19.11. 2013 Lukáš Vaverka Google+ profil Lukáš Vaverka

Nové Mini oficiálně: Kompletní data, přehled technických inovací

 

Třetí novodobá generace je vybavena novými motory a řadou pokrokových technologií, které byly dosud vyhrazeny jen větším modelům.

Nová generace přichází se zcela novými tří- a čtyřválcovými motory TwinPower Turbo Technology. Na vrcholu stojí nový dvoulitr Cooper S o výkonu 141 kW. Od současného dvoulitru N20 v modelech BMW se liší nepatrně menším vrtáním (82,0 mm) a delším zdvihem (94,6 mm), jedná se tedy o nečtvercový agregát.

Mini Cooper S - srovnání generací
MotorCooper S 2014Cooper S 2013
Převodovka6M (6A)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]19981598
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]141/4700-6000135/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300/1250-4750240/1600-5000
Max. rychlost [km/h]235 (233)228 (223)
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,8 (6,7)7,0 (7,2)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,7 (5,2)5,8 (6,4)
Hmotnost [kg]12351205

Varianta Cooper disponuje stejnou technikou: turbodmychadlem, variabilním časováním sacích i výfukových ventilů Vanos, variabilním zdvihem ventilů Valvetronic. Motor je však o válec menší, jedná se tedy o tříválec s objemem 1,5 litru.

Mini Cooper - srovnání generací
MotorCooper 2014Cooper 2013
Převodovka6M (6A)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]14991598
Válce/ventily3/44/4
Největší výkon [kW/min-1]100/4500-600090/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/1250-4000160/4250
Max. rychlost [km/h]210 (210)203 (197)
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,9 (7,8)9,1 (10,4)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,5 (4,7)5,4 (6,4)
Hmotnost [kg]11601150

Stejný je i objem dieselového Cooper D. Má však jiný poměr vrtání a zdvihu (84,0 x 90,0 mm), který odpovídá dosavadnímu dvoulitru N47. Disponuje variabilní geometrií lopatek turbodmychadla a vstřikováním common rail s maximálním tlakem 2000 bar. Stejně jako oba benzinové motory splňuje emisní normu Euro 6.

Mini Cooper D - srovnání generací
MotorCooper D 2014Cooper D 2013
Převodovka6M (6A)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]14961598
Válce/ventily3/44/4
Největší výkon [kW/min-1]85/400082/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1750270/1750-2250
Max. rychlost [km/h]205 (204)197 (192)
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,2 (9,2)9,7 (10,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]3,5 (3,7)3,8 (5,1)
Hmotnost [kg]12101165

Manuální převodovka je lehčí než v minulé generaci a pro přesnější řazení dostala karbonové synchronizační kroužky. Standardem je dvouhmotový setrvačník, který zvýší komfort při jízdě v nízkých otáčkách. Šestistupňový automat nově dostal systém start-stop, proto dosahuje výrazně nižší spotřeby (u verze Cooper dokonce o 1,7 l/100 km). Sportovní verze automatu s manuálním řazením na volantu má zkrácené časy řazení, obě provedení samočinné převodovky pak komunikují s navigací, aby jejich řídící jednotka dokázala lépe předvídat okamžiky podřazení.

Většinu novinek z výbavy už známe z modelů BMW, ve voze této velikosti se ale u BMW objevují vůbec poprvé. Platí to například pro head-up displej nad sloupkem řízení, adaptivní tempomat na bázi kamery, parkovací asistent nebo couvací kameru. Navigace se ovládá pomocí otočného prvku s touchpadem, tak jako v nejnovější generaci systému BMW iDrive.

Volič jízdních režimů Mini Driving Modes nabízí možnosti Mid, Sport a Green. Mění se charakteristika adaptivních tlumičů, odezva plynového pedálu, účinek posilovače řízení, akustický projev motoru, a u automatické převodovky také mapy řazení. V úsporném režimu Green navíc automat samočinně vyřazuje na neutrál.

Exteriér mohou vylepšit full LED světlomety, mezi malými vozy dosud nevídané, a poprvé u Mini také střešní ližiny. Interiér přináší při stejné architektuře vylepšenou ergonomii jednotlivých prvků, u dělených zadních sedadel lze nově nastavovat i sklon opěradla.

Třetí novodobá generace stojí na nové platformě, kterou poprvé využijí i modely značky BMW. Motor je samozřejmě uložen napříč a pohání přední kola. Rozvor se prodloužil o 28 mm na 2495 mm, ještě větší je rozdíl v délce – díky 98 mm navíc Mini přesáhne hranici 3,8 metru (3821 mm). Je také o výrazných 44 mm širší (1727 mm) a karoserie se i nepatrně zvýšila (+7 mm na 1437 mm). Zavazadlový prostor naroste opravdu radikálně, o 51 litrů, přesto bude se svými 211 l jedním z nejmenších mezi osobními vozy (stejnou hodnotu shodou okolností vykazuje Suzuki Swift).

Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují

Srbské úřady, navzdory protestu muslimů, zbouraly mešitu…

 

Štítky Mini

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Mini JCW Cabrio: 231 koní i pro kabriolet Mini JCW Cabrio: 231 koní i pro kabriolet

Příznivci rychlého svezení pod otevřeným nebem se dočkali…

Mini svolává 30.456 svých vozů kvůli špatné ochraně při bočním nárazu Mini svolává 30.456 svých vozů kvůli špatné ochraně při bočním nárazu

Svolávací akce známe různé, třeba kvůli špatným airbagům…

 



 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Včera

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám komáři, žloutenka i průjem

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám…

Češi se letos chystají na dovolenou hlavně do Chorvatska, ale mezi tradiční destinace už patří Itálie, Řecko,…

 

iSport.cz

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé padli, nestačili na Španěly

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé…

Čeští volejbalisté po dvou hladkých výhrách poprvé na domácím kvalifikačním turnaji o postup na mistrovství…

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu dalších 53 milionů

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu…

4,5 milionu eur utržila Sparta prodejem Patrika Schicka do Sampdorie Janov minulé léto. Teď, kdy má…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…