Nissan Primera Hatchback 2.2 dCi - Kufrování

Nissan Primera Hatchback 2.2 dCi - Kufrování

 
 

Nissan si v rámci koncernu s Renaultem navzájem vypomáhají na poli pohonných jednotek velmi zřetelně. Například Vel Satis a Espace používají třílitrový turbodiesel z produkce Nissanu, naopak motor 1,9 dCi pocházející od Renaultu je nyní montován do Primery.

Ovšem motor 2,2 Di nyní přejmenovaný na 2,2 dCi je stále původní nissanovské konstrukce – nyní je však výrazně silnější (dříve 93 kW/280 Nm, nyní 102 kW/314 Nm).

Záď testovaného hatchbacku (test kombi najdete zde) sice působí relativně těžkým dojmem, u avantgardně tvarované Primery to ale není na závadu. Nezaměnitelnost s jinými vozy zaručuje netradičně tvarované okno v pátých dveřích a zvláště v šikmém světle výrazná lomená záď. Důraz na lepší přístup k zavazadlům se tedy povedlo Nissanu splnit bez kompromisu – výhled dozadu doplňuje v obou vyšších verzích výbavy parkovací kamera, která i přes jisté zkreslení uspokojivě kompenzuje omezený výhled dozadu. Kvitujeme i velkou plochu, kterou obsáhne zadní stěrač.

Přístup k zavazadlům je díky vysoko otevíratelnému víku s vnitřním madlem vynikající, naopak objem zavazadlového prostoru 460 litrů patří spíš k průměru třídy a jeho využitelnou šířku mírně omezují „zešikmení“ u podběhů. I zde je samozřejmě možno využít sklápění dělených zadních sedadel a jediným „omezením v testovaném voze bylo světlé čalounění interiéru, náchylné na ušpinění.

Vylepšený šestnáctiventilový turbodiesel 2.2 dCi s proměnnou geometrií lopatek má oproti původnímu agregátu s označením Di o 9 kW vyšší výkon, podstatnější je ovšem nárůst točivého momentu na 314 Nm od 2000 otáček (dříve 280 Nm). Motor je, pomineme-li běh za studena, v interiéru slušně odhlučněn. Zlepšené výkonové parametry jsou znát na dynamice vozu spíše objektivně (měřením) – sprint na 100 km/h zvládá vůz za 10,2 vteřiny. Subjektivně se rozdíl oproti předchozí verzi poznat téměř nedá. Jeho využitelný rozsah otáček si docela přesně rozumí s šestistupňovou převodovkou. Její řazení by ale mohlo být přesnější, naopak tvarování hlavice pákypožitek z řazení zpříjemňuje. S lehkou nohou a polovičním podílem městského provozu jsme Primeru přinutili k průměrné spotřebě 6,9 litru/100 km, přičemž rozdíl oproti údajům výrobce lze přičíst zimnímu počasí a pneumatikám. Pro popis chování při jízdě lze hatchback srovnat s plavným, ale díry ve vozovce nemilujícím kombi.

Hatchback je nepochybně zdařilou karosářskou variantou, kterou lze s přihlédnutím k variabilitě zavazadelníku a k minimálnímu cenovému rozdílu od sedanu (+12.000 Kč) jednoznačně doporučit. Motor 2.2 dCi lze nepochybně také pochválit za výkonové parametry i spotřebu, z hlediska ceny však bude optimálnější volbou taktéž moderní, ale výrazně levnější 1.9 dCi.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 838 000 Kč Cena v testované výbavě: 850 000 Kč

Základní výbava:ABS+EBD, ESP, brzdový asistent, airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy, aktivní opěrky hlavy, automatická klimatizace, alarm, imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, el. ovládaná okna předních a zadních dveří, dvouose nastavitelný volant, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, nastavitelná bederní opěrka řidiče a spolujezdce, vyhřívaná přední sedadla, barevný displej 5,8 , zadní parkovací kamera, palubní počítač/inteligentní monitor, vnitřní zrcátko s automatickou clonou, příprava pro Hans-Free, osvětlení interiéru s vnitřní logikou, stěrače automaticky reagující na déšť, vyhřívání zadního okna s časovým vypínačem, xenonové světlomety s ostřikovači, přední mlhové světlomety, panoramatická, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, kola z lehkých slitin 16 , radio s CD přehrávačem, 6x repro, střešní anténa

