Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Porsche Cayman: první foto, informace a ceny

Libor Zezulka
Diskuze (159)
S novým malým kupé od Porsche se počítalo už v Ženevě, nakonec se premiéra odehraje ve Frankfurtu. Tři měsíce před premiérou je známa jeho oficiální podoba.

Porsche se rozhodlo střepat pověsti výrobce luxusních SUV (v minulém roce vyrobilo 35 660 ks vozů, ale více než polovina připadla na Cayenne), a naplánovalo na domácí frankfurtský autosalon premiéru nového malého kupé pojmenovaného Cayman. Automobil postavený na bází modelu Boxster poháněný uprostřed uloženým šestiválcem s protilehlými písty o objemu 3,4 litru a výkonu 217 kW bude vynikat mrštností a obratností dokumentovanou zrychlením na 100 km/h za 5,4 s a maximální rychlostní 277 km/h.

Podoba nového Porsche doposud nebyla známa, tři měsíce před premiérou však výrobce konečně ukázal jeho definitivní vzhled. Zahájení prodeje je naplánováno na 26.listopadu 2005.

Nový šestiválec s protilehlými písty je vybaven proměnným časováním a zdvihem sacích ventilů, díky čemuž disponuje točivým momentem 340 Nm mezi 4400 a 6000 ot./min. Dosud byla technika VarioCam Plus vyhrazena jen prestižní řadě 911, nyní tedy proniká i do lidovějších sfér. Výkonostně je tedy Cayman mezistupeň z Boxsteru (176 resp. 206 kW) do 911 (239 resp. 261 kW). Převodovka převzatá z Boxsteru S má manuální řazení a šest převodových stupňů, Porsche rovněž nabídne pětistupňovou převodovku Tiptronic S ovládanou mj. tlačítky na volantu.

Karosérie menšího kupé přináší nově stylizovanou siluetu, která jen vzdáleně připomíná řadu 911. Rozvor Boxsteru pravděpodobně zůstane zachován (2415 mm) a je tak delší než u devětsetjedenáctky (2350 mm), do délky by však Cayman ikonu překonat neměl. Cayman bude nejen silným, ale také praktickým kupé. Nabídne totiž hned dva zavazadlové prostory, jeden v přídi (150 l) a druhý v zádi (260 l) a k tomu několik odkládacích prostor v interiéru.

Podvozek vyrobený ze slitin hliníku bude standardně vybaven stabilizačním systémem PSM (Porsche Stability Management), za příplatek bude dodáván aktivní podvozek Porsche Active Suspension Management (PASM).

Cena Porsche Cayman bez daní činí 50300 Euro, na německém trhu pak lze malé kupé pořídit za 58529 Euro. Boxster stojí v Německu 43068 Euro, Boxster S 51304 Euro a nejlevnější kupé Porsche 911 příjde na 75200 Euro.

Libor Zezulka
Diskuze (159)
25. 5. 2005 22:21
Re: VW 100,000.000 VW 100,000.000 VW 100,000.000
Ta ?íslovka je napsaná dobre. Tedy pocitam, ze i u vas pisete za milionem carku.
25. 5. 2005 21:54
Re: vazeni pratele ano
Tuplovaná zpráva To vypadá spis na to pivo Nebo, ze bys smolil ten testik? Uvidime. Necekam tu na to jen ja. To pochop. Nabidnes prst a mi ti useknem i nohu. To je tady normalka
25. 5. 2005 21:51
Re: vážení p?átelé ano...!!! Ciello testoval..!
Ty nás tedy napínás. Podle toho jak t? to rozrajcovalo, bych to spís videl, zes vypil na ex 4,2 litry nejakýho osmistupnovýho piva Ale pokud slo o auto, tak v tvém p?ípad? muselo jít o n?jaký LR. Tak nás už nenapínej a p?edho? sem testík. Jsem zv?dav jak se s tím vyporádás. Zas tak uplne jednoduche to neni, vid. Tak drzim palce.
24. 5. 2005 21:10
Re: Auto pro "bejky"! :-)
To je zajímavé... těm americkejm ženskejm můžem závidět. 172 koní tady má akorát president a pár hokejistů
24. 5. 2005 20:34
Re: Auto pro "bejky"! :-)
Jak tě čtu, tak mám a nemám radost. Radost mám z toho, že PORSCHE je fakt pro bejka. Rozladěnej jsem z toho, že si ho budu muset koupit... P.S. Dovodil jsem, že tedy bejk je ideální pro PORSCHE P.P.S. Ten VW boduje i u žen, no, známá věc... žena má cit pro krásu...