Nový Nissan Leaf odhaluje české ceny. Je levnější než konkurence
Nissan přichází na český trh s druhou generací svého kompaktního elektromobilu Leaf, když tuzemské zastoupení odhalilo jeho kompletní ceník. K dispozici budou hned čtyři stupně výbavy, přičemž ta nejnižší stojí 850.000 korun.
To znamená, že se Leaf stává jedním z nejlevnějších elektromobilů na českém trhu. Levnější je jen elektrický minihatchback Volkswagen e-Up! za 639.900 korun, podobně velcí konkurenti jsou dražší. Kia Soul EV je nabízena za 869.900 korun, Volkswagen e-Golf dokonce za 969.900 Kč. Oba přitom Leaf překonává svým dojezdem, jehož udávaná hodnota v normovaném cyklu činí 378 kilometrů.
Nissan Leaf – cenové srovnání s dalšími elektromobily na českém trhu | |||
Model | Výkon [kW] | Dojezd [km] | Základní cena [Kč] |
Nissan Leaf | 110 | 378 | 850.000 |
Volkswagen e-Up! | 60 | 160 | 639.900 |
Kia Soul EV | 81 | 250 | 869.980 |
Hyundai Ioniq EV | 88 | 280 | 879.990 |
Volkswagen e-Golf | 100 | 300 | 969.900 |
BMW i3 | 125 | 300 | 1.008.800 |
A co za uvedenou cenovku dostanete? Už základní stupeň Visia poskytne šest airbagů, tempomat, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, automatické přepínání tlumených a dálkových světel nebo rádio se čtyřmi reproduktory. K dispozici je též automatická klimatizace, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické stahování oken vpředu i vzadu nebo 16palcová ocelová kola.
Druhý stupeň Acenta za 41.000 korun přidává adaptivní tempomat, lepší rádio se šesti reproduktory a příjmem digitálního signálu, navigaci, hliníková kola, mlhovky, kožený multifunkční volant nebo elektricky sklopná zrcátka.
Třetí stupeň N-Connecta stojí 945.000 korun. Za tuto částku dostanete navíc kamerový systém sledující okolí vozidla, přední a zadní parkovací senzory, 17palcová kola a vyhřívání volantu i předních sedadel.
Vrcholem je pak Tekna za 988.000 korun. V tomto případě má Leaf diodové světlomety, čalounění umělou kůží, asistent pro jízdu v pruzích i hudební systém Bose.
Všechny varianty jsou poháněny synchronním elektromotorem o výkonu 110 kW a točivém momentu 320 N.m, který 4.490 mm dlouhý hatchback dokáže rozhýbat z 0-100 km/h za 8,6 sekundy. Už v základu má Leaf tzv. e-pedál, který řidiči umožní startovat, zrychlovat, zpomalovat a zastavit prostřednictvím jediného pedálu. Kvůli bezpečnosti ale autu samozřejmě zůstává i klasický brzdový pedál.
Nissan Leaf – technická data a české ceny | |
Elektromotor | Synchronní, napájený střídavým proudem |
Největší výkon [kW] | 110 |
Točivý moment [N.m] | 320 |
Kaacita baterií [kWh] | 40 |
Max. rychlost [km/h] | 144 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,6 |
Dojezd [km] | 378 |
Cena Visia [Kč] | 850.000 |
Cena Acenta [Kč] | 891.000 |
Cena N-Connecta [Kč] | 945.000 |
Cena Tekna [Kč] | 988.000 |