Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

NMoto nabízí proměnu BMW R nineT v elegána ve stylu Art Deco

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
BMW R nineT je oblíbeným motocyklem individualistů, nabízeným samotnou značkou BMW Motorrad v několika různých provedeních. Společnost NMoto přidává další a bezpochyby nejodvážnější.

BMW R nineT se představilo v roce 2013 v rámci oslav 90. výročí zahájení výroby motocyklů značky BMW a od svého uvedení na trh patří k největším oblíbencům současných úpravců a stavitelů motorek.

Na úspěšné základního provedení R nineT značka BMW Motorrad navázala modelem s označením Scrambler, vycházejícím z BMW Concept Path 22.

Další rozšíření úspěšné modelové řady se v podobě dvojice R nineT Racer a R nineT Pure odehrálo na výstavě Intermot 2016 v Kolíně nad Rýnem. Nejmladším členem rodiny se stal model R nineT Urban G/S, jehož premiéru na výstavě EICMA 2016 v Miláně doprovodilo uvedení omlazeného R nineT.

Paleta provedení modelů R nineT nabízených samotnou značkou BMW Motorrad je skutečně pestrá a majitelé mají široké možnosti individualizace i díky rozsáhlé nabídce továrního příslušenství, ale severoamerická společnost NMoto nabízí rozsáhlou proměnu, spojující moderní techniku s liniemi třicátých let dvacátého století.

Inspirací pro projekt pojmenovaný Nostalgia se stal prototyp BMW R7 z roku 1934, který se díky své příliš odvážné konstrukci a vzhledu nikdy nedočkal sériového nástupce, ale přečkal do dnešních dnů. V roce 2005 byla zahájena jeho renovace, jejíž výsledkem se po dvou letech práce stal motocykl, který později odstartoval celý projekt.

Základem moderní interpretace protypu R7 je sériové BMW R nineT, které je za využití celkem 96 exkluzivně navržených a vyrobených dílů přestavěno v motocykl ve stylu Art Deco. Pod ladnými liniemi se přitom ukrývá moderní podvozek i pohonná jednotka v podobě vodou a olejem chlazeného dvouválce o objemu 1170 cm3 a výkonu 81 kW (110 k).

Motocykl o hmotnosti 205 kg má sedlo ve výšce 787 mm a je schopen dosahovat rychlosti kolem 225 km/h. Nmoto nabízí jedenáct barevných provedení a řadu doplňků od sedla pro spolujezdce až po ruční páku řazení na boku nádrže ve stylu motocyklů z třicátých let dvacátého století.

Nejzásadnější pihou na kráse projektu Nostalgia je nakonec cena, která je stanovena na 49.500 amerických dolarů (zhruba 1.140.000 Kč) za kompletní motocykl. Za takto vysokou částkou stojí vysoký podíl ruční práce a také použitých materiálů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
23. 11. 2018 16:13
Ta cvičená opice...
...co slepě osadila fotogalerii popiskami, ať si laskavě opraví text u snímku č. 11, kde je originál konceptu BMW R7 z roku 1934, nikoliv BMW R nineT. ;-\