Nissan Maxima 2016: Motor 3.5 V6, základ od cca 825.000 Kč
Nissan v Česku nabízí celou řadu modelů od městského hatchbacku Micra až po nekompromisní GT-R, pořádný sedan však chybí. Přestože se u nás Maxima v minulosti prodávala, nyní se s ní patrně nepočítá, což je na druhou stranu velká škoda. Pod kapotou má totiž motor podle našeho gusta…
Karoserie se plně podrobila současnému trendu značky, velký sedan proto dostal charakteristickou masku chladiče ve tvaru písmene V, ostře řezané přední světlomety a vystouplé blatníky. Zezadu je jasně patrná inspirace designem Infiniti, to však nepovažujme za zápor, ale naopak za velký klad.
Maxima je luxusní čtyřdveřový sedan a tomu odpovídá také interiér. Už od pohledu jsou jasně patrné kvalitní materiály v čele s kůží, Alcantarou a dost možná hliníkovým dekorem na dveřích a obložení přístrojové desky. Středový otočný ovladač si vůz vypůjčil z Infiniti Q50 (stejně jako páčky pro řazení pod volantem) a centrální displej s úhlopříčkou 7“ palců je pochopitelně dotykový. Kabina je sice oficálně pětimístná, ale stoprocentní pohodlní najdou pouze čtyři cestující.
Vůz je postaven na nové platformě s větším podílem vysokopevnostních ocelí. Oproti předchůdci se zlepšila tuhost o 25 % a ušetřilo necelých 40 kilogramů hmotnosti. Pohon zajišťuje vidlicový šestiválec řady VQ (VQ35DE), který poskytuje výkon 223 kW a točivý moment 353 N.m. Nissan v tiskové zprávě tvrdí, že je motor ze 60 % nový a měl by být až o 15 % úspornější. V řeči čísel to znamená, že se ve městě vejdete do 13 l/100 km a mimo něj nebude problém spadnout pod deset litrů. Škoda jenom převodovky – měničová skříň by k motoru seděla lépe než systém Xtronic (CVT).
V rámci premiéry nové Maximy zveřejnil Nissan také základní ceny pro USA. Vůz bude nabízen s liniemi S, SV, SL, SR a Platinum. Ceny se pohybují od 32.410 dolarů (asi 825.000 Kč) do 39.860 dolarů (asi 1.015.000 Kč).