Nissan Primera Hatchback 2.2 dCi - Kufrování

Nissan Primera Hatchback 2.2 dCi - Kufrování

 
 
8.1. 2004

Nissan si v rámci koncernu s Renaultem navzájem vypomáhají na poli pohonných jednotek velmi zřetelně. Například Vel Satis a Espace používají třílitrový turbodiesel z produkce Nissanu, naopak motor 1,9 dCi pocházející od Renaultu je nyní montován do Primery.

Ovšem motor 2,2 Di nyní přejmenovaný na 2,2 dCi je stále původní nissanovské konstrukce – nyní je však výrazně silnější (dříve 93 kW/280 Nm, nyní 102 kW/314 Nm).

Záď testovaného hatchbacku (test kombi najdete zde) sice působí relativně těžkým dojmem, u avantgardně tvarované Primery to ale není na závadu. Nezaměnitelnost s jinými vozy zaručuje netradičně tvarované okno v pátých dveřích a zvláště v šikmém světle výrazná lomená záď. Důraz na lepší přístup k zavazadlům se tedy povedlo Nissanu splnit bez kompromisu – výhled dozadu doplňuje v obou vyšších verzích výbavy parkovací kamera, která i přes jisté zkreslení uspokojivě kompenzuje omezený výhled dozadu. Kvitujeme i velkou plochu, kterou obsáhne zadní stěrač.

Přístup k zavazadlům je díky vysoko otevíratelnému víku s vnitřním madlem vynikající, naopak objem zavazadlového prostoru 460 litrů patří spíš k průměru třídy a jeho využitelnou šířku mírně omezují „zešikmení“ u podběhů. I zde je samozřejmě možno využít sklápění dělených zadních sedadel a jediným „omezením v testovaném voze bylo světlé čalounění interiéru, náchylné na ušpinění.

Vylepšený šestnáctiventilový turbodiesel 2.2 dCi s proměnnou geometrií lopatek má oproti původnímu agregátu s označením Di o 9 kW vyšší výkon, podstatnější je ovšem nárůst točivého momentu na 314 Nm od 2000 otáček (dříve 280 Nm). Motor je, pomineme-li běh za studena, v interiéru slušně odhlučněn. Zlepšené výkonové parametry jsou znát na dynamice vozu spíše objektivně (měřením) – sprint na 100 km/h zvládá vůz za 10,2 vteřiny. Subjektivně se rozdíl oproti předchozí verzi poznat téměř nedá. Jeho využitelný rozsah otáček si docela přesně rozumí s šestistupňovou převodovkou. Její řazení by ale mohlo být přesnější, naopak tvarování hlavice pákypožitek z řazení zpříjemňuje. S lehkou nohou a polovičním podílem městského provozu jsme Primeru přinutili k průměrné spotřebě 6,9 litru/100 km, přičemž rozdíl oproti údajům výrobce lze přičíst zimnímu počasí a pneumatikám. Pro popis chování při jízdě lze hatchback srovnat s plavným, ale díry ve vozovce nemilujícím kombi.

Hatchback je nepochybně zdařilou karosářskou variantou, kterou lze s přihlédnutím k variabilitě zavazadelníku a k minimálnímu cenovému rozdílu od sedanu (+12.000 Kč) jednoznačně doporučit. Motor 2.2 dCi lze nepochybně také pochválit za výkonové parametry i spotřebu, z hlediska ceny však bude optimálnější volbou taktéž moderní, ale výrazně levnější 1.9 dCi.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 838 000 Kč Cena v testované výbavě: 850 000 Kč

Základní výbava:ABS+EBD, ESP, brzdový asistent, airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy, aktivní opěrky hlavy, automatická klimatizace, alarm, imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, el. ovládaná okna předních a zadních dveří, dvouose nastavitelný volant, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, nastavitelná bederní opěrka řidiče a spolujezdce, vyhřívaná přední sedadla, barevný displej 5,8 , zadní parkovací kamera, palubní počítač/inteligentní monitor, vnitřní zrcátko s automatickou clonou, příprava pro Hans-Free, osvětlení interiéru s vnitřní logikou, stěrače automaticky reagující na déšť, vyhřívání zadního okna s časovým vypínačem, xenonové světlomety s ostřikovači, přední mlhové světlomety, panoramatická, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, kola z lehkých slitin 16 , radio s CD přehrávačem, 6x repro, střešní anténa

