reklama


Nissan Juke: Extravagantní design a nový motor 1,6 Turbo (140 kW)

Nissan Juke: Extravagantní design a nový motor 1,6 Turbo (140 kW)

 
 

Nissan Qashqai dostane menšího sourozence. Crossover Juke bude se stejnými geny usilovat o zákazníky segmentu malých vozů. Nabídne ale extravagantnější design a několik technických inovací, z nichž největší je přeplňovaný zážehový motor o výkonu 140 kW.

Design Nissanu Juke je nezaměnitelnou směsicí SUV, malého hatchbacku a sportovního auta. Na terénní vozy se odkazuje masivní spodní polovina karoserie s ochrannými plasty a výrazně vytaženými blatníky. Zajímavým přístupem k aktuálním designovým trendům je rozdělení předních světlometů do dvou jednotek – jednoduše tvarovaná kruhová světla se nacházejí po stranách masky chladiče, další část se nachází po stranách kapoty motoru.

Z profilu zaujmou hladké boky, ukryté kliky zadních dveří nebo výrazně klesající linie střechy. Ta společně s velkým sklonem zadního sloupku přesouvá optické těžiště karoserie směrem dopředu. Nad zadním oknem se nachází integrovaný střešní spoiler, po stranách pátých dveří našly místo koncová světla inspirovaná modelem 370Z.

Vzhled nového modelu je výsledkem spolupráce Nissan Design Europe v Londýně a Nissan Design Center v Japonsku. Ve srovnání s původním organicky tvarovaným konceptem Qazana došlo jen k úpravě detailů, základní rysy zůstaly zachovány. Juke přišel především o od sebe otevírané boční dveře, místo nich má klasické zavěšení s B sloupkem. Ani interiér nepřišel o základní charakteristiky. Podobá se sice současné automobilové produkci, ale ponechal si například futuristickou lakovanou středovou konzolu.

Výroba bude probíhat v anglické továrně Sunderland, která je evropskou domovinou Nissanu (vyrábí se zde i Micra, Note a Qashqai). Konstrukčním základem je platforma B aliance Renault Nissan, v případě Juke s rozvorem náprav 2530 mm. S rozchodem předních i zadních kol 1525 mm je vůbec nejširší variantou této architektury. Přední náprava má vzpěry McPherson, zadní standardně vlečená ramena a zkrutnou příčku. V případě verze s elektricky řízeným pohonem všech kol All-Mode 4x4 je vzadu, stejně jako u většího Qashqaie, nově vyvinutá víceprvková náprava.

Nový 1,6i Turbo, modernizovaný 1,6i a 1,5 dCi
Nejzajímavější motorizací v nabídce (v prodeji od října) bude nový agregát MR16DDT. Jak napovídá interní kód, jedná se o šestnáctistovku s přímým vstřikováním paliva a turbodmychadlem. Kromě toho má tento motor variabilní časování sacích i výfukových ventilů a vrstvu uhlíku (diamond-like carbon coating) na zdvihátkách ventilů a vačkových hřídelích, která snižuje třecí ztráty.

Maximální hodnoty motoru jsou 140 kW a 240 Nm, Nissan slibuje jízdní výkony na úrovni atmosférického 2,5litru. Na výběr bude šestistupňová manuální převodovka a pohon předních kol nebo pohon všech kol v kombinaci s převodovkou Xtronic CVT (bezestupňová převodovka s možností manuální volby šesti přednastavených převodů).

Atmosférické motory zastupuje přepracovaný HR16DE, také o objemu 1,6 litru (86 kW, 157 Nm). I ten má variabilní časování sacích i výfukových ventilů, uhlíkem potažená zdvihátka ventilů a dále přepracovaný sací trakt, větší průměr výfukového potrubí, nový katalyzátor a přepracovaný tvar pístů. Tento agregát disponuje vícebodový vstřikováním, má na každý válec dva vstřikovače, které zaručují lepší dávkování paliva. Všechny výše popsané změny přinesou snížení spotřeby o 5,6 %. Výběr u atmosférické 1,6 bude mezi pětistupňovým manuálem a Xtronic CVT, vždy s pohonem předních kol.

Turbodiesely zastoupí dobře známý K9K, tedy 1,5 dCi z dílen Renaultu. Nissan Juke dostane jeho osmiventilovou verzi naladěnou na 81 kW. Vstřikovací systém common-rail pracuje s tlakem 1600 bar. Ve výfukových svodech se nachází pátý vstřikovač, který pomáhá rychlejší regeneraci filtru pevných částic. Ten byl pro vyšší účinnost přemístěn co nejblíže k turbodmychadlu. Jedinou variantou převodového ústrojí pro 1,5 dCi je šestistupňová manuální převodovka a pohon předních kol.

Nissan Juke - přehled základních technických dat
Motor1,5 dCi1,6i1,6i1,6i Turbo1,6i Turbo
Převodovka6M5MCVT6MCVT 4x4
Zdvihový objem [cm3]14611598159816181618
Válce/ventily4/24/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]81/-86/-86/-140/-140/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1750157/-157/-240/-240/-
Max. rychlost [km/h]-----
Zrychlení 0-100 km/h [s]-----
Komb. spotř. [l/100 km]-----
Poh. hmotnost [kg]12721162119012611383

Premiéra Nissanu Juke se uskuteční na začátku března na autosalonu v Ženevě, rok po představení konceptu Qazana. Nový model je rozšířením portfolia a má mířit především na zákazníky do 40 let. Nissan chce s Jukem přetáhnout zákazníky od konkurence a lákat také majitele vozů nižší střední třídy, ve které dnes Nissan nemá přímé zastoupení. Prodej bude zahájen v třetím čtvrtletí roku 2010, motor 1,6i Turbo se v nabídce objeví v závěru roku.

Anketa

Ohodnoťte design Nissanu Juke jako ve škole.
Spolupracujeme s TipCars.com
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Nissan Juke: Extravagantní design a nový…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Nissan Juke-R 2.0: První opravdové jízdní dojmy Nissan Juke-R 2.0: První opravdové jízdní dojmy

Konečně to klaplo! Absolvoval jsem dvě kola na skutečném…

Nissan Juke: V příští generaci i jako elektromobil s generátorem Nissan Juke: V příští generaci i jako elektromobil s generátorem

Druhá generace crossoveru Juke dostane i eko-verzi v…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála kvalifikaci

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála…

Eva Samková vyhrála v americkém Solitude kvalifikaci na sobotní závod Světového poháru ve snowboardcrossu.…

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak zkáza na sedmé hodině

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak…

Vybílit pět černých placek a mohla si utíkat za vítězstvím. Biatlonistka Eva Puskarčíková ovšem po třech…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama