Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Nissan Micra
Nissan Micra
Nissan Micra
Nissan Micra
33 Fotogalerie

TEST Nissan Micra 160SR - Microsport

V aktuálním ceníku Micry figuruje, vedle mnoha provedení v cenových relacích do 300 set tisíc korun, také nový vrchol modelové řady. Místo běžného označení objemu motoru se až na posledním řádku vyjímá číslo 160 a písmena SR, která jsou předzvěstí...

V aktuálním ceníku Micry figuruje, vedle mnoha provedení v cenových relacích do 300 set tisíc korun, také nový vrchol modelové řady. Místo běžného označení objemu motoru se až na posledním řádku vyjímá číslo 160 a písmena SR, která jsou předzvěstí čehosi neobvyklého.

Ještě v době, kdy jsme měli v živé paměti skvělé jízdní vlastnosti základního provedení nejmenšího Nissanu, přišla na řadu další novinka podobného jména. Český dovozce rozšířil nabídku směrem vzhůru, kde se velmi vhodně uplatní politika dobře vybavených vozů za rozumné peníze, kterou tato japonská značka v Evropě prosazuje. Že to nebude jednoduchá cesta je asi jasné všem. Český trh jde nejvíce po akčních cenách a dobrou výbavu u vozů pod půlmilion bývá Čech jen výjimečně ochoten zaplatit. Západoevropský standard zůstává na našich silnicích i mezi novými vozy stále hodně vzdálený.

Sport a hry

nissan testy malevozynissan testy malevozy | Zdroj: aczNový vrchol řady Micra se od ostatních malých reprezentantů Nissanu liší sportovním duchem, který mu vtiskli v evropském vývojovém centru značky. Nejvýraznějšími viditelnými rozdíly mezi nedávno testovaným provedením Visia a 160SR jsou šestnáctipalcová kola s efektní titanově šedou povrchovou úpravou, střešní spoiler na zádi, prahové nástavce, nový přední nárazník bez ochranné lišty a tmavě podbarvené přední světlomety. K dramatičnosti jinak uhlazeného designu Micry přispěl také „rezavý“ metalický lak.

Nissan šel při vytváření silného hatchback poměrně snadnou cestou. Standardní motor 1.6 (81 kW), který plní dobře roli obvyklé motorizace ve větších modelech, zabudoval do zaoblené karoserie nejmenšího evropského modelu. Současně bylo třeba přepracovat další s jízdou související komponenty. Výrazně se to dotklo naladění odpružení a tlumení. Větší motor pod kapotou je výrazně těžší než dříve testovaný maloobjemový čtyřválec, takže auto ztratilo cosi z lehkosti bytí (nyní má pohotovostní hmotnost 1076 kg).

nissan testy malevozynissan testy malevozy | Zdroj: aczTočivý moment jedna šestky sice přenáší standardně pneumatiky o šíři 185 mm, ale v ostrých zatáčkách, dochází velmi brzy k prokluzu vnitřního hnacího kola, což efektivitu přenosu síly na vozovku zhoršuje. Automobil se díky silnějšímu nápravovému stabilizátoru podstatně méně naklání v zatáčkách, ale daní za to je na stejném místě horší trakce. Poměrně vysoká a přitom krátká Micra je ve vyšších rychlostech (jede až 183 km/h) více náchylná na boční vítr, zůstává však stejně jako její slabší kolegyně, velmi mrštná na okreskách.

Když zábava omrzí

Na světě je to zařízeno tak, že příjemné víkendové chvíle naplněné volnočasovými aktivitami rychle pominou a pak zbývají jen dlouhé pracovní dny. I během nich umí splnit rychlá Micra většinu běžných přání, stejně jako její levnější verze. Vždy když jsme nastoupili do tohoto Nissanu byli jsme překvapeni velkým prostorem uvnitř. Přehledná karoserie je optimálním náčiním pro výuku parkování do malých míst. Skutečnost, že jde i v tomto směru o auto pro pokročilé řidičky, dokazuje absence ochranných lišt ať už na náraznících či na dveřích. Cestující na zadních sedadlech ocení možnost posunutí celé zadní lavice o více než decimetr vpřed. Při delších cestách určitě zaznamenáte, že krátký automobil na rovném povrchu dobře drží stopu, ale na nejstarší české dálnici je při jízdě sportovní podvozek spíše na obtíž.

