Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi A6 Avant chce být jako shooting brake. Už jsme v něm seděli!

David Bureš
Diskuze (48)
Nejnovější generace kombíku vyšší střední třídy od Audi vsadila na hodně dynamické tvary. Nezapomíná ale ani na praktičnost.

Pátá generace Audi A6 patřila mezi nejdůležitější hvězdy březnového ženevského autosalonu. Na výstavišti Palexpo se však prezentovala výhradně ve formě sedanu, na praktičtější kombi jsme si museli pár týdnů počkat. Čekání se vyplatilo, tenhle kombík stojí za to! Zjistili jsme to při prvním setkání, které proběhlo přímo v Ingolstadtu ještě před oficiálním odhalením podoby vozu.

Jelikož příď nové A6 známe již díky odhalenému sedanu, zaměřili jsme se při prvním setkání hlavně na zadní partie vozu. A ty se týmu vedenému šéfdesignérem Audi Marcem Lichtem náramně povedly. Oproti předchůdcům je nejnovější Avant o poznání dynamičtější, ostře skloněná hrana zadního okna skoro až evokuje vozy shooting brake. Ostatně designéři tvrdí, že Audi shooting brake nepotřebuje – díky nové A6 Avant ho už má.

Chromovaná linka na zádi navíc vůz opticky rozšiřuje, zatímco z boku sportovnost zdůrazňuje klesající linie střechy spolu s linkou na dveřích upoutávající pozornost očí na zadní blatník. Celkově je tak záď hodně povedená, někteří kolegové však při prvním obhlédnutí kritizovali atrapy koncovek výfuku. Audi ale zdůrazňuje, že zákazníci takové řešení chtějí. Navíc se díky tomu nemusí řešit různé motorizace, kdy jeden motor má jednu koncovku výfuku a jiný dvě, na každé straně jednu.

Víko kufru ukrývá prostor o objemu 565 litrů, což je stejně jako v případě minulé generace A6 Avant. Automobilka však zdůrazňuje, že se objem povedlo zachovat i navzdory dynamičtějším tvarům. Plusem je nejen vylepšené osvětlení (zákazníci si stěžovali, že ve tmě je do kufru špatně vidět), ale také sklopení zadních sedadel v poměru 40:20:40 bez jakéhokoliv schodu, s jen lehce nakloněnou ložnou plochou. V takovém případě dostanete prostor až pro 1.680 litrů zavazadel. Už ve standardu pak dostanete elektricky ovládané víko nebo ližiny v kufru na upevnění zavazadel.

Také přední partie prvního auta tvořeného od základu pod vedením Marca Lichteho (A7 bylo rozpracováno již před jeho nástupem na pozici šéfdesignéra Audi) ale stojí za to. Ostrým hranám dominuje maska singleframe, která možná může evokovat novou A8, jenže designéři upozorňují na rozdíly. Šestiúhelníková maska totiž kombinuje dva motivy, dolní, zužující se část kolem registrační značky je skutečně převzata z A8, horní, rozšiřující se část (u hlavních světel) má však stejný tvar jako A7. Zaujmou i hlavní světlomety, které jsou už v základu diodové, připlatit si však lze za vrcholná Matrix LED světla. Denní svícení tvoří charakteristický podpis tvořený pěti horizontálními liniemi, což naživo vypadá opravdu úžasně.

Krásný interiér

Skvělý je také pohled do interiéru. Jestliže z aktuálního BMW 5 jsme hodně nadšeni, Audi opět posouvá laťku dále a dokazuje, že vnitřky svých aut zkrátka umí. Zpracování a výběr materiálů je jednoduše perfektní. Na první pohled je palubní deska možná strohá, o to více ale vypadá moderněji, zvlášť ve srovnání s předchůdcem.

Štíhlé přístrojové desce dominuje plocha „černého panelu“, do níž je integrován horní, 10,1“ displej multimediálního systému, který je stejně jako spodní, 8,6“ obrazovka na konzole středového tunelu mírně natočen k řidiči, aby byl více na očích. Zajímavostí je orámování horní obrazovky, jež má evokovat tvar masky single frame. Další displej (s úhlopříčkou 12,3“) pak za příplatek může být v přístrojovém štítě, v základu má ale nová A6 analogové „budíky.“

Logika multimediálního systému byla převzata z větší A8. To znamená, že si můžete snadno nakonfigurovat podobu domovského menu, stačí dlaždice jednotlivých položek snadno přetáhnout tam, kam právě chcete. Nastavit si pak můžete i haptickou reakci systému, Audi totiž zjistilo, že klienti žádají různorodé chování. Zatímco jedni chtějí, aby systém reagoval jako u jiných dotykových displejů, jiní žádají reakce evokující konvenční tlačítka.

