Nissan Micra 1.5 dCi - Oči pro radost

Nissan Micra 1.5 dCi - Oči pro radost

 
 
28.5. 2003

Už při prvním seznámení s novou Microu jsme kvitovali hlavně originalitu a prostornost, chyběly ale praktické zkušenosti. Takže, jak se s novým Nissanem Micra prakticky žije? Už první kontakt napovídá mnohé. Vůz se ani na přeplněném...

Už při prvním seznámení s novou Microu jsme kvitovali hlavně originalitu a prostornost, chyběly ale praktické zkušenosti. Takže, jak se s novým Nissanem Micra prakticky žije?

Už první kontakt napovídá mnohé. Vůz se ani na přeplněném parkovišti nedá splést a v prvních měsících prodeje budou jako navigace sloužit také zvědavci, kteří budou auto okukovat. Není divu, retrodesign slaví úspěchy i u jiných značek a psychologové by potvrdili, že jako sympatické vnímáme podvědomě vše, co má velké oči a zaoblené tvary. Popisovat design je u Micry účinné asi podobně jako vypravovat někomu oběd. Zmínku si ale zaslouží příď se směrovkami nezvykle umístěnými více ke středu vozu za stylizovanou mříží. Výrazný boční prolis kulatou Micru odlehčuje a třešní na dortu jsou vypouklá místa na střeše, ukrývající panty pátých dveří. Také tvarování zádě asi vyvolá rozporné reakce, je ale praktické a minimálně neokoukané.

Nástup na přední sedadla uspokojivě širokými dveřmi je pohodlný, sedadla vepředu by si ale zasloužila o něco delší sedáky. Boční vedení v zatáčkách je oproti spíše tvrdšímu podvozku jen průměrné, nicméně ani po delší cestě jsme nepociťovali nepohodlí. Interiéru vévodí světlé tóny, použité jak na čalounění tak na povrch palubní desky. Na dotek příjemný strukturovaný materiál působí sice na první pohled méně hodnotně, je však velmi kvalitně zpracován a spolu z bezchybným slícováním se mu dá rychle přijít na chuť. Markantní je to u volantu s malým průměrem, jehož světlý, neklouzající povrch a optimální tloušťku věnce jsme kvitovali zvláště v horkých dnech v autě bez klimatizace. Přístroje jsou už zase tradičně pod volantem a ovládání větrání a standardně montovaného autorádia na středovém panelu je dostatečně intuitivní. Elektrický posilovač má při parkování síly víc než dost a spolu s malým rozvorem a velkým rejdem tak usnadňuje parkování i v omezených prostorových podmínkách. Ve vyšších rychlostech na dálnicích by ale účinek posilovače mohl být menší.

Vzadu se dvě dospělé osoby usadí překvapivě vcelku pohodlně, vyšším postavám bude ale vadit svažující se střecha. Pokud jezdíme ve dvou, dá se zadní sedadlo posunout až o 20cm vpřed, čímž se zavazadlový prostor zvětší z 251 na 371 litrů. Opěradla jsou sice dělená a dají se pohodlně sklápět, sedadlo je ale bohužel nedělené a sklopit nelze. S ohledem na vnější rozměry vozu jsou ale i tak hodnoty objemu zavazadlového prostoru velmi dobré a nevadila nám ani vyšší nakládací hrana. U vozu této třídy naopak překvapí přítomnost elektrického odjišťování pátých dveří - je to sice v souladu s technickou vyspělostí celého vozu, na rozdíl od standardních dvou čelních airbagů či ABS by ji ale možná někteří kupci rádi vyměnili za drobnou slevu.

Technická vyspělost je znát i u motorizací Micry. Všechny zážehové motory 1.0, 1.2 i 1.4 jsou šestnáctiventilové a námi testovaný turbodiesel 1.5 dCi prokázal své kvality už v Renaultu Clio a v silnější verzi (která bude pro Micru k dispozici až letos na podzim) i v Renaultu Mégane. Motor je dobré držet na 2000 otáčkami, kde i za cenu lehce vyššího hluku poskytuje vozu velmi dobrou dynamiku. Výkon 48 kW a maximální kroutící moment 160 Nm pomohou autu na dálnici udržet stálou rychlost okolo 150 km/h, ve městě pak umožňují celkem hbitou jízdu bez výraznějšího vlivu na spotřebu. Výrobcem udávaného optimistického průměru 4,6 l jsme sice nedosáhli, ale i 4,9 litru považujeme za velmi dobrou hodnotu, zvláště s ohledem na převažující jízdy po Praze a po dálnicích.

Jízda s Microu patří k tomu nejpříjemnějšímu, co se dá ve třídě malých a minivozů zažít. Díky minimálním převisům a propracovanému podvozku je chování vozu nezáludné a tvrdší odpružení zajišťuje i potřebnou stabilitu. Nájezdy do zatáček tak mohou být o chloupek rychlejší než u konkurence, přičemž pocity jistoty v kabině zůstávají nezměněny. Micra nemá ráda příčné nerovnosti, na městských kočičích hlavách si ale vede velmi dobře. Brzdy jsou dostatečně účinné, jejich účinek slábne při opakovaném použití jen mírně a pochválit je třeba standardně dodávaný systém ABS. Řadicí páka má sice krátké dráhy s měkkými dorazy, více přesnosti by zda ale neuškodilo. Díky krátkým převisům tolik nevadí omezený výhled na kapotu, v noci navíc řidič vidí záměrně vypouklé svítící „boule“ na světlometech. Výhled vzad je o trochu horší, zbytečnou úsporou je pak použití příliš malého zadního stěrače který nečistí horní okraj okna.

Micra bude určitě bodovat i na svou třídu nezvykle rozsáhlou výbavou, která kromě již zmíněného ABS zahrnuje i brzdový asistent, elektricky ovládaná skla předních dveří či nárazníky v barvě vozu. Naopak. Pokud se tedy potenciální majitel ztotožní s nezvyklým pojetím exteriéru i interiéru, čekají jej téměř samá pozitiva.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 375 000 Kč Cena v testované výbavě: 384 000 Kč

Základní výbava:ABS s dvoustupňovým posilovačem a EBD, přední kotoučové, zadní bubnové brzdy, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, airbag řidiče a spolujezdce, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, výškově nastavitelný volant, otáčkoměr, digitální hodiny, zadní lavice posuvná o 200 mm, dělené opěradlo 60:40, uchycení dětské sedačky ISOFIX, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná okna předních dveří, elektrické otevírání zavazadlového prostoru, nárazníky v barvě vozu, rádio s přehrávačem CD, 4x repro, anténa

Výbava testovaného vozu:metalický lak: (+9.000,-)

Střelec v Torontu zabil dva lidi a dalších třináct zranil Střelec v Torontu zabil dva lidi a dalších třináct zranil

Střelec v kanadském městě Toronto zabil jednu ženu a…

Zápisník Jany Havligerové: Politika na úrovni Zápisník Jany Havligerové: Politika na úrovni

Hnutí ANO po zásahu předsedy Andreje Babiše zamíchalo…

Ze severních Čech je magnet na developerské investice Ze severních Čech je magnet na developerské investice

E-shopy, přepravní firmy i dodavatelé automobilek…

Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018 Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018

Férovost firem a jejich přístup k okolnímu světu…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 48 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 155
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 17
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 4 / 4.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 251 / 584
Objem nádrže (l):46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1030 / 480
Rozměr pneu:175/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3715
b) šířka (mm): 1660
c) výška (mm): 1525
d) rozvor (mm): 2430
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,19
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 



Nissan pořádá vánoční výprodej: Skladové vozy s až 30% slevou Nissan pořádá vánoční výprodej: Skladové vozy s až 30% slevou

Dovozce automobilů značky Nissan připravil na konec roku…

 



 
To nejlepší od mrtvých značek: Pontiac a jeho sportovci ve velké galerii

To nejlepší od mrtvých značek: Pontiac a jeho sportovci ve velké galerii

Dnes 08:00

Pontiac měl ve své dlouhé historii řadu zajímavých modelů. Nejvíce pozornosti k této značce v dobách její největší slávy a vlastně i dnes přitahují její sportovně laděné modely.




Blesk.cz

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o 168 milionů dolarů?

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o…

Svatební den. Bílé šaty. Smoking. Hosté, kteří s námi sdílí radost, a víra, že takhle zalité sluncem s bílými…

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit genitálie, kazily umělecký dojem

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit…

Adam není člověk, kterého chcete potkat po setmění v opuštěném parku. 90 % jeho těla totiž pokrývá tetování -…

 

iSport.cz

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se prohrává, jsem imigrant

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se…

Německý záložník Mesut Özil ukončil reprezentační kariéru. Devětadvacetiletý fotbalista to oznámil krátce poté,…

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly Sparta i Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly…

Nová sezona Fortuna ligy je tady - a začala výhrami favoritů. Slavia v neděli vyplenila Olomouc a po výhře 3:0…

 

Reflex.cz

Do Ugandy na Mount Elgon aneb Jak jsme našli kávovou horu

Do Ugandy na Mount Elgon aneb Jak jsme našli kávovou horu

Legenda o kávě říká, že její účinky náhodně objevil etiopský pasáček koz. Všiml si, že jeho zvířata nápadně…

„Němčour“ Rudiš: V sauně si můžu nechat vysvětlit, proč je Zeman dobrý prezident, a pohádat se kvůli tomu

„Němčour“ Rudiš: V sauně si můžu nechat vysvětlit,…

Natřískaný reflexí svatostánek přivítal v sobotu vpodvečer svého předposledního hosta – jednoho…