Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky BMW: 214d Active Tourer s tříválcem a 316d s novým dvoulitrem

David Bureš
Diskuze (26)
Nových verzí se na jaře dočká hned několik modelů BMW. Mnichovský výrobce rozšíří svoji nabídku především směrem dolů.

BMW odhaluje, jaké novinky si pro své zákazníky chystá na jarní sezonu. Jako již tradičně se můžeme těšit na rozšířenou nabídku pohonných ústrojí jednotlivých modelů. Nové verze budou dostupné počínaje březnem.

První MPV mnichovské značky, řada 2 Active Tourer se dočká nové základní vznětové verze. Model 214d bude mít pod kapotou tříválcový agregát o výkonu 70 kW a točivém momentu 220 N.m. Úsporná jednotka bude v kombinovaném evropském cyklu potřebovat na ujetí 100 kilometrů jen 3,8 litru nafty.

Praktičnost Active Toureru zvýší paket Travel. Jeho součástí je posuvná zadní lavice, střešní ližiny, sklopné stolečky na zadní straně opěradel předních sedadel a síť na zavazadla.

Novinky najdeme také v nabídce dalších karosářských variant řady 2. Kupé i kabriolet budou k dispozici s benzinovým tříválcem 218i o výkonu 100 kW a točivém momentu 220 N.m. Ten bude možné kombinovat se šestistupňovým manuálem i osmistupňovým automatem. Model 220d Coupé posílený na 140 kW pak nově bude možné pořídit i s pohonem všech kol.

Model 316d pak čeká mezigenerační změna motoru. Pod kapotou této verze sice zůstane dvoulitrový turbodiesel, bude však pocházet z nové generace agregátů. Jednotka si ponechá výkon 85 kW, točivý moment však vzroste na 270 N.m, což je o 10 N.m více než dosud. Na výběr nadále bude šestistupňový manuál a osmistupňový automat.

Dvě změny čekají řadu 4. Novinkou bude základní provedení 418d Coupe s výkonem 110 kW a točivém momentem 320 N.m. Se základním turbodieselem dokáže mnichovské kupé zrychlit z 0-100 km/h za 8,6 sekundy.

V útrobách 420d pak bude pracovat nový vznětový dvoulitr. Ten je vyladěn na 140 kW a 400 N.m, což je o 5 kW a 20 N.m více než dosud. Tento agregát bude dostupný pro všechny karosářské varianty řady 4, kupé, kabriolet i sportovní sedan Gran Coupé.

BMW – Technická data jarních novinek v nabídce
Model214d
AT
218i
Coupe
220d xDrive
Coupe
316d
Sedan
418d
Coupe
420d
Coupe
Zdvihový objem [cm3]149614991995199519951995
Válce/ventily3/43/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW]7010014085110140
Točivý moment [N.m]220220400270320400
Převodovka6M6M (8A)8A6M (8A)6M (8A)6M (8A)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,98,8 (8,9)6,910,7 (10,6)8,6 (8,6)7,3 (7,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]3,85,1 (5,1)4,33,9 (3,9)4,2 (4,1)4,2 (4,0)

David Bureš
Diskuze (26)
16. 1. 2015 09:19
To zase bude v servisech radosti
Od firmy, ktera neumi udelat ani benzinovy osmivalec, ktery vydrzi pres sto tisic kilometru, bych si koupi oturbeneho trivalce radeji rozmyslel. Preci jenom jestli to s BMW pujde takhle dal, tak budou za chvili menit motory spolecne s olejem. Zlate Mercedesy, ty maji sice zastarale motory, ale alespon povetsinou funguji.
16. 1. 2015 08:13
Re: Krok správným směrem?
BTW.: Jsem koukal, kolik se jich jen v CT Ostrava vylifrovalo za poslednich par tydnu, soude dle toho si pan hvezda muze o slabych prodejich nechat jen zdat.
16. 1. 2015 08:12
Re: Zaujimave...
Ale no tak da se na to koukat i z druhe strany - jeste jsou bezne veci jako 4valce 1.5-1.6 benzin turbo, dokonce se daji kupovat 2.0 turbo benziny (ale jejich vykony uz jsou tak vysoko, ze je na case to ukoncit), diesely jsou taky jeste bezne 2.0, a ty vetsinou slusne tahnou... To vsechno by se totiz taky mohlo stat minulosti - predevsim nas ted cekaji bi-turbo u 1.4-1.7 dieselu a to bude davat kroutak pres 300Nm jak nic, klidne 350, takze i v dieselech se to zmeni rychle...
A pritom - objem nicim nenahradis. Muzeme byt radi, ze se jeste nejaky trochu objem objevuje a jeste stale se da koupit a muzeme si uzivat, za 5 let uz to nebude jen tak a za 10 let budeme radi, kdyz to vubec bude v nabidce :-)
Avatar - white label
16. 1. 2015 00:43
Re: Krok správným směrem?
Neboj, všichni víme, že bys chtěl raději hvězdu, i kdyby byla jenom šlapací... >:-[]

P.S. 2AT se tu prodává "týden i s cestou", ale ty už máš o jeho "snad nejmenších" prodejích jasno.
Avatar - AUDIRS6
15. 1. 2015 21:25
Re: Zaujimave...
:-) alebo skor :-(
mne je to vsetko jasne, len ma to proste s€r€ ! :-!
Vidim to aj u "nasich" - ked uz sice nie moc vydarenu 1.6 TDi nahradzuju 3 valcovou 1.4 TDi...1.2 TFSi s 1.0 TFSi...takze mi je vsetko jasne, len je to proste smutne. :-!
Zase na 2. stranu je jasna vec ta, ze musi niekto kupovat aj tie "3-hrnky", aby sa este stale mohli predavat S a RS modely ;-)
Proste prisla blba (EU CO2) doba :-!