Nová převodovka Audi S tronic: sedm stupňů a dvě spojky pro quattro

Nová převodovka Audi S tronic: sedm stupňů a dvě spojky pro quattro

 
 

Nová automatická dvouspojková převodovka od Audi je navržená pro modely s podélně uloženým motorem a pohonem všech kol quattro.

Převodovka Audi S tronic je schopna přenést moment až 550 Nm a vydrží zátěž až při 9000 ot./min. Díky systému dvou spojek nabídne rychlé změny převodů. K dispozici jsou dva elektronicky řízené režimy D (Drive) a S (Sport) nebo manuální řazení voličem převodovky, případně za příplatek také na volantu.

Nová převodovka má sedm převodových stupňů. Ovládány jsou pomocí dvou vícelamelových spojek. Větší spojka K1 převádí moment na liché převody, menší K2, která je uložena uvnitř K1, pak na sudé a na zpátečku. Převody jsou uloženy v jedné řadě na dvou oddělených hřídelích v pořadí 4, 6, 2, zpátečka, 1, 3, 7 a 5.

Princip dvouspojkové převodovky spočívá v tom, že jsou současně zařazeny dva převody. Jeden přenáší sílu motoru na kola, zatímco druhý je připravený. Přeřazení je tak zredukováno pouze na rozepnutí jedné a sepnutí druhé spojky. Celý proces tak podle Audi zabere jen několik setin sekundy a přenos momentu není přerušen. Převodovka proto řadí hladce a téměř neznatelně.

Z převodovky hybná síla pokračuje do samosvorného mezinápravového diferenciálu. Zde se standardně rozděluje v poměru 40 % na přední a 60 % na zadní nápravu. V případě změny trakčních podmínek přerozdělí mezinápravový diferenciál moment v rozsahu nejvýše 65 % na přední nebo 85 % na zadní kola. Toto asymetrické dělení způsobuje mírně přetáčivé chování které dodává jízdě sportovní charakter. Z důvodu úspor hmotnosti je kardanový hřídel vedoucí od diferenciálu k přední nápravě dutý.

Převodovka je ovládaná tzv. mechatronickým modulem, který v sobě sdružuje řídící části a hydraulické ventily, vedle něj se nachází olejové čerpadlo. Dvouspojkový systém, mechatronický modul a olejové čerpadlo mají olejový okruh, který obsahuje 7 litrů pracovní kapaliny. Ozubená kola převodů a kardany k mezinápravovému diferenciálu a k přední nápravě jsou mazány samostatným okruhem se 4,5 l hypoidního převodového oleje. Tento způsob oddělení umožňuje efektivnější uspořádání jednotlivých komponent.

Do výroby se S tronic dostane v průběhu letošního roku. Vzhledem k parametrům se objeví ve více modelových řadách ze středu nabídky Audi, a to včetně sportovních verzí.

Spolupracujeme s TipCars.com
Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu

Akcionáři japonského konglomerátu Toshiba schválili návrh…

Velikonoční králíčci do útulku nepatří Velikonoční králíčci do útulku nepatří

Ve Velké Británii uvažují nad zákazem prodeje domácích…

Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny

Politika slabé koruny přestala být atraktivní i pro…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry

Tak nám tu prý začala revoluce. A zase tarifová. Při…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12 lidí zahynulo

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12…

Při srážce minibusu a nákladní dodávky v americkém státě Texas zemřelo ve středu 12 lidí. Většina z nich byli…

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8 důvodů, proč se tam vydat!

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8…

Jen 15 kilometrů od Varny, na pobřeží Černého moře, se nachází nejvyhlášenější bulharské letovisko s příznačným…

 

iSport.cz

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v krizi. Kosí ho zranění

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v…

SOUHRN | Hokejisté Washingtonu uspěli ve středečním utkání NHL na ledě Colorada 5:3 a směřují k zisku…

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV, krajánci i mazák v brance

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV,…

Jednoho si piplají v nizozemském PSV Eindhoven, jako velký talent pro svůj A tým. Druhý zase pravidelně…

 

Reflex.cz

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Už se nám to blíží. Slib udržet kurs 27 korun za euro dala Česká národní banka do konce března. Pak jej může…