Nissan Micra 1.5 dCi - Oči pro radost

Nissan Micra 1.5 dCi - Oči pro radost

 
 

Už při prvním seznámení s novou Microu jsme kvitovali hlavně originalitu a prostornost, chyběly ale praktické zkušenosti. Takže, jak se s novým Nissanem Micra prakticky žije? Už první kontakt napovídá mnohé. Vůz se ani na přeplněném...

Už při prvním seznámení s novou Microu jsme kvitovali hlavně originalitu a prostornost, chyběly ale praktické zkušenosti. Takže, jak se s novým Nissanem Micra prakticky žije?

Už první kontakt napovídá mnohé. Vůz se ani na přeplněném parkovišti nedá splést a v prvních měsících prodeje budou jako navigace sloužit také zvědavci, kteří budou auto okukovat. Není divu, retrodesign slaví úspěchy i u jiných značek a psychologové by potvrdili, že jako sympatické vnímáme podvědomě vše, co má velké oči a zaoblené tvary. Popisovat design je u Micry účinné asi podobně jako vypravovat někomu oběd. Zmínku si ale zaslouží příď se směrovkami nezvykle umístěnými více ke středu vozu za stylizovanou mříží. Výrazný boční prolis kulatou Micru odlehčuje a třešní na dortu jsou vypouklá místa na střeše, ukrývající panty pátých dveří. Také tvarování zádě asi vyvolá rozporné reakce, je ale praktické a minimálně neokoukané.

Nástup na přední sedadla uspokojivě širokými dveřmi je pohodlný, sedadla vepředu by si ale zasloužila o něco delší sedáky. Boční vedení v zatáčkách je oproti spíše tvrdšímu podvozku jen průměrné, nicméně ani po delší cestě jsme nepociťovali nepohodlí. Interiéru vévodí světlé tóny, použité jak na čalounění tak na povrch palubní desky. Na dotek příjemný strukturovaný materiál působí sice na první pohled méně hodnotně, je však velmi kvalitně zpracován a spolu z bezchybným slícováním se mu dá rychle přijít na chuť. Markantní je to u volantu s malým průměrem, jehož světlý, neklouzající povrch a optimální tloušťku věnce jsme kvitovali zvláště v horkých dnech v autě bez klimatizace. Přístroje jsou už zase tradičně pod volantem a ovládání větrání a standardně montovaného autorádia na středovém panelu je dostatečně intuitivní. Elektrický posilovač má při parkování síly víc než dost a spolu s malým rozvorem a velkým rejdem tak usnadňuje parkování i v omezených prostorových podmínkách. Ve vyšších rychlostech na dálnicích by ale účinek posilovače mohl být menší.

Vzadu se dvě dospělé osoby usadí překvapivě vcelku pohodlně, vyšším postavám bude ale vadit svažující se střecha. Pokud jezdíme ve dvou, dá se zadní sedadlo posunout až o 20cm vpřed, čímž se zavazadlový prostor zvětší z 251 na 371 litrů. Opěradla jsou sice dělená a dají se pohodlně sklápět, sedadlo je ale bohužel nedělené a sklopit nelze. S ohledem na vnější rozměry vozu jsou ale i tak hodnoty objemu zavazadlového prostoru velmi dobré a nevadila nám ani vyšší nakládací hrana. U vozu této třídy naopak překvapí přítomnost elektrického odjišťování pátých dveří - je to sice v souladu s technickou vyspělostí celého vozu, na rozdíl od standardních dvou čelních airbagů či ABS by ji ale možná někteří kupci rádi vyměnili za drobnou slevu.

Technická vyspělost je znát i u motorizací Micry. Všechny zážehové motory 1.0, 1.2 i 1.4 jsou šestnáctiventilové a námi testovaný turbodiesel 1.5 dCi prokázal své kvality už v Renaultu Clio a v silnější verzi (která bude pro Micru k dispozici až letos na podzim) i v Renaultu Mégane. Motor je dobré držet na 2000 otáčkami, kde i za cenu lehce vyššího hluku poskytuje vozu velmi dobrou dynamiku. Výkon 48 kW a maximální kroutící moment 160 Nm pomohou autu na dálnici udržet stálou rychlost okolo 150 km/h, ve městě pak umožňují celkem hbitou jízdu bez výraznějšího vlivu na spotřebu. Výrobcem udávaného optimistického průměru 4,6 l jsme sice nedosáhli, ale i 4,9 litru považujeme za velmi dobrou hodnotu, zvláště s ohledem na převažující jízdy po Praze a po dálnicích.

Jízda s Microu patří k tomu nejpříjemnějšímu, co se dá ve třídě malých a minivozů zažít. Díky minimálním převisům a propracovanému podvozku je chování vozu nezáludné a tvrdší odpružení zajišťuje i potřebnou stabilitu. Nájezdy do zatáček tak mohou být o chloupek rychlejší než u konkurence, přičemž pocity jistoty v kabině zůstávají nezměněny. Micra nemá ráda příčné nerovnosti, na městských kočičích hlavách si ale vede velmi dobře. Brzdy jsou dostatečně účinné, jejich účinek slábne při opakovaném použití jen mírně a pochválit je třeba standardně dodávaný systém ABS. Řadicí páka má sice krátké dráhy s měkkými dorazy, více přesnosti by zda ale neuškodilo. Díky krátkým převisům tolik nevadí omezený výhled na kapotu, v noci navíc řidič vidí záměrně vypouklé svítící „boule“ na světlometech. Výhled vzad je o trochu horší, zbytečnou úsporou je pak použití příliš malého zadního stěrače který nečistí horní okraj okna.