Výbava testovaného vozu:metalický lak: (+12.000,-)

Zeman na Rhodu: Islamisté vytvořili Zeman na Rhodu: Islamisté vytvořili "anticivilizaci", jsou jako kanibalové

Český prezident Miloš Zeman dnes označil takzvaný…

Moskva obnoví privatizaci ropné firmy Bašněfť, prodá i pětinu gigantu Rosněfť Moskva obnoví privatizaci ropné firmy Bašněfť, prodá i pětinu gigantu Rosněfť

Rusko se rozhodlo znovu zahájit privatizaci středně velké…

Merkelová: Brexit je varovný výstřel, EU musí být v očích občanů úspěšnější Merkelová: Brexit je varovný výstřel, EU musí být v očích občanů úspěšnější

Britské rozhodnutí opustit Evropskou unii je varování pro…

Ruské bombardéry se vrátí na nebe nad Sýrií Ruské bombardéry se vrátí na nebe nad Sýrií

Rusko posílilo svou leteckou základnu v Sýrii a dopravilo…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2184
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 102 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 314 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.1 / 5 / 6.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / -
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1529 / 411
Rozměr pneu:255/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4675
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1488
d) rozvor (mm): 2680
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,27
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie) Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie)

Nové Audi Q5 se nakonec ukázalo a my vám přinášíme první…

 




Nissan Primera (2001-2006) – První poslední Nissan Primera (2001-2006) – První poslední

Po dvou generacích typu Primera (P10 a P11) se…

Nissan Primera zůstane bez nástupce Nissan Primera zůstane bez nástupce

Nepříliš slavné prodeje Primery vedly Nissan k rozhodnutí…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Hranická propast je nejhlubší zatopenou jeskyní světa. Je hluboká 404 metrů

Hranická propast je nejhlubší zatopenou jeskyní…

Hranická propast na Přerovsku je nejhlubší zatopenou jeskyní na světě. Potvrdil to v úterý výzkum česko-polské…

Politici si „došlápli“ na aktivistu Jakuba (16). Jeho rodičům vyhrožují žalobou

Politici si „došlápli“ na aktivistu Jakuba (16).…

Rodičům nezletilého občanského aktivisty Jakuba Čecha (16) poslali náměstci prostějovské primátorky Zdeněk Fišer…

 

iSport.cz

Nejlepší vstup od roku 1975! Američané na Ryder Cupu vedou 4:0

Nejlepší vstup od roku 1975! Američané na Ryder Cupu…

Američtí golfisté se ujali ve 41. ročníku Ryder Cupu, jenž se hraje v městě Chaska v Minnesotě, po foursomech…

VIDEO: Třinec dál vede, Sparta rozdrtila Zlín, Pardubice mají další bod

VIDEO: Třinec dál vede, Sparta rozdrtila Zlín,…

Třinečtí hokejisté bez větších problému udrželi vedení v extraligové tabulce, když na domácím ledě zničili…

 

Reflex.cz

Pokud jste z Aleppa, všechno je teď pro vás lepší než Asad

Pokud jste z Aleppa, všechno je teď pro vás lepší než Asad

Co se vlastně děje v Sýrii? Není to jedna válka, ale několik válek. Proto ani nemůže existovat jedno mírové…

Čekání na Luka Cage: Nejvíc vyhlížená filmová událost týdne nebude v kinech, ale na Netflixu

Čekání na Luka Cage: Nejvíc vyhlížená filmová…

Hranicí zábavy v českých kinech je tento týden originalita. Překvapivost. Jestli chcete vidět něco, co jste…