Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan má zajímavé plány s modely Z

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Sportovní Nissany s písmenem Z ve svém názvu čeká údajně světlá budoucnost v podobě modelu, který se má vracet zpět ke kořenům v podobě 240Z.

Není to příliš dávno, když se spekulovalo o plánech Nissanu na rozšíření nabídky sportovních vozů na trojici modelových řad. Následně došlo ke zredukování těchto plánů a objevily se dokonce zprávy o možné proměně čistě sportovních Z v crossovery, které byly následně popřeny přímo z automobilky.

Prozatím nejnovější informace o blízké budoucnosti sportovních Nissanů přináší nizozemský magazín Autovisie, který je získal přímo od Mamoru Aoki, výkonného ředitele Nissanu pro design.

Mamoru Aoki nejprve potvrdil slova produktového ředitele sportovní divize Nissanu Nismo, Hiroshi Tamury, podle nichž má být nástupce modelu 370Z menším, lehčím a především levnějším sportovním vozem.

Cílem Nissanu je přiblížit své sportovní modely mladším zákazníkům, jejichž rozpočet jim nedovoluje pořízení nového sportovního vozu v cenové hladině aktuálního 370Z. Novinka s písmenem Z se tedy podle dostupných informací může vydat lovit v podobných vodách jako Toyota GT86 se svými příbuznými nebo Mazda MX-5.

V případě designu se máme podle neoficiálních zpráv těšit na návrat k lehčím liniím ve stylu klasického 240Z, což ostatně souvisí se snahou nový sportovní Nissan zmenšit a odlehčit.

V souvislosti se zmenšováním nástupce 370Z se opět objevují spekulace o třech modelových řadách sportovních Nissanů. Původně se očekávalo, že základem se stane lehké kupé odvozené od konceptu IDx, následované novým Z a další generací GT-R.

Nově se očekává, že nejdostupnějším sportovním Nissanem se stane nástupce modelu 370Z a vrcholem i nadále zůstane GT-R, který má být výkladní skříní špičkové techniky své značky a zároveň jejím nejrychlejším a nejexkluzivnějším zástupcem.

Do prostoru mezi Z a GT-R se pak má vklínit zcela nový výkonný model, ale teprve čas ukáže, jestli se Nissan vedle úspěšného výrobce crossoverů stane opět i značkou s širokou nabídkou sportovních vozů, jako měl v Evropě v devadesátých letech, kdy nabízel malé kupé NX, o něco větší a stále populární SX a vrchol v podobě ZX. Na domácí půdě pak nechyběl Skyline GT-R.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - Individualita
21. 12. 2015 20:39
Re: Slibem nezarmoutis
Hlavně zachovat pro Evropu šestiválec!
Avatar - Bully_
21. 12. 2015 18:40
Slibem nezarmoutis
Ale spatne by to nebylo. 370Z bylo na svou tridu velmi levne uz i ted, ale prave straslive barokni a tezke. Tohle je presne ten krok spravnym smerem, co bylo potreba udelat. Podstatne snizit hmotnost, klidne pak bude stacit i nizsi vykon a nizsi cena jenom potesi. Za me urcite :yes:
Avatar - Dzakobo
21. 12. 2015 17:37
Re: jo
Hlavně, že Zetka nebudou SUV a crossovery. :yes:
Avatar - pelikoš
21. 12. 2015 15:53
jo
jen houšť a větší kapky... ;-) :yes: