Na ženevském stánku nám kromě vynikajícího hovězího guláše Nissan naservíroval nové Murano a supersportovní GT-R, jakožto nejvýkonnější Nissan v historii. Do budoucnosti jsme nahlédli díky konceptu „s inteligentním řidičem“ se sympatickým jménem Pivo 2.

Pivo 2

První vůz s tímto jménem se představil v Tokiu v roce 2005, Pivo 2 mělo sice světovou premiéru v Tokiu 2007, rozhodně ale stojí za zmínku. Je totiž ještě výstřednější než jeho předchůdce.

Městská bublina má v každém kole elektromotor, o energii se starají lithiové akumulátory. Kromě kabiny, která se otáčí o 360 stupňů, může řidič o 90 stupňů natočit také kola. K čemu je to dobré? Představte si těsné parkovací místo v úzké uličce. Noční můra začátečníka, v Nissanu Pivo 2 záležitost řešitelná s prstem v nose. Natočte kola i kabinu o devadesát stupňů a na parkovací místo prostě vklouznete čelem, a to si ještě můžete vybrat, na kterou stranu vystoupíte.

A teď to nejlepší. Na palubní desce, která je i s volantem součástí výklopných dveří, je tzv. robotický agent. Hlava vypadá trochu jako mechanický teletubbie a s posádkou komunikuje v japonštině nebo anglicky. Jeho úkolem je informovat o stavu vozu, nejbližším volném parkovacím místě nebo hlasově navádí řidiče jako navigace. Zajímavý koncept, jehož některé prvky jistě za několik let budeme (nejen) v japonských vozech vídat čím dál tím častěji.

GT-R

Nissan GT-R, o kterém výrobce tvrdí, že je to „superauto pro každého“, ať už se vydá kdykoliv a kamkoliv, se pyšní zcela novým ručně montovaným 3,8litrovým motorem V6 řady VR se dvěma turbodmychadly, s výkonem 353 kW při 6400 ot/min a točivým momentem 588 Nm mezi 3200 a 5200 ot/min. Nissan říká, že GT-R vystřelí z 0 na 60 mil/h (96 km/h) za 3,5 s a čtvrt míle (402 m) pokoří za 11,7 s. K maximální rychlosti 307 km/h dopomáhá i velmi nízký koeficient aerodynamického odporu cx, který má hodnotu 0,27.

Výkon motoru je přenášen prostřednictvím zcela nové šestirychlostní sekvenční integrované převodovky GR6 se zdvojenou spojkou a s řazením páčkami pod volantem, ve spojení s vyspělým systémem pohonu všech kol. Sekvenční integrovaná převodovka je vybavena samostatnými spojkami s olejovou lázní pro liché a pro sudé převodové stupně, předřazuje na nejbližší vyšší a nižší převody a umožňuje tak okamžitou změnu stupně. Řidič provádí řazení pomocí páček pod volantem.

Cena pro český trh byla stanovena na 2.100.000,-Kč pro základní provedení, resp. 2,147 milionu a 2,194 milionu Kč pro lépe vybavené verze Premium. Uvedené ceny jsou včetně místní daně, DPH, dopravy k prodejci a registrace.

Pro automobilové nadšence, kteří si Nissan GT-R objednají, bude připravena řada na míru šitých akcí a zážitků, které jim nabídnou příležitost vůz otestovat a detailně se s ním seznámit ještě předtím, než jim bude dodán jejich vlastní. Další podrobnosti o těchto speciálních akcích budou oznámeny v následujících týdnech a měsících.

Murano

Nissan Murano na severoamerický trh vstoupil v roce 2003 a tamější úspěch přiměl automobilku Nissan ke spuštění prodeje i v Evropě. Než k tomu došlo, muselo být na voze provedeno přes 1600 změn, aby vyhovoval náročnějším zákazníkům v Evropě. Nissan Murano přinesl do kategorie vozů SUV nový styl, který připomíná sportovní vozy a nyní nás v Ženevě přivítala jeho další, o 65 mm delší evoluce (Murano 2009), která se u evropských dealerů objeví již tento rok.

Změny proběhly nejen v exteriéru ale i v interiéru a pod kapotou. O pohon se i nadále stará benzinový šestiválec o zdvihovém objemu 3,5 l, byl ale upraven a jeho nejvyšší výkon je nyní 198 kW. Kromě nové palubní desky a přepracovaných výplní dveří byla pozornost věnována i střešním sloupkům. Díky jiné technologii výroby jsou nyní užší, což zaručuje lepší výhled z vozu, a také pevnější. Zákazníci se také mohou těšit na více světla v interiéru, v nabídce je totiž také velké dvojité střešní okno. Dveře od zavazadlového prostoru budou otevírány elektronicky, na přání bude v nabídce i multimediální jednotka od společnosti Bose s kapacitou 9,3 GB a plnou konektivitou na přenositelné přístroje. Celkový výkon aparatury s desetikanálovým zesilovačem a jedenácti reproduktory je 288 W. Pro pohodlnější parkování jsou namontovány dvě parkovací kamery, jedna hlídá oblast za vozem a druhá před vozem.

Druhá generace Murana přijíždí na nové podvozkové platformě D, která je o 45 % odolnější proti zkrutu než předešlá. Vylepšen byl také pohon všech kol ALL MODE 4x4-i, široké modernizaci neunikla ani bezestupňová převodovka CVT. Díky optimalizaci součástek a novým ložiskům vykazuje nyní o 20 % odpor než dříve. Její nové jméno je Xtronic CVT a využívá služeb nově naprogramované řídící jednotky, díky které je reakce převodovky na aktuální jízdní požadavky rychlejší a plynulejší.

Jak již bylo řečeno, interiér také prošel modernizační kúrou a vypadá tak o něco elegantněji než interiér stávajícího modelu. Více tlumících materiálů a aerodynamická optimalizace znamenají větší akustickou pohodu při jízdě vyšší rychlostí.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

 
Zdroj: redakce

Štítky Nissan Ženeva 2008

 











Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Bohdalová v tom není sama! Podvodný bankéř obchodoval i s dalšími celebritami

Bohdalová v tom není sama! Podvodný bankéř…

Případ bankéře, který prodával celebritám padělky obrazů, narůstá do obrovských rozměrů! Vypadá to, že za…

 

iSport.cz

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role mentora na Tour ho baví

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role…

PŘÍMO Z FRANCIE | Dojel zpocený, jako by ho někdo polil kýblem vody, ale usmíval se, a dá se říct, že časovku na…

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s Konatém to byla chyba

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s…

Dělali jsme chyby a byli neúspěšní. Tak si vysvětluje konec ve Spartě Stanislav Hejkal, donedávna asistent…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…