Nissan Micra 160SR - Microsport

Nissan Micra 160SR - Microsport

 
 

V aktuálním ceníku Micry figuruje, vedle mnoha provedení v cenových relacích do 300 set tisíc korun, také nový vrchol modelové řady. Místo běžného označení objemu motoru se až na posledním řádku vyjímá číslo 160 a písmena SR, která jsou předzvěstí...

V aktuálním ceníku Micry figuruje, vedle mnoha provedení v cenových relacích do 300 set tisíc korun, také nový vrchol modelové řady. Místo běžného označení objemu motoru se až na posledním řádku vyjímá číslo 160 a písmena SR, která jsou předzvěstí čehosi neobvyklého.

Ještě v době, kdy jsme měli v živé paměti skvělé jízdní vlastnosti základního provedení nejmenšího Nissanu, přišla na řadu další novinka podobného jména. Český dovozce rozšířil nabídku směrem vzhůru, kde se velmi vhodně uplatní politika dobře vybavených vozů za rozumné peníze, kterou tato japonská značka v Evropě prosazuje. Že to nebude jednoduchá cesta je asi jasné všem. Český trh jde nejvíce po akčních cenách a dobrou výbavu u vozů pod půlmilion bývá Čech jen výjimečně ochoten zaplatit. Západoevropský standard zůstává na našich silnicích i mezi novými vozy stále hodně vzdálený.

Sport a hry

obrázek [300 x 222] Nový vrchol řady Micra se od ostatních malých reprezentantů Nissanu liší sportovním duchem, který mu vtiskli v evropském vývojovém centru značky. Nejvýraznějšími viditelnými rozdíly mezi nedávno testovaným provedením Visia a 160SR jsou šestnáctipalcová kola s efektní titanově šedou povrchovou úpravou, střešní spoiler na zádi, prahové nástavce, nový přední nárazník bez ochranné lišty a tmavě podbarvené přední světlomety. K dramatičnosti jinak uhlazeného designu Micry přispěl také „rezavý“ metalický lak.

Nissan šel při vytváření silného hatchback poměrně snadnou cestou. Standardní motor 1.6 (81 kW), který plní dobře roli obvyklé motorizace ve větších modelech, zabudoval do zaoblené karoserie nejmenšího evropského modelu. Současně bylo třeba přepracovat další s jízdou související komponenty. Výrazně se to dotklo naladění odpružení a tlumení. Větší motor pod kapotou je výrazně těžší než dříve testovaný maloobjemový čtyřválec, takže auto ztratilo cosi z lehkosti bytí (nyní má pohotovostní hmotnost 1076 kg).

obrázek [300 x 212] Točivý moment jedna šestky sice přenáší standardně pneumatiky o šíři 185 mm, ale v ostrých zatáčkách, dochází velmi brzy k prokluzu vnitřního hnacího kola, což efektivitu přenosu síly na vozovku zhoršuje. Automobil se díky silnějšímu nápravovému stabilizátoru podstatně méně naklání v zatáčkách, ale daní za to je na stejném místě horší trakce. Poměrně vysoká a přitom krátká Micra je ve vyšších rychlostech (jede až 183 km/h) více náchylná na boční vítr, zůstává však stejně jako její slabší kolegyně, velmi mrštná na okreskách.

Když zábava omrzí

Na světě je to zařízeno tak, že příjemné víkendové chvíle naplněné volnočasovými aktivitami rychle pominou a pak zbývají jen dlouhé pracovní dny. I během nich umí splnit rychlá Micra většinu běžných přání, stejně jako její levnější verze. Vždy když jsme nastoupili do tohoto Nissanu byli jsme překvapeni velkým prostorem uvnitř. Přehledná karoserie je optimálním náčiním pro výuku parkování do malých míst. Skutečnost, že jde i v tomto směru o auto pro pokročilé řidičky, dokazuje absence ochranných lišt ať už na náraznících či na dveřích. Cestující na zadních sedadlech ocení možnost posunutí celé zadní lavice o více než decimetr vpřed. Při delších cestách určitě zaznamenáte, že krátký automobil na rovném povrchu dobře drží stopu, ale na nejstarší české dálnici je při jízdě sportovní podvozek spíše na obtíž.

obrázek [450 x 241]

Motor, který ze zdvihového objemu 1598 cm3 dává lehce nadprůměrný nejvyšší výkon 81 kW při 6000 ot./min, umí vyšplhat až k sedmi tisícům otáček. Převody jsou krátké, takže ačkoli newtonmetrů by bylo pro konstantní rychlost 130 km/h i ve 3000 ot./min dostatek, ručka na otáčkoměru ukazuje asi o tisíc více. Micra ochotně zrychluje i na pětku, ale ani nadprůměrný zdvihový objem neumožňuje vozu překvapivě výbušnou akceleraci. Jde spíše o plynulé a vytrvalé zrychlování. Vyšší otáčky motoru při předpisových rychlostech se odráží ve vyšší hladině hluku (svůj podíl na tom měly také široké zimní pneumatiky) a spotřebě paliva, která se blíží vozům umístěným o třídu výše.