Na zadních sedadlech je pak více než dostatek prostoru. Před koleny zbývá dostatečná mezera, nad hlavou je pak doslova hromada místa, což vzhledem ke klesající střeše může překvapit. Je to ale dané tím, že se sedí vcelku nízko. Vtipným detailem jsou pak osvětlené zámky bezpečnostních pásů, aby je cestující nemuseli při zapínání složitě hledat. Vpředu zase doslova šokuje obří odkládací prostor vlevo pod volantem, který byl reakcí na kritiku nedostatečného místa na drobnosti u předchůdce.

Sázka na šestiválce

Nabídka motorů kopíruje tu u sedanu. V době zahájení prodeje tak A6 Avant vsadí primárně na třílitrové vidlicové šestiválce s přeplňováním. Ten zážehový poskytne výkon 250 kW, zatímco ten naftový nabídne dvě výkonové verze se 170 kW a 210 kW. Základem bude každopádně dvoulitrový turbodiesel se 150 kW.

Jestliže dvoulitr a benzinový šestiválec spolupracují se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic, třílitrové turbodiesely využívají osmistupňový automat Tiptronic s hydrodynamickým měničem. Všechny šestiválce jsou sériově vybaveny pohonem všech kol quattro, který má buď samosvorný mezinápravový diferenciál (u naftových motorů), nebo techniku ultra, která v případě potřeby extrémně rychle připojuje pohon zadních kol.

Všechny agregáty se spoléhají na mildhybridní pohon, který znamená elektrickou síť s napětím 48 V u šestiválců, respektive 12V síť s dvoulitrem. Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče BAS (Belt Alternator Starter), srdce systému MHEV, uskutečňuje ve 48V systému při zpomalování rekuperaci kinetické energie o výkonu až 12 kW a elektrickou energii ukládá do samostatného lithium-iontového akumulátoru. A6 Avant i díky tomu může jet setrvačností s deaktivovaným motorem rychlostí mezi 55 a 160 km/h, oblast funkčnosti systému start-stop začíná již při 22 km/h.

Široká výbava

Příplatková výbava pak z velké části vychází z větší A8. Rozdíly tu ale najdeme, A8 nabízí i možnost laserových světel nebo aktivního podvozku, využívajícího pro zvedání kol elektromotory, které pro A6 dostupné nejsou.

Vrcholnými světlomety jsou tak Matrix LED světla, diody ale vpředu svítí už v základu. Podvozek je pak možné vylepšit o natáčení zadních kol, případně lze vybrat mezi adaptivními tlumiči a vzduchovým odpružením. Elektroničtí pomocníci pak zahrnují adaptivní asistent řízení s asistentem pro průjezd zúženými úseky, který podporuje řízení v příčném i podélném směru v popojíždějící koloně, jedná se tedy o kombinaci udržování v jízdním pruhu a adaptivního tempomatu fungující v rychlostech 0-250 km/h.

Přídavná funkce asistenta pro hospodárnou jízdu pak pomocí pokynů na přístrojovém štítě a haptickou zpětnou vazbou plynového pedálu radí, jak jet úsporněji. Auto přitom spolupracuje s navigací a bere v potaz omezenou rychlost, zatáčky, kruhové objezdy, případně odbočky. Asistent pro průjezd křižovatkou zase rozpoznává kritické situace před vozem, způsobené vozidly, která přijíždějí ze stran.

David Bureš
Diskuze (48)
12. 4. 2018 11:55
Re: Už jsem to psal u sedanu...
Problematické uložení máš ve své hlavě, díky lehkému obsahu ti však nevadí... :-)
12. 4. 2018 11:49
Re: Tohle se mimořádně povedlo
Jsi idiot.
Avatar - holden2
12. 4. 2018 10:41
Re: no ja teda nevim
stejne by ne zajimalo co to je za deb*ily co tu palcujou. upozorni se na kravinu a jsou zato palce dolu. melo by to byt jako na fb kde clovek vidi co za deb*ila mu dava palcaka, ale to by asi pisalci nemohli zasahovat do verejneho mineni >:-[]
Avatar - Hammunasakra
12. 4. 2018 07:32
Re: Za(s)lepené
Lehce rozšiřuju jedinou volbu [odkaz] ;-)
Avatar - Hammunasakra
12. 4. 2018 07:29
Re: Tohle se mimořádně povedlo
Taky tě to dostalo? >:-[]