Micra bude určitě bodovat i na svou třídu nezvykle rozsáhlou výbavou, která kromě již zmíněného ABS zahrnuje i brzdový asistent, elektricky ovládaná skla předních dveří či nárazníky v barvě vozu. Naopak. Pokud se tedy potenciální majitel ztotožní s nezvyklým pojetím exteriéru i interiéru, čekají jej téměř samá pozitiva.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 375 000 Kč Cena v testované výbavě: 384 000 Kč

Základní výbava:ABS s dvoustupňovým posilovačem a EBD, přední kotoučové, zadní bubnové brzdy, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, airbag řidiče a spolujezdce, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, výškově nastavitelný volant, otáčkoměr, digitální hodiny, zadní lavice posuvná o 200 mm, dělené opěradlo 60:40, uchycení dětské sedačky ISOFIX, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná okna předních dveří, elektrické otevírání zavazadlového prostoru, nárazníky v barvě vozu, rádio s přehrávačem CD, 4x repro, anténa

Výbava testovaného vozu:metalický lak: (+9.000,-)

Industriální krása, kterou zadusila válka. Nahlédněte do donbaských sléváren Industriální krása, kterou zadusila válka. Nahlédněte do donbaských sléváren

Focením vlaků, letadel či krajiny se zabývá hodně lidí, o…

Průzkum: Většina Britů si nepřeje, aby došlo k brexitu Průzkum: Většina Britů si nepřeje, aby došlo k brexitu

Téměř rok a půl po referendu o vystoupení Británie z…

Svrhněme Unii zevnitř, vyzvala v Praze nacionalistka Le Penová Svrhněme Unii zevnitř, vyzvala v Praze nacionalistka Le Penová

Evropská unie v současné podobě je podle šéfky…

Ve zpracování halal masa se točí téměř půl bilionu dolarů Ve zpracování halal masa se točí téměř půl bilionu dolarů

Průmysl zpracování masa podle arabského práva má hodnotu…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 48 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 155
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 17
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 4 / 4.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 251 / 584
Objem nádrže (l):46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1030 / 480
Rozměr pneu:175/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3715
b) šířka (mm): 1660
c) výška (mm): 1525
d) rozvor (mm): 2430
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,19
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 



Nissan pořádá vánoční výprodej: Skladové vozy s až 30% slevou Nissan pořádá vánoční výprodej: Skladové vozy s až 30% slevou

Dovozce automobilů značky Nissan připravil na konec roku…

 



 
The Grand Tour má novou testovací jezdkyni. Kdo je Abbie Eaton?

Clarksona a spol. doplnila v The Grand Tour žena! Kdo je Abbie Eaton?

Včera

Američan Mike Skinner strávil v The Grand Tour coby zkušební jezdec jen jednu sérii. Nahrazuje ho... žena.




Blesk.cz

Matouš Ruml alias Lexa z Comebacku: Obě děti se narodily doma, sex byl až po svatbě!

Matouš Ruml alias Lexa z Comebacku: Obě děti se…

Herec Matouš Ruml (32) se ve dvaceti letech oženil s herečkou Terezou a vychovávají spolu syna Nathanaela (8) a…

Exmanžel vyhrožoval Blance (†71) smrtí: Před popravou jí dělal ze života peklo

Exmanžel vyhrožoval Blance (†71) smrtí: Před…

S nožem pod krkem musela už údajně začátkem prosince čelit výhrůžkám svého exmanžela podnikatelka Blanka D.…

 

iSport.cz

Další český sudí blízko NHL: Pískám i ženy. Za měsíc stihnu 60 zápasů

Další český sudí blízko NHL: Pískám i ženy. Za měsíc…

Sekl s hokejem, sbalil si tašku a odletěl do Ameriky. Petr Hejna měl jako hráč za cíl prosadit se v NHL.…

SESTŘIHY: Kadeřábek nahrál na gól, Hoffenheim ale padl. Bayern zvýšil náskok

SESTŘIHY: Kadeřábek nahrál na gól, Hoffenheim ale…

Fotbalisté Dortmundu v 17. kole německé ligy porazili 2:1 Hoffenheim a po pěti zápasech se dočkali domácí výhry.…

 

Reflex.cz

Hrůzný případ v Indii: Doktoři omylem prohlásili za mrtvé novorozeně, které ještě žilo

Hrůzný případ v Indii: Doktoři omylem prohlásili za…

V hlavním indickém městě Dillí se odehrál velmi neobvyklý a tragický případ: lékaři označili novorozená dvojčata…

Cromwell Stone: Mysteriózní modlitba ke gotickému bohu

Cromwell Stone: Mysteriózní modlitba ke gotickému bohu

K dlouhým zimním večerům už tak nějak patří gotické příběhy. Několik z nejslavnějších se ostatně zrodilo za…