Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan IDx Freeflow a Nismo: Retro duo vzdává hold původnímu Skyline GT-R

David Bureš
Diskuze (6)
Dvojice konceptů s retro křivkami vzpomíná na první generaci modelu Skyline GT-R, předchůdce dnešního GT-R.

Značka Nissan již brzy bude slavit 80 let své existence. V rámci oslav této události vznikl koncept IDx s retro vzhledem, který byl postaven hned ve dvou verzích – lifestylové Freeflow a sportovní Nismo.

Dvojice automobilů používá hranaté retro křivky ze sedmdesátých let. Nissan však vozem chce oslovit především mladou generaci, narozenou po roce 1990. Vzhled auta byl dokonce upraven na základě připomínek zástupců této generace. Touto cestou se chce Nissan vydat i v budoucnu, automobilka věří, že tímto krokem naláká více mladých, kteří o auta přestávají mít zájem a zajímají je spíše chytré telefony.

Nissan zjistil, že mladí si žádají jednoduché tvary. Dvojice konceptů tak nemá prakticky žádné křivky navíc. Řešení přídě v mnohém připomíná původní Skyline GT-R z přelomu šedesátých a sedmdesátých let, který byl dávným předchůdcem dnešního modelu GT-R.

Dvojice konceptů má velice kompaktní rozměry. Na délku měří asi 4,1 metru a na výšku 1,3 metru, Freeflow je široké 1,7 metru, zatímco Nismo kvůli svalnatějším tvarům měří na šířku 1,8 metru. Automobily tak jsou vizí konkurenta pro duo Toyota GT 86 a Subaru BRZ.

Čtyřmístná kabina IDx Freeflow je minimalistická podobně jako exteriér vozu. Podle Nissanu se má posádka uvnitř cítit pohodlně jako v obývacím pokoji.

Nissan zjistil, že si mladí žádají úsporné auto. Proto se při vývoji počítalo s tím, že by pod kapotou IDx Freeflow pracoval 1,2litrový nebo 1,5litrový motor, který by byl kombinován s převodovkou CVT.

Na verzi Nismo spolupracovali především ti mladí, kteří často hrají počítačové závodní hry, i proto tu najdeme to závodní zbarvení. S odkazem na divizi Nismo auto samozřejmě kombinuje červenou a bílou barvu.

Pod kapotou IDx Nismo pak může pracovat silnější, avšak stále úsporný motor – přeplňovaná benzinová šestnáctistovka s přímým vstřikováním. Ta by dle plánů konstruktérů pracovala s převodovkou CVT s možností manuálního režimu se šesti přednastavenými stupni.

Tvary kabiny jsou shodné s variantou Freeflow, řešení je však mnohem sportovnější. Najdeme tu alcantaru, sportovní sedačky s výrazným bočním vedením nebo dva kulaté budíky před řidičem.



David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - Onyx
20. 11. 2013 23:43
Re: Skyline GT-R ma sveho nastupce... Nepotrebuje svou mensi
Je to ale zavadejici, to je vse. Myslim, ze prirovnavat to k Hakosuce je dost silnej nazor pro JDM community..

Jinak pokud by se to dostalo do serie s nejakym schopnejsim HW, melo by to sanci na uspech. Ale prevodovka CVT? To se dostatecne nepoucili? No, nechme se prekvapit.

Jinak to ale hodnotim jako dobrej pokus. :yes:
Avatar - pelikoš
20. 11. 2013 21:23
jojo
zajímavá studie... :yes:
20. 11. 2013 20:54
Re: Skyline GT-R ma sveho nastupce... Nepotrebuje svou mensi
Ale vždyť ve článku se nikde nepíše, že by se mělo jednat o nástupce GT-R. Poukázal jsem pouze na podobnost s dávným Skylinem GT-R...
Avatar - wakantanka
20. 11. 2013 19:20
Re: Skyline GT-R ma sveho nastupce... Nepotrebuje svou mensi
Si ma predbehol. Suhlas, cisty Datsun inspirovany Skylinom. Ak by sa to s minimom zmien dostalo do vyroby uspech by nemal byt problem. Ja len mam obavy aby z toho nevzniklo nieco uplne ine.
Avatar - Onyx
20. 11. 2013 18:59
Skyline GT-R ma sveho nastupce... Nepotrebuje svou mensi a l
Tenhle model ma evokovat navrat ke korenum. Zabavne svezeni pro masy. To nikdy nebyla myslenka Skylinu.
Byt pohnutky tvurce clanku z prednich partii vozu lze castecne pochopit, ve skutecnosti jde o "nastupce" modelu Datsun 510..

Necham na autorovi, co si z toho vezme.