 kW a 240 Nm. V současné době si vystačí i bez start-stopu, zato spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou.

Vzhledem k tomu, že jsme zatím měli vždy štěstí jen na benzinové Juky, využili jsme možnosti seznámit se s turbodieselem.

Motor 1,5 dCi už nepatří k nejmladším, proto nepřekvapí jeho hrubší chod. Vibrace ale do interiéru pronikají jen na volnoběh ve formě jemného třesu volantu, jadrného zvuku se nicméně posádka nezbaví v žádné rychlosti.

Agregát žádá na dnešní dobu relativně vysoké otáčky. Maximum točivého momentu vrcholí v 1750 min-1, od této hodnoty do 2500 min-1 motor pracuje při běžném použití nejlépe. Při potřebě akcelerace se nechá relativně snadno vytočit až za maximum výkonu v 4000 min-1.

Dynamické možnosti podporuje převodovka, která má první čtyři stupně poskládané krátce za sebou. Pro jízdy mimo město je určena až delší pětka, na dálniční šestku se při 100 km/h jede na standardních 2000 min-1.

Dieselový Juke, který se vyrábí jen s manuálem a pohonem předních kol, navíc na při klidné jízdě v běžném kombinovaném provozu vykázal dle palubního počítače spotřebu jen 5,0 l/100 km. Proto se zdá být optimální volbou pro ty, kdo hledají extravagantní vzhled, ale současně žádají racionální motorizaci, která nemusí umět nic víc než s rezervou stačit na běžný silniční provoz.
















Nissan Juke - ceny na českém trhu (červenec 2011)
Motor1,6 16V1,6 16V1,6 DIG-T1,6 DIG-T1,5 dCi
Pohon4x24x24x24x44x2
Převodovka5MCVT6MCVT6M
Zdvihový objem [cm3]15981598161816181461
Válce/ventily4/44/44/44/44/2
Největší výkon [kW/min-1]86/600086/6000140/5600140/560081/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]158/4000158/-240/2000-5200240/2000-5200240/1750
Max. rychlost [km/h]178170215200175
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,011,58,08,411,3
Komb. spotř. [l/100 km]6,46,36,97,65,1
Cena Visia [Kč]372.000,----449.000,-
Cena Acenta [Kč]413.000,-453.000,-503.000,--470.000,-
Cena Tekna [Kč]449.000,-489.000,-519.000,-611.000,-506.000,-
Vstoupit do diskuze (22)