Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Nissan Micra 160SR - Microsport

Ondřej Láník
V aktuálním ceníku Micry figuruje, vedle mnoha provedení v cenových relacích do 300 set tisíc korun, také nový vrchol modelové řady. Místo běžného označení objemu motoru se až na posledním řádku vyjímá číslo 160 a písmena SR, která jsou předzvěstí...

V aktuálním ceníku Micry figuruje, vedle mnoha provedení v cenových relacích do 300 set tisíc korun, také nový vrchol modelové řady. Místo běžného označení objemu motoru se až na posledním řádku vyjímá číslo 160 a písmena SR, která jsou předzvěstí čehosi neobvyklého.

Ještě v době, kdy jsme měli v živé paměti skvělé jízdní vlastnosti základního provedení nejmenšího Nissanu, přišla na řadu další novinka podobného jména. Český dovozce rozšířil nabídku směrem vzhůru, kde se velmi vhodně uplatní politika dobře vybavených vozů za rozumné peníze, kterou tato japonská značka v Evropě prosazuje. Že to nebude jednoduchá cesta je asi jasné všem. Český trh jde nejvíce po akčních cenách a dobrou výbavu u vozů pod půlmilion bývá Čech jen výjimečně ochoten zaplatit. Západoevropský standard zůstává na našich silnicích i mezi novými vozy stále hodně vzdálený.

Sport a hry

nissan testy malevozy nissan testy malevozy Nový vrchol řady Micra se od ostatních malých reprezentantů Nissanu liší sportovním duchem, který mu vtiskli v evropském vývojovém centru značky. Nejvýraznějšími viditelnými rozdíly mezi nedávno testovaným provedením Visia a 160SR jsou šestnáctipalcová kola s efektní titanově šedou povrchovou úpravou, střešní spoiler na zádi, prahové nástavce, nový přední nárazník bez ochranné lišty a tmavě podbarvené přední světlomety. K dramatičnosti jinak uhlazeného designu Micry přispěl také „rezavý“ metalický lak.

Nissan šel při vytváření silného hatchback poměrně snadnou cestou. Standardní motor 1.6 (81 kW), který plní dobře roli obvyklé motorizace ve větších modelech, zabudoval do zaoblené karoserie nejmenšího evropského modelu. Současně bylo třeba přepracovat další s jízdou související komponenty. Výrazně se to dotklo naladění odpružení a tlumení. Větší motor pod kapotou je výrazně těžší než dříve testovaný maloobjemový čtyřválec, takže auto ztratilo cosi z lehkosti bytí (nyní má pohotovostní hmotnost 1076 kg).

nissan testy malevozy nissan testy malevozy Točivý moment jedna šestky sice přenáší standardně pneumatiky o šíři 185 mm, ale v ostrých zatáčkách, dochází velmi brzy k prokluzu vnitřního hnacího kola, což efektivitu přenosu síly na vozovku zhoršuje. Automobil se díky silnějšímu nápravovému stabilizátoru podstatně méně naklání v zatáčkách, ale daní za to je na stejném místě horší trakce. Poměrně vysoká a přitom krátká Micra je ve vyšších rychlostech (jede až 183 km/h) více náchylná na boční vítr, zůstává však stejně jako její slabší kolegyně, velmi mrštná na okreskách.

Když zábava omrzí

Na světě je to zařízeno tak, že příjemné víkendové chvíle naplněné volnočasovými aktivitami rychle pominou a pak zbývají jen dlouhé pracovní dny. I během nich umí splnit rychlá Micra většinu běžných přání, stejně jako její levnější verze. Vždy když jsme nastoupili do tohoto Nissanu byli jsme překvapeni velkým prostorem uvnitř. Přehledná karoserie je optimálním náčiním pro výuku parkování do malých míst. Skutečnost, že jde i v tomto směru o auto pro pokročilé řidičky, dokazuje absence ochranných lišt ať už na náraznících či na dveřích. Cestující na zadních sedadlech ocení možnost posunutí celé zadní lavice o více než decimetr vpřed. Při delších cestách určitě zaznamenáte, že krátký automobil na rovném povrchu dobře drží stopu, ale na nejstarší české dálnici je při jízdě sportovní podvozek spíše na obtíž.

nissan testy malevozy nissan testy malevozy

Motor, který ze zdvihového objemu 1598 cm3 dává lehce nadprůměrný nejvyšší výkon 81 kW při 6000 ot./min, umí vyšplhat až k sedmi tisícům otáček. Převody jsou krátké, takže ačkoli newtonmetrů by bylo pro konstantní rychlost 130 km/h i ve 3000 ot./min dostatek, ručka na otáčkoměru ukazuje asi o tisíc více. Micra ochotně zrychluje i na pětku, ale ani nadprůměrný zdvihový objem neumožňuje vozu překvapivě výbušnou akceleraci. Jde spíše o plynulé a vytrvalé zrychlování. Vyšší otáčky motoru při předpisových rychlostech se odráží ve vyšší hladině hluku (svůj podíl na tom měly také široké zimní pneumatiky) a spotřebě paliva, která se blíží vozům umístěným o třídu výše.

Cestováním s Microu 160SR jsme spálili mezi sedmi a osmi litry na 100 km. Při snaze o minimální odběr paliva z nádrže jsme se přiblížili k hodnotám těsně pod šest litrů na 100 km jízdy.

