Nissan Juke: Extravagantní design a nový motor 1,6 Turbo (140 kW)

Nissan Juke: Extravagantní design a nový motor 1,6 Turbo (140 kW)

 
 

Nissan Qashqai dostane menšího sourozence. Crossover Juke bude se stejnými geny usilovat o zákazníky segmentu malých vozů. Nabídne ale extravagantnější design a několik technických inovací, z nichž největší je přeplňovaný zážehový motor o výkonu 140 kW.

Design Nissanu Juke je nezaměnitelnou směsicí SUV, malého hatchbacku a sportovního auta. Na terénní vozy se odkazuje masivní spodní polovina karoserie s ochrannými plasty a výrazně vytaženými blatníky. Zajímavým přístupem k aktuálním designovým trendům je rozdělení předních světlometů do dvou jednotek – jednoduše tvarovaná kruhová světla se nacházejí po stranách masky chladiče, další část se nachází po stranách kapoty motoru.

Z profilu zaujmou hladké boky, ukryté kliky zadních dveří nebo výrazně klesající linie střechy. Ta společně s velkým sklonem zadního sloupku přesouvá optické těžiště karoserie směrem dopředu. Nad zadním oknem se nachází integrovaný střešní spoiler, po stranách pátých dveří našly místo koncová světla inspirovaná modelem 370Z.

Vzhled nového modelu je výsledkem spolupráce Nissan Design Europe v Londýně a Nissan Design Center v Japonsku. Ve srovnání s původním organicky tvarovaným konceptem Qazana došlo jen k úpravě detailů, základní rysy zůstaly zachovány. Juke přišel především o od sebe otevírané boční dveře, místo nich má klasické zavěšení s B sloupkem. Ani interiér nepřišel o základní charakteristiky. Podobá se sice současné automobilové produkci, ale ponechal si například futuristickou lakovanou středovou konzolu.

Výroba bude probíhat v anglické továrně Sunderland, která je evropskou domovinou Nissanu (vyrábí se zde i Micra, Note a Qashqai). Konstrukčním základem je platforma B aliance Renault Nissan, v případě Juke s rozvorem náprav 2530 mm. S rozchodem předních i zadních kol 1525 mm je vůbec nejširší variantou této architektury. Přední náprava má vzpěry McPherson, zadní standardně vlečená ramena a zkrutnou příčku. V případě verze s elektricky řízeným pohonem všech kol All-Mode 4x4 je vzadu, stejně jako u většího Qashqaie, nově vyvinutá víceprvková náprava.

Nový 1,6i Turbo, modernizovaný 1,6i a 1,5 dCi
Nejzajímavější motorizací v nabídce (v prodeji od října) bude nový agregát MR16DDT. Jak napovídá interní kód, jedná se o šestnáctistovku s přímým vstřikováním paliva a turbodmychadlem. Kromě toho má tento motor variabilní časování sacích i výfukových ventilů a vrstvu uhlíku (diamond-like carbon coating) na zdvihátkách ventilů a vačkových hřídelích, která snižuje třecí ztráty.

Maximální hodnoty motoru jsou 140 kW a 240 Nm, Nissan slibuje jízdní výkony na úrovni atmosférického 2,5litru. Na výběr bude šestistupňová manuální převodovka a pohon předních kol nebo pohon všech kol v kombinaci s převodovkou Xtronic CVT (bezestupňová převodovka s možností manuální volby šesti přednastavených převodů).

Atmosférické motory zastupuje přepracovaný HR16DE, také o objemu 1,6 litru (86 kW, 157 Nm). I ten má variabilní časování sacích i výfukových ventilů, uhlíkem potažená zdvihátka ventilů a dále přepracovaný sací trakt, větší průměr výfukového potrubí, nový katalyzátor a přepracovaný tvar pístů. Tento agregát disponuje vícebodový vstřikováním, má na každý válec dva vstřikovače, které zaručují lepší dávkování paliva. Všechny výše popsané změny přinesou snížení spotřeby o 5,6 %. Výběr u atmosférické 1,6 bude mezi pětistupňovým manuálem a Xtronic CVT, vždy s pohonem předních kol.

Turbodiesely zastoupí dobře známý K9K, tedy 1,5 dCi z dílen Renaultu. Nissan Juke dostane jeho osmiventilovou verzi naladěnou na 81 kW. Vstřikovací systém common-rail pracuje s tlakem 1600 bar. Ve výfukových svodech se nachází pátý vstřikovač, který pomáhá rychlejší regeneraci filtru pevných částic. Ten byl pro vyšší účinnost přemístěn co nejblíže k turbodmychadlu. Jedinou variantou převodového ústrojí pro 1,5 dCi je šestistupňová manuální převodovka a pohon předních kol.

Nissan Juke - přehled základních technických dat
Motor1,5 dCi1,6i1,6i1,6i Turbo1,6i Turbo
Převodovka6M5MCVT6MCVT 4x4
Zdvihový objem [cm3]14611598159816181618
Válce/ventily4/24/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]81/-86/-86/-140/-140/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1750157/-157/-240/-240/-
Max. rychlost [km/h]-----
Zrychlení 0-100 km/h [s]-----
Komb. spotř. [l/100 km]-----
Poh. hmotnost [kg]12721162119012611383

Premiéra Nissanu Juke se uskuteční na začátku března na autosalonu v Ženevě, rok po představení konceptu Qazana. Nový model je rozšířením portfolia a má mířit především na zákazníky do 40 let. Nissan chce s Jukem přetáhnout zákazníky od konkurence a lákat také majitele vozů nižší střední třídy, ve které dnes Nissan nemá přímé zastoupení. Prodej bude zahájen v třetím čtvrtletí roku 2010, motor 1,6i Turbo se v nabídce objeví v závěru roku.

Anketa

Ohodnoťte design Nissanu Juke jako ve škole.
Spolupracujeme s TipCars.com
Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Nissan Juke: Extravagantní design a nový…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Pili jste před jízdou? Nissan Juke to pozná, o alkohol však nejde Pili jste před jízdou? Nissan Juke to pozná, o alkohol však nejde

Věděli jste, že při nedostatečném pití vody jsou vaše…

Nissan bojuje proti používání telefonů za volantem. Faradayovou klecí! Nissan bojuje proti používání telefonů za volantem. Faradayovou klecí!

Držení mobilního telefonu během jízdy je zakázáno…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země stanula labouristka Ardernová

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země…

V čele Nového Zélandu stane po zářijových volbách vůdkyně Novozélandské strany práce Jacinda Ardernová (37).…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…