11.4. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nové Audi A6 Avant chce být jako shooting brake. Už jsme v něm seděli!

 

Nejnovější generace kombíku vyšší střední třídy od Audi vsadila na hodně dynamické tvary. Nezapomíná ale ani na praktičnost.

Pátá generace Audi A6 patřila mezi nejdůležitější hvězdy březnového ženevského autosalonu. Na výstavišti Palexpo se však prezentovala výhradně ve formě sedanu, na praktičtější kombi jsme si museli pár týdnů počkat. Čekání se vyplatilo, tenhle kombík stojí za to! Zjistili jsme to při prvním setkání, které proběhlo přímo v Ingolstadtu ještě před oficiálním odhalením podoby vozu.

Jelikož příď nové A6 známe již díky odhalenému sedanu, zaměřili jsme se při prvním setkání hlavně na zadní partie vozu. A ty se týmu vedenému šéfdesignérem Audi Marcem Lichtem náramně povedly. Oproti předchůdcům je nejnovější Avant o poznání dynamičtější, ostře skloněná hrana zadního okna skoro až evokuje vozy shooting brake. Ostatně designéři tvrdí, že Audi shooting brake nepotřebuje – díky nové A6 Avant ho už má.

Chromovaná linka na zádi navíc vůz opticky rozšiřuje, zatímco z boku sportovnost zdůrazňuje klesající linie střechy spolu s linkou na dveřích upoutávající pozornost očí na zadní blatník. Celkově je tak záď hodně povedená, někteří kolegové však při prvním obhlédnutí kritizovali atrapy koncovek výfuku. Audi ale zdůrazňuje, že zákazníci takové řešení chtějí. Navíc se díky tomu nemusí řešit různé motorizace, kdy jeden motor má jednu koncovku výfuku a jiný dvě, na každé straně jednu.

K tématu: Nová Audi A6 je zmenšenou A8. Už jsme v ní seděli

Víko kufru ukrývá prostor o objemu 565 litrů, což je stejně jako v případě minulé generace A6 Avant. Automobilka však zdůrazňuje, že se objem povedlo zachovat i navzdory dynamičtějším tvarům. Plusem je nejen vylepšené osvětlení (zákazníci si stěžovali, že ve tmě je do kufru špatně vidět), ale také sklopení zadních sedadel v poměru 40:20:40 bez jakéhokoliv schodu, s jen lehce nakloněnou ložnou plochou. V takovém případě dostanete prostor až pro 1.680 litrů zavazadel. Už ve standardu pak dostanete elektricky ovládané víko nebo ližiny v kufru na upevnění zavazadel.

Také přední partie prvního auta tvořeného od základu pod vedením Marca Lichteho (A7 bylo rozpracováno již před jeho nástupem na pozici šéfdesignéra Audi) ale stojí za to. Ostrým hranám dominuje maska singleframe, která možná může evokovat novou A8, jenže designéři upozorňují na rozdíly. Šestiúhelníková maska totiž kombinuje dva motivy, dolní, zužující se část kolem registrační značky je skutečně převzata z A8, horní, rozšiřující se část (u hlavních světel) má však stejný tvar jako A7. Zaujmou i hlavní světlomety, které jsou už v základu diodové, připlatit si však lze za vrcholná Matrix LED světla. Denní svícení tvoří charakteristický podpis tvořený pěti horizontálními liniemi, což naživo vypadá opravdu úžasně.

Krásný interiér

Skvělý je také pohled do interiéru. Jestliže z aktuálního BMW 5 jsme hodně nadšeni, Audi opět posouvá laťku dále a dokazuje, že vnitřky svých aut zkrátka umí. Zpracování a výběr materiálů je jednoduše perfektní. Na první pohled je palubní deska možná strohá, o to více ale vypadá moderněji, zvlášť ve srovnání s předchůdcem.

Štíhlé přístrojové desce dominuje plocha „černého panelu“, do níž je integrován horní, 10,1“ displej multimediálního systému, který je stejně jako spodní, 8,6“ obrazovka na konzole středového tunelu mírně natočen k řidiči, aby byl více na očích. Zajímavostí je orámování horní obrazovky, jež má evokovat tvar masky single frame. Další displej (s úhlopříčkou 12,3“) pak za příplatek může být v přístrojovém štítě, v základu má ale nová A6 analogové „budíky.“

Logika multimediálního systému byla převzata z větší A8. To znamená, že si můžete snadno nakonfigurovat podobu domovského menu, stačí dlaždice jednotlivých položek snadno přetáhnout tam, kam právě chcete. Nastavit si pak můžete i haptickou reakci systému, Audi totiž zjistilo, že klienti žádají různorodé chování. Zatímco jedni chtějí, aby systém reagoval jako u jiných dotykových displejů, jiní žádají reakce evokující konvenční tlačítka.

Nepřehlédněte: Poznáte nové Audi A6 od A8? Porovnejte rozdíly mezi nimi!

Na zadních sedadlech je pak více než dostatek prostoru. Před koleny zbývá dostatečná mezera, nad hlavou je pak doslova hromada místa, což vzhledem ke klesající střeše může překvapit. Je to ale dané tím, že se sedí vcelku nízko. Vtipným detailem jsou pak osvětlené zámky bezpečnostních pásů, aby je cestující nemuseli při zapínání složitě hledat. Vpředu zase doslova šokuje obří odkládací prostor vlevo pod volantem, který byl reakcí na kritiku nedostatečného místa na drobnosti u předchůdce.

Sázka na šestiválce

Nabídka motorů kopíruje tu u sedanu. V době zahájení prodeje tak A6 Avant vsadí primárně na třílitrové vidlicové šestiválce s přeplňováním. Ten zážehový poskytne výkon 250 kW, zatímco ten naftový nabídne dvě výkonové verze se 170 kW a 210 kW. Základem bude každopádně dvoulitrový turbodiesel se 150 kW.

