19.11. 2013 Lukáš Vaverka Google+ profil Lukáš Vaverka

Nové Mini oficiálně: Kompletní data, přehled technických inovací

 

Třetí novodobá generace je vybavena novými motory a řadou pokrokových technologií, které byly dosud vyhrazeny jen větším modelům.

Nová generace přichází se zcela novými tří- a čtyřválcovými motory TwinPower Turbo Technology. Na vrcholu stojí nový dvoulitr Cooper S o výkonu 141 kW. Od současného dvoulitru N20 v modelech BMW se liší nepatrně menším vrtáním (82,0 mm) a delším zdvihem (94,6 mm), jedná se tedy o nečtvercový agregát.

Mini Cooper S - srovnání generací
MotorCooper S 2014Cooper S 2013
Převodovka6M (6A)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]19981598
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]141/4700-6000135/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300/1250-4750240/1600-5000
Max. rychlost [km/h]235 (233)228 (223)
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,8 (6,7)7,0 (7,2)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,7 (5,2)5,8 (6,4)
Hmotnost [kg]12351205

Varianta Cooper disponuje stejnou technikou: turbodmychadlem, variabilním časováním sacích i výfukových ventilů Vanos, variabilním zdvihem ventilů Valvetronic. Motor je však o válec menší, jedná se tedy o tříválec s objemem 1,5 litru.

Mini Cooper - srovnání generací
MotorCooper 2014Cooper 2013
Převodovka6M (6A)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]14991598
Válce/ventily3/44/4
Největší výkon [kW/min-1]100/4500-600090/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/1250-4000160/4250
Max. rychlost [km/h]210 (210)203 (197)
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,9 (7,8)9,1 (10,4)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,5 (4,7)5,4 (6,4)
Hmotnost [kg]11601150

Stejný je i objem dieselového Cooper D. Má však jiný poměr vrtání a zdvihu (84,0 x 90,0 mm), který odpovídá dosavadnímu dvoulitru N47. Disponuje variabilní geometrií lopatek turbodmychadla a vstřikováním common rail s maximálním tlakem 2000 bar. Stejně jako oba benzinové motory splňuje emisní normu Euro 6.

Mini Cooper D - srovnání generací
MotorCooper D 2014Cooper D 2013
Převodovka6M (6A)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]14961598
Válce/ventily3/44/4
Největší výkon [kW/min-1]85/400082/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1750270/1750-2250
Max. rychlost [km/h]205 (204)197 (192)
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,2 (9,2)9,7 (10,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]3,5 (3,7)3,8 (5,1)
Hmotnost [kg]12101165

Manuální převodovka je lehčí než v minulé generaci a pro přesnější řazení dostala karbonové synchronizační kroužky. Standardem je dvouhmotový setrvačník, který zvýší komfort při jízdě v nízkých otáčkách. Šestistupňový automat nově dostal systém start-stop, proto dosahuje výrazně nižší spotřeby (u verze Cooper dokonce o 1,7 l/100 km). Sportovní verze automatu s manuálním řazením na volantu má zkrácené časy řazení, obě provedení samočinné převodovky pak komunikují s navigací, aby jejich řídící jednotka dokázala lépe předvídat okamžiky podřazení.

Většinu novinek z výbavy už známe z modelů BMW, ve voze této velikosti se ale u BMW objevují vůbec poprvé. Platí to například pro head-up displej nad sloupkem řízení, adaptivní tempomat na bázi kamery, parkovací asistent nebo couvací kameru. Navigace se ovládá pomocí otočného prvku s touchpadem, tak jako v nejnovější generaci systému BMW iDrive.

Volič jízdních režimů Mini Driving Modes nabízí možnosti Mid, Sport a Green. Mění se charakteristika adaptivních tlumičů, odezva plynového pedálu, účinek posilovače řízení, akustický projev motoru, a u automatické převodovky také mapy řazení. V úsporném režimu Green navíc automat samočinně vyřazuje na neutrál.

Exteriér mohou vylepšit full LED světlomety, mezi malými vozy dosud nevídané, a poprvé u Mini také střešní ližiny. Interiér přináší při stejné architektuře vylepšenou ergonomii jednotlivých prvků, u dělených zadních sedadel lze nově nastavovat i sklon opěradla.

Třetí novodobá generace stojí na nové platformě, kterou poprvé využijí i modely značky BMW. Motor je samozřejmě uložen napříč a pohání přední kola. Rozvor se prodloužil o 28 mm na 2495 mm, ještě větší je rozdíl v délce – díky 98 mm navíc Mini přesáhne hranici 3,8 metru (3821 mm). Je také o výrazných 44 mm širší (1727 mm) a karoserie se i nepatrně zvýšila (+7 mm na 1437 mm). Zavazadlový prostor naroste opravdu radikálně, o 51 litrů, přesto bude se svými 211 l jedním z nejmenších mezi osobními vozy (stejnou hodnotu shodou okolností vykazuje Suzuki Swift).

Spolupracujeme s TipCars.com
Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 

Štítky Mini

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Německá závodnice Sabine Schmitz obkroužila slavnou…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 



Mini JCW Cabrio: 231 koní i pro kabriolet Mini JCW Cabrio: 231 koní i pro kabriolet

Příznivci rychlého svezení pod otevřeným nebem se dočkali…

Mini svolává 30.456 svých vozů kvůli špatné ochraně při bočním nárazu Mini svolává 30.456 svých vozů kvůli špatné ochraně při bočním nárazu

Svolávací akce známe různé, třeba kvůli špatným airbagům…

 



 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…