Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW M550i je rychlejší než dosavadní M5. O kolik?

David Bureš
Diskuze (3)
Osmiválcová verze nového BMW řady 5 zrychlí z 0-100 km/h za rovné čtyři sekundy. Ve sprintu tak poráží vrcholné provedení dosavadní generace.

BMW po měsících čekání tento týden konečně odhalilo novou, sedmou generaci řady 5. Spolu s běžnými verzemi automobilka zveřejnila informace také o modelu M550i xDrive, který do příchodu nové M5 bude hrát roli vrcholné verze. A svými parametry tuto roli hravě zvládne.

Pod kapotou M550i bude pracovat dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4.395 cm3, kombinovaný s osmistupňovým automatem, který bude naladěn na výkon 340 kW (462 koní) a točivý moment 650 N.m. Ty mu umožňují zrychlit z 0-100 km/h za rovné čtyři sekundy, což je rychleji než stávající M5, odvozená od odcházející šesté generace 5-Series.

Dosavadní M5 je sice silnější, rovněž používá zážehový 4,4litrový osmiválec s dvěma turbodmychadly, avšak o výkonu 412 kW a 680 N.m, ve sprintu je ale pomalejší. Na stovce je totiž za 4,3 sekundy. Novinku ale porazí limitovaná M5 Competition Edition, která díky motoru posílenému na 441 kW zrychlí na stovku za 3,9 sekundy.

Maximálku novinky zatím neznáme, dá se ale očekávat obligátních, elektronických omezených 250 km/h. Aktuální M5 (včetně Competition Edition) po odmontování omezovače zvládne až 305 km/h.

M550i xDrive v tomto ohledu pomáhá standardně dodávaný pohon všech kol, který umožňuje lepší odpich z místa. Rozdíl může hrát i převodovka. M550i xDrive je dodávána s osmistupňovým automatem, zatímco M5 se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (a v třeba v USA i šestistupňovým manuálem).

Odcházející M5 je zadokolkou, v nastupující generaci se ale podle všeho stane čtyřkolkou, byť možná jen za příplatek. To jí ve sprintu pomůže porazit M550i xDrive, zvlášť v kombinaci s vyšším výkonem. Nová M5 údajně nabídne přes 441 kW (600 koní). M5 xDrive by díky tomu mohla akcelerovat na stovku za 3,6 sekundy.

Nová generace BMW řady 5 bude na český trh oficiálně uvedena 11. února 2017. Objednávky však budou spuštěny už na konci letošního října. Zájemci o M550i xDrive si však na vůz budou muset ještě počkat, tato verze nabídku rozšíří až v březnu 2017.

BMW M550i xDrive – srovnání s odcházející M5
ModelM550i xDrive (G30)M5 (F10)M5 Competition Edition (F10)
Motor4.4 V8 twin-turbo4.4 V8 twin-turbo4.4 V8 twin-turbo
Zdvihový objem [cm3]439543954395
Válce/ventily8/48/48/4
Největší výkon [kW/min]340/5500412/6000-7000441/6250
Točivý moment [N.m/min]650/1800680/1500-5750700/1500-6000
Převodovka8A7DS7A
Max. rychlost [km/h]?250 (305*)250 (305*)
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,04,33,9
Komb. spotřeba [l/100 km]8,99,99,9
*Bez omezovače

David Bureš
Diskuze (3)
Avatar - Zappa
15. 10. 2016 10:58
Re: zrychlenie
meranie na stovku bolo zaujimave pre auta, co mali maximum 170 - 180
nejaka Sierra alebo Audi 80, co mali stovku za 12-13 sekund
teraz na 160 a pri sportovejsich modeloch aspon na 200.
V mojom oblubenom casopise je zaujimave meranie:
0-200-0. a to uz nieco napovie o aute
15. 10. 2016 07:51
Re: zrychlenie
A taky bude. Má o sto oní navíc, to musí být poznat.
Avatar - maxi!
15. 10. 2016 04:40
zrychlenie
pri tak silnych autach uz zrychlenie na 100 kilometrovu rychlost je malo hovoriaci udaj.
Myslim,ze minimalne na 160, ale idealnu vypovednu hodnotu ma az udaj na 200!
Mozno ta nevyhoda pri starte dvojkolky sa neskor zotrie vdaka vykonu a pri 200 moze byt vsetko inak. :-!