Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan GT-R: Nenápadný facelift

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Automobilka Nissan se v Paříži snaží strhnout hlavní pozornost návštěvníku na roztomile působící koncept Townpod. Příznivce sportovních vozů ovšem mnohem více nadchne modernizovaný GT-R.

Nissan GT-R působí v Paříži poněkud rozpačitým dojmem, zatímco k ostatním novinkám japonská automobilka poskytla oficiální tiskové zprávy, tak k němu žádné informace nezveřejnila. Prozatím se tedy musíme spokojit s tím co vidíme na fotografiích a neoficiálními informacemi o technice, na jejichž potvrzení automobilkou si počkáme do 18. října.

K úpravám viditelným pouhým okem patří nový design předního nárazníku, v němž jsou integrována světla pro denní svícení z LED. K těm méně postřehnutelným patří úpravy aerodynamických vlastností karoserie. Ty umožnily získat nejen menší odpor vzduchu, ale také zvýšit přítlak na zadní nápravě o 10 %. Vzduch proudící pod autem je také chladnější než doposud, což pomáhá potlačit negativní vliv horka od výfuku na kapaliny v převodovce a diferenciálu.

V případě přeplňovaného vidlicového šestiválce o objemu 3,8 litru se můžeme těšit na zvýšení výkonu z dosavadních 357 kW (486 k) na 390 nebo až 397 kW (530-540 k).

Karoserie dostala nové výztuhy a tužší je i podvozek jako takový. Navíc byla změněna geometrie a tlumiče mají nyní reagovat rychleji. Nová kola Rays mají být nyní každé o 3 kg lehčí, ale jejich finální váha zatím není známa. Modernizovaný GT-R má jezdit na pneumatikách Bridgestone Potenza RE070R nebo na Dunlop SP Sport Maxx GT se zesílenými bočnicemi. Brzdový systém dostane přední kotouče zvětšené o 10 mm na současných 390 mm.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
5. 10. 2010 22:22
vylepšení?!
Kdyby se raději než navyšování výkonu zaměřili na zlepšení použitelnosti auta!

Např. zlepšení přístupu do kufru, zlepšení místa nad hlavou pro cestující vzadu (oboje by vyřešilo zvednutí a protažení oblouku střechy dozadu, ideálně spolu s výkloupnou zadní stěnou jako má panamera - ale uznávám, že ne každý chce liftback), zrychlení posuvu sedaček, omezení hluku uvnitř, prodloužení převodovky (při 130 točí úplně zbytečně téměř 3.000rpm - stačilo by o 1.000 míň) a "civilizace" podvozku, aby člověk nemusel po delší cestě na fyzioterapii!...