Nissan Micra 1.5 dCi - Oči pro radost

Nissan Micra 1.5 dCi - Oči pro radost

 
 

Už při prvním seznámení s novou Microu jsme kvitovali hlavně originalitu a prostornost, chyběly ale praktické zkušenosti. Takže, jak se s novým Nissanem Micra prakticky žije? Už první kontakt napovídá mnohé. Vůz se ani na přeplněném...

Už při prvním seznámení s novou Microu jsme kvitovali hlavně originalitu a prostornost, chyběly ale praktické zkušenosti. Takže, jak se s novým Nissanem Micra prakticky žije?

Už první kontakt napovídá mnohé. Vůz se ani na přeplněném parkovišti nedá splést a v prvních měsících prodeje budou jako navigace sloužit také zvědavci, kteří budou auto okukovat. Není divu, retrodesign slaví úspěchy i u jiných značek a psychologové by potvrdili, že jako sympatické vnímáme podvědomě vše, co má velké oči a zaoblené tvary. Popisovat design je u Micry účinné asi podobně jako vypravovat někomu oběd. Zmínku si ale zaslouží příď se směrovkami nezvykle umístěnými více ke středu vozu za stylizovanou mříží. Výrazný boční prolis kulatou Micru odlehčuje a třešní na dortu jsou vypouklá místa na střeše, ukrývající panty pátých dveří. Také tvarování zádě asi vyvolá rozporné reakce, je ale praktické a minimálně neokoukané.

Nástup na přední sedadla uspokojivě širokými dveřmi je pohodlný, sedadla vepředu by si ale zasloužila o něco delší sedáky. Boční vedení v zatáčkách je oproti spíše tvrdšímu podvozku jen průměrné, nicméně ani po delší cestě jsme nepociťovali nepohodlí. Interiéru vévodí světlé tóny, použité jak na čalounění tak na povrch palubní desky. Na dotek příjemný strukturovaný materiál působí sice na první pohled méně hodnotně, je však velmi kvalitně zpracován a spolu z bezchybným slícováním se mu dá rychle přijít na chuť. Markantní je to u volantu s malým průměrem, jehož světlý, neklouzající povrch a optimální tloušťku věnce jsme kvitovali zvláště v horkých dnech v autě bez klimatizace. Přístroje jsou už zase tradičně pod volantem a ovládání větrání a standardně montovaného autorádia na středovém panelu je dostatečně intuitivní. Elektrický posilovač má při parkování síly víc než dost a spolu s malým rozvorem a velkým rejdem tak usnadňuje parkování i v omezených prostorových podmínkách. Ve vyšších rychlostech na dálnicích by ale účinek posilovače mohl být menší.

Vzadu se dvě dospělé osoby usadí překvapivě vcelku pohodlně, vyšším postavám bude ale vadit svažující se střecha. Pokud jezdíme ve dvou, dá se zadní sedadlo posunout až o 20cm vpřed, čímž se zavazadlový prostor zvětší z 251 na 371 litrů. Opěradla jsou sice dělená a dají se pohodlně sklápět, sedadlo je ale bohužel nedělené a sklopit nelze. S ohledem na vnější rozměry vozu jsou ale i tak hodnoty objemu zavazadlového prostoru velmi dobré a nevadila nám ani vyšší nakládací hrana. U vozu této třídy naopak překvapí přítomnost elektrického odjišťování pátých dveří - je to sice v souladu s technickou vyspělostí celého vozu, na rozdíl od standardních dvou čelních airbagů či ABS by ji ale možná někteří kupci rádi vyměnili za drobnou slevu.

Technická vyspělost je znát i u motorizací Micry. Všechny zážehové motory 1.0, 1.2 i 1.4 jsou šestnáctiventilové a námi testovaný turbodiesel 1.5 dCi prokázal své kvality už v Renaultu Clio a v silnější verzi (která bude pro Micru k dispozici až letos na podzim) i v Renaultu Mégane. Motor je dobré držet na 2000 otáčkami, kde i za cenu lehce vyššího hluku poskytuje vozu velmi dobrou dynamiku. Výkon 48 kW a maximální kroutící moment 160 Nm pomohou autu na dálnici udržet stálou rychlost okolo 150 km/h, ve městě pak umožňují celkem hbitou jízdu bez výraznějšího vlivu na spotřebu. Výrobcem udávaného optimistického průměru 4,6 l jsme sice nedosáhli, ale i 4,9 litru považujeme za velmi dobrou hodnotu, zvláště s ohledem na převažující jízdy po Praze a po dálnicích.

Jízda s Microu patří k tomu nejpříjemnějšímu, co se dá ve třídě malých a minivozů zažít. Díky minimálním převisům a propracovanému podvozku je chování vozu nezáludné a tvrdší odpružení zajišťuje i potřebnou stabilitu. Nájezdy do zatáček tak mohou být o chloupek rychlejší než u konkurence, přičemž pocity jistoty v kabině zůstávají nezměněny. Micra nemá ráda příčné nerovnosti, na městských kočičích hlavách si ale vede velmi dobře. Brzdy jsou dostatečně účinné, jejich účinek slábne při opakovaném použití jen mírně a pochválit je třeba standardně dodávaný systém ABS. Řadicí páka má sice krátké dráhy s měkkými dorazy, více přesnosti by zda ale neuškodilo. Díky krátkým převisům tolik nevadí omezený výhled na kapotu, v noci navíc řidič vidí záměrně vypouklé svítící „boule“ na světlometech. Výhled vzad je o trochu horší, zbytečnou úsporou je pak použití příliš malého zadního stěrače který nečistí horní okraj okna.

Micra bude určitě bodovat i na svou třídu nezvykle rozsáhlou výbavou, která kromě již zmíněného ABS zahrnuje i brzdový asistent, elektricky ovládaná skla předních dveří či nárazníky v barvě vozu. Naopak. Pokud se tedy potenciální majitel ztotožní s nezvyklým pojetím exteriéru i interiéru, čekají jej téměř samá pozitiva.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 375 000 Kč Cena v testované výbavě: 384 000 Kč

Základní výbava:ABS s dvoustupňovým posilovačem a EBD, přední kotoučové, zadní bubnové brzdy, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, airbag řidiče a spolujezdce, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, výškově nastavitelný volant, otáčkoměr, digitální hodiny, zadní lavice posuvná o 200 mm, dělené opěradlo 60:40, uchycení dětské sedačky ISOFIX, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná okna předních dveří, elektrické otevírání zavazadlového prostoru, nárazníky v barvě vozu, rádio s přehrávačem CD, 4x repro, anténa

Výbava testovaného vozu:metalický lak: (+9.000,-)

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 48 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 155
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 17
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 4 / 4.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 251 / 584
Objem nádrže (l):46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1030 / 480
Rozměr pneu:175/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3715
b) šířka (mm): 1660
c) výška (mm): 1525
d) rozvor (mm): 2430
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,19
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Nissan pořádá vánoční výprodej: Skladové vozy s až 30% slevou Nissan pořádá vánoční výprodej: Skladové vozy s až 30% slevou

Dovozce automobilů značky Nissan připravil na konec roku…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…