Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Terrano: Japonský Duster zamířil do Evropy

David Bureš
Diskuze (7)
Nové Terrano je postaveno na stejném základě jako Dacia Duster. Má však pozměněné tvary karoserie i kabiny.

Nová generace Nissanu Terrano debutovala loni v létě, kdy byla představena verze pro indický trh. Nyní Terrano zamířilo i na starý kontinent, když byl zahájen jeho prodej na ruském trhu.

Ruští zákazníci mohou vybírat ze dvou benzinových motorů, které splňují pouze normu Euro 4. Základem je šestnáctistovka o výkonu 75 kW a točivém momentu 145 N.m, nad ním stojí dvoulitr s 98 kW a 191 N.m. Obě jednotky jsou dostupné i s pohonem všech kol, u dvoulitru je možné si připlatit za čtyřstupňový automat.

To v Indii je nabídka agregátů pro Terrano odlišná. Lehce silnější šestnáctistovku se 76 kW doplňuje turbodiesel 1.5 dCi ve dvou výkonových provedeních se 63 kW a 81 kW.

Zatímco Renault Duster se proti výchozí stejnojmenné Dacii liší jen v detailech, změny na Terranu jsou proti výchozímu automobilu výraznější. Nová je maska chladiče podle módy offroadů od Nissanu, ale také čtyřúhelníkové hlavní světlomety a nárazník. Koncová světla pak prostupují až do víka zavazadelníku. Provedené změny designu znamenají, že Terrano působí hodnotnějším dojmem než Duster.

Také při usednutí dovnitř najdeme ve srovnání s Dusterem velké změny. Jiný je volant, kaplička s přístroji před řidičem i centrální konzole. Nejlépe vybavené provedení disponuje také multimediálním systémem NissanConnect ovládaným prostřednictvím dotykové obrazovky. Tento systém na indickém trhu pro Terrano dostupný není.

Na ruském trhu bude Nissan Terrano prodáván po boku Renaultu Duster, proti kterému bude výrazně dražší. Zatímco ceny Dusteru začínají na 492.000 rublech (cca 273.000 Kč), první cena Terrana činí 677.000 rublů (376.000 korun). V obou případech jsou vozy poháněny šestnáctistovkou se 75 kW kombinovanou s pohonem předních kol a pětistupňovým manuálem.

Označení Terrano je známé i z českého trhu. Model s tímto názvem se na evropských trzích naposledy prodával v roce 2006, výroba tohoto kompaktního offroadu probíhala ve Španělsku. Na vybraných trzích pak toto označení nesl model u nás známý jako Pathfinder. Nové Terrano v nabídce českého zastoupení Nissanu nečekejme – takový model by u nás hledal místo v portfoliu značky jen velice těžko.

David Bureš
Diskuze (7)
27. 4. 2014 09:44
Re: A nepochopil jsem, proč se nemá prodávat v ČR
Gilgit, ani ja s Euro 4 nemam problem. Problem ma vsak EU.
24. 4. 2014 19:12
Re: A nepochopil jsem, proč se nemá prodávat v ČR
Taky si myslím, že pokud by Terrano dostalo kvalitnější materiály v interiéru, tak by si i vyšší cenu oproti Dusteru obhájilo.
Avatar - pelikoš
24. 4. 2014 18:57
Re: A nepochopil jsem, proč se nemá prodávat v ČR
hezčí nežli duster a jistě i u nás by našel dostatek zájemců
24. 4. 2014 17:54
Re: A nepochopil jsem, proč se nemá prodávat v ČR
Euro 4 motory - "špecialitka" pre veľmi východnú Európu, Albánsko, Turecko, ...
Avatar - Ja Prvni 123
24. 4. 2014 15:29
A nepochopil jsem, proč se nemá prodávat v ČR
fakt ještě nikomu nedošlo, že i normální lidi u nás potřebují levné auto?
Tím neříkám nefunkční střep... jen nepotřebují automatické stěrače, ani elektrickou ruční brzdu, dokonce ani čidlo stmívání nebo únavy!
Prostě jednoduché auto, co pohodlně pojede i po mizerných silnicích... a servis nebude stát průměrný měsíční příjem.
:-!