Nové BMW 5 Touring jde do prodeje. Kolik stojí?
Na konci února byla na český trh oficiálně uvedena nová generace BMW řady 5 ve verzi sedan. Nyní do prodeje míří i praktičtější varianta Touring, která ještě před oficiální premiérou na ženevském autosalonu odhalila prostřednictvím konfigurátoru český ceník. První kousky nového kombi se u prodejců objeví v červnu.
Automobil do prodeje vstupuje s dvěma zážehovými a dvěma vznětovými motory. Základem je vznětový dvoulitr 20d o výkonu 140 kW, který přijde na 1.365.000 korun, což je o 72.800 korun více než v případě sedanu. Agregát je sériově spárován s šestistupňovou manuální převodovkou a pohání zadní kola.
Základní výbava zahrnuje 17palcová kola z lehkých slitin, kožený volant, černé střešní nosníky, přední diodové mlhovky, automatickou klimatizaci, navigační systém Business nebo parkovací senzory vpředu i vzadu.
Automobil je možné pořídit ve svou liniích (Sport a Luxury) upravující jeho vzhled, k dispozici je též sportovní M paket. Příplatková výbava je pak nabízena zvlášť, nebo ve zvýhodněných balíčcích. Třeba paket First Class sice stojí na první pohled tučných 142.844 korun, jenže jeho součástí je čtyřzónová automatická klimatizace, palubní deska čalouněná umělou kůží, systém plynulého dovírání dveří, elektricky nastavitelná přední sedadla s vyhříváním, ventilací a masážní funkcí, provonění interiéru nebo zadní vyhřívaná sedadla.
Balíček Safety zase za 64.168 Kč přidá automatické přepínání tlumených a dálkových světel či diodové světlomety. Za dálkové ovládání parkování zaplatíte 13.546 Kč, za adaptivní tlumiče 32.240 Kč a za variabilní řízení s natáčecí zadní nápravou 33.878 korun.
Nejlevnější benzinový motor stojí 1.472.900 korun. V tomto případě se jedná o benzinový dvoulitr 30i o výkonu 185 kW, který je sériově spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohání zadní kola.
K dispozici jsou i dva třílitrové šestiválce. Ten zážehový stojí 1,7 milionu, přičemž za tuto cenu dostanete výkon 250 kW, automat a pohon všech kol. Vznětový má 195 kW, přičemž v základu se jedná jen o zadokolku. Za systém xDrive se v tomto případě připlácí 65.000 korun.
BMW 5 Touring – základní technická data a české ceny | |||||
Verze | 530i | 540i xDrive | 520d | 530d | 530d xDrive |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 2998 | 1995 | 2993 | 2993 |
Válce/ventily | 4/4 | 6/4 | 4/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 185/5200-6500 | 250/5500-6500 | 140/4000 | 195/4000 | 195/4000 |
Točivý moment [N.m/min] | 350/1450-4800 | 450/1380-5200 | 400/1750-2500 | 620/2000-2500 | 620/2000-2500 |
Převodovka | 8A | 8A | 6M (8A) | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 230 (225) | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,5 | 5,1 | 8,0 (7,8) | 5,8 | 5,6 |
Komb. spotř. [l/100 km] | 5,8 | 7,3 | 4,5 (4,3) | 4,7 | 5,3 |
Základní cena [Kč] | 1.472.900 | 1.700.400 | 1.365.000 (1.425.970) | 1.606.800 | 1.671.800 |