Cestováním s Microu 160SR jsme spálili mezi sedmi a osmi litry na 100 km. Při snaze o minimální odběr paliva z nádrže jsme se přiblížili k hodnotám těsně pod šest litrů na 100 km jízdy.

Vyšší cenu vyvažuje kompletní výbava

Vrchol modelové řady Micra se může pochlubit nejen nadprůměrnou cenou, ale také úplnou výbavou, která cenu plně ospravedlňuje. Řidič se může těšit z volantu, který má věnec v místech uchopení obšitý perforovanou kůží. Příjemně se drží a zprostředkovává více než dobře vše, co se právě děje pod předními koly. Na levém rameni volantu jsou ovladače rádia a palubního počítače. Standardní sedadla dostala sportovnější vzor potahové látky a zvýrazněné boční vedení těla. V interiéru nalezneme řadu detailů vyvedených v imitaci hliníku nebo titanu. Vyšší cenové skupině bohužel neodpovídá úroveň audiosoustavy; rádio má poměrně malý displej a titěrná tlačítka.

obrázek [300 x 283] Součástí bezpečnostní výbavy je sada čítající vše od ABS až po ESP, čtyři airbagy, dešťový senzor nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Komfort zvyšuje standardní manuálně regulovaná klimatizace. Žádáte-li maximum, zvolíte k pětidveřové Micře za 425 tisíc ještě metalický lak za 10 tisíc korun a balíček obsahující automatickou klimatizaci s CD měničem a inteligentním klíčem (za to vše vydáte dalších 30 tisíc).

Hurá do města

Nissan Micra 160SR je neobvyklým představitelem rychlých hatchbacků. Vyšší, ale krátká karoserie s koly v rozích, v mnohém připomíná původní Mini. Cena japonského pokračovatele však vychází mnohem výhodněji než současný povyrostlý klasik.

Nejlépe se tomuto druhu bude dařit v rukách zkušenější řidičky, která jezdí převážně po městě. Dámy v každém případě ocení ryzí design i kompaktní rozměry vozu. Ve městě se jim bude hodit dobrá akcelerace z klidu i pozornost okolí, kterou 160SR budí díky velkým exkluzivně vyhlížejícím kolům a netradiční nabídce barevných odstínů.

Související články:

První cena vozu264.900,-Kč (1.2 (48 kW), Visia 3D)
První cena vozu s testovanou motorizací410.900,-Kč (1.6 (81 kW), 160SR 3D)
Základní cena testovaného vozu425.900,-Kč (1.6 (81 kW), 160SR 5D)
Cena testovaného vozu vč. příplatků435.900,-Kč (1.6 (81 kW), 160SR 5D)

Plusy:

  • výborné jízdní vlastnosti
  • design
  • přehledná karoserie vhodná do města
  • tříletá záruka

Minusy

  • horší přenos hnací síly na vozovku
  • malá ovládací tlačítka a displej rádia
  • malý zavazadlový prostor
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Micra 160SR

Cena v základní výbavě: 425 900 Kč Cena v testované výbavě: 435 900 Kč

Základní výbava:čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, posilovač řízení s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti jízdy, elektronický imobilizér, elektricky ovládaná okna vpředu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, digitální hodiny, denní počítač kilometrů, výstražné osvětlení otevřených dveří, vypínač airbagu spolujezdce, protiblokovací systém brzd ABS s elektronickým děličem brzdných sil EBD, ESP, brzdový asistent, třetí brzdové světlo, ISOFIX úchyty dětských sedaček na krajních zadních sedadlech, dětská pojistka u zadních dveří, výškově nastavitelné opěrky hlav u předních sedadel, opěrky hlav u všech zadních sedadel, třibodové bezpečnostní pásy u všech sedadel, přední bezpečnostní pásy s výškovým nastavováním, předpínači a omezovači napětí v pásu, přední bezpečnostní pásy s výškovým nastavováním, bezpečnostní sloupek volantu s nastavováním sklonu, zpětné zrcátko s clonou, držáky nápojů vpředu i vzadu, přihrádka (objem 11 l) u spolujezdce s držákem pro karty a pero, zásobník na drobné mince vpředu, sklopné opěradlo zadních sedadel - nedělené, vyhřívání zadního okna, sluneční clona řidiče a spolujezdce, látkové čalounění, 12V zásuvka, otvírání krytu plnicího hrdla nádrže z interiéru, 16" kola z lehkých slitin, pneu 185/50 R16, neplnohodnotné rezervní kolo, přední a zadní nárazník v barvě karoserie, posuvná zadní sedadla s asymetricky (40/60) děleným opěradlem, ovládání audiosystému na volantu, palubní počítač s ovládáním na volantu, ukazatel venkovní teploty, zadní kapsy na předních sedadlech, osvětlení zavazadlového prostoru, zásuvka pod sedadlem spolujezdce, manuální klimatizace včetně pylového filtru, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, nastavitelná bederní opěrka sedadla řidiče, čtecí lampičky vpředu (řidič a spolujezdec), prahové spojlery v barvě karoserie, střešní spojler v barvě karoserie, sportovní přední a zadní nárazník v barvě karoserie, přední mlhová světla, sportovní kůží obšitý volant, pedály kryté kovem, dešťový senzor a automaticky se vracející přerušovaný zadní stěrač, automatické osvětlení

