Nový Chevrolet Trailblazer zůstane Američanům zapovězen
Chevrolet představí na nadcházejícím autosalonu v Bangkoku sériovou podobu nové generace modelu Trailblazer. Vzhled auta vychází z loni představeného stejnojmenného konceptu. Nový Trailblazer se začne v Thajsku prodávat letos v červnu, poté se dostane i na další trhy.
Automobilka v tiskové zprávě tvrdí, že se Trailblazer bude prodávat po celém světě. Mluvčí Chevroletu nicméně americkým médiím sdělil, že se v současnosti neplánuje prodej tohoto modelu ve Spojených státech.
Vysvětlení tohoto počínání je jednoduché, Chevrolet už v USA nabízí modely Traverse a Tahoe, které by Trailblazeru příliš konkurovaly. Pick-up Colorado, který je bratrským modelem Trailblazeru, se ve Spojených státech prodávat bude.
Základem automobilu je tak jako v případě Colorada žebřinový rám určený pro středně velká SUV. Příď automobilu je totožná s pick-upem Colorado, její dominantou je mohutná maska chladiče, rozdělená uprostřed vodorovným pásem s integrovaným logem Chevroletu.
Uvnitř jsou tři řady sedadel, vejde se sem tak sedm osob. Třetí řadu je možné sklopit v poměru 50:50, tu druhou pak v poměru 60:40. Chevrolet tvrdí, že ve třetí řadě sedadel se cestující budou i na dlouhých cestách cítit pohodlně.
K pohonu nového Trailblazeru poslouží tak jako v případě Colorada dva nové čtyřválcové turbodiesely z rodiny Duramax s litinovým blokem, hliníkovou hlavou, rozvodem DOHC a vstřikováním common-rail. První z nich z objemu 2,5 litru poskytuje výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 350 Nm. Druhý má objem 2,8 litru, výkon 132 kW (180 k) a točivý moment 470 Nm, resp. 440 Nm s manuální převodovkou.
V nabídce je pro oba motory pětistupňový manuál a šestistupňová samočinná převodovka. Informace o dalších pohonných jednotkách pro jednotlivé trhy budou zveřejněny později. Zákazníci budou moci vybírat mezi pohonem zadních, nebo všech kol.
Chevrolet Trailblazer bude vyráběn v thajské továrně Rayong, bližší informace o automobilu včetně cen automobilka oznámí později.
Původní Chevrolet TrailBlazer určený především pro severoamerický trh se vyráběl v letech 2001 až 2008, produkce verze pro ruský trh běží od roku 2004. Severoamerický TrailBlazer posloužil jako základ pro Saab 9-7X nebo Isuzu Ascender a měl i koncernové sourozence – GMC Envoy, Buick Rainier a Oldsmobile Bravada.