Vyšší cenu vyvažuje kompletní výbava

Vrchol modelové řady Micra se může pochlubit nejen nadprůměrnou cenou, ale také úplnou výbavou, která cenu plně ospravedlňuje. Řidič se může těšit z volantu, který má věnec v místech uchopení obšitý perforovanou kůží. Příjemně se drží a zprostředkovává více než dobře vše, co se právě děje pod předními koly. Na levém rameni volantu jsou ovladače rádia a palubního počítače. Standardní sedadla dostala sportovnější vzor potahové látky a zvýrazněné boční vedení těla. V interiéru nalezneme řadu detailů vyvedených v imitaci hliníku nebo titanu. Vyšší cenové skupině bohužel neodpovídá úroveň audiosoustavy; rádio má poměrně malý displej a titěrná tlačítka.

nissan testy malevozy nissan testy malevozy Součástí bezpečnostní výbavy je sada čítající vše od ABS až po ESP, čtyři airbagy, dešťový senzor nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Komfort zvyšuje standardní manuálně regulovaná klimatizace. Žádáte-li maximum, zvolíte k pětidveřové Micře za 425 tisíc ještě metalický lak za 10 tisíc korun a balíček obsahující automatickou klimatizaci s CD měničem a inteligentním klíčem (za to vše vydáte dalších 30 tisíc).

Hurá do města

Nissan Micra 160SR je neobvyklým představitelem rychlých hatchbacků. Vyšší, ale krátká karoserie s koly v rozích, v mnohém připomíná původní Mini. Cena japonského pokračovatele však vychází mnohem výhodněji než současný povyrostlý klasik.

Nejlépe se tomuto druhu bude dařit v rukách zkušenější řidičky, která jezdí převážně po městě. Dámy v každém případě ocení ryzí design i kompaktní rozměry vozu. Ve městě se jim bude hodit dobrá akcelerace z klidu i pozornost okolí, kterou 160SR budí díky velkým exkluzivně vyhlížejícím kolům a netradiční nabídce barevných odstínů.

Související články:

První cena vozu 264.900,-Kč (1.2 (48 kW), Visia 3D)
První cena vozu s testovanou motorizací 410.900,-Kč (1.6 (81 kW), 160SR 3D)
Základní cena testovaného vozu 425.900,-Kč (1.6 (81 kW), 160SR 5D)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 435.900,-Kč (1.6 (81 kW), 160SR 5D)

Plusy:

  • výborné jízdní vlastnosti
  • design
  • přehledná karoserie vhodná do města
  • tříletá záruka

Minusy

  • horší přenos hnací síly na vozovku
  • malá ovládací tlačítka a displej rádia
  • malý zavazadlový prostor
Ondřej Láník
Nissan Micra 160SR
Cena základní sestavy 425 900 Kč
Výbava základní sestavy čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, posilovač řízení s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti jízdy, elektronický imobilizér, elektricky ovládaná okna vpředu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, digitální hodiny, denní počítač kilometrů, výstražné osvětlení otevřených dveří, vypínač airbagu spolujezdce, protiblokovací systém brzd ABS s elektronickým děličem brzdných sil EBD, ESP, brzdový asistent, třetí brzdové světlo, ISOFIX úchyty dětských sedaček na krajních zadních sedadlech, dětská pojistka u zadních dveří, výškově nastavitelné opěrky hlav u předních sedadel, opěrky hlav u všech zadních sedadel, třibodové bezpečnostní pásy u všech sedadel, přední bezpečnostní pásy s výškovým nastavováním, předpínači a omezovači napětí v pásu, přední bezpečnostní pásy s výškovým nastavováním, bezpečnostní sloupek volantu s nastavováním sklonu, zpětné zrcátko s clonou, držáky nápojů vpředu i vzadu, přihrádka (objem 11 l) u spolujezdce s držákem pro karty a pero, zásobník na drobné mince vpředu, sklopné opěradlo zadních sedadel - nedělené, vyhřívání zadního okna, sluneční clona řidiče a spolujezdce, látkové čalounění, 12V zásuvka, otvírání krytu plnicího hrdla nádrže z interiéru, 16" kola z lehkých slitin, pneu 185/50 R16, neplnohodnotné rezervní kolo, přední a zadní nárazník v barvě karoserie, posuvná zadní sedadla s asymetricky (40/60) děleným opěradlem, ovládání audiosystému na volantu, palubní počítač s ovládáním na volantu, ukazatel venkovní teploty, zadní kapsy na předních sedadlech, osvětlení zavazadlového prostoru, zásuvka pod sedadlem spolujezdce, manuální klimatizace včetně pylového filtru, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, nastavitelná bederní opěrka sedadla řidiče, čtecí lampičky vpředu (řidič a spolujezdec), prahové spojlery v barvě karoserie, střešní spojler v barvě karoserie, sportovní přední a zadní nárazník v barvě karoserie, přední mlhová světla, sportovní kůží obšitý volant, pedály kryté kovem, dešťový senzor a automaticky se vracející přerušovaný zadní stěrač, automatické osvětlení Kč
Cena testované sestavy 435 900 Kč
Výbava testované sestavy metalický lak (+ 10.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1589
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 153 / 4400 - 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 183
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.7 / 5.4 / 6.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 251 / 584
Objem nádrže (l): 46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1076 / 414
Rozměr pneu: 185/50 R16
Nissan Micra 160SR
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3719
b) šířka (mm): 1660
c) výška (mm): 1540
d) rozvor (mm): 2432
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1438
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano