Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan GT-R 2017: Inovace designu a ještě více výkonu

David Bureš
Diskuze (7)
Inovovaný Nissan GT-R nebude jen rychlejší, bude také pohodlnější. Zákazníci se jej dočkají v létě.

Nissan GT-R se vyrábí již od roku 2007, v průběhu let ale automobilka tento sportovní model průběžně vylepšuje. Nejnovější verze se podle očekávání představuje na autosalonu v New Yorku, přičemž podle výrobce nabízí ty dosud nejvýraznější změny.

Designéři zapracovali na proměně vzhledu, aby ještě vylepšili schopnosti auta. Cílem bylo snížení aerodynamického odporu při zachování stejného přítlaku. Díky tomu má být zajištěna stabilita i ve vysokých rychlostech.

Nová mřížka chladiče je větší pro účinnější chlazení motoru, zesílená kapota zase vylepšuje stabilitu ve vysokých rychlostech. Přepracovaný nárazník zase pomáhá přítlaku na přední nápravě. Úpravy pokračují i na bocích, kde se objevují rozšířené boční prahy, jež zlepšují obtékání vzduchu. Záď je aerodynamičtější a navíc opticky širší.

Důkladně přepracován byl také interiér. Palubní deska je jiná, kvůli zjednodušení ovládání se změnila i středová konzole, kde je umístěn větší dotykový displej s úhlopříčkou osmi palců. Díky integrované navigaci a ovládání rádia se snížil počet přepínačů z 27 na pouhých 11.

Nissan GT-R modelového roku 2017 ale není jen o inovovaném vzhledu. Neméně důležité změny proběhly i pod kapotou. Dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru posílil o 15 kW na 419 kW (570 koní), točivý moment nadále činí 632 N.m. O přenos síly se nadále stará šestistupňová dvouspojková převodovka, ta ale byla dále vyladěna tak, aby řadila plynuleji a tišeji.

Vyššího výkonu bylo dosaženo díky individuálnímu řízení časování zapalování válců a vylepšení turbodmychadel. Výsledkem je vedle lepších celkových parametrů i vyšší síla ve středním a vysokém pásmu otáček. Akceleraci navíc doprovodí silnější zvuk – nové jsou titanové tlumiče i systém aktivního vylepšení zvuku (ASE).

Konstruktéři ale nepracovali jen na rychlosti, vylepšili též pohodlí. Modernizovaná verze má být tím vůbec nejpohodlnějším GT-R historie. Novinkou je především vylepšená izolace snižující hladinu hluku v kabině za všech rychlostí.

„Posunuli jsme hranice výkonu ještě dále k hraničním limitům a vůz je výkonnější než kdy předtím. Zároveň prošel dalším vyladěním, které posouvá zážitek z jízdy na zcela novou úroveň. S hrdostí představujeme vůz, o kterém se domníváme, že je dokonalým modelem GT,“ říká k novince produktový specialista Hiroši Tamura.

Objednávky na Nissan GT-R modelového roku 2017 bude v Evropě možné přijímat od dubna. První zákazníci se auta dočkají v průběhu léta.

David Bureš
Diskuze (7)
24. 3. 2016 22:05
Re: Interier
To chytání za srdíčko je asi dost subjektivní, mně osobně třeba za srdíčko chyt. O servisu moc nevím, ale pokud ho má někdo jen na občasné projetí atd., tak nevidím důvod, proč by to mělo být nějak servisně náročné. Ovšem, pokud někdo lítá po okruhu, tak ano, to si potom umím představit mít klidně statisícové položky za servis :-)

Novej model se mi líbí, i když interier podle mě byl o předchozího modelu lepší. No, uvidíme, jak bude jezdit, předchozí generace byla famózní a celkem mě překvapilo, jak umí být i na našich cestách pohodlný :-) Za mě :yes:
Avatar - pelikoš
23. 3. 2016 22:03
ano,ano,ano
zraje jako víno...bravo nissan
Avatar - CHerokee
23. 3. 2016 21:39
Re: Interier
Poslední mohykán s pořádným motorem? Vždyť to je přeplňovaný 6 válec. Velmi rychlé auto to ano, nejspíše i kvalitní, ale nechytá moc za srdíčko a je roblém ho servisovat.
23. 3. 2016 20:19
Interier
Zial ten interier si myslim, ze je krok spat. Vyzera to ako v nejakom obycajnom aute a nie Godzille. Stredova konzola, s vyduchmi pod displejom :no: sam displej a vkomponovanie bolo pred tym lepsie. Volant - "gombiky" jak v Kii (nic proti Kii).

Inak urcite vynimocne auto, mozno posledny mohikan s poriadnym motorom a jazdnymi vlastnostami.
Avatar - Hammunasakra
23. 3. 2016 18:21
Re: YES!
Taky ho žeru :yes: :yes: :yes: :-)