reklama


Nissan Primera Hatchback 2.2 dCi - Kufrování

Nissan Primera Hatchback 2.2 dCi - Kufrování

 
 

Nissan si v rámci koncernu s Renaultem navzájem vypomáhají na poli pohonných jednotek velmi zřetelně. Například Vel Satis a Espace používají třílitrový turbodiesel z produkce Nissanu, naopak motor 1,9 dCi pocházející od Renaultu je nyní montován do Primery.

Ovšem motor 2,2 Di nyní přejmenovaný na 2,2 dCi je stále původní nissanovské konstrukce – nyní je však výrazně silnější (dříve 93 kW/280 Nm, nyní 102 kW/314 Nm).

Záď testovaného hatchbacku (test kombi najdete zde) sice působí relativně těžkým dojmem, u avantgardně tvarované Primery to ale není na závadu. Nezaměnitelnost s jinými vozy zaručuje netradičně tvarované okno v pátých dveřích a zvláště v šikmém světle výrazná lomená záď. Důraz na lepší přístup k zavazadlům se tedy povedlo Nissanu splnit bez kompromisu – výhled dozadu doplňuje v obou vyšších verzích výbavy parkovací kamera, která i přes jisté zkreslení uspokojivě kompenzuje omezený výhled dozadu. Kvitujeme i velkou plochu, kterou obsáhne zadní stěrač.

Přístup k zavazadlům je díky vysoko otevíratelnému víku s vnitřním madlem vynikající, naopak objem zavazadlového prostoru 460 litrů patří spíš k průměru třídy a jeho využitelnou šířku mírně omezují „zešikmení“ u podběhů. I zde je samozřejmě možno využít sklápění dělených zadních sedadel a jediným „omezením v testovaném voze bylo světlé čalounění interiéru, náchylné na ušpinění.

Vylepšený šestnáctiventilový turbodiesel 2.2 dCi s proměnnou geometrií lopatek má oproti původnímu agregátu s označením Di o 9 kW vyšší výkon, podstatnější je ovšem nárůst točivého momentu na 314 Nm od 2000 otáček (dříve 280 Nm). Motor je, pomineme-li běh za studena, v interiéru slušně odhlučněn. Zlepšené výkonové parametry jsou znát na dynamice vozu spíše objektivně (měřením) – sprint na 100 km/h zvládá vůz za 10,2 vteřiny. Subjektivně se rozdíl oproti předchozí verzi poznat téměř nedá. Jeho využitelný rozsah otáček si docela přesně rozumí s šestistupňovou převodovkou. Její řazení by ale mohlo být přesnější, naopak tvarování hlavice pákypožitek z řazení zpříjemňuje. S lehkou nohou a polovičním podílem městského provozu jsme Primeru přinutili k průměrné spotřebě 6,9 litru/100 km, přičemž rozdíl oproti údajům výrobce lze přičíst zimnímu počasí a pneumatikám. Pro popis chování při jízdě lze hatchback srovnat s plavným, ale díry ve vozovce nemilujícím kombi.

Hatchback je nepochybně zdařilou karosářskou variantou, kterou lze s přihlédnutím k variabilitě zavazadelníku a k minimálnímu cenovému rozdílu od sedanu (+12.000 Kč) jednoznačně doporučit. Motor 2.2 dCi lze nepochybně také pochválit za výkonové parametry i spotřebu, z hlediska ceny však bude optimálnější volbou taktéž moderní, ale výrazně levnější 1.9 dCi.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 838 000 Kč Cena v testované výbavě: 850 000 Kč

Základní výbava:ABS+EBD, ESP, brzdový asistent, airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy, aktivní opěrky hlavy, automatická klimatizace, alarm, imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, el. ovládaná okna předních a zadních dveří, dvouose nastavitelný volant, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, nastavitelná bederní opěrka řidiče a spolujezdce, vyhřívaná přední sedadla, barevný displej 5,8 , zadní parkovací kamera, palubní počítač/inteligentní monitor, vnitřní zrcátko s automatickou clonou, příprava pro Hans-Free, osvětlení interiéru s vnitřní logikou, stěrače automaticky reagující na déšť, vyhřívání zadního okna s časovým vypínačem, xenonové světlomety s ostřikovači, přední mlhové světlomety, panoramatická, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, kola z lehkých slitin 16 , radio s CD přehrávačem, 6x repro, střešní anténa

Výbava testovaného vozu:metalický lak: (+12.000,-)

Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun

Nejcennějším fotbalistou v Evropě je Brazilec Neymar.…

Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie

Bezhotovostní platby mobilním telefonem mohou významně…

Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem? Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem?

Martin Schulz byl několik pět let vůdčí postavou…

ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos

Akcie společnosti ČEZ v posledním roce pozvolna rostou.…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2184
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 102 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 314 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.1 / 5 / 6.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / -
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1529 / 411
Rozměr pneu:255/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4675
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1488
d) rozvor (mm): 2680
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,27
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Nissan Primera (2001-2006) – První poslední Nissan Primera (2001-2006) – První poslední

Po dvou generacích typu Primera (P10 a P11) se…

Nissan Primera zůstane bez nástupce Nissan Primera zůstane bez nástupce

Nepříliš slavné prodeje Primery vedly Nissan k rozhodnutí…

 



 
Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Včera

Výrobci občas uvedou na trh modely, které boří zavedené konvence v jejich nabídce a klientela je ne úplně pochopí...




Blesk.cz

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu Microsoftu

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu…

Gartner se na začátku roku pochlubil se svou předpovědí vývoje trhu s počítači a mobilními telefony pro…

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v rouše Adamově

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v…

Zatímco nejen v tuzemsku boduje HBO s Pustinou, kde se dá, na obrazovkách této televize se skví další zajímavý…

 

iSport.cz

TOP fotky z Dakaru 2017: Karneval, šílené počasí i vysilující únava

TOP fotky z Dakaru 2017: Karneval, šílené počasí i…

Dva týdny závodění v extrémně nehostinných podmínkách jsou pryč. Dakar 2017 v neděli našel své letošní vítěze a…

Sparta je krok od finále CHL! Znamená to pro nás hodně, hlásí sparťané

Sparta je krok od finále CHL! Znamená to pro nás…

Už jsou velmi blízko. Hokejisté Sparty jsou posledním českým zástupcem v hokejové Lize mistrů a jediný krok je…

 

Reflex.cz

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video odhaluje bizarní podobu ruských „Avengers“

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video…

Zrodila je studená válka. I když pocházejí z různých koutů Sovětského svazu, mají jedno společné – ovládají…

 
 
reklama