15.2. 2018 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Nový Citroën Berlingo míří do Ženevy. Je to pracant pro extroverty

 

Lehké užitkové vozidlo z dílny francouzské automobilky nedostalo jen výrazný design a přepracovaný interiér. Jiná je i technika, včetně nové platformy.

Nový Citröen Berlingo vznikal pod taktovkou skupiny PSA společně s Peugeotem Partner a Opelem Combo. Právě prvně zmíněný vůz byl z trojice představen jako první a přiváží do segmentu LCV (lehkých užitkových aut) svěží vítr. Nejde však jen o výrazný design, ale i použité technologie.

Třetí generace Berlinga je totiž posazena na platformě EMP2, která kromě drobných rozměrových proporcí nabídne i elektrický posilovač řízení a s ním menší poloměr otáčení. Manipulace s autem tak bude ještě snazší. Další novinkou jsou ochranné airbumpy na bocích, které Berlingo převzalo od ostatních modelů francouzské značky.

Citroën pracanta připravil ve dvou velikostních provedeních: M s délkou 4,4 metru a XL s 4,75 metry a pěti či sedmi sedačkami. Bez ohledu na zvolené proporce nabídne užitkové auto rovnou ložnou plochu, což usnadní nakládání velkých předmětů. Francouzi dokonce slibují nejlepší kapacitu zavazadelníku v dané třídě.

PSA láká na příchod nových dodávek. Tohle je nové Berlingo, Combo a Partner

Do verze M naložíte 775 litrů, což je o rovných 100 l více než v případě předchůdce. Pokud by ani to nestačilo, v kabině je dalších 28 nejrůznějších úložných prostorů s celkovou kapacitou 186 litrů. Jeden z nich je uschován dokonce na stropě, přístupný je z druhé řady sedaček, případně z kufru.

Větší XL disponuje 1050 litry při konfiguraci s pěti sedadly. V sedmimístné specifikaci můžete poslední řadu sedaček zcela vyjmout, případně s nimi manipulovat v rozmezí 130 milimetrů. Je tedy na vás, jestli zrovna potřebujete více prostoru pro nohy, nebo naopak navýšit objem zavazadelníku. Tato funkce není u verze M dostupná.

Tajemstvím už nejsou ani pohonné jednotky. Zákazníci mohou vybírat ze zážehových dvanáctistovek o výkonu 82 a 96 kilowattů, vznětovou paletu pak zastupují 1,5litrové diesely s 56, 74 a 96 kW. V závislosti na volbě motoru jej můžete párovat se šestistupňovým manuálem, případně osmistupňovou samočinnou převodovkou.

Hotovo! Citroën vydražil více než šedesátku aut ze svých sbírek

Nechybí ani celá řada bezpečnostních asistentů, včetně nouzového brzdění, rozpoznávání dopravních značek či adaptivního tempomatu. Náročnější pak mohou sáhnout po hlídání slepého úhlu, ale i pomocníkovi pro rozjezdy do kopce. Součástí volitelných položek bude i řízení stability přívěsu a inteligentní světlomety.

Většinu úkonů obslouží řidič prostřednictvím osmipalcového displeje infotainmentu, jenž podporuje komunikaci s chytrými telefony prostřednictvím Android Auto a Apple CarPlay. Citroën jde s dobou, takže pro zájemce připravil i možnost bezdrátového nabíjení smartphonu.

Vůz podrobně prozkoumáme na březnovém autosalonu v Ženevě, kde se ukáže v rámci světové výstavní premiéry. Na jednotlivé trhy pak zamíří v druhé polovině letošního roku.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Daniela Nováka: Škrcení hypoték Zápisník Daniela Nováka: Škrcení hypoték

SŽDC chystá rychlou trať do Mnichova. Dokončení české…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nový Citroën Berlingo míří do Ženevy. Je…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1 Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Zatímco Aston Martin stále pracuje na dokončení svého…

 



Nový Citroën Berlingo vstupuje na český trh. Kolik stojí? Nový Citroën Berlingo vstupuje na český trh. Kolik stojí?

Podobně jako Peugeot Rifter i nový Citroën Berlingo…

Jízdní dojmy s Citroënem Berlingo: Stále skvělý rodinný parťák Jízdní dojmy s Citroënem Berlingo: Stále skvělý rodinný parťák

Stěžejní model francouzské automobilky přijíždí ve třetí…

 



 
Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Včera

Takhle rychle jste sedm lidí ve škodovce ještě nikdy nesvezli. Nová Škoda Kodiaq RS má pod kapotou vznětový dvoulitr o výkonu 176 kW a my ho poprvé vyzkoušeli.




Blesk.cz

Hodinové kolony: Provoz na D1 po kolapsu stále vázne. Dopravu komplikují kamioňáci

Hodinové kolony: Provoz na D1 po kolapsu stále…

Dálnice D1 na Vysočině byla celou noc i dnes ráno sjízdná jen s velkými problémy, řidiči stále čekají v dlouhých…

Poštu zavalilo 420 tisíc balíků za 24 hodin. Ředitel slibuje: „Dárky doručíme do 4 dnů“

Poštu zavalilo 420 tisíc balíků za 24 hodin. Ředitel…

Češi před Vánoci posílají opět více balíků. Zatímco loni touto dobou pošťáci doručovali přibližně 300 až 350…

 

iSport.cz

Naděje Davidová: Už tuší, kdy chce končit, reaguje i na názory Koukalové

Naděje Davidová: Už tuší, kdy chce končit, reaguje i…

Pro řadu lidí se stala nástupkyní Gabriely Koukalové. Usměvavá, rychlá, úspěšná… pro ni je však v 21 letech vše…

Plzeň - AS Řím 2:1. Viktoria slaví postup i přes kolaps Realu

Plzeň - AS Řím 2:1. Viktoria slaví postup i přes…

Fotbalisté Plzně v závěrečném utkání Ligy mistrů doma porazili AS Řím 2:1, ve skupině G obsadili třetí místo a…

 

Reflex.cz

Marek Stoniš: Filipika proti Babišovu státnímu zadarmu

Marek Stoniš: Filipika proti Babišovu státnímu zadarmu

Babišova vláda odvíjí svůj domnělý úspěch od věcí, které nabízí lidem zdarma. Třeba jízdenky na vlak vybraným…

Proč s rozumnými argumenty často nevyhrajeme? Podřídit se emocím jsme se naučili od prapředků

Proč s rozumnými argumenty často nevyhrajeme?…

Běžný problém: proč lidé nezmění svůj názor, ani když narazí na rozumné argumenty? Protože je v nich něco…