Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Mini oficiálně: Kompletní data, přehled technických inovací

Diskuze (13)

Třetí novodobá generace je vybavena novými motory a řadou pokrokových technologií, které byly dosud vyhrazeny jen větším modelům.

Nová generace přichází se zcela novými tří- a čtyřválcovými motory TwinPower Turbo Technology. Na vrcholu stojí nový dvoulitr Cooper S o výkonu 141 kW. Od současného dvoulitru N20 v modelech BMW se liší nepatrně menším vrtáním (82,0 mm) a delším zdvihem (94,6 mm), jedná se tedy o nečtvercový agregát.













Mini Cooper S - srovnání generací
Motor Cooper S 2014 Cooper S 2013
Převodovka 6M (6A) 6M (6A)
Zdvihový objem [cm3] 1998 1598
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 141/4700-6000 135/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 300/1250-4750 240/1600-5000
Max. rychlost [km/h] 235 (233) 228 (223)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,8 (6,7) 7,0 (7,2)
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,7 (5,2) 5,8 (6,4)
Hmotnost [kg] 1235 1205

Varianta Cooper disponuje stejnou technikou: turbodmychadlem, variabilním časováním sacích i výfukových ventilů Vanos, variabilním zdvihem ventilů Valvetronic. Motor je však o válec menší, jedná se tedy o tříválec s objemem 1,5 litru.













Mini Cooper - srovnání generací
Motor Cooper 2014 Cooper 2013
Převodovka 6M (6A) 6M (6A)
Zdvihový objem [cm3] 1499 1598
Válce/ventily 3/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 100/4500-6000 90/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 230/1250-4000 160/4250
Max. rychlost [km/h] 210 (210) 203 (197)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,9 (7,8) 9,1 (10,4)
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,5 (4,7) 5,4 (6,4)
Hmotnost [kg] 1160 1150

Stejný je i objem dieselového Cooper D. Má však jiný poměr vrtání a zdvihu (84,0 x 90,0 mm), který odpovídá dosavadnímu dvoulitru N47. Disponuje variabilní geometrií lopatek turbodmychadla a vstřikováním common rail s maximálním tlakem 2000 bar. Stejně jako oba benzinové motory splňuje emisní normu Euro 6.













Mini Cooper D - srovnání generací
Motor Cooper D 2014 Cooper D 2013
Převodovka 6M (6A) 6M (6A)
Zdvihový objem [cm3] 1496 1598
Válce/ventily 3/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 85/4000 82/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 270/1750 270/1750-2250
Max. rychlost [km/h] 205 (204) 197 (192)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,2 (9,2) 9,7 (10,1)
Komb. spotřeba [l/100 km] 3,5 (3,7) 3,8 (5,1)
Hmotnost [kg] 1210 1165

Manuální převodovka je lehčí než v minulé generaci a pro přesnější řazení dostala karbonové synchronizační kroužky. Standardem je dvouhmotový setrvačník, který zvýší komfort při jízdě v nízkých otáčkách. Šestistupňový automat nově dostal systém start-stop, proto dosahuje výrazně nižší spotřeby (u verze Cooper dokonce o 1,7 l/100 km). Sportovní verze automatu s manuálním řazením na volantu má zkrácené časy řazení, obě provedení samočinné převodovky pak komunikují s navigací, aby jejich řídící jednotka dokázala lépe předvídat okamžiky podřazení.

Většinu novinek z výbavy už známe z modelů BMW, ve voze této velikosti se ale u BMW objevují vůbec poprvé. Platí to například pro head-up displej nad sloupkem řízení, adaptivní tempomat na bázi kamery, parkovací asistent nebo couvací kameru. Navigace se ovládá pomocí otočného prvku s touchpadem, tak jako v nejnovější generaci systému BMW iDrive.

Volič jízdních režimů Mini Driving Modes nabízí možnosti Mid, Sport a Green. Mění se charakteristika adaptivních tlumičů, odezva plynového pedálu, účinek posilovače řízení, akustický projev motoru, a u automatické převodovky také mapy řazení. V úsporném režimu Green navíc automat samočinně vyřazuje na neutrál.

Exteriér mohou vylepšit full LED světlomety, mezi malými vozy dosud nevídané, a poprvé u Mini také střešní ližiny. Interiér přináší při stejné architektuře vylepšenou ergonomii jednotlivých prvků, u dělených zadních sedadel lze nově nastavovat i sklon opěradla.

Třetí novodobá generace stojí na nové platformě, kterou poprvé využijí i modely značky BMW. Motor je samozřejmě uložen napříč a pohání přední kola. Rozvor se prodloužil o 28 mm na 2495 mm, ještě větší je rozdíl v délce – díky 98 mm navíc Mini přesáhne hranici 3,8 metru (3821 mm). Je také o výrazných 44 mm širší (1727 mm) a karoserie se i nepatrně zvýšila (+7 mm na 1437 mm). Zavazadlový prostor naroste opravdu radikálně, o 51 litrů, přesto bude se svými 211 l jedním z nejmenších mezi osobními vozy (stejnou hodnotu shodou okolností vykazuje Suzuki Swift).

Diskuze (13)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
19. 11. 2013 22:51
Re: sklamanie
Velké zklamání. Tohle není Mini Cooper, ale Countryman 3D 8-s Neskutečně to napuchlo ze všech strana a proč to takhle zvětšili, když mají v nabídce větší modely je mi tedy záhadou. Korunu tomu nasadili zadními světly a tím chromovaným rámem kolem nich. Z krásného auta je ošklivka na steroidech. A to byly první dvě novodobě Mini tak povedené auta.
Opak je v interiéru, kde rychloměr a otáčkoměr konečně není v tom orloji uprostřed, ale to nestačí. Zvenku je to velké zklamání.
19. 11. 2013 20:40
Re: Cooper
"Ropucha napuchnuta na steroidoch" je věcné? Tak pardon. Rozhodně bych neházel zvratky na cokoliv, každá automobilka dělá svůj produkt s tím, že ten jeho bude "nej" a zákazník ať si vybere, co se mu líbí, k čemu mu má sloužit nebo co si může dovolit. Každý má jiný vkus, MINI je jiné a nikdy nebude konfekční konzerva. ;-\
Avatar - m.z.
19. 11. 2013 18:49
Re: Cooper
Na rozdíl od tvého příspěvku, píše KIA-World věcně...
19. 11. 2013 18:35
Re: Cooper
No hlavně, že KIA je designový skvost :-) Ale to je pochopitelné, kdo je KIA-World, nemůže být MINI-World :-!
Avatar - 3_diamanty
19. 11. 2013 17:41
Re: Cooper
ten co mas vo svojej galerke je nadherny, presne ten je najkrajsi z tych vsetkych reinkarnovanych mini , aj farba je v kombinacii s tou bielou strechou pekna netuctova a autu sedi dokonale, krasa , zavidim, parada :yes: :yes: :yes: