Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 5: Nová generace se oficiálně představuje (+videa)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (82)
Sedmá generace pětkové řady z Mnichova nastupuje s evolučním designem a novou technikou.

BMW po řadě upoutávek kompletně představuje sedmou generaci řady 5 s interním označením G30. Design je jasnou evolucí šesté generace a samotná automobilka uvádí, že její novinka má vyzařovat sportovní charakter, eleganci a styl.

„Design nového BMW řady 5 působí vyzrále, stylově a zároveň s dostatečnou dávkou dynamiky. Formální, vypilovaný design v každém ohledu kombinuje estetickou vyspělost s funkčností,“ řekl Karim Habib, šéfdesignér automobilů BMW.

V otázkách vnějších rozměrů je novinka mírně větší než předchozí generaceF10/F11/F07. Nové BMW řady 5 Sedan je delší než odcházející model (měří 4936 mm, předchůdce měl o 29 milimetrů méně), o šest mm širší (1868 mm) a o dva milimetry vyšší (1466 mm). Rozvor kol dosahuje hodnoty 2975 mm (+7 mm).

Z nárůstu vnějších rozměrů mají těžit především cestující, kteří mají mít k dispozici více místa pro hlavu a nohy na zadních sedadlech. Zvětšení se dočkal i zavazadlový prostor, který má nyní u sedanu objem 530 litrů.

Nový koncept odhlučnění interiéru obsahuje tlumicí vrstvy integrované do čalounění stropu a akustické vrstvy v čelním skle. Elektrické nastavování sedadel využívá senzorů citlivých na dotek. Volitelné multifunkční sedadlo s 20 vzduchovými komorami nabízí osm masážních programů.

Nejnovější pětka je postavena na modulární platformě CLAR a díky konstrukci BMW EfficientLightweight, využívající kombinace lehkých materiálů, jako je hliník, pevnostní ocel a hořčík, se podařilo dosáhnout snížení hmotnosti proti předchůdci až o 100 kg při zvýšení pevnosti karoserie a torzní tuhosti.

BMW v souvislosti se svou novinkou zmiňuje i součinitel odporu vzduchu cx = 0,22, který má stanovovat nová měřítka v kategorii tříprostorových sedanů a zároveň je díky němu řada 5 aerodynamicky nejúčinnějším modelem v nabídce své značky.

LED světla pro denní svícení a LED dálkové a potkávací světlomety jsou součástí standardní výbavy. Adaptivní LED světlomety s variabilní distribucí světelného kuželu a neoslňujícím asistentem dálkových světel BMW Selective Beam se světelným dosahem až 500 metrů jsou součástí volitelné výbavy.

Paleta pohonných jednotek má při uvedení na trh 11. února 2017 zahrnovat čtveřici zážehových a vznětových čtyřválců a šestiválců s pohonem zadní nápravy nebo inteligentním pohonem všech kol BMW xDrive. Systém SCR je standardem u všech vznětových verzí.

BMW 5 (G30)– základní technické údaje
Verze530i/530i xDrive540i/540i xDrive520d/520d xDrive530d/530d xDrive
Převodovka8A8A6M (8A)/8A8A
Zdvihový objem [cm3]1998299819952993
Počet válců/ventilů4/46/44/46/4
Největší výkon [kW/min-1]185/5200-6500250/5500-6500140/4000195/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/1450-4800450/1380-5200400/1750-2500620/2000-2500
Max. rychlost [km/h]250250238 (235)/232250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,2/6,05,1/4,87,7 (7,5)/7,65,7/5,4
Komb. spotř. [l/100 km]5,9-5,5/6,4-6,06,9-6,5/7,4-6,94,5-4,2/4,9-4,54,9-4,5/5,4-5,0

Všechny modely kromě BMW 520d, u nějž je základem šestistupňový manuál, přenášejí výkon standardně přes osmistupňovou samočinnou převodovku Steptronic se zmenšeným vnitřním třením a strategií řazení ovlivňovanou navigačními údaji.

V březnu roku 2017 se pak má nabídka rozšířit o provedení 520d EfficientDynamics Edition, 530e iPerformance a M550i xDrive.

První z této trojice BMW 520d EfficientDynamics Edition nabídne především nízkou spotřebu paliva, která se má kombinovaném provozu pohybovat okolo 3,9 l nafty na 100 km. K pohonu bude využit dvoulitrový vznětový čtyřválec o výkonu 140 kW a točivém momentu 400 N.m, který umožní akceleraci z 0 na 100 km/h za 7,5 s.

Zájemce o plug-in hybrid uspokojí BMW 530e iPerformance, kombinující dvoulitrový zážehový čtyřválec s elektromotorem. Systémový výkon tohoto modelu je 185 kW a točivý moment 420 N.m. BMW uvádí akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,2 s, spotřebu paliva v kombinovaném provozu je 2,0 l benzinu na 100 km a dojezd na elektrickou energii 45 km.

Vrcholnou verzí nové generace pak bude do příchodu nové M5 model M550i xDrive se 4,4litrový osmiválcem o výkonu 340 kW a točivém momentu 650 N.m, který zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,0 s. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu má být 8,9 l benzinu na 100 km.

Jake.auto.cz: BMW 5 (G30) -přehled všech článků

BMW 5 je ve své nové generaci doslova nabito elektronickými pomocníky, jejichž cílem je ulehčit řízení, zlepšit cestovní komfort a samozřejmě maximalizovat aktivní bezpečnost.

Novinka se proto dočkala nejnovější generace systému iDrive s 10,25palcovým dotykovým displejem. Systémy vozu se ovládají pomocí otočného ovladače, dotykovým displejem, hlasem nebo gesty BMW. Velké ovládací „dlaždice“ zobrazují obsah podkladových menu ve stále se aktualizující podobě a mohou být uspořádány podle přání uživatele.

Barevný BMW Head-Up displej ze zde ve své třetí generaci s o 70 procent větší projekční plochou s plným rozlišením.

Rozsáhlé portfolio asistenčních systémů představuje další krok v cestě za automatizovaným řízením. Například asistent řízení a asistent jízdy v pruzích pracuje do rychlosti až 210 km/h.

Dalšími novými jízdními asistenty jsou asistent při změně jízdního pruhu a inteligentní rychlostní asistent (začleňující rychlostní omezení do systému automatického udržování rychlosti), pomoc při vyhýbacích manévrech, varování před vozidly přijíždějícími ze strany, varování Priority Warning, asistent jízdy v pruhu s aktivní ochranou před nárazem z boku. Propojená vozidla BMW upozorní na blížící se nebezpečí.

Displej Key umožňuje využívat funkce, jako je parkování na dálku, s jehož pomocí lze zaparkovat vůz i na velmi úzká parkovací místa.

Samozřejmostí je i konektivita s rozsáhlým využitím služeb BMW ConnectedDrive, včetně BMW Connected Onboard. Služby jako On-Street Parking Information (OSPI) a ParkNow mají pomoci při hledání parkovacích míst. Synchronizace kalendáře, e-mailů a kontaktních údajů přes Microsoft Exchange.

Nové BMW řady 5 nabídne plně bezdrátové připojení chytrých telefonů prostřednictvím indukčního nabíjení, Apple CarPlay a WiFi připojení až pro deset zařízení. Na přání bude k dispozici prostorový audiosystém Bowers & Wilkins Diamond s výškovými reproduktory z čistého syntetického diamantu, se skvělým zvukem a výkonem 1400 wattů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (82)
14. 10. 2016 10:17
Re: přepálený BMW nemá na TESLA
V první řadě nemám rád, když na mne vyloženě fouká (na nohy je mi to jedno, ale na tělo a hlavu ne). Výdechy uprostřed klidně nechám být, pokud je necítím, respektive foukají jen jemně. Možnost upravit si teplotu v různých místech své zóny však marná není, například si v zimě pustit teplejší na nohy. Není marné ani to, že pro to nemusíš lézt do nastavení klimatizace v palubním systému, kde se normálně tyhle pokročilejší volby schovávají.
14. 10. 2016 09:54
Re: hodnocení vzhledu je subjektivní, ale pokud má skutečně
No, evidentně - obvzlášť když je to na obrázku 131 přímo napsáno ;-)

Tu díru bych viděl jako vstup k nějakému čidlu, které by bylo stavěním lamel ovlivněno ??
14. 10. 2016 09:48
Re: Ach jo,
Proč bych ho hledal? Ještě u stolu vytáhnu telefon, zadám mu, kdy a kde má na mne čekat a je to. Problém je jiný... po dvouhodinovém obědě bys také mohl zjistit, že autu došel benzín, nebo že stojí na druhém konci města. :-) Problém zjištění, kde auto stojí, byl vyřešen (do jisté míry - v podzemních garážích to nefungovalo) před více než deseti lety a dnes ti to umí ukázat aplikace od automobilky.
Avatar - wakantanka
14. 10. 2016 08:22
Re: Co dodat?
Mne sa E60 stále páči aj bez M-paketu, stačia pekné kolesá a to auto vyzerá z vonka stále výborne. Ale 7-er alebo 3-er z tej doby neviem prísť na chuť dodnes. Ťažko povedať čím to je, ale E60 bola a stále je pre mňa krásne zaujímavé auto.
14. 10. 2016 04:09
Ach jo
Jednoznačně zklamání ;-\ Interiér je z hlediska praktičnosti tragédie. Větší displej navigace za chvíli bude mít i e-UP, navíc je to zase ten hnusnej tablet zapíchnutej do palubky. Bože kde jsou naše kapličky? Kde je orientace na řidiče? A vůbec, kde je madlo dveří? Tvl, co to je?

Exteriér radši ani komentovat nebudu. A to už Baworáky jezdím 15 let.. :'-(