Výbava testovaného vozu:metalický lak: (+12.000,-)

Počet tuzemských obchodů akceptujících bitcoiny stoupl na tisíc Počet tuzemských obchodů akceptujících bitcoiny stoupl na tisíc

Počet tuzemských internetových obchodníků, kteří…

Ve Venezuele probíhají volby. Opozice je bojkotuje Ve Venezuele probíhají volby. Opozice je bojkotuje

Za dohledu 300 tisíc vojáků a policistů začaly v neděli…

Icahn vystoupil proti plánu na převzetí pojišťovny AmTrust. Podíl v ní má i Krúpa Icahn vystoupil proti plánu na převzetí pojišťovny AmTrust. Podíl v ní má i Krúpa

Známý americký investor Carl Icahn ve čtvrtek zveřejnil…

Řepka narazila na strop. V Česku už se jí více pěstovat nebude, říkají experti i ministr Řepka narazila na strop. V Česku už se jí více pěstovat nebude, říkají experti i ministr

Plocha osetá řepkou už nebude v dalších letech růst, ale…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2184
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 102 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 314 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.1 / 5 / 6.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / -
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1529 / 411
Rozměr pneu:255/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4675
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1488
d) rozvor (mm): 2680
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,27
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

 



Ojetý Nissan Primera P12:  Nízká cena kvůli pokaženému renomé. Je tak špatná? Ojetý Nissan Primera P12: Nízká cena kvůli pokaženému renomé. Je tak špatná?

Od ukončení výroby primery třetí generace (P12) uplynulo…

Nissan Primera (2001-2006) – První poslední Nissan Primera (2001-2006) – První poslední

Po dvou generacích typu Primera (P10 a P11) se…

 



 
Vozili jsme cement: Co všechno musí řidič takového vozidla zvládnout?

Vozili jsme cement: Co všechno musí řidič takového vozidla zvládnout?

Dnes 11:23

Přeprava cementu v cisternách vyžaduje opravdu zkušené šoféry, základní složka betonu se po nakládce v cementárně chová jako kapalina. Co všechno musí řidič během cesty zvládat?




Blesk.cz

Puma zaútočila na cyklistu: Hlavu mu držela v tlamě! Kamarád ji odlákal, sám zemřel

Puma zaútočila na cyklistu: Hlavu mu držela v tlamě!…

Tragédií skončil v sobotu výlet dvou cyklistů do hor na západě Spojených států, kde na ně zaútočila puma…

Hrůzná nehoda na Slovensku: Ve fordu zemřela česká spolujezdkyně!

Hrůzná nehoda na Slovensku: Ve fordu zemřela česká…

Tragédie se odehrála na Slovensku. U Nového Města v regionu Kysuce se srazila čelně dvě auta. Nehodu nepřežila…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Český tým na MS v hokeji 2018 skončil ve čtvrtfinále, když šel ze třetího místa ve skupině A na tým USA, druhý…

Blake, Chelios, Alfredsson a Lehtinen vstoupili do Síně slávy IIHF

Blake, Chelios, Alfredsson a Lehtinen vstoupili do…

Bývalí obránci Rob Blake z Kanady, Chris Chelios ze Spojených států amerických a útočníci Daniel Alfredsson ze…

 

Reflex.cz

Konec konspirační teorie: Vědci analýzou Hitlerových zubů potvrdili, že diktátor zemřel v roce 1945

Konec konspirační teorie: Vědci analýzou Hitlerových…

Po celá desetiletí se po druhé světové válce objevovaly různé konspirační teorie o tom, že Adolf Hitler nezemřel…

V Zakarpatí je dodnes patrný duch Československa. Uslyšíte češtinu, znají tu Masaryka i Gočára

V Zakarpatí je dodnes patrný duch Československa.…

Prestižní škola a hlavní most v Užhorodu nesou jméno prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua…