Test Auto.cz

Suzuki Swift Style – Pro mnohé je to vzor

25.10. 2013
Verdikt
 

Suzuki Swift se po faceliftu snaží zaujmout také bílou střechou a bohatou výbavou nového provedení Style.

Aktuální generace Suzuki Swift, v novodobé historii druhá, vyráží vstříc čtvrté sezóně s drobným vylepšením. Příjemnými detaily je denní svícení diodami v nárazníku a boční směrovky integrované do vnějších zrcátek, obojí se ale týká až dražších specifikací. Kromě toho nabídku obohacuje nová verze Style.

Vychází o 20.000 korun dráž než specifikace GL/AC, když stojí 259.900 Kč. Výměnou za to obohacuje již tak solidní seznam výbavy (klimatizace, autorádio, kožený volant, elektrická zrcátka a okna vpředu, ESP a sedm airbagů) o prvky z nejdražší verze GLX. Nechybí třeba tempomat, přední mlhovky, litá 16” kola ani elektrické stahování bočních oken. Proti verzi GLX stále schází Bluetooth, bezklíčový vstup a automatická klimatizace. Jenže výměnou za to je Swift Style o plných 30.000 korun levnější než vrcholné provedení.

obrázek [600 x 348]  

Exteriéru svědčí dynamické proporce. Swift má výrazné tvary, které elegantně kombinují obliny a rovné hrany. Jediným kontroverzním prvkem jsou obrovská zaoblená světla na obou koncích karoserie, která velkoryse rozvíjejí designovou markantu předchozí generace. Alespoň jednu nepopiratelnou výhodu ale toto řešení má: ve zpětných zrcátkách je vidět svítící okraj couvacích světel, což usnadňuje jízdu směrem vzad.

Změny provedené při faceliftu jsou decentní, třeba nového řešení nárazníku masky chladiče si lze všimnout jedině v přímém srovnání. O to výraznější je ale dvoubarevný lak – ano, bílá střecha není fólie.

Už pohled zvenku ale naznačí hlavní slabinu Swiftu. Krátký zadní převis nepojme mnoho zavazadel – pohled po otevření pátých dveří připomíná Škodu Citigo. Ve skutečnosti je zavazadelník v Suzuki ještě o kousek kratší, takže pojme o 40 litrů méně, jenom 211. Přístup navíc ztěžuje vysoká nakládací hrana (80 cm nad zemí), variabilitu zase omezují pevně uchycené sedáky zadních sedadel. Po sklopení opěradel tedy vznikne schod.

obrázek [600 x 402]  

Samotný prostor pro posádku je téměř bez výhrad. Palubní deska má vyspělý design, však se také inspiruje v třikrát dražším sedanu Kizashi. Interiér nabízí dostatek odkládacích prostorů, včetně praktické přihrádky v horní části palubní desky. Chytré využití obestavěného prostoru navozuje dojem vzdušnosti, čtveřici průměrně rostlých pasažérů nic neutlačuje.

Přitom na centimetry je Swift vevnitř stejně velký jako Škoda Fabia, jak jsme zjistili v dřívějším srovnávacím testu. Jestli by měli japonští konstruktéři kvůli něčemu zpytovat svědomí, pak je to rozhodně ovládání palubního počítače pomocí kolíčku v otáčkoměru. Je to nepraktické a za jízdy i potenciálně nebezpečné.

obrázek [600 x 402]  

Pod kapotou Swiftu Style může pracovat jedině zážehový čtyřválec 1.2 VVT, který ale hraje v celkových prodejích jasný prim. Teoreticky se jedná o základní motor, neboť v ceníku se levnější provedení nevyskytuje, nicméně výkonem 69 kW se řadí mezi nejsilnější pohonné jednotky v segmentu malých vozů. Když se k tomu přidá nízká pohotovostní hmotnost 960 kilogramů a rozumně odstupňovaná převodovka (při 130 km/h na pětku 3800 min-1), je zřejmé, že u Suzuki si volbu tohoto agregátu důkladně promysleli.

obrázek [600 x 391]  

Ačkoliv maximum točivého momentu leží relativně vysoko, konkrétně to je 118 N.m při 4800 min-1, takřka čtvercový čtyřválec se má čile k světu již v nízkých otáčkách. Pomáhá mu v tom mimo jiné proměnné časování ventilů a relativně vysoký kompresní poměr 11:1. Udávaná spotřeba v městském provozu 6,1 l na 100 km není tabulkovým snem, ale každodenní realitou.

Teprve za městem se může projevit deficit Newtonmetrů v nižším pásmu. Některé kopce je potřeba vyjíždět na čtyřku nebo i na trojku, na dálnici ale dvanáctistovka hravě udrží ve stoupání 130 km/h bez podřazování. Při takovém stylu si Swift s letním obutím řekne v průměru o 6,8 l na 100 km, v čistě mimoměstském provozu se dá bez problémů jezdit s pětilitrovou spotřebou. Když je základní benzinový motor tak úsporný, ani nepřekvapí, že za dieselový agregát 1.3 DDiS (cena 349.900 Kč) si u nás letos nepřiplatil žádný z nových majitelů Swiftu.

obrázek [600 x 381]  

Kvality podvozku by se mohly dávat ostatním konkurentům za vzor. Swift s aktuální generací hodně zlepšil komfort tlumení, a tak i s 16” koly patří v tomto směru k nejlepším. Podvozek je přitom hravý, obratný a stabilně drží zvolený směr. Když se k tomu přidá přesné řízení, hledá tato kombinace v daném segmentu těžko přemožitele.

Při pohledu do ceníku je zřejmé, že Swift je na českém trhu hodně nedoceněným vozem - poměrem ceny, výbavy a výkonu patří k nejlepším. Při srovnání podobně stylových konkurentů je Swift Style jednoznačně nejvýhodnější nabídkou, navíc vyniká sériovou instalací elektrického stahování zadních oken. Jenže Clio, Corsa i Yaris uvezou kolem 300 litrů zavazadel, zatímco Swiftových 211 stačí tak na středně velký nákup.

Suzuki Swift - srovnání cen a výbav s konkurencí
ModelSuzuki SwiftRenault ClioOpel CorsaToyota Yaris
VýbavaStyleExpressionColor EditionTrend
Motor1.2 VVT/69 kW1.2 16V/55 kW1.2 16V/63 kW1.33 VVT-i/73 kW
Základní cena259.900,-259.900,-277.900,-319.900,-
Centrální zamykání s DOSSSS
El. ovládaná a vyhřívaná zrcátkaSSSS
El. stahování oken vpředuSSSS
El. stahování oken vzaduS---
Klimatizace manuálníSS25.000,-S
Metalíza13.000,-12.500,-12.000,-11.000,-
Litá 16” kolaS10.000,-SS
Kontrastní prvky karoserie4.000,-7.500,-SS
Kožený multifunkční volantS3.000,-SS
Palubní počítačSSSS
Parkovací kamera---S
Přední mlhovkySSSS
Rádio s USBSS*12.000,-S*
Stabilizační systémSS12.000,-S
TempomatSSSS
Cena při shodné výbavě276.900,-292.900,-338.900,-330.900,-
* obsahuje i bluetooth

Proč se opět zmiňujeme o zavazadlovém prostoru? Právě on je totiž Achillovou patou Suzuki Swift a pravděpodobně kvůli němu se v českých statistikách registrací nových automobilů Swift umisťuje až v druhé desítce segmentu malých vozů. Jinak se totiž na Swiftu chyby hledají jen velmi těžko – dobře vybavené auto se vstřícnou cenovou politikou má přiměřeně dynamický a úsporný čtyřválec i výborně naladěný podvozek.

Nejlevnější verze modelu199.900 Kč (1.2 VVT/62 kW GA třídveřový)
Základ s testovaným motorem199.900 Kč (1.2 VVT/62 kW GA třídveřový)
Testovaný vůz s výbavou276.900 Kč (1.2 VVT/69 kW Style pětidveřový)

Plusy

  • Přiměřený výkon a vyspělý projev motoru
  • Nízká spotřeba v podmínkách skutečného provozu
  • Komfort tlumení nerovností a směrová stabilita
  • Bohatá bezpečnostní výbava již v základu

Minusy

  • Malý objem zavazadlového prostoru
  • Vysoká ložná hrana pro nakládání do zavazadelníku
  • Omezená variabilita zavazadlového prostoru
  • Ovládání palubního počítače
  • Úzká paleta dostupných motorů
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki Swift Style

Cena v základní výbavě: 199 900 Kč Cena v testované výbavě: 276 900 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, posilovač řízení, palubní počítač, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování bočních oken, výškově a podélně nastavitelný kožený volant, denní svícení diodami, přední mlhovky, litá kola, autorádio s CD/MP3 a ovládáním pod volantem, dělené zadní sedadlo, vnější zpětná zrcátka se zabudovanými ukazateli směru, zatmavená zadní boční okna a okno pátých dveří, stříbrné stehování řadicí páky, koženého volantu a sedaček a další.

Výbava testovaného vozu:Dvoubarevný metalický lak (+17.000,-).

Mladé netáhne luxus. Tržby klenotnictví Tiffany vzrostly jen nepatrně Mladé netáhne luxus. Tržby klenotnictví Tiffany vzrostly jen nepatrně

Menší zájem o šperky projevili turisté a domácí v USA,…

Ústav pro kontrolu léčiv opět hledá dodavatele léčebného konopí Ústav pro kontrolu léčiv opět hledá dodavatele léčebného konopí

Státní ústav pro kontrolu léčiv (SÚKL) opět hledá nového…

Praha je šampionem realitních investic Praha je šampionem realitních investic

Nikde ve střední a východní Evropě podnikatelské…

Mašínová může požádat o dědické řízení kvůli statku v Lošanech, rozhodl soud Mašínová může požádat o dědické řízení kvůli statku v Lošanech, rozhodl soud

Zdena Mašínová může požádat o nové dědické řízení, ve…

 
Technické údaje
Motor Suzuki Swift Style
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1242
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 69 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 118 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 165
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 4.4 / 5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 211 / 528
Objem nádrže (l):42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 960 / 520
Rozměr pneu:185/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3850
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1510
d) rozvor (mm): 2430
e) rozchod vpředu (mm): 1490
f) rozchod vzadu (mm): 1495
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):860
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 495
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Suzuki Swift Style – Pro mnohé je to vzor







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Suzuki Swift Sport dostane v příští generaci turbomotor Suzuki Swift Sport dostane v příští generaci turbomotor

Atmosférický čtyřválec ve Swiftu Sport se stane…

Suzuki Swift: Speciální série pro letošní rok stojí necelých 266 tisíc korun Suzuki Swift: Speciální série pro letošní rok stojí necelých 266 tisíc korun

Čtvrtá generace Swiftu je ve světě hodně populární. Český…

 



 
Subaru BRZ Sport 2017 – Definice sporťáku

TEST: Subaru BRZ Sport 2017 – Definice sporťáku

Dnes 12:51

Subaru BRZ prošlo v rámci modernizace desítkami dílčích změn. Všechny mají za následek, že je auto ještě lepší a hravější, než tomu bylo dosud. A to je co říct!




Blesk.cz

Chlebovská se bude vdávat: Rozlučka se svobodou v limuzíně za balík!

Chlebovská se bude vdávat: Rozlučka se svobodou v…

Rok a dva měsíce od zásnub si Česká Miss 2012 Tereza Chlebovská (26) a fotbalista Pavel Kadeřábek (25) řeknou…

Z

Z "otesánka" modelem! Syn slavného zpěváka vytasil…

Z ošklivého káčátka mužem, který se pokusí získat titul krásy! Syn zpěváka Standy Hložka (62) Matyáš (23) byl v…

 

iSport.cz

Strach utnul oslavy. Chelsea kvůli teroristům zrušila jízdu Londýnem

Strach utnul oslavy. Chelsea kvůli teroristům…

Fotbalová Chelsea zrušila po teroristickém útoku v Manchesteru slavnostní jízdu Londýnem otevřeným autobusem,…

Kysela: Italský kouč Sparty? Beton jsme nehráli. Připomíná mu Šilhavého

Kysela: Italský kouč Sparty? Beton jsme nehráli.…

Možná nikdo z Čechů nezná nového kouče Sparty Andreu Stramaccioniho lépe než Marek Kysela. Jednu sezonu ho zažil…

 

Reflex.cz

Alena Doláková z Hollywoodu: Vyřízená česká holka v Los Angeles!

Alena Doláková z Hollywoodu: Vyřízená česká holka v…

Mladá česká herečka Alena Doláková stále žije a pracuje v Hollywoodu a stále o tom každé úterý píše na…

G.I. Joe v Evropě: Jak změnilo 100 tisíc Američanů během druhé světové války Británii?

G.I. Joe v Evropě: Jak změnilo 100 tisíc Američanů…

Zvláštní vztah Británie a Spojených států, jemuž několik staletí dominovalo jako těžká mocenská váha Britské…