Nová převodovka Audi S tronic: sedm stupňů a dvě spojky pro quattro

Nová převodovka Audi S tronic: sedm stupňů a dvě spojky pro quattro

 
 

Nová automatická dvouspojková převodovka od Audi je navržená pro modely s podélně uloženým motorem a pohonem všech kol quattro.

Převodovka Audi S tronic je schopna přenést moment až 550 Nm a vydrží zátěž až při 9000 ot./min. Díky systému dvou spojek nabídne rychlé změny převodů. K dispozici jsou dva elektronicky řízené režimy D (Drive) a S (Sport) nebo manuální řazení voličem převodovky, případně za příplatek také na volantu.

Nová převodovka má sedm převodových stupňů. Ovládány jsou pomocí dvou vícelamelových spojek. Větší spojka K1 převádí moment na liché převody, menší K2, která je uložena uvnitř K1, pak na sudé a na zpátečku. Převody jsou uloženy v jedné řadě na dvou oddělených hřídelích v pořadí 4, 6, 2, zpátečka, 1, 3, 7 a 5.

Princip dvouspojkové převodovky spočívá v tom, že jsou současně zařazeny dva převody. Jeden přenáší sílu motoru na kola, zatímco druhý je připravený. Přeřazení je tak zredukováno pouze na rozepnutí jedné a sepnutí druhé spojky. Celý proces tak podle Audi zabere jen několik setin sekundy a přenos momentu není přerušen. Převodovka proto řadí hladce a téměř neznatelně.

Z převodovky hybná síla pokračuje do samosvorného mezinápravového diferenciálu. Zde se standardně rozděluje v poměru 40 % na přední a 60 % na zadní nápravu. V případě změny trakčních podmínek přerozdělí mezinápravový diferenciál moment v rozsahu nejvýše 65 % na přední nebo 85 % na zadní kola. Toto asymetrické dělení způsobuje mírně přetáčivé chování které dodává jízdě sportovní charakter. Z důvodu úspor hmotnosti je kardanový hřídel vedoucí od diferenciálu k přední nápravě dutý.

Převodovka je ovládaná tzv. mechatronickým modulem, který v sobě sdružuje řídící části a hydraulické ventily, vedle něj se nachází olejové čerpadlo. Dvouspojkový systém, mechatronický modul a olejové čerpadlo mají olejový okruh, který obsahuje 7 litrů pracovní kapaliny. Ozubená kola převodů a kardany k mezinápravovému diferenciálu a k přední nápravě jsou mazány samostatným okruhem se 4,5 l hypoidního převodového oleje. Tento způsob oddělení umožňuje efektivnější uspořádání jednotlivých komponent.

Do výroby se S tronic dostane v průběhu letošního roku. Vzhledem k parametrům se objeví ve více modelových řadách ze středu nabídky Audi, a to včetně sportovních verzí.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 

Štítky Audi Technika

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Drahoš dostal ze dvou účtů během týdne milion. Kampaň zahájil i zpěvem

Drahoš dostal ze dvou účtů během týdne milion.…

Bývalý předseda Akademie věd Jiří Drahoš zahájil kampaň, která ho má dostat na Pražský hrad. Turné po České…

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

 

iSport.cz

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem štastný, přiznal Železník

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem…

Hazardoval s osudem, v Liberci útočník Mladé Boleslavi Lukáš Železník s parťáky padl ostudně 0:4, přesto slaví…

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů jde Boleslav i po debaklu

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů…

Oslavy v červenobílém mohou začít! Fotbalistům Slavie patří český titul, na Strahově ho potvrdili v posledním…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…