Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota RAV4 stojí od 615 tisíc, s pohonem všech kol 642 tisíc Kč

Diskuze (18)
Toyota zveřejnila ceny čtvrté generace modelu RAV4. Nové SUV přichází s bohatší výbavou a poprvé také jako turbodiesel s pohonem předních kol.

Po sedmi letech přichází nová generace Toyoty RAV4. Její design se přiblížil novému Aurisu, nabídku motorů již tradičně tvoří benzinové a dieselové čtyřválce. Dvoulitrový Valvematic a turbodiesel 2,2 D-4D (resp. 2,2 D-CAT) mají standardně pohon všech kol a výběr mezi manuálním a samočinným řazením. Novinkou je turbodiesel 2,0 D-4D o výkonu 91 kW s pohonem předních kol. Motor, známý z Avensisu a Aurisu, plní úlohu nejslabšího a nejlevnějšího pohonu, která dříve připadala benzinovému čtyřválci.

Základ Power jezdí na 17palcových ocelových kolech, proti předchůdci má tedy o palec větší disk. Samozřejmostí je u Toyoty LED denní svícení, manuální klimatizace, elektrické stahování předních a zadních oken, kožený volant nebo rádio s USB, podporou MP3 a Bluetooth hands-free.

Prostřední úroveň Active, dražší o 40 tisíc, má litá kola, dvouzónovou klimatizaci, mlhovky, světelný a dešťový senzor nebo systém Toyota Touch s dotykovou obrazovkou a parkovací kamerou. Za zvýhodněných 15 tisíc lze přiobjednat paket Design, který se skládá z elektricky otevíraných dveří zavazadlového prostoru, zatmavených bočních oken, elektricky sklopných zrcátek a 18palcových litých kol. K takto nakonfigurované RAV4 se za dalších 15 tisíc nabízí xenonové světlomety a za dalších 25 tisíc balíček bezpečnostních systémů: hlídání mrtvého úhlu, varování před opuštěním jízdního pruhu a automatická dálková světla.

Vrcholem je provedení Style. Vedle všech výše jmenovaných prvků výbavy – kromě bezpečnostních systémů, které jsou i zde za příplatek – mu nechybí kožené čalounění, vyhřívání předních sedadel, bezklíčové ovládání Smart Entry & Start a parkovací senzory.

Pro všechny RAV4 vybavené systémem Toyota Touch se za 15 tisíc nabízí navigace Touch & Go. Nástavbou je Touch & Go Plus za 21.500,- s 3D grafikou, hlasovým ovládáním a integrovanou funkcí e-mailu/kalendáře.

Toyota RAV4 2013 - technická data a ceny nové generace
Motor2,0 Valvematic2,0 Valvematic2,0 D-4D2,2 D-4D2,2 D-CAT
Převodovka6M 4x4CVT 4x46M6M 4x46A 4x4
Zdvihový objem [cm3]19871987199822312231
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]111/6200111/620091/3600110/3600110/3600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]195/4000195/4000310/1600-2400340/2000-2800340/2000-2800
Max. rychlost [km/h]185185180190185
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,910,710,59,610,0
Komb. spotřeba [l/100 km]7,27,24,95,66,6
Cena Power [Kč]641.900,-681.900,-614.900,-686.900,--
Cena Active [Kč]681.900,-721.900,-654.900,-726.900,-771.900,-
Cena Style [Kč]781.900,-821.900,--826.900,-871.900,-

Diskuze (18)
Avatar - kaa
2. 3. 2013 21:16
Fuj..
To je ale zrůdička. Stará desetiletá RAV4 je daleko hezčí než toto.
1. 3. 2013 21:14
Re: Hrozny dizajn
no veru, konecne niekto tomfol v otrasnosti koleos :no:
1. 3. 2013 18:32
Auto...
...klasicky toyoťácky o ničem s výraznou radlicí vpředu.
A zejména to talčítko s nápisem AUTO na ovládání okýnka u řidiče - tímto zdravím všechny, co blijou z koncernu, neboť i ta nejlevnější Fabia, pokud jsou doplacena elektrická okna, má AUTO všechny.
Japonec zkrátka zůstal japoncem - poučení z chyb veškeré žádné, korejci si je daj k snídani...
1. 3. 2013 18:15
Re: Nechápu...
Ten výhřev sedadel je od Toyoty a jenom se to zacvaká do předpřipravených konektorů. Jinak Toyota na Evropu moc nedá, to je pravda a na ČR zvlášť (viz. nedostupnost češtiny v navigaci). Myslím,že 6 kvalt A/T na motor 110kW stačí. Německé ZF žádný zázrak taky není v BMW jsem měl jeden z prvních 5° automatů a umřel po 4 letech - no dobře bylo to v ´95 :-) . Spíš mě u automatů děsí doživotní náplň - tzn. až umře převodovka, tak končí i bezstarostný život majitele. V I.S.R. na mě koukali jak na ufo, když jsem chtěl ve 120.000km vyměnit olej a filtr v A/T.
1. 3. 2013 14:03
Re: Nechápu...
No já věřím, že i ten zastaralý Aisin by zvládli na autosalonu vyměnit za něco modernějšího, ale dodělávat auto na prodejně nepovažuju za moc dobrý nápad - vykuchat sedadla, natáhnout nové elektrické svazky, to vše spojit s palubní elektronikou, která s tím nepočítá...
Že je v RAVu z výroby německé topení Eberspaëcher, to je pro mě novinka... za chvíli tam ale určitě bude německý diesel (dohoda s bmw už je snad podepsána) a možná tedy i to německé 9 st. ZF... japonský Aisin žádnou novinku pro příčně uložené motory neohlásil (má li někdo info sem s ním).
No snad alespoň logo Toyota zůstane :-)
Je vidět, že evropský trh je u Toyoty až na třetím místě, hlavní prodeje má v Americe a Asii a podle toho to taky vypadá. Žádnou větší vstřícnost požadavkům evropských zákazníků nelze očekávat. Což je přístup jistě logický, i Ford nedávno zveřejnil analýzu, že VW v Evropě dominuje natolik, že vydělávat se prakticky nedá a jeho nová filozofie "ONE FORD" neznamená v podstatě nic jiného, než tiché vyklízení evropských pozic (můj názor).