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+ 10.000,-)

Vondráček je šéfem Sněmovny. Získal 135 hlasů Vondráček je šéfem Sněmovny. Získal 135 hlasů

Předsedou Sněmovny zvolili poslanci jejího bývalého…

Škoda Auto bude vozit díly do Číny vlakem, chce šetřit přírodu Škoda Auto bude vozit díly do Číny vlakem, chce šetřit přírodu

Škoda Auto spouští pilotní projekt železniční přepravy…

ČSSD nepodpoří žádného kandidáta na prezidenta. Stejně o podporu nestojí, říká Chovanec ČSSD nepodpoří žádného kandidáta na prezidenta. Stejně o podporu nestojí, říká Chovanec

Sociální demokracie před prezidentskými volbami nepodpoří…

Komentář Tomáše Prouzy: Jedna neslavná česká prohra Komentář Tomáše Prouzy: Jedna neslavná česká prohra

V pondělí vyvrcholil boj o první kořist z brexitových…

 
Technické údaje
Motor Nissan Micra 160SR
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1589
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 153 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 183
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.7 / 5.4 / 6.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 251 / 584
Objem nádrže (l):46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1076 / 414
Rozměr pneu:185/50 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3719
b) šířka (mm): 1660
c) výška (mm): 1540
d) rozvor (mm): 2432
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1438
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Nissan Micra 160SR
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 6
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,92
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív… Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nová generace legendárního „géčka“ bude oficiálně…

 



Nissan pořádá vánoční výprodej: Skladové vozy s až 30% slevou Nissan pořádá vánoční výprodej: Skladové vozy s až 30% slevou

Dovozce automobilů značky Nissan připravil na konec roku…

 



 
Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf!

TEST: Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf!

Dnes 12:51

Polo existuje téměř stejně dlouho jako golf, avšak renomé většího sourozence nikdy nedosáhlo. V každé další generaci se však golfu přibližuje stále více a to nejen vzhledem, ale i jízdní projevem.




Blesk.cz

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy Galaxy S8 a Galaxy S8+

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy…

Microsoftu v oblasti mobilních zařízení dávno ujel vlak. Mobilní operační systém Windows skomíral tak dlouho, až…

Recenze: Čarodějův učedník míří na venkov za unesenými dětmi a jednorožci

Recenze: Čarodějův učedník míří na venkov za…

Peter Grant z pera britského spisovatele Bena Aaronovitche se vrací již popáté. Mladý čarodějův učeň, který je…

 

iSport.cz

Oceláři budou hrát i v černém. Žádné zmatky a přihrávky protihráčům

Oceláři budou hrát i v černém. Žádné zmatky a…

Třinečtí Oceláři představili novou sadu dresů. Po bílých a červených budou mít k dispozici nově i černé. Poprvé…

Kluci, mám rakovinu, šokoval v šatně kouč Sevilly. Hráči pak obrali Liverpool

Kluci, mám rakovinu, šokoval v šatně kouč Sevilly.…

Vypadalo to hrozivě. Po prvním poločase odcházeli fotbalisté Sevilly do kabin ve středečním duelu Ligy mistrů…

 

Reflex.cz

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe přesvědčivě ukázal, proč netisknout peníze

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe…

Robert Mugabe, prezident Zimbabwe a vydavatel stobiliónové bankovky, po měsících tlaku rezignoval. Po třiceti…

Gay kafe Starbucks? Proboha, už dost!

Gay kafe Starbucks? Proboha, už dost!

Po změně oslovování cestujících v newyorském metru zde máme další skutečně důležitý problém prvního světa, a tím…