Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Nissan Leaf odhaluje české ceny. Je levnější než konkurence

David Bureš
Diskuze (27)
Nejprodávanější elektromobil na světě se dočkal druhé generace. Nový Leaf bude chtít zaujmout dojezdem i cenou.

Nissan přichází na český trh s druhou generací svého kompaktního elektromobilu Leaf, když tuzemské zastoupení odhalilo jeho kompletní ceník. K dispozici budou hned čtyři stupně výbavy, přičemž ta nejnižší stojí 850.000 korun.

To znamená, že se Leaf stává jedním z nejlevnějších elektromobilů na českém trhu. Levnější je jen elektrický minihatchback Volkswagen e-Up! za 639.900 korun, podobně velcí konkurenti jsou dražší. Kia Soul EV je nabízena za 869.900 korun, Volkswagen e-Golf dokonce za 969.900 Kč. Oba přitom Leaf překonává svým dojezdem, jehož udávaná hodnota v normovaném cyklu činí 378 kilometrů.

Nissan Leaf – cenové srovnání s dalšími elektromobily na českém trhu
ModelVýkon [kW]Dojezd [km]Základní cena [Kč]
Nissan Leaf110378850.000
Volkswagen e-Up!60160639.900
Kia Soul EV81250869.980
Hyundai Ioniq EV88280879.990
Volkswagen e-Golf100300969.900
BMW i31253001.008.800

A co za uvedenou cenovku dostanete? Už základní stupeň Visia poskytne šest airbagů, tempomat, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, automatické přepínání tlumených a dálkových světel nebo rádio se čtyřmi reproduktory. K dispozici je též automatická klimatizace, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické stahování oken vpředu i vzadu nebo 16palcová ocelová kola.

Druhý stupeň Acenta za 41.000 korun přidává adaptivní tempomat, lepší rádio se šesti reproduktory a příjmem digitálního signálu, navigaci, hliníková kola, mlhovky, kožený multifunkční volant nebo elektricky sklopná zrcátka.

Třetí stupeň N-Connecta stojí 945.000 korun. Za tuto částku dostanete navíc kamerový systém sledující okolí vozidla, přední a zadní parkovací senzory, 17palcová kola a vyhřívání volantu i předních sedadel.

Vrcholem je pak Tekna za 988.000 korun. V tomto případě má Leaf diodové světlomety, čalounění umělou kůží, asistent pro jízdu v pruzích i hudební systém Bose.

Všechny varianty jsou poháněny synchronním elektromotorem o výkonu 110 kW a točivém momentu 320 N.m, který 4.490 mm dlouhý hatchback dokáže rozhýbat z 0-100 km/h za 8,6 sekundy. Už v základu má Leaf tzv. e-pedál, který řidiči umožní startovat, zrychlovat, zpomalovat a zastavit prostřednictvím jediného pedálu. Kvůli bezpečnosti ale autu samozřejmě zůstává i klasický brzdový pedál.

Nissan Leaf – technická data a české ceny
ElektromotorSynchronní, napájený střídavým proudem
Největší výkon [kW]110
Točivý moment [N.m]320
Kaacita baterií [kWh]40
Max. rychlost [km/h]144
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,6
Dojezd [km]378
Cena Visia [Kč]850.000
Cena Acenta [Kč]891.000
Cena N-Connecta [Kč]945.000
Cena Tekna [Kč]988.000

David Bureš
Diskuze (27)
22. 12. 2017 16:41
Pomalé nabíjení pos*ali... :-(
Konečně hezký auto a oni to zničí pomalým nabíjením. Voni tam dají konektor s 3-fázovým připojením a využijí jen jednu fázi 32A. Kdyby tam dali 3x16A, tak udělají 100x líp. Jednak by byl skoro dvojnásobný příkon 11kWx6,6kW, takže při nákupu u OC, kde mají wallboxy, tak by se to nabilo mnohem rychleji a jednak doma kvůli 32A na jedné fázi si na baráku majitel bude muset zvednout jističe. Na autě mám 3x16A a doma jsem jističe 3x25A nemusel zvedat ani o ampér...
Škoda té nevyužité možnosti...
22. 12. 2017 13:57
Konečně se na něj dá koukat
Tak proti přechůdci je zde gigantický designový posun k lepšímu, o tom žádná. Jestli je ovšem koupě něčeho takového za nemalou cenu smysluplný, to je úplně jiná věc... :-O
22. 12. 2017 13:10
No,
a tolik je v autě za milion místa vzadu pro průměrně vzrostlou osobu [odkaz]
22. 12. 2017 12:41
Re: Leaf 2 se povedl
Nu, doufám, že se všemi auty jeli přibližně stejným stylem, kterému odpovídá dojezd cca 2/3 udávaného. Jenže Up! měl asi tak polovičku, což je už na pováženou.
22. 12. 2017 10:45
Re: Leaf 2 se povedl
no tak si to precti poradne ten test, je plnej zajimavych veci ktere elektromobiliste nedelaj, navic s tim podle vseho jezdili tak trosku stylem tezka noha, takze jo, kdo s BEV jezdi tak ze vyuziva zajimavou akceleraci, taks e pak nesmi divit ze mu stava dojde na par desitkach ujetych kilometru, asi jako bych se ja divil ze me RS6 vyzunkla nadrz po ceneclich 110 kilometrech >:D

s BEV se da ujet pohodlne okolo 90% leto a 70% zima udavaneho dojezdu, jen s tim proste clovek musi umet jezdit a ne ze s tim pojede jak maco s pedalem na podlaze kdykoliv jen to jde

staci se podivat jak desne se lisi testy od beznych autonovinaru co hlasaj jak jsou BEV nanic a pak od novinaru kteri se zameruji jen na BEV, ten rozdil je nekdy hodne velkej a pravda bude tak nekde mezi :-)