Nové Mini oficiálně: Kompletní data, přehled technických inovací
Třetí novodobá generace je vybavena novými motory a řadou pokrokových technologií, které byly dosud vyhrazeny jen větším modelům.
Nová generace přichází se zcela novými tří- a čtyřválcovými motory TwinPower Turbo Technology. Na vrcholu stojí nový dvoulitr Cooper S o výkonu 141 kW. Od současného dvoulitru N20 v modelech BMW se liší nepatrně menším vrtáním (82,0 mm) a delším zdvihem (94,6 mm), jedná se tedy o nečtvercový agregát.
Mini Cooper S - srovnání generací | ||
Motor | Cooper S 2014 | Cooper S 2013 |
Převodovka | 6M (6A) | 6M (6A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 141/4700-6000 | 135/5500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 300/1250-4750 | 240/1600-5000 |
Max. rychlost [km/h] | 235 (233) | 228 (223) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,8 (6,7) | 7,0 (7,2) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,7 (5,2) | 5,8 (6,4) |
Hmotnost [kg] | 1235 | 1205 |
Varianta Cooper disponuje stejnou technikou: turbodmychadlem, variabilním časováním sacích i výfukových ventilů Vanos, variabilním zdvihem ventilů Valvetronic. Motor je však o válec menší, jedná se tedy o tříválec s objemem 1,5 litru.
Mini Cooper - srovnání generací | ||
Motor | Cooper 2014 | Cooper 2013 |
Převodovka | 6M (6A) | 6M (6A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1499 | 1598 |
Válce/ventily | 3/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 100/4500-6000 | 90/6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 230/1250-4000 | 160/4250 |
Max. rychlost [km/h] | 210 (210) | 203 (197) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,9 (7,8) | 9,1 (10,4) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,5 (4,7) | 5,4 (6,4) |
Hmotnost [kg] | 1160 | 1150 |
Stejný je i objem dieselového Cooper D. Má však jiný poměr vrtání a zdvihu (84,0 x 90,0 mm), který odpovídá dosavadnímu dvoulitru N47. Disponuje variabilní geometrií lopatek turbodmychadla a vstřikováním common rail s maximálním tlakem 2000 bar. Stejně jako oba benzinové motory splňuje emisní normu Euro 6.
Mini Cooper D - srovnání generací | ||
Motor | Cooper D 2014 | Cooper D 2013 |
Převodovka | 6M (6A) | 6M (6A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1496 | 1598 |
Válce/ventily | 3/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 85/4000 | 82/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 270/1750 | 270/1750-2250 |
Max. rychlost [km/h] | 205 (204) | 197 (192) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,2 (9,2) | 9,7 (10,1) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 3,5 (3,7) | 3,8 (5,1) |
Hmotnost [kg] | 1210 | 1165 |
Manuální převodovka je lehčí než v minulé generaci a pro přesnější řazení dostala karbonové synchronizační kroužky. Standardem je dvouhmotový setrvačník, který zvýší komfort při jízdě v nízkých otáčkách. Šestistupňový automat nově dostal systém start-stop, proto dosahuje výrazně nižší spotřeby (u verze Cooper dokonce o 1,7 l/100 km). Sportovní verze automatu s manuálním řazením na volantu má zkrácené časy řazení, obě provedení samočinné převodovky pak komunikují s navigací, aby jejich řídící jednotka dokázala lépe předvídat okamžiky podřazení.
Většinu novinek z výbavy už známe z modelů BMW, ve voze této velikosti se ale u BMW objevují vůbec poprvé. Platí to například pro head-up displej nad sloupkem řízení, adaptivní tempomat na bázi kamery, parkovací asistent nebo couvací kameru. Navigace se ovládá pomocí otočného prvku s touchpadem, tak jako v nejnovější generaci systému BMW iDrive.
Volič jízdních režimů Mini Driving Modes nabízí možnosti Mid, Sport a Green. Mění se charakteristika adaptivních tlumičů, odezva plynového pedálu, účinek posilovače řízení, akustický projev motoru, a u automatické převodovky také mapy řazení. V úsporném režimu Green navíc automat samočinně vyřazuje na neutrál.
Exteriér mohou vylepšit full LED světlomety, mezi malými vozy dosud nevídané, a poprvé u Mini také střešní ližiny. Interiér přináší při stejné architektuře vylepšenou ergonomii jednotlivých prvků, u dělených zadních sedadel lze nově nastavovat i sklon opěradla.
Třetí novodobá generace stojí na nové platformě, kterou poprvé využijí i modely značky BMW. Motor je samozřejmě uložen napříč a pohání přední kola. Rozvor se prodloužil o 28 mm na 2495 mm, ještě větší je rozdíl v délce – díky 98 mm navíc Mini přesáhne hranici 3,8 metru (3821 mm). Je také o výrazných 44 mm širší (1727 mm) a karoserie se i nepatrně zvýšila (+7 mm na 1437 mm). Zavazadlový prostor naroste opravdu radikálně, o 51 litrů, přesto bude se svými 211 l jedním z nejmenších mezi osobními vozy (stejnou hodnotu shodou okolností vykazuje Suzuki Swift).