nissan testy malevozynissan testy malevozy | Zdroj: acz

Motor, který ze zdvihového objemu 1598 cm3 dává lehce nadprůměrný nejvyšší výkon 81 kW při 6000 ot./min, umí vyšplhat až k sedmi tisícům otáček. Převody jsou krátké, takže ačkoli newtonmetrů by bylo pro konstantní rychlost 130 km/h i ve 3000 ot./min dostatek, ručka na otáčkoměru ukazuje asi o tisíc více. Micra ochotně zrychluje i na pětku, ale ani nadprůměrný zdvihový objem neumožňuje vozu překvapivě výbušnou akceleraci. Jde spíše o plynulé a vytrvalé zrychlování. Vyšší otáčky motoru při předpisových rychlostech se odráží ve vyšší hladině hluku (svůj podíl na tom měly také široké zimní pneumatiky) a spotřebě paliva, která se blíží vozům umístěným o třídu výše.

Cestováním s Microu 160SR jsme spálili mezi sedmi a osmi litry na 100 km. Při snaze o minimální odběr paliva z nádrže jsme se přiblížili k hodnotám těsně pod šest litrů na 100 km jízdy.

Vyšší cenu vyvažuje kompletní výbava

Vrchol modelové řady Micra se může pochlubit nejen nadprůměrnou cenou, ale také úplnou výbavou, která cenu plně ospravedlňuje. Řidič se může těšit z volantu, který má věnec v místech uchopení obšitý perforovanou kůží. Příjemně se drží a zprostředkovává více než dobře vše, co se právě děje pod předními koly. Na levém rameni volantu jsou ovladače rádia a palubního počítače. Standardní sedadla dostala sportovnější vzor potahové látky a zvýrazněné boční vedení těla. V interiéru nalezneme řadu detailů vyvedených v imitaci hliníku nebo titanu. Vyšší cenové skupině bohužel neodpovídá úroveň audiosoustavy; rádio má poměrně malý displej a titěrná tlačítka.

nissan testy malevozynissan testy malevozy | Zdroj: aczSoučástí bezpečnostní výbavy je sada čítající vše od ABS až po ESP, čtyři airbagy, dešťový senzor nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Komfort zvyšuje standardní manuálně regulovaná klimatizace. Žádáte-li maximum, zvolíte k pětidveřové Micře za 425 tisíc ještě metalický lak za 10 tisíc korun a balíček obsahující automatickou klimatizaci s CD měničem a inteligentním klíčem (za to vše vydáte dalších 30 tisíc).

Hurá do města

Nissan Micra 160SR je neobvyklým představitelem rychlých hatchbacků. Vyšší, ale krátká karoserie s koly v rozích, v mnohém připomíná původní Mini. Cena japonského pokračovatele však vychází mnohem výhodněji než současný povyrostlý klasik.

Nejlépe se tomuto druhu bude dařit v rukách zkušenější řidičky, která jezdí převážně po městě. Dámy v každém případě ocení ryzí design i kompaktní rozměry vozu. Ve městě se jim bude hodit dobrá akcelerace z klidu i pozornost okolí, kterou 160SR budí díky velkým exkluzivně vyhlížejícím kolům a netradiční nabídce barevných odstínů.

Související články:

První cena vozu264.900,-Kč (1.2 (48 kW), Visia 3D)
První cena vozu s testovanou motorizací410.900,-Kč (1.6 (81 kW), 160SR 3D)
Základní cena testovaného vozu425.900,-Kč (1.6 (81 kW), 160SR 5D)
Cena testovaného vozu vč. příplatků435.900,-Kč (1.6 (81 kW), 160SR 5D)

Plusy:

  • výborné jízdní vlastnosti
  • design
  • přehledná karoserie vhodná do města
  • tříletá záruka

Minusy

  • horší přenos hnací síly na vozovku
  • malá ovládací tlačítka a displej rádia
  • malý zavazadlový prostor