Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan GT-R Nismo: 600 koní cválá do Ženevy

Nissan GT-R
Nissan GT-R
Nissan GT-R
Nissan GT-R
50 Fotogalerie
Diskuze (3)
Evropským zákazníkům se na zdejších silnicích a okruzích vyvíjený bestiální Nissan GT-R Nismo s výkonem 441 kW představí už za měsíc na ženevském autosalonu.

První a dá se říci ty nejzásadnější informace, týkající se Nissanu GT-R Nismo, už byly zveřejněny v půlce listopadu loňského roku, teprve nyní ale Japonci vydali tiskovou zprávu, mající souvislost s nadcházejícím ženevským autosalonem. Právě tam si totiž GT-R Nismo odbude svou evropskou premiéru a k dispozici je tím pádem také fotogalerie impozantního rozsahu. Tak si pojďte rozšířit znalosti a potěšit oko.

Ani klasické GT-R si nemůže stěžovat na nedostatek dramatičnosti, ale GT-R Nismo posouvá auto na úplně jinou úroveň. Má nové nárazníky, prahové nástavce a masivní křídlo, vše vypiplané v aerodynamickém tunelu, takže se povedlo při rychlosti 300 km/h zvýšit přítlak vozu o 100 kilogramů, aniž by se zhoršila aerodynamika, vůz má, stejně jako gétéerko modelového roku 2014 součinitel odporu vzduchu cd=0,26. Navíc jsou všechny nové díly jsou vyrobeny z karbonu a společně s dalšími úpravami se podařilo ubrat 65 kilogramů.

Už tohle samotné by autu jízdně dost pomohlo, to se ale teprve rozjíždíme. Vidlicový šestiválec VR38DETT o objemu 3,8 l se dvěma turby, převzatými ze závodů GT3, je naladěn tak, aby dával maximální výkon 600 koní (441 kW) a točivý moment 652 N.m. Síla motoru je přenášena na dvacetipalcová kola s pneumatikami Dunlop SP Sport Maxx GT 600 DSST, které byly vyrobeny speciálně pro Nissan GT-R a mají rozměry 255/40 ZRF 20 vpředu a 285/35 ZRF 20 vzadu.

Kontakt kol s povrchem zajišťují adaptivní tlumiče Bilstein DampTronic s režimy Comfort, Normal a R, specifické naladění mají i pružiny a verze Nismo dostala i speciální dutý zadní stabilizátor o průměru 17,3 mm. Inženýři si ale vyhráli i s takovými maličkostmi, jako je kombinace lepení a svařování některých komponentů karoserie a šasi s cílem ještě zlepšit torzní tuhost vozu.

Nissan ukazuje GT-R Nismo pouze v závodnické bílé, ale k mání bude i v provedení Brilliant White Pearl, Meteor Flake Pearl Black, Ultimate Metallic Silver a Vibrant Red. Počítejte ale také se speciální Dark Matte Grey. Interiér se pyšní sedadly Recaro s karbonovým zadním čelem a tříramenným volantem potaženým alcantarou, která nechybí ani na dalších částech interiéru. Trošku překvapí, že karbonové dekory se jako uhlíkový kompozit pouze tváří, ale udobří si vás zcela jistě kontrastní červené šití, kam se jen podíváte. Nissan zatím neupřesnil, kdy budou auta pro Evropu dostupná, ale jedním si můžete být jistí. Jak znám Japonce, cena téhle verze bude opravdu bolet.

Vstoupit do diskuze (3)