Jestliže dvoulitr a benzinový šestiválec spolupracují se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic, třílitrové turbodiesely využívají osmistupňový automat Tiptronic s hydrodynamickým měničem. Všechny šestiválce jsou sériově vybaveny pohonem všech kol quattro, který má buď samosvorný mezinápravový diferenciál (u naftových motorů), nebo techniku ultra, která v případě potřeby extrémně rychle připojuje pohon zadních kol.

Všechny agregáty se spoléhají na mildhybridní pohon, který znamená elektrickou síť s napětím 48 V u šestiválců, respektive 12V síť s dvoulitrem. Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče BAS (Belt Alternator Starter), srdce systému MHEV, uskutečňuje ve 48V systému při zpomalování rekuperaci kinetické energie o výkonu až 12 kW a elektrickou energii ukládá do samostatného lithium-iontového akumulátoru. A6 Avant i díky tomu může jet setrvačností s deaktivovaným motorem rychlostí mezi 55 a 160 km/h, oblast funkčnosti systému start-stop začíná již při 22 km/h.

Široká výbava

Příplatková výbava pak z velké části vychází z větší A8. Rozdíly tu ale najdeme, A8 nabízí i možnost laserových světel nebo aktivního podvozku, využívajícího pro zvedání kol elektromotory, které pro A6 dostupné nejsou.

Vrcholnými světlomety jsou tak Matrix LED světla, diody ale vpředu svítí už v základu. Podvozek je pak možné vylepšit o natáčení zadních kol, případně lze vybrat mezi adaptivními tlumiči a vzduchovým odpružením. Elektroničtí pomocníci pak zahrnují adaptivní asistent řízení s asistentem pro průjezd zúženými úseky, který podporuje řízení v příčném i podélném směru v popojíždějící koloně, jedná se tedy o kombinaci udržování v jízdním pruhu a adaptivního tempomatu fungující v rychlostech 0-250 km/h.

Přídavná funkce asistenta pro hospodárnou jízdu pak pomocí pokynů na přístrojovém štítě a haptickou zpětnou vazbou plynového pedálu radí, jak jet úsporněji. Auto přitom spolupracuje s navigací a bere v potaz omezenou rychlost, zatáčky, kruhové objezdy, případně odbočky. Asistent pro průjezd křižovatkou zase rozpoznává kritické situace před vozem, způsobené vozidly, která přijíždějí ze stran.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ufo na kolech. Futuristické Ferrari 512S Modulo se opět prohání na veřejnosti Ufo na kolech. Futuristické Ferrari 512S Modulo se opět prohání na veřejnosti

Ferrari 512S Modulo, téměr půl století starý stroj,…

Zemřel Kofi Annan, bývalý tajemník OSN a nositel Nobelovy ceny za mír Zemřel Kofi Annan, bývalý tajemník OSN a nositel Nobelovy ceny za mír

Ve věku 80 let zemřel bývalý generální tajemník OSN a…

Amundsenova polární loď Maud se po sto letech vrací domů Amundsenova polární loď Maud se po sto letech vrací domů

Loď Maud norského polárníka Roalda Amundsena, se kterou v…

Přímo u mošnovského letiště roste obří sklad Přímo u mošnovského letiště roste obří sklad

Mošnovské centrum v první právě dokončované etapě nabídne…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nové Audi A6 Avant chce být jako shooting…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

Historie motorsportu je plná prapodivných a netradičních…

 






 
Za volantem Renaultu Fuego Turbo: Nezvyklé spojení turba s karburátorovým motorem

Za volantem Renaultu Fuego Turbo: Nezvyklé spojení turba s karburátorovým motorem

Dnes 13:26

Elegantní kupé od Renaultu zazářilo v první polovině 80. let. Dnes nějaké potkat není úplně snadné.




Blesk.cz

Motorkář našel v autě u D1 mrtvolu: Policie nechápe, jak se vůz dostal za svodidla

Motorkář našel v autě u D1 mrtvolu: Policie nechápe,…

Záhadu, jak se havarovaný automobil dostal na 110. kilometru dálnice D1 u Pávova na Jihlavsku za neporušená více…

Módní téma týdne Františky: Ošidné hry na ledovou královnu

Módní téma týdne Františky: Ošidné hry na ledovou královnu

Na hogo fogo parties nejsou jen slavní, jež povinnou atraktivnost akce víceméně jistí. Většinu hostů naopak…

 

iSport.cz

"Fotbalista" Bolt pobláznil Sydney. Získá angažmá?…

Bývalý sprinter Usain Bolt dnes dorazil do Austrálie, kde se pokusí splnit si sen a získat angažmá ve fotbalovém…

Hráči z

Hráči z "Nezmarovy tabule" přestupují: Slavia padla…

Hit poslední doby, tabule v kanceláři sportovního ředitele Slavie Jana Nezmara, stále žije. Ale už ne…

 

Reflex.cz

Cyril Höschl: Kolik máme pohlaví a čím je vnímání vlastního genderu dáno?

Cyril Höschl: Kolik máme pohlaví a čím je vnímání…

Jsou známé faktory, ovlivňující to, že se konkrétní osoba neztotožňuje se svým biologickým pohlavím?

ČR potřebuje další přehrady, pomůžou proti povodním i suchu. Odpor proti betonu je u nich úplný nesmysl

ČR potřebuje další přehrady, pomůžou proti povodním…

Jedním z témat diskusí týkající se prevence rizik sucha v ČR je, bohužel poněkud nesmyslný spor o